PDA

Bekijk Volledige Versie : Dedicated Server Hulp Nodig



iPokeYou
16/03/11, 16:38
Hallo.

Sinds kort heb ik mijn eigen dedicated server gehuurt bij bedrijf "X" (verborgen voor nu).

De server is geinstalleerd en ik heb de login gegevens gekregen.
Helaas zit alleen DirectAdmin bij dit pakket.

Sinds een paar dagen ben ik wat met PHP aan het expirementeren. Ik wilde mijn host vragen hoe ik aan mijn php.ini kan en schijnbaar kan dit niet. Tevens kan ik zelf ook nergens zover ik kan zien checken of ik wel echt een dedicated server heb.

Ik begin toch wantrouwen te krijgen nu dus bij deze vraag ik om hulp, is er een manier om via DirectAdmin aan de root bestanden te komen zoals php.ini?
En ergens waar ik commando's op de server kan uitvoeren om de hardware zichtbaar te maken?

Bedankt voor het lezen,
iPokeYou

Geert-Jan
16/03/11, 16:40
Afhankelijk van OS:



# locate php.ini

of


#whereis php.ini


Er was een maandje of 2 terug hier een uitgebreid topic over VPS vs Dedi, how to check, zoek even in de zoekfunctie....

Redservers
16/03/11, 16:42
typ eens in: dmesg

Dan zie je de hardware

t.bloo
16/03/11, 16:47
Inloggen met ssh?

Magus
16/03/11, 16:48
Overigens kun je in de adminpagina's van directadmin ook systeem informatie opvragen en via de filemanager de php.ini opzoeken en bewerken, indien je geen gebruik wenst te maken van ssh (ik krijg het idee dat TS geen ssh toegang heeft danwel niet weet hoe?)

iPokeYou
16/03/11, 16:49
Bedankt voor de snelle reacties, had dat nooit verwacht.

Nee, ik weet niet hoe ik een SSH verbinding moet maken, als iemand het uit wilt leggen is het zeer welkom.

Voor de rest allemaal bedankt zover voor de reacties.

Erik H.
16/03/11, 16:51
Bedankt voor de snelle reacties, had dat nooit verwacht.

Nee, ik weet niet hoe ik een SSH verbinding moet maken, als iemand het uit wilt leggen is het zeer welkom.

Voor de rest allemaal bedankt zover voor de reacties.

Dat is:

1) iets van basiskennis die toch wel verwacht wordt als je een dedicated server neemt

2) iets waar je hoster je mee kan helpen, al was het maar aan de login gegevens (dat is best handig om te hebben als je wil inloggen)

marsipulami
16/03/11, 16:55
Nee, ik weet niet hoe ik een SSH verbinding moet maken, als iemand het uit wilt leggen is het zeer welkom.

Putty installeren en verbinden naar poort 22 (default) vna je server.

Heb je uberhaubt root inloggegevens gekregen van je host? Of heb je een managed server

pierce
16/03/11, 16:57
Heb je uberhaubt root inloggegevens gekregen van je host? Of heb je een managed server

Anders zou ik alsnog voor dat laatste gaan... ;)

Erik H.
16/03/11, 16:58
anders zou ik alsnog voor dat laatste gaan... ;)

a-m-e-n

iPokeYou
16/03/11, 17:05
Bedankt voor alle snelle reacties.

Heb de PHP.ini kunnen vinden en aangepast.
Heb me ook verdiept in SSH maar aangezien ik een Managed pakket heb zal ik er maar ervan uitgaan dat ik een dedicated server heb :P

Magus
16/03/11, 17:14
Het kan hoogstens een VPS betreffen, maar ik verwacht dat als je een dedicated server afneemt dat je ook gewoon echt een fysieke server geleverd krijgt, anders is er iets niet in orde bij je hoster ;)

xynpaq
19/03/11, 01:42
Als je managed server hebt zou je hun voor hulp kunnen vragen voor ssh toegang en basis kennis

ichat
19/03/11, 09:45
Heb me ook verdiept in SSH maar aangezien ik een Managed pakket heb zal ik er maar ervan uitgaan dat ik een dedicated server heb :P

vraagje aan webhosters mischien is dit de reden dat er weinig aan SSH werd geboden, je wilt natuurlijk niet dat er 'teveel' fout gaat met een managed pakket, en heb je liever dat de klant gewoon 'vragen/eisen' stelt aan de functies (die niet in je webschil zitten), klant zal immers niet voor niets managed servers afnemen.

of zeg ik nu iets heel geks (probeer ook alleen maar wat inzicht te verkrijgen). immers linux beheren is 1, linux servers beheren 2 maar linux servers die aan het internet hangen met 3rd-party scripts .....

xaban
19/03/11, 13:05
Wanneer je een managed server huurt is het gebruikelijk dat de root login gegevens niet worden verstrekt, immers je provider beheert de server. Het zou wat zijn als een server aan twee kanten wordt beheerd.

Wanneer je weinig tot geen SSH ervaring hebt, raad ik je aan om niet 'zomaar iets te doen'. Uiteindelijk kan het je meer kosten dan wat het je opbrengt.

visser
19/03/11, 14:09
vraagje aan webhosters mischien is dit de reden dat er weinig aan SSH werd geboden, je wilt natuurlijk niet dat er 'teveel' fout gaat met een managed pakket, en heb je liever dat de klant gewoon 'vragen/eisen' stelt aan de functies (die niet in je webschil zitten), klant zal immers niet voor niets managed servers afnemen.

of zeg ik nu iets heel geks (probeer ook alleen maar wat inzicht te verkrijgen). immers linux beheren is 1, linux servers beheren 2 maar linux servers die aan het internet hangen met 3rd-party scripts .....

Nee, dat is vrij normaal.
Wanneer je als partij ergens voor verantwoordelijk bent, is het niet verstandig om een ander (laat staan een onkundige) de mogelijkheid te geven iets te verprutsen, terwijl de aansprakelijkheid voor het goed werken bij jou blijft liggen.

Iemand kan in 10 seconden iets stuk maken wat uren tijd kan kosten om te repareren; Nog afgezien van uptime sla's wil je dat soort dingen niet op basis van een fixed-price maandbedrag leveren.
Om een scherpe prijs te kunnen geven moet je als leverancier gemiddeld niet te veel beheerderstijd per server kwijt zijn. Dat is dus veel automatiseren en standaardiseren, en voorkomen dat er dingen gebeuren die opeens extra beheerderstijd gaan kosten.
Wil je meer kan dat her en der wel, tegen een hogere prijs. Of wordt extra werk/hulp/advies gewoon tegen uurtarief afgerekend.