PDA

Bekijk Volledige Versie : Google manipuleert de zoekresultaten



cfmweb
13/03/11, 14:33
Onderzoeksbureau "Open Deur" heeft weer eens iets onderzocht denk ik:


Eindelijk heeft Google toegegeven wat iedereen al wist en dat is dat ze de zoekresultaten wel degelijk manipuleren. Om bepaalde websites juist hoger of lager in de zoekmachines te krijgen. Google heeft dit altijd bij hoog en laag ontkent maar nu hebben ze toegegeven dat het wel gebeurd.

Bron:
- Nederlandstalig artikel op techzine.nl (http://www.techzine.nl/nieuws/25534/google-manipuleert-de-zoekresultaten.html)
- Originele artikel op Search Engine Land (http://searchengineland.com/google-bing-have-whitelistsexception-lists-for-algorithms-67732?)

YolkNet
13/03/11, 15:47
Inderdaad geen verrassing.
Heeft Matt zich versproken? Of is het bewust toegegeven? En onderdeel van een strategie?

Het is net als met StreetView: we weten dat het tegen de regels is, we ontkennen zo lang mogelijk en we zien wel hoe we er tegen de tijd dat het uitkomt mee wegkomen. :S

oehTie
13/03/11, 23:55
tegen de tijd dat het officieel uitkomt hebben ze er al genoeg mee verdiend om een evt rechtzaak af te kopen.

Triloxigen
14/03/11, 10:26
Het ontgaat me een beetje wat het probleem nu is.
Natuurlijk wordt het gemanipuleerd, je wil toch niet terug naar zoekmachine 1.0 uit 1990 waar allesnog alfabetisch stond?

PreServer
14/03/11, 11:17
Een rechtzaak omdat ze resultaten manipuleren lijkt mij ook sterk, het is een gratis dienst die helemaal gericht is op het in een bepaalde manier/volgorde weergeven van de resultaten. En ze beroepen zich er ook erg snel op dat het automatisch gaat en dat ze er weinig/geen invloed op hebben

Domenico
14/03/11, 11:23
Hebben jullie het complete en originele artikel wel gelezen?

Als bijvoorbeeld webhostingtalk.nl een artikel online zet, andere sites nemen dat artikel over en webhostingtalk.nl zelf komt niet in de zoekresultaten voor wat betreft het eigen artikel gaat er iets mis met de algoritmes en corrigeert Google dit handmatig. Dat is volgens mij waar het artikel over gaat.

Designerhosting
14/03/11, 12:49
Ik had het bericht eerder gelezen en had ook niet de indruk dat het iets heel raars betrof. Het gaat er om om de sites, die 'vaak' ook niet eens de juiste informatie ontsluit, voor de zoekterm wat lager te laten ranken.

Ik stuit vaak op dat soort sites. Gelukkig klik ik wel door naar pagina tig van google. Maar de meesten zullen het niet doen. Overigens doe ik het liever ook niet natuurlijk.