PDA

Bekijk Volledige Versie : Hulp gevraagd



Tessio
16/03/11, 13:07
Ik heb sinds een weekje een vps account bij hostnet. Ik wou graag een webwinkel van magento opzetten, maar dat kon niet bij een webhostpakket van hostnet ivm php safe mode uitzetten en php 5.2 installeren, vandaar de overstap naar vps.
Ik wou dus een upgrade naar php 5.2 uitvoeren via yum, en heb wat stappen gevolgd die niet helemaal goed zijn gegaan, want ik kon helemaal niet meer op plesk inloggen. Dit hebben ze weer terug gezet bij hostnet, alleen nadat ze dit hadden teruggezet kon ik niets meer met yum. en kon ik ook geen applicaties in plesk meer installeren.

Ik wil graag weer gebruik maken van yum, of van het plesk panel , maar dat de applicaties wel worden geïnstalleerd.


Wat kan ik het beste doen om dit op te lossen?
of kan iemand dit voor mij doen?

Als iemand dit voor me kan doen wil ik wel graag weten wat je dan gedaan hebt zodat ik er wat van kan leren.

Graag hoor ik meer

tnx

PeterT
16/03/11, 13:13
Om te beginnen denk ik dat het handig is om te vermelden of je een bepaalde foutmelding krijgt en wat er precies fout gaat/niet werkt.

Tessio
16/03/11, 13:51
Om te beginnen denk ik dat het handig is om te vermelden of je een bepaalde foutmelding krijgt en wat er precies fout gaat/niet werkt.



Hoi Peter,

YUM werkt niet meer ik krijg dan de melding - bash: yum: command not found.

Dus ik kan niet meer upgraden met Yum, kan je mij helpen?

tnx

PeterT
16/03/11, 13:57
Wat is de output van
uname -a ?

Magus
16/03/11, 16:17
Hebben ze wel hetzelfde OS teruggezet (centos, rhel of andere kloon?)

Geert-Jan
16/03/11, 17:03
#uname -a

.............:TLW