PDA

Bekijk Volledige Versie : "Remote host said: 550 SC-001"



Triloxigen
04/03/11, 10:06
Er is een probleem met emails richting @live.com en @hotmail.com email adressen, er komt dan de melding:


Remote host said: 550 SC-001 Unfortunately, messages from x.x.x.x weren't sent. Please contact your Internet service provider since part of their network is on our block list. You can also refer your provider to http://mail.live.com/mail/troubleshooting.aspx#errors.


550 SC-001:

Mail rejected by Windows Live Hotmail for policy reasons. Reasons for rejection may be related to content with spam-like characteristics or IP/domain reputation. If you are not an email/network admin please contact your Email/Internet Service Provider for help.



Maar het is een beetje een raadsel waarom en wat er tegen gedaan kan worden.
De server verstuurd enkel email voor 1 webwinkel, goedlopend dus best wat emails maar niet extreem.
Het gaat enkel om bestel en status emails, nieuwsbrief niet want die wordt vanaf andere server verstuurd.

Misschien iemand een idee?
Domeinnaam of IP staat niet geblacklist

T. Verhaeg
04/03/11, 10:50
Ben je aangemeld bij het Sender ID Framework? Wellicht staat ie daar op een blacklist waardoor je mail gebounced wordt, heb er wel eens wat vaker van gehoord.

http://www.microsoft.com/mscorp/safety/content/technologies/senderid/wizard/

davinci
04/03/11, 11:35
Domeinnaam of IP staat niet geblacklist

De melding van de ontvangende mailserver zegt iets heel anders....


Please contact your Internet service provider since part of their network is on our block list. You can also refer your provider to http://mail.live.com/mail/troubleshooting.aspx#errors.

en wanneer je op die link klikt:

550 SC-001 E-mail die vanwege het beleid door Windows Live Hotmail is geweigerd. De redenen voor de weigering kunnen te maken hebben met spamkenmerken of de reputatie van het IP-adres of domein. Als u geen e-mail- of netwerkbeheerder bent, neemt u contact op met uw e-mail- of internetprovider.

Triloxigen
04/03/11, 13:11
Ja.. dat had ik gelezen.. waarom denk je dat ik het topic open? ;)

Mark17
04/03/11, 14:31
Is het mogelijk het IP van de verzendende mailserver te geven? Dan kunnen meerdere personen kijken of er iets bijzonders mbt die IP adressen te zien is.

Werkt het mailen naar live/hotmail wel vanaf servers die net boven of onder het IP van deze server zitten? Sommige blacklists werken niet per IP maar pakken in bepaalde gevallen een grotere range en dat kun je hier mogelijk mee uitsluiten.

Triloxigen
04/03/11, 15:46
Ip is het volgende, zonder xjes uiteraard en met . ertussen (anders te makkelijk te googlen)
x095x
x211x
x064x
x207x

Er is een SPF record ingesteld voor 207 en 208 (208 is IP website en 207 uitgaand ip)

Mark17
04/03/11, 16:12
Heb je al naar de rDNS gekeken? De huidige rDNS zal in ieder geval niet positief zijn voor de mogelijkheid om ergens email te laten bezorgen. Tot slot kan ik zo niet zien hoe de helo is ingesteld. Een duidelijke (niet verdacht uitziende) helo icm goede rDNS kon hier wel eens veel doen.

De genoemde range geeft hier zo verder nergens een verdachte melding.

Renevs
04/03/11, 16:29
Leaseweb IP, klopt dat?

Wij hebben Mailservers in het subnet 76 zitten, zelfde probleem. Ben bang dat er een flinke range geblokkeerd is intern bij Microsoft.

Microsoft al op de hoogte gebracht, nog geen reactie.
Leaseweb op de hoogte gebracht, nog geen reactie.

Zou je aanraden ook een mailtje te sturen richting Leaseweb, zij staan wat sterker t.o.v. Microsoft.

Nog nooit meegemaakt dit, weer wat nieuws...

Triloxigen
04/03/11, 16:45
LSW inderdaad.
Probleem is pas sinds vandaag terwijl het al een maand of 5 draait zonder problemen.
Zal email sturen maar ik verwacht er niet veel van... :(

Renevs
04/03/11, 19:28
Microsoft / Windows Live Hotmail Sender Support heeft het voor onze specifieke IP's opgelost (Engelse Support). Had ik niet verwacht eerlijk gezegd. kan dus geen kwaad het volgende formulier in te vullen en je probleem duidelijk te maken:
https://support.msn.com/eform.aspx?productKey=edfsmsbl&ct=eformts&st=1&wfxredirect=1

Erg snel opgelost (kregen 24-48 uur door voordat de fix doorgezet zou zijn, kunnen nu alweer mailen met Hotmail / Live).

Weet niet of hij andere IP's ook gecontroleerd heeft, dus even proberen kan ook geen kwaad. :yes:

Triloxigen
07/03/11, 16:24
Microsoft / Windows Live Hotmail Sender Support heeft het voor onze specifieke IP's opgelost (Engelse Support). Had ik niet verwacht eerlijk gezegd. kan dus geen kwaad het volgende formulier in te vullen en je probleem duidelijk te maken:
https://support.msn.com/eform.aspx?productKey=edfsmsbl&ct=eformts&st=1&wfxredirect=1

Erg snel opgelost (kregen 24-48 uur door voordat de fix doorgezet zou zijn, kunnen nu alweer mailen met Hotmail / Live).

Weet niet of hij andere IP's ook gecontroleerd heeft, dus even proberen kan ook geen kwaad. :yes:


Werkte inderdaad goed, binnen paar uur kreeg ik reactie dat na controle de ban opgeheven was!

Bart L
07/03/11, 16:56
Andersom merkte ik vandaag dat Live/Hotmail op safe.sorbs stond. Wellicht dat ze daardoor wat strenger zijn geworden in mail beleid?