PDA

Bekijk Volledige Versie : Ipoman interface problemen

Djunity
07/03/11, 09:08
Hallo allemaal,

Ik ben er benieuwd of er nog andere ipoman gebruikers zijn die ook met de nieuwste firmware (1.08) van januari 2011 nog problemen hebben met de interface.

Bij ons gingen er binnen 1 uur gisteren avond 2 ipomannen 1200 series offline simpele reset op locatie resulteerde in een volledig hangende ipoman waar door de stroom onder broken moest worden wat absoluut niet wenselijk is.

Bijde ipomannen draaien wel weer echter hebben wij nu nog het probleem dat bij 1 van de 2 wij niet meer via snmp kunnen connecten volgens mij is de fireware corrupt

Ben benieuwd naar de reacties.

Yourwebhoster
07/03/11, 09:22
Hier draait de Ipoman al even op 1.08 zonder problemen, al contact opgenomen met de fabrikant/leverancier?

Djunity
07/03/11, 09:24
Hier draait de Ipoman al even op 1.08 zonder problemen, al contact opgenomen met de fabrikant/leverancier?

Gemaild wel ontvangst bevestiging geen reactie

Djunity
07/03/11, 10:16
Heb ook maar even met ahead-it gemaild daar wel snel een reactie, probleem is bekend komt voornamelijk door broadcast ingrays schijnt bezig te zijn om de firmware aan te passen en er een firewall in te zetten.

Wij hebben nu een beta firmware, advies is ook nadrukkelijk om een ipoman niet op een publiek ip te zetten.

t.bloo
14/03/11, 12:47
Wat een drama die firmware... Bij mijn Ipoman 1202 met 1.08 firmware loopt de netwerk communicatie al vast als je er naar kijkt. Zowel met rechtstreeks een laptop er aan (hoe simpel kan het zijn?) als met een private IP via een NAT routertje. Resetten met het knopje wilde niet echt, netwerk kabel losmaken was twee keer wel voldoende om het weer "werkend" te krijgen.

Djunity heb je goede resultaten met de beta firmware?

Yourwebhoster
14/03/11, 12:49
Wat een drama die firmware... Bij mijn Ipoman 1202 met 1.08 firmware loopt de netwerk communicatie al vast als je er naar kijkt. Zowel met rechtstreeks een laptop er aan (hoe simpel kan het zijn?) als met een private IP via een NAT routertje. Resetten met het knopje wilde niet echt, netwerk kabel losmaken was twee keer wel voldoende om het weer "werkend" te krijgen.

Ik heb er geen last van, enkel na een upgrade via de web interface loopt hij vast of zoiets. Ik heb de stroom er af gehaald omdat toen er niks bijzonders behalve een paar test switches aan hingen.

Verder draait het alweer een paar weken zonder problemen.

Djunity
14/03/11, 12:53

Beste,

Op dit moment draaien wij 2 verschillende beta versies beta 1.08beta02 op 1 device en een test beta versie die rechtstreeks bij ingrasys vandaan komt de problemen die wij aangaven hebben ze kunnen nabootsen en hier een beta van gemaakt.
Op dit moment draaid het goed enkel kleine kanttekening meestal ontstonden de problemen pas na een week of 3 4.

Het schijnt ook zo te zijn dat wanneer je op een internetwerk zit dat deze problemen er niet zijn dus wellicht een tip voor je wij zijn hier ook mee bezig om ze intern te zetten en via vpn te benaderen.

drex
14/03/11, 13:27
Zou je die test beta's hier kunnen plaatsen dan kunnen wij die wellicht op onze Ipomannen 1202 testen?
Ook wij ervaren de gelijke problemen al lange tijd......dachten dat het zou komen van de vele hack/login pogingen waardoor deze bevriezen. (blijven wel werken zijn alleen niet meer te benaderen)
Drex

Yourwebhoster
14/03/11, 13:43
Het schijnt ook zo te zijn dat wanneer je op een internetwerk zit dat deze problemen er niet zijn dus wellicht een tip voor je wij zijn hier ook mee bezig om ze intern te zetten en via vpn te benaderen.

Ik meen mij te herinneren dat de ipoman vast loopt omdat hij dan teveel broadcast berichten kreeg. Ze zijn een firewall aan het opzetten in dat ding die deze problemen moet vollopen.

dcdongen
16/03/11, 10:46
Wij hebben ook 2 Ipomans gehad. Ze liggen nog ergens in de opslag.
Deze week eens kijken of het beter gaat met de nieuwste firmware.

Serveo
16/03/11, 13:15
Hier laatst ook problemen gehad met v1.08. Zat even in de webconsole, waarna deze niet meer te bereiken was. Simpele reset (niet volledige power reset zoals hierboven) was voldoende.

@ts Heb je al een reactie van ingrasys?

The-BosS
16/03/11, 15:55
Hier ook een ipoman die hangt, laat ons hopen dat de nieuwe firmware wat stabieler is.

drex
16/03/11, 16:28
We hebben ze inmiddels omgezet naar interne ip nummers en dat is tot nu stabiel gebleken...we wachten het af

dcdongen
17/03/11, 11:17
Gister een Ipoman geupgrade met de nieuwste firmware.
Vandaag al --2 in het scherm en hij hangt helemaal.

Serveo
18/03/11, 17:58
Heeft iemand al nieuws/reactie gehad van Ingrasys?

t.bloo
19/03/11, 15:59
Ik heb de verschillende meldingen bij elkaar gezet.

Djunity 1201 internet 1.08 volledig hangend
Yourwebhoster 1201 internet 1.08 zonder problemen
t.bloo 1202 localip 1.08 communicatie hangt, --2 in display
drex 1202 internet 1.08 niet meer te benaderen
dcdongen 1201 internet 1.08 hangt helemaal, --2 in display
Serveo 1201 internet 1.08 niet meer te bereiken
The-BosS 1201 internet 1.08 hangt
drex 1202 localip 1.08 tot nu stabiel gebleken

Klopt deze informatie? Ziet iemand een patroon?

The-BosS
19/03/11, 17:48
Ik heb de verschillende meldingen bij elkaar gezet.

The-BosS 1201 internet 1.08 hangt

Klopt deze informatie? Ziet iemand een patroon?

Om wat gedetaileerde te zijn, snmp, webinterface, hangt vast, stroom werkt voorlopig nog. Een reset vooraan op device wil geen reboot uitlokken (wat op display staat geen idee niet op gelet eigenlijk). Seriele console zou ik nog even moeten proberen, maar zolang er stroom is ga ik niet teveel forceren.

Wat betreft internet, ja daar hangt hij aan maar wel in een eigen vlan/subnet met enkel switches etc. Dus dat kunnen we eigenlijk aanzien als een interne range kwa broadcast, ik vraag mij zelf af of ik niet meer broadcast zou hebben op interne range waar backups ook over gaan.

dennis0162
21/03/11, 21:47
Volgens mij heb ik een nieuw record met de uptime van een van onze Ipomans.
Uptime: 1650034148 (190 days, 23 hours, 25 minutes)

De rest van de Ipomans crasht meestal elke maand.

drex
21/03/11, 21:53
Nog steeds up and running
Drex

sander
28/03/11, 10:40
Hier is de ipoman al tijden niet meer te bereiken , wordt gelukkig vervangen door een apc ,
naar mijn mening is ipoman echt troep uit de eerste klas.

The-BosS
28/03/11, 10:50
Dat zou ik nu ook niet zo durven zeggen, het heeft bij mij hele tijd goed gedraaid tot firmware updates. Dus het probleem zal daar eerder aan liggen dan in de gebruikte hardware componenten.

sander
28/03/11, 10:55
op zo'n apparaat met deze functie zul je helemaal geen firmware updates nodig moeten hebben.

Helemaal als het stroom eraf moet om hem weer werkend te krijgen.

drex
28/03/11, 11:09

Dat Ipoman troep zo zijn is wel erg kortzichtig!

Wij hebben hier APC switches die ook zo dood als een pier zijn (4 stuks en doen echt niets meer) contact opnemen met APC krijg je te horen o sorry zijn al wat ouder (3 1/2 jr.) moet u maar voor lief nemen?? wij doen er niets mee.

Dus over troep gesproken......
Drex

The-BosS
28/03/11, 11:26
op zo'n apparaat met deze functie zul je helemaal geen firmware updates nodig moeten hebben.

Dat ze extra functionaliteit maken vindt ik eerder een plus punt, zoals de kwh reset via snmp en wat fixes. Dat doet trouwens ieder merk zelf APC, als er iets nieuw is wat de klant wil dan maak je dit toch gewoon op een volgende firmware release.

Bij mij blijft de stroom er op staan ondanks dat de interface hangt, ik heb vroeger bij APC's wel geweten dat die poorten toen ook in close mode gingen.

t.bloo
28/03/11, 11:49
Vooralsnog is alleen de firmware troep. De hardware (binnenwerk) oogt nogal degelijk.

Maar als je mij een vergelijkbare unit van APC kunt leveren met stroommeting per poort, dan houd ik me aanbevolen.

The-BosS
28/03/11, 12:08
Maar als je mij een vergelijkbare unit van APC kunt leveren met stroommeting per poort, dan houd ik me aanbevolen.

Inderdaad, enige alternatief dat ik weet dat geen ingrasys cloon is dat is schleifenbauer en die zijn nu niet direct de goedkoopste.

t.bloo
28/03/11, 12:46
Sinds kort is er ook bijvoorbeeld de Raritan Dominion PX DPXR8A-16 voor circa 570 euro.

Zie ook http://www.raritan.eu/products/power-management/px-5000

Geert-Jan
28/03/11, 12:51
Ik ben nooit de eerste met upgrade's, en mijn Ipo's draaien als een zonnetje, wel met firmware 1.06 nog... :-)

Yourwebhoster
28/03/11, 13:43
Ipoman draait nog steeds zonder problemen, sinds de firmware update en een reboot is hij altijd bereikbaar.

beenske
28/03/11, 17:34
Vreemd dat vele mensen problemen hebben met de ipomans...
De enige problemen die ik heb gehad was dat de Ipoman soms poortje willekeurig ging cyclen.. na een firmware upgrade was dit opgelost.

Local IP, no external access.

t.bloo
28/03/11, 17:50
Update van de gegevens:

Djunity 1201 internet 1.08 - volledig hangend
Yourwebhoster 1201 internet 1.08 + altijd bereikbaar
t.bloo 1202 localip 1.08 - communicatie hangt, --2 in display
drex 1202 internet 1.08 + up and running
dcdongen 1201 internet 1.08 - hangt helemaal, --2 in display
Serveo 1201 internet 1.08 - niet meer te bereiken
The-BosS 1201 localip 1.08 - interface hangt
sander 1201 internet ? - troep uit de eerste klas
Geert-Jan 1201 internet 1.06 + draaien als een zonnetje
beenske 1201 localip ? + problemen opgelost

Dus 10 systemen, 6 problemen, 4 in orde.

Toch raar. Zou het soms uitmaken in welk subnet je hangt, of welke browser je gebruikt, of een bepaalde instelling gemaakt is...

The-BosS
28/03/11, 18:04
Update van de gegevens:

Toch raar. Zou het soms uitmaken in welk subnet je hangt, of welke browser je gebruikt, of een bepaalde instelling gemaakt is...

Geen idee, ik haal(de) wel iedere 5 minuten snmp data binnen vanaf 2 verschillende locaties. Dus nu niet om te zeggen veel acties en/of verkeer en logde bijna nooit in via de webinterface. Wat betreft de snmp gets die worden ook op HP & Asus switches en servers uitgevoerd en die hangen daardoor niet. Idem met switches die hangen in zelfde range/subnet dus broadcast zou me ook sterk lijken tenzei de ipoman er veel gevoeliger voor is.

beenske
30/03/11, 15:25
@t.bloo => 10.0.0.0/24 + chrome
voornamelijk SNMP read acties van onze monitoring software
heel zelden login via webinterface

t.bloo
30/03/11, 15:48
Ik heb ondertussen van Ingrasys Europe een beta versie van de firmware ontvangen. Nu nog een gelegenheid om het te testen in het datacenter...

Stina
30/03/11, 16:41
Hebben wel maar één ipoman in gebruik maar die draait al sinds ik hem een jaar geleden opgehangen heb zonder enig probleem. Firmware is 1.06 en is altijd alleen onder een lokaal IP beschikbaar geweest (over VPN). Iedere 5 minuten halen we data op via SNMP, voor de rest komen we eigenlijk nooit op webinterface.

Gelukkig hebben we voor de rest alleen APC's en zal ik na het lezen van deze thread wel oppassen met het eventueel meer bestellen van deze units.

The-BosS
30/03/11, 17:41
Gelukkig hebben we voor de rest alleen APC's en zal ik na het lezen van deze thread wel oppassen met het eventueel meer bestellen van deze units.

Let je er wel even op dat het probleem bijna zeker bij de firmware ligt en niet bij de hardware componenten. Je moet maar eens naar het lijstje kijken met waar het crashed/vast hangt en welke firmware gebruikt wordt.

Prijs kwaliteit ben ik eigenlijk tevreden over de ipoman, het kan switching en meting per poort en er zitten 12 poorten op de 12xx reeks. Bij apc heb ik nog niet direct een 1U tegen gekomen met 12 poorten en al zeker niet swichted+metered.

Geert-Jan
30/03/11, 17:48
Update van de gegevens:

Djunity 1201 internet 1.08 - volledig hangend
Yourwebhoster 1201 internet 1.08 + altijd bereikbaar
t.bloo 1202 localip 1.08 - communicatie hangt, --2 in display
drex 1202 internet 1.08 + up and running
dcdongen 1201 internet 1.08 - hangt helemaal, --2 in display
Serveo 1201 internet 1.08 - niet meer te bereiken
The-BosS 1201 localip 1.08 - interface hangt
sander 1201 internet ? - troep uit de eerste klas
Geert-Jan 1201 internet 1.06 + draaien als een zonnetje
beenske 1201 localip ? + problemen opgelost

Browser erken ik wel, lijkt dat alleen IE goed verwerkt wordt, Safari, Firefox, Opera en Chrome geven niet altijd alles weer....

Yourwebhoster
30/03/11, 18:50
Browser erken ik wel, lijkt dat alleen IE goed verwerkt wordt, Safari, Firefox, Opera en Chrome geven niet altijd alles weer....

Chrome doet het hier wel.

Had even moeten afkloppen, inmiddels is de pdu offline (geen response op ping ook).

Ingrasys Europe
31/03/11, 18:31
Beste iPoMan gebruikers,

Onze beste dank voor de aankoop van onze iPoMan PDU.

Hackers hebben soms toegang tot de iPoMan gezien de iPoMan meestal is aangesloten op internet (meestal DDOS attacks).

Gelieve volgende firmware op te brengen in je toestellen (1201 en 1202).

Gelieve hiervoor naar onze ftp site te gaan en volgende nieuwe firmware af te laden (gezipped - zo een password nodig om te onzippen => ingrasys

ftp://download.ingrasys.com/iPoMan/iPoMan1200_108_Test3.zip

username: beta
password: beta

Ook op de TCP/IP control pagina gelieve de TCP 23 poort van "Enabled" naar "Disabled" te zetten (sluiten van een ongebruikte poort) dit voor meer zekerheid.

Zo nadien nog enig probleem met de web interface gelieve het ons zodra mogelijk te melden:

support@ingrasys-europe.com

Beste groeten aan alle iPoMan gebruikers. Wij zij steeds bereid voor hulpverlening.

Erich van Hulle
General Mgr
Ingrasys Europe

Geert-Jan
31/03/11, 18:39
Leuk, en wat zijn nu de verbeteringen aan deze beta_versie 3?
Is er een oplossing, wat zijn de veranderingen, of zoek je testkonijnen voor beta 3?

Yourwebhoster
31/03/11, 19:04
Beste iPoMan gebruikers,

Onze beste dank voor de aankoop van onze iPoMan PDU.

Hackers hebben soms toegang tot de iPoMan gezien de iPoMan meestal is aangesloten op internet (meestal DDOS attacks).

Gelieve volgende firmware op te brengen in je toestellen (1201 en 1202).

Gelieve hiervoor naar onze ftp site te gaan en volgende nieuwe firmware af te laden (gezipped - zo een password nodig om te onzippen => ingrasys

ftp://download.ingrasys.com/iPoMan/iPoMan1200_108_Test3.zip

username: beta
password: beta

Ook op de TCP/IP control pagina gelieve de TCP 23 poort van "Enabled" naar "Disabled" te zetten (sluiten van een ongebruikte poort) dit voor meer zekerheid.

Zo nadien nog enig probleem met de web interface gelieve het ons zodra mogelijk te melden:

support@ingrasys-europe.com

Beste groeten aan alle iPoMan gebruikers. Wij zij steeds bereid voor hulpverlening.

Erich van Hulle
General Mgr
Ingrasys Europe
Volgens mij had ik die disabled en enkel http plus snmp, dus dat maakt weinig uit.

dennis0162
31/03/11, 19:19
Onze Ipomans hangen allemaal achter een Cisco pix met VPN.
Nog lopen ze vast, de een vaker als de ander.

t.bloo
31/03/11, 20:38

Moet u mij toch eens vertellen waarom dat met routers, switches en servers geen probleem is? Met de huidige embedded processors is het al jaren makkelijk om eenvoudige netwerk functionaliteit te maken.

Mijn ipoman liep al vast toen hij op kantoor slechts rechtstreeks aan m'n laptop hing. Daar waren geen hackers bij aanwezig, of ik moet ze in mijn laptop hebben opgesloten.

Nee, uw firmware is gewoon niet op orde.

t.bloo
04/04/11, 10:22
zoek je testkonijnen

Snif! Gisteren mijn ipoman 1202 geupdate met PDU System v1.08.Test3. Beetje vage nummering maar ja, als ze goed geweest waren in software ontwikkeling dan waren ze vast geen PDU fabrikant geworden...

Vooralsnog draait het nog. Ik heb echter in totaal nu de volgende maatregelen genomen:
- beta firmware
- netwerk aansluiting via port 80/161 forwarding met een NAT routertje
- telnet uit
- ping uit
- network upgrade uit
- alleen nog benaderen met Internet Explorer
- alleen nog SNMP

We zullen zien. Als het hier niet mee blijft werken, dan wil ik mijn geld terug.

Yourwebhoster
04/04/11, 10:34
Nou je het zegt, ik had laatst ping aangezet om wat met cacti ed te testen (is nu niet meer nodig). Ik heb hem gereset net en nu ping uitgezet, eens kijken wat hij dan doet.

Mick-X
05/04/11, 19:53
Wij hebben ook een ipoman draaien (v1.07) deze hangt aan internet, maar hier heb ik geen problemen mee en werkt al geruime tijd perfect.
Zou het bij sommige modellen zo kunnen zijn dat er een (productie) fout in zit?

Ik vind het maar een vreemde situatie.

xserve
06/04/11, 10:05
Hij hebben meerdere Ipoman's draaien en draaien allemaal al jaren perfect. Geen 1.08 firmware updates, maar zolang het draait ga ik ook geen firmware updates doen als er 12 machines achter hangen.

GlobalServe
06/04/11, 11:29
Op onze ipomans draait er 1.05. Geen problemen mee.

Een ipoman die op kantoor ligt met 1.08 geeft een verbuik op C, D en E zelf als er niks aanhangt.
Ook zo een raar ding.

vne
06/04/11, 11:42
Een ipoman die op kantoor ligt met 1.08 geeft een verbuik op C, D en E zelf als er niks aanhangt.
Ook zo een raar ding.

Gelijkaardig probleem overhere, op poorten 1 tot 6 doet hij meestal geen meting van het stroomverbruik. Maar het wel/niet meten over verschillende van de poorten heb ik al met elke firmware gehad.

Mick-X
06/04/11, 12:39
Op onze ipomans draait er 1.05. Geen problemen mee.

Ook zo een raar ding.

je zou bijna zeggen dat je op zoek gaat naar een ander merk welke ook per poort kan meten :X

vne
06/04/11, 23:30
je zou bijna zeggen dat je op zoek gaat naar een ander merk welke ook per poort kan meten :X

een veel te dure APC? :-)

Mick-X
06/04/11, 23:36
Ik meen dat ze bij pcextreme ook een hele lading ipoman hebben hangen, hoe werken ze bij jullie wido?

Mick-X
06/04/11, 23:39
een veel te dure APC? :-)

Nee, ik bn ook ooit eens een amerikaanse firma tegengekomen welke een soort gelijk product had voor een aardige prijs, weet alleen de naam niet meer...

The-BosS
07/04/11, 00:11
Nee, ik bn ook ooit eens een amerikaanse firma tegengekomen welke een soort gelijk product had voor een aardige prijs, weet alleen de naam niet meer...

Was dat toevallig intellinet niet, want die hadden dat ook in hun gamma. Maar dat zagen mij er exacte ipoman 8000 reeks kopieen uit.

GlobalServe
07/04/11, 08:22
Deze doen het ook als ik mij niet vergis. http://www.venea.nl/
Een jaar of 2 geleden deze personen op bezoek gehad. Heel mooi product, maar niet zo goedkoop.

beenske
07/04/11, 08:44
@Globalserve, je kan beter kijken naar de power bars van Schleifenbauer => http://www.schleifenbauer.eu
De prijzen zijn tegenwoordig beter :)

drex
07/04/11, 08:48
Dan zijn er ook nog:
Raritan Dominion
Bravo 8

Drex

t.bloo
07/04/11, 09:38
deze serie dus (zelf helaas geen ervaring mee)

Sinds kort is er ook bijvoorbeeld de Raritan Dominion PX DPXR8A-16 voor circa 570 euro.

Zie ook http://www.raritan.eu/products/power-management/px-5000

Trans-IX B.V.
08/04/11, 13:45
Gemiddeld denk ik dat elke iPoman die wij gebruiken 1 a 2 keer per jaar een interface reset nodig heeft. Dit kan zonder dat een powercycle nodig is.
Firmware is 1.07 op dit moment. De kWh reset optie is perfect.

Dit soort problemen hebben wij ook met APC, en daar heb ik juist eerder de ervaring dat powercycles nodig zijn om een interface weer werkend te krijgen als je een mooie E op de display ziet in plaats van de amperages.

Yourwebhoster
08/04/11, 17:12
Nee mij maak je niet wijs dat het hier om netwerk problemen gaat op de Ipoman. Notabene na het instellen van de tijd voor de tweede keer (vergeten daytime in te schakelen) is de interface gewoon weer vastgelopen.
Ik moet zeggen dat het altijd lang duurt (Chrome) voordat de interface überhaupt geladen is. Is het niet dat gewoon een te zwakke CPU, te weinig geheugen of een slechte flash chip (wat het ook is) in de Ipoman zit (hardware probleem)?

Mick-X
10/04/11, 12:22
deze serie dus (zelf helaas geen ervaring mee)

Mijn oog was gevallen op de DPXR20A-16 (20 ports in 2U formaat)
De webinterface ziet er ook goed uit, net als de beheermogelijkheden, hij is iets duurder dan een ipomann maar heeft ook 8 meer poorten.
Heb er zelf geen ervaring mee, maar zou het een gok waard zijn? wellicht werken deze units probleemloos, maar dat blijft een gok..

The-BosS
07/05/11, 23:30
Had vandaag terug een vast loper, geen ping, geen webinterface, geen snmp, display bleef hangen op "50" en op console zag ik enkel .................... tot in het oneindige bijkomen. Na 5 seconden op reset te hebben gedrukt werkte alles weer zoals het moest zijn en kwam de console en de rest weer terug tot leven. Nu even afwachten hoe lang het zal duren voor die terug vast hangt.

Djunity
08/05/11, 15:46
Je kan de volgende firmware gebruiken dit is de beta 2 versie van firmware 108.
http://www.123hostingservice.nl/download/iPoMan1200_108b2.BIN

Deze hebben wij nu al 3 maanden zonder problemen draaien terwijl we eerst dezelfde problemen na 1 maand al hadden en dat 3 maanden achter elkaar.

t.bloo
08/05/11, 15:56
Ik heb firmware versie "PDU System v1.08.Test3" nu 4 weken draaien en in ieder geval geen vastloper meer gehad.

Djunity
08/05/11, 16:11
Ik heb ook wel een nog nieuwere test versie maar met de nadruk op test, wij hebben 3 maanden geleden direct met ingrasys contact gehad en naar aanleiden van de problemen die wij hadden hebben ze deze test versie geschreven. vind niet dat een test versie geschikt is voor verspreiding dus wellicht kan jij de v3 posten.

De problemen ontstaan met name door broadcast traffic, ingrasys is bezig om een firewall in de firmware te bouwen die deze problemen moet verhelpen

Yourwebhoster
08/05/11, 16:11
Klinkt goed, hopen dat er snel een definitieve versie komt. Ik heb in ieder geval geen vastloper meer na het uitschakelen van de ping geloof ik.
Overigens liep hij ook vast nadat ik snel achterelkaar andere pagina's opende in de browser, kan iemand dit proberen bij de nieuwe versie?

Djunity
08/05/11, 16:13
gaat mij niet meer lukken alle ipo's die wij hebben zijn in bedrijf met klanten aangesloten

ik zal ingrasys komende week in ieder geval maillen dat de test versie geen problemen veroorzaakt :)

t.bloo
08/05/11, 16:20
dus wellicht kan jij de v3 posten.

http://www.webhostingtalk.nl/hardware/167116-ipoman-interface-problemen-3.html#post1194555

The-BosS
08/05/11, 16:32
Heb zojuist even beta 3 er op gezet, nu even afwachten of die nog zal vast hangen en hoe lang het zal duren.

t.bloo
06/06/11, 14:05
Heeft iemand al nieuws/reactie gehad van Ingrasys?

Zeker, hun belgische afdeling is goed in aardige mailtjes sturen. Ik heb de afgelopen 8 weken geen vastlopers meer gehad met de laatste firmware versies (momenteel 1.09b1).

Yourwebhoster
06/06/11, 14:06
Zeker, hun belgische afdeling is goed in aardige mailtjes sturen. Ik heb de afgelopen 8 weken geen vastlopers meer gehad met de laatste firmware versies (momenteel 1.09b1).

Geschikt voor productie denk je? En hebben ze gezegd of ze een release date voor de productie versie hebben?

The-BosS
19/07/11, 20:51
Geschikt voor productie denk je? En hebben ze gezegd of ze een release date voor de productie versie hebben?

Ik kreeg gisteren een e-mail van ingrasys met de release van de 1.09 firmware, draaid hier al iemand op (en dan niet de beta). Momenteel hangt mijn ipoman weer vast met de 1.08 beta 3 software, dus het moment om te upgraden als niemand anders problemen heeft met de 1.09 versie.

Version 1.09 changes:
- Broadcast issue value changed to 150/10msec.
- Correction of some http and https NULL handle bugs
- Changing the telnet default value (telnet 23) form enable to disable.
- Protection of the http buffer (fake web pages submitting large illegal data).
- The PDU version indication disappeared after resetting the iPoMan to default.
- Fixing of the SSH bug.
- Modification of the EMD-ALARM-INTERVAL value to improve the “ping lost” malfunction.

Geert-Jan
19/07/11, 21:26
Ik heb in ieder geval geen vastloper meer na het uitschakelen van de ping geloof ik.

Geld dit nog steeds sinds 04/04/11?

Ook de mijne hangt nu, dus ook benieuwd naar de 1.09 versie.

Smart-Guyz
19/07/11, 22:56
Wij draaien v1.08 op al onze iPoman PDU's, maar we hebben ook steeds last vastlopers.
Cacti meet ook niet lekker totdat ik TCP ping uit heb gezet in cacti en online check via SNMP doe, dit gaat prima, cacti meet nu goed, zonder lege stukken in statistieken.

Iemand al meer gegevens over nieuwe firmware, test result e.d.?

Djunity
19/07/11, 23:08
Nope nog niet geupgrade doen wij enkel op locatie tijdens onderhouds wzh.
Al draaien wij nu al een aantal maanden op de beta 3 zonder enig probleem waar wij in het begin van het jaar ook erg veel problemen hadden

t.bloo
19/07/11, 23:16
ik ga de nieuwe firmware deze week proberen als ik voor regulier onderhoud in het datacenter ben

ik had na 9 weken geen problemen weer een vastloper, daarna weer 4 weken geen problemen, geen doen natuurlijk

als ik de support mensen goed begrepen heb, zit de gebruikte processor aan z'n max en vooral als er https requests langs komen

Smart-Guyz
20/07/11, 00:28
Naja, wij hebben alvast 1 iPoman op test geupdate naar v1.08Test3, hopen dat deze het beter volhoud en hopen dat v1.09 snel komt.

The-BosS
20/07/11, 09:55
Naja, wij hebben alvast 1 iPoman op test geupdate naar v1.08Test3, hopen dat deze het beter volhoud en hopen dat v1.09 snel komt.

Lees jij mijn berichten eigenlijk, want de 1.09 is al 2 dagen geleden gereleased.

Magus
22/07/11, 11:00
iemand al ervaringen met de 1.09?

voor de 120x hier te downloaden: http://goo.gl/SVal6

===========================================
Release Note for iPoMan II
===========================================
Release Information for v1.08
==============================

Products applied: iPoMan II 1201 (120V/230V) / iPoMan II 1202 (120V/230V)

Release date: 2011/07/21

Release type: Maintenance release

Firmware version: 1.09

File name: iPoMan_1200_v109.BIN

File size: 1,603,343 bytes

New Features and Enhancement:
----------------------------------------------------------
1.Changed telnet default value form enable to disable.
2.Improve EMD ping lost malfunction.
3.Improve broadcast storm issue
4.Enhance http buffer protection.

( en ja, daar staat 1.08 in de releasenotes, gevalletje knippen en plakken door ingrays ;) )

Yourwebhoster
23/07/11, 00:56
Geld dit nog steeds sinds 04/04/11?

Ook de mijne hangt nu, dus ook benieuwd naar de 1.09 versie.
Net gechecked en volgens mij heeft hij sindsdien geen reset gehad.

drex
23/07/11, 09:33
Nog wel een vast loper op 1 van de Ipomannen v1.08Test3 gisteren allen geupgrade naar de laatste versie 1.09. Dus maar weer afwachten of het nu stabiel blijft?

Yourwebhoster
23/07/11, 10:12
Net gechecked en volgens mij heeft hij sindsdien geen reset gehad.
Even gekeken en het lijkt er op dat een ipoman voor het laatst 7 april gereset is, sindsdien geen problemen. V1.08.

TotallyHosted
25/07/11, 16:51
Hier geen problemen meer gehad sinds 1.08, maar nu toch ook maar de 1.09 geinstalleerd. Desondanks zullen wij vermoedelijk in de toekomst toch geen IpoMan's meer ophangen, net een nieuwe batch APC's binnen dus voorlopig kunnen we daar weer mee vooruit.

Yourwebhoster
25/07/11, 17:08
Hier geen problemen meer gehad sinds 1.08, maar nu toch ook maar de 1.09 geinstalleerd. Desondanks zullen wij vermoedelijk in de toekomst toch geen IpoMan's meer ophangen, net een nieuwe batch APC's binnen dus voorlopig kunnen we daar weer mee vooruit.
Als 1.09 de oplossing is dan vind ik dit prima hoewel ik liever zie dat ze een nieuwe versie ontwikkelen die een wat krachtigere cpu heeft (makkelijker gedaan dan .... maar toch). Verder prima dingetjes, en als ze niet meer vastlopen great. Heb helaas de kWh functie nodig en anders zit je in het duurdere segment.

The-BosS
25/07/11, 17:52
Als 1.09 de oplossing is dan vind ik dit prima hoewel ik liever zie dat ze een nieuwe versie ontwikkelen die een wat krachtigere cpu heeft (makkelijker gedaan dan .... maar toch). Verder prima dingetjes, en als ze niet meer vastlopen great. Heb helaas de kWh functie nodig en anders zit je in het duurdere segment.

Zit met hetzelfde probleem, heb nu wel 2 nieuwe pdu's gekocht voor eigen servers (waar kwh geen rol speelt). Maar voor colocatie klanten is het natuurlijk wel van belang dat ik weet hoeveel Ampere en Kwh ze trekken.

Maar denk eerlijk gezegd niet dat het iets met die cpu te zien heeft, want in alle e-mails met ingrasys hebben ze het over http(s) en ssh die problemen geeft. Enkel log ik nooit in op ssh en 1 keer in de maand (als het al zoveel is) op de webinterface. Wat ik echter wel doe is om de 5 minuten een snmp get en ping om te zien of het nog online is. En voor snmp zou die cpu eigenlijk meer dan genoeg moeten zijn, zelf oude switches en apc pdu's van 10 jaar geleden hadden dat probleem niet.

Verder zouden ze misschien beter ook eens de optie bij steken om enkel gebruik te maken van een externe syslog server en geen log files meer intern op te slaan, buiten Kwh teller dan.

TotallyHosted
25/07/11, 21:28
Wat volgens mij het probleem is, is dat er iets van een buffer volloopt waardoor het gehele ding niet meer bereikbaar is na een aantal weken of maanden. Ik vermoed dat het met portscan's dan wel brute force logins o.i.d. te maken heeft.

Wanneer de interface niet meer bereikbaar is, pingt het ding ook niet meer, laat staan dat je er via SSH of Telnet nog in komt. Enige mogelijkheid is dan nog om 'm te resetten via de resetknop aan de achterkant die je met een paperclip in kunt duwen. Godzijdank blijven de poorten wel gewoon stroom geven tijdens een reset en is het puur de webinterface die gereset wordt.

Als dit probleem is opgelost zijn het inderdaad prima dingen. De webinterface werkt prima, zij het wat traag (ook het uitlezen van de status gaat niet erg snel, iets wat wij wel graag zouden willen... maar dat is ook alweer maanden terug dat ik dat geprobeerd heb vanuit een PHP-script, niet bij de huidige versies van de firmware in elk geval). De monitoring van stroomverbruik per poort en de prijs staan ons namelijk WEL aan.

The-BosS
25/07/11, 23:27
Wanneer de interface niet meer bereikbaar is, pingt het ding ook niet meer, laat staan dat je er via SSH of Telnet nog in komt. Enige mogelijkheid is dan nog om 'm te resetten via de resetknop aan de achterkant die je met een paperclip in kunt duwen. Godzijdank blijven de poorten wel gewoon stroom geven tijdens een reset en is het puur de webinterface die gereset wordt.

Die reset zit aan de voorkant hoor en niet aan de achterkant ;), verder dacht ik ook dat de console (terminal) ook nog werkte. Althans ik heb hem zo vorige keer nog een reboot kunnen geven en toen ging alles ook terug. Wat me laatste keer wel opgevallen is dat toen hij niet meer reageerde de netwerk connectie (lampje) wel nog aan het pinken was dus hij moet het fysiek nog ontvangen.

Nu zeer binnenkort ga ik even een test uitvoeren en de ipoman 1201 rechtstreeks op een crosskabel steken met de noc server en zien of dit helpt. In het geval hij dan nog crashed heeft dit volgens mij dan niks meer te zien met broadcast storm etc, maar met iets van buffer en/of logfiles die vanuit ping/snmp komen in mijn geval. Iemand anders al testen gedaan om bepaalde dingen uit te sluiten?

Magus
26/07/11, 08:56
Die reset zit aan de voorkant hoor en niet aan de achterkant ;),

Dat ligt eraan hoe je ze in het rack hangt ;) Het kan handig zijn de aansluitingen aan de achterkant van het rack te houden, en de oortjes dus aan de kant van de stroomaansluitingen te houden.

TotallyHosted
26/07/11, 09:57
Aangezien wij de aansluitingen niet (altijd) direct vullen, zit de resetknop bij ons inderdaad aan de achterkant, zodat wij makkelijker bij de stroomaansluitingen kunnen wanneer er nieuwe servers bij gehangen worden. De resetknop heb je in principe nooit nodig (ware het niet dat de iPoman daar anders over denkt)

The-BosS
26/07/11, 16:09
Dat ligt eraan hoe je ze in het rack hangt ;) Het kan handig zijn de aansluitingen aan de achterkant van het rack te houden, en de oortjes dus aan de kant van de stroomaansluitingen te houden.

Als je achteruit rijdt met je auto wordt het niet automatisch je voorkant ;). Console en reset en display is de voorkant hoe je dat ding ook vasthoudt of monteert.

Aangezien wij de aansluitingen niet (altijd) direct vullen, zit de resetknop bij ons inderdaad aan de achterkant, zodat wij makkelijker bij de stroomaansluitingen kunnen wanneer er nieuwe servers bij gehangen worden. De resetknop heb je in principe nooit nodig (ware het niet dat de iPoman daar anders over denkt)

Heb ik ook geen problemen mee aangezien die niet omgekeerd in het rack hangt maar vooraan vast hangt, het is maar wat zelf het makkelijkste vindt zeker.

Magus
26/08/11, 15:43
Is er al zicht op een oplossing? In de vorm van een automatische paperclip duwer ofzo? kan die firmware zichzelf niet elke zondagnacht resetten ofzo ;) ?

Yourwebhoster
26/08/11, 17:16
Is er al zicht op een oplossing? In de vorm van een automatische paperclip duwer ofzo? kan die firmware zichzelf niet elke zondagnacht resetten ofzo ;) ?
Heb je v1.09?

t.bloo
26/08/11, 21:00
Is er al zicht op een oplossing?
Sinds (beta) firmware 1.09 heb ik in ieder geval geen vastlopers meer gehad.

Geert-Jan
26/08/11, 21:11
Sinds (beta) firmware 1.09 heb ik in ieder geval geen vastlopers meer gehad.

Toine,

Met alle optie's open?
Ik heb geen vastloper meer sinds de disable van ping.

t.bloo
26/08/11, 21:40
dicht: BootP/DHCP, PING Echo, Network Upgrade, Telnet Connection
open: HTTP Support, SNMP Support

Verder alles gewoon rechtstreeks aan het netwerk, geen andere maatregelen meer.

Magus
01/09/11, 11:33
thanks, ik ga het proberen met de zaken 'dicht' die t.bloo opsomt.

drex
01/09/11, 14:22
sinds versie 1.09 geen problemen meer........

The-BosS
01/09/11, 16:40
Ik ben hier nog even aan het afwachten hoe het met versie 1.09 verloopt, maar naast dat heb ik de rest ook grondig veranderd. IpoMan staat nu in management lan waar enkel camera's, switches (management vlan) en noc server aan hangen. Cacti snmp get is vervangen door observium en de ping check van icinga (nagios fork) staat uit.

Spyder01
01/09/11, 16:51
Kan aan mij liggen hoor, maar als ik de reactie van Toine lees, dan begin ik mij de serieusheid van zo`n product af te vragen. Om nu van alles uit te gaan zetten zodat iets stabiel blijft, meer een noodoplossing dan iets zoals het hoort.

Yourwebhoster
01/09/11, 16:52
Kan aan mij liggen hoor, maar als ik de reactie van Toine lees, dan begin ik mij de serieusheid van zo`n product af te vragen. Om nu van alles uit te gaan zetten zodat iets stabiel blijft, meer een noodoplossing dan iets zoals het hoort.
Ik heb het ook zo staan, niet uit noodzaak maar omdat meer niet nodig is.

Spyder01
01/09/11, 16:55
Ik heb het ook zo staan, niet uit noodzaak maar omdat meer niet nodig is.

True :)

netswitch
12/10/11, 23:31
Zijn alle problemen met fimware 1.09 weg ?

Is het upgrade via webinterface zonder risico ?

The-BosS
12/10/11, 23:43

Momenteel heb ik geen problemen meer (knock on wood), maar er is meer veranderd dan enkel de firmware dus geen idee of het daardoor komt of niet.

Upgraden is nooit zonder risico ;)

Yourwebhoster
13/10/11, 09:46

via de web interface raad ik af, dan via de upgrade tool die ze hebben over het netwerk of via de upgrade tool en com. DE web interface is tot dusver blijven hangen bij 1.08 maar goed het is gelukt.

Verder geen problemen, alles draait stabiel op meerdere ipomans en verder geen wijziging tov eerst in het netwerk.

netswitch
13/10/11, 10:02
Voor ons is het upgrade via webinterface niet mogelijk, het hangt op het upload van het firmware..

RayManZ
04/01/15, 15:22
Ik weet dat dit een oud topic is, maar ik wilde hier graag even op terug komen.

Zijn er mensen die op dit moment nog Ipoman PDU's gebruiken? Ik gebruik zowel de 8000 als de 1201 serie. De 8000 werkt zonder problemen. Al jaren eigenlijk.

De 1201 lijkt echter om de zoveel tijd vast te lopen. Zijn er mensen die dit probleem inmiddels opgelost hebben? Ik heb het volgende gedaan voor alle Ipomans.

- Nieuwste firmware: v1.12
- Alles uitgeschakeld behalve SNMP (meer heb ik niet nodig)
- Alleen bereikbaar via twee IP-adressen.
- Wel direct op het internet.

Iemand tips of een wel goed werkende firmware?

beenske
04/01/15, 16:18
Wij hebben een aantal Ipomans draaien, enkel allemaal in een intern netwerk, nooit niet publiek op het internet.
Blijkbaar kan de ipoman management interface niet zo goed tegen externe scans en brute force attemps...

Bart L
04/01/15, 16:47
Heeft apc trouwens ook last van (tenminste was een jaar of 7 geleden zo) nu al heel lang alles intern ;)

Sent from my iPhone using webhostingtalk mobile app

Djunity
04/01/15, 17:55
Des tijds veel contact gehad met de fabrikant diverse test firmwares gehad.
Uiteindelijk ooit nog eens een pol mailling gehad waarin ze 2 opties opperde welke eigenlijk ook geen opties waren.

Enige oplossing is de pdu niet op publiekelijk netwerk te zetten maar op een intern netwerk de interface is erg gevoelig voor broadcast traffic.

Wij draaien ze nu al meerder jaren op intern netwerk en geen vast lopers meer gehad.

dennis0162
04/01/15, 20:03
De ipomans moet je sowieso op een intern vlan hebben. De ipomans crashen door veel broadcast traffic. Op een intern netwerk nooit problemen gehad.

Verzonden vanaf mijn iPhone met behulp van webhostingtalk

Skredd
05/01/15, 12:34
De laatste firmware is overigens al ergens in de 2.x
Er is geloof ik ook een SSH-vulnerability / brute force mogelijkheid in de oudere versies waardoor de iPoman crasht. Maar dit heb je al uit staan begrijp ik.

RayManZ
05/01/15, 13:20
Volgens hun eigen website is versie 1.12 de meest recente. De upgrade tool is wel versie 2.x.

Ik heb inderdaad alles uitstaan op SNMP na en enkel toegang via bepaalde IP-adressen.

Wellicht dat het dan toch maar op een intern vlan moet. Het enige nadeel is echter dat ik gebruik maak van meerdere rack, netwerken en locaties.

Spyder01
05/01/15, 13:33
Het enige nadeel is echter dat ik gebruik maak van meerdere rack, netwerken en locaties.

Dat is geen nadeel hoor. Gewoon een management server inrichten met toegang tot de locaties / netwerken.

Skredd
05/01/15, 15:37
De website is niet up to date. 2.02 is de laatste versie.
Ik adviseer je even contact op te nemen met Ingrasys voor een download

Mark17
05/01/15, 16:33
Ipomans hier draaien op een "publiek" ip, enige is dat we er firewalls voor hebben zitten die naar die ip's enkel verbindingen vanaf 2 bekende ip's toestaat. Sinds we dit wat strakker hebben gezet geen vastlopers meer gehad, bij een beetje handige inrichting als je een rack of meer hebt is zoiets relatief simpel in te richten.

Karbonade
27/09/22, 10:00
Sorry voor de kick, maar ik gebruik deze PDU nog altijd in een thuisomgeving.
Echter draait deze nog altijd op versie 1.11, dus hopelijk kan iemand versie 1.12 of zelfs 2.02 (of hoger) leveren.

Ik kan deze versies nergens meer vinden online helaas.
Dus wellicht dat iemand deze nog ergens heeft opgeslagen. Mijn dank zal groot zijn!