PDA

Bekijk Volledige Versie : Problemen Superracks / Swiftway



rodeto
02/03/11, 16:59
Ik heb inmiddels al een heleboel verhalen gelezen over de "bedrijfsvoering" bij Swiftway/Superracks en helaas heb ik zelf ook zeer slechte ervaringen met deze club. Door de verkoop van Superracks aan Swiftway ben ik helaas met ze opgezadeld.

Op het moment ben ik al weken bezig met het verkrijgen van een hele serie tokens voor domeinnamen.
Op dit moment moet ik er nog 4 hebben voor een paar com-domeinnamen en een net-domein. Maar wat schertst mijn verbazing: de namen zijn door Swftway op hun eigen naam en emailadres gezet en nu is het voor mij niet mogelijk om de verhuistokens te krijgen.... (hoe zat het ook al weer met de juridisch overname van Superracks aan Swftway, blijkbaar is dat toch rond want Swiftway kan gewoon in alle systemen van Superracks...).

Ik krijg een sik van die lui. Eerst weken traineren en een beroep doen op hun verschrikkelijke boekhouding (ik moet zelf elke maand opnieuw uitleggen wat ik niet meer heb omdat ik daar nog wel facturen voor krijg)en dan dit. Al met al een grote ellende.

Ik wil heel graag weg maar het lijkt niet te lukken. Ze vertikken het ook om een adres te geven waar ik een aangetekende brief naar toe kan sturen (niet dat ik denk dat dat helpt maar goed... ) en reageren doen ze nauwelijks. En al helemaal niet inhoudelijk. Mijn advocaat kan op die manier ook niet echt aan het werk.

Is er iemand die nog goede tips voor mij heeft ?

tjvb
02/03/11, 17:08
Ik zie op https://superracks.net/customer/ (moet je wel een ongeldig certificaat accepteren)

SuperRacks Ltd
Corkstraat 46
3047 AC Rotterdam
The Netherlands

Postal address:
Postbus 8043
3009 AA Rotterdam
The Netherlands.

KVK zegt
Naam: Superracks Limited
Vestigingsadres: Corkstraat 46
Vestigingsplaats: 3047AC Rotterdam
Internetadres: www.superracks.com
KvK-nummer: 24369153 0000
Soort Inschrijving: Hoofdvestiging


Swiftway heeft blijkbaar een adres in Polen

Swiftway Sp. z o.o.
ul. Warszawska 44/1
15-062 Bialystok
+48 85 74 11110
Poland

En in KVK staat
Naam: Swiftways B.V.
Vestigingsadres: Nieuwelaan 47
Vestigingsplaats: 2611RR Delft
KvK-nummer: 27274703 0000
Soort Inschrijving: Hoofdvestiging

WebMeso
02/03/11, 17:18
Gewoon even langsgaan als het kan. Misschien dat je daar wat mee kan bereiken. Misschien dat ze het hier komen oplossen aangezien er nu een topic over geopend is. Wanneer het publiekelijk wordt gemaakt dan kan het soms opeens wel opgelost worden. Opeens realiseren deze bedrijven dat er gezichtsverlies op het spel staat. Dan heb ik het natuurlijk niet specifiek over dit bedrijf, maar vooral hoe de grotere bedrijven zich opstellen en handelen.

24x7group
02/03/11, 17:57
Zij zetten gewoon jou domeinnamen op hun eigen naam?
Zozo, dat is ook niet erg professioneel te noemen :)

Mogelijk kunnen zij hier wat meer uitleg over geven, ben benieuwd.

Swiftway-UK
02/03/11, 18:30
Rodeto geef even je email per PB en vertel me ook even over welke domeinen het gaat.

rodeto
02/03/11, 22:58
PB gestuurd aan Swiftway-UK

raymondvanmil
08/03/11, 18:03
Ik heb precies het zelfde probleem, het superracks registratie paneel is onbruikbaar, kan er geen saldo meer bijschrijven en geen enkele transferkey aanvragen voor niet nl domeinen, dus er 17 namen die vast zitten rondspoken ergens tussen Rotterdam, UK en Polen in.

Ik heb inmiddels al 9 keer een mailtje gestuurd over 2 maanden verspreid en geen enkel antwoord. Ik sta op het punt inderdaad te gaan uitzoeken waar het kantoor is, 17 domeinnamen van klanten kwijt raken is op zijn zachtst gezegd geen optie..

Wie is Swiftway-UK? Kun je me helpen?

Triloxigen
08/03/11, 18:10
Heb je al eens gebeld?

Mikey
08/03/11, 18:12
Wie is Swiftway-UK?

Gebruik even de zoekfunctie, persoon in kwestie heeft nogal een turbulent internet verleden :)

Swiftway-UK
08/03/11, 19:20
Gebruik even de zoekfunctie, persoon in kwestie heeft nogal een turbulent internet verleden :)

Jij hebt ook een turbulent Internet verleden. Is dat relevant?
Wat veel belangrijker is: Swiftway heeft weinig van doen met Superracks. Dus het zou fijn zijn als de betrokkenen gewoon Superracks contacteren en ons erbuiten laten.

drex
08/03/11, 19:27
Dus het zou fijn zijn als de betrokkenen gewoon Superracks contacteren en ons erbuiten laten.

Niet echt een bijdehande opmerking als je daarvoor over exact het zelfde als antwoord geeft:

Swiftway-UK
08/03/11, 19:32
Niet echt een bijdehande opmerking als je daarvoor over exact het zelfde als antwoord geeft:
[I]Rodeto geef even je email per PB en vertel me ook even over welke domeinen het gaat.


Dan heb je de beginpost toch echt fout gelezen. Dat ging over een aantal domeinen die op onze naam terecht gekomen waren. Dat probleem is inmiddels opgelost met Rodeto (althans, dat hoop ik, want wij hebben alle medewerking verleend). Als ik het goed begrijp heeft raymondvanmil een probleem met het registratiepaneel van Superracks - daarmee kunnen wij hem niet helpen, aangezien wij niet zijn provider zijn.

serge01
09/03/11, 18:38
Ik heb precies het zelfde probleem, het superracks registratie paneel is onbruikbaar, kan er geen saldo meer bijschrijven en geen enkele transferkey aanvragen voor niet nl domeinen, dus er 17 namen die vast zitten rondspoken ergens tussen Rotterdam, UK en Polen in.

Ik heb inmiddels al 9 keer een mailtje gestuurd over 2 maanden verspreid en geen enkel antwoord. Ik sta op het punt inderdaad te gaan uitzoeken waar het kantoor is, 17 domeinnamen van klanten kwijt raken is op zijn zachtst gezegd geen optie..

Wie is Swiftway-UK? Kun je me helpen?

Zelfde probleem hier. Als je een oplossing hebt gevonden hoor ik hem graag.

Ik heb nog een bijkomend probleem: ik kan niet meer bij mijn servers in de Easynet co-locatie. Mijn access-card bij Fiberring is "suspended". Ik heb dit verschillende malen aangekaart bij support@superracks.net, maar dat heeft niet geholpen. Vanaf 17 februari wordt op dat e-mail adres helemaal niet meer gereageerd.

Weet iemand een methode om toch toegang te krijgen tot de co-locatie?
Ik kom hier behoorlijk mee in de problemen.

Stewie
09/03/11, 19:37
Zelfde probleem hier. Als je een oplossing hebt gevonden hoor ik hem graag.

Ik heb nog een bijkomend probleem: ik kan niet meer bij mijn servers in de Easynet co-locatie. Mijn access-card bij Fiberring is "suspended". Ik heb dit verschillende malen aangekaart bij support@superracks.net, maar dat heeft niet geholpen. Vanaf 17 februari wordt op dat e-mail adres helemaal niet meer gereageerd.

Weet iemand een methode om toch toegang te krijgen tot de co-locatie?
Ik kom hier behoorlijk mee in de problemen.
De oude eigenaar verwijst naar het Poolse bedrijf Swiftway. Het beste kan je dus even contact opnemen met user swiftway-uk in dit topic.

Swiftway-UK
10/03/11, 13:08
Ik zal het nog maar eens uitleggen.

In April 2010 is Superracks Ltd overgenomen door Eureka Solutions van de voormalige eigenaar Styx Ltd.
Swiftway heeft in opdracht van de nieuwe eigenaar van Superracks een aantal taken op zich genomen voor en na de overname van Superracks.
Deze taken waren een aantal maanden na de overname afgerond. Superracks maakt echter gebruik van een aantal diensten van Swiftway:

- IP transit (netwerk connectiviteit).
- Remote hands diensten in Easynet
- Ons Kayako ticket systeem
- Advies / consultancy op verzoek

Dit zijn de diensten die Swiftway op dit moment levert aan Superracks. Swiftway is een leverancier van Superracks en Superracks een klant van Swiftway.

Superracks had een aantal domeinen in haar bezit waar Swiftway interesse in had, deze domeinen stonden te koop op een aantal portals. Zover mij bekend stamt deze domeinverkoop handel van voor de overname en zijn de domeinen dus aangekocht in de tijd, dat Superracks onder beheer was van Styx ltd.
Swiftway heeft recent alle domeinen (ruim 1000 domeinnamen) aangekocht die Superracks wilde verkopen. Nu blijkt uit mijn contact met Rodeto dat Superracks Ltd per ongeluk(?) ook de domeinen heeft verkocht van klanten, die zij op eigen naam geregistreerd had staan.

Wat kan Swiftway voor u doen?
Indien blijkt dat u Superracks de opdracht gegeven heeft, om een domein voor u te registreren, maar dit domein is nu in bezit is van Swiftway, dan kunnen wij dit domein aan u overdragen. Wij hebben hiervoor toestemming nodig van Superracks.

Heeft dit financiele consequenties?
Superracks heeft ingestemd met het terugbetalen van een bedrag per domeinnaam dat per ongeluk verkocht is aan Swiftway. Het heeft geen financiele consequentie voor de klant van Superracks.

Hoe heeft dit kunnen gebeuren?
Geen idee, hiervoor moet u bij Superracks zijn.

Heeft Swiftway verder banden met Superracks?
Swiftway is NIET de eigenaar van Superracks en heeft zeer weinig invloed op de gang van zaken binnen Superracks. Wij kunnen Superracks aanspreken als leverancier van Superracks, maar hebben geen mogelijkheid om een oplossing te forceren of af te dwingen.

Ik hoop dat dit wat meer duidelijkheid verschaft. Op verdere vragen kan ik niet ingaan, doordat Swiftway gebonden is aan een getekende NDA.

serge01
10/03/11, 19:18
Mijn probleem is dat ik niet weet bij wie ik moet zijn om bij mijn servers te komen. Ik huur een 1/2 rack bij SuperRacks en daarbij hoort toegang bij tot dit rack in de co-locatie met eigen pas. Staat ook in mijn contract.
Het hoeft niet met een eigen pas, als ik er maar bij kan. Via het support e-mail adres was mij beloofd dat ik toegang kan krijgen als ik een mail stuur dat verzoek. Echter, ik krijg geen antwoord meer van support.

Er blijft mij weinig anders over dan mijn advocaat in te schakelen om toegang te krijgen tot mijn eigendommen in de co-locatie.

Dit moet toch op een vriendelijker manier op te lossen zijn?

Stewie
10/03/11, 19:28
Serge01: laten we hopen dat het snel goedkomt. Bij wie klopt je advocaat aan? Het Nederlandse bedrijf is geregistreerd in Engeland en gevestigd in Polen, en de ene Limited staat weer achter de andere. Juridisch niet het makkelijkst aan te pakken :)

WebMeso
10/03/11, 19:28
Mijn probleem is dat ik niet weet bij wie ik moet zijn om bij mijn servers te komen. Ik huur een 1/2 rack bij SuperRacks en daarbij hoort toegang bij tot dit rack in de co-locatie met eigen pas. Staat ook in mijn contract.
Het hoeft niet met een eigen pas, als ik er maar bij kan. Via het support e-mail adres was mij beloofd dat ik toegang kan krijgen als ik een mail stuur dat verzoek. Echter, ik krijg geen antwoord meer van support.

Je weet niet bij wij je moet zijn? Je geeft het antwoord al zelf op deze vraag:

Ik huur een 1/2 rack bij SuperRacks en daarbij hoort toegang bij tot dit rack in de co-locatie met eigen pas. Staat ook in mijn contract.


Het hoeft niet met een eigen pas, als ik er maar bij kan. Via het support e-mail adres was mij beloofd dat ik toegang kan krijgen als ik een mail stuur dat verzoek. Echter, ik krijg geen antwoord meer van support.

Stuur eens een email vanaf een onbekend adres met bijvoorbeeld een algemene vraag onder een andere naam en dan zal je zien of ze daar wel antwoorden. Doen ze dat wel dan kan je conclusies trekken en dan lijkt mij de gehele situatie vrij duidelijk.

drex
10/03/11, 19:56
Je weet niet bij wij je moet zijn? Je geeft het antwoord al zelf op deze vraag:
Stuur eens een email vanaf een onbekend adres met bijvoorbeeld een algemene vraag onder een andere naam en dan zal je zien of ze daar wel antwoorden. Doen ze dat wel dan kan je conclusies trekken en dan lijkt mij de gehele situatie vrij duidelijk.

Moet je dan hier niet posten want wie leest er mee? (beter op PM dergelijk advies geven)
Drex

WebMeso
10/03/11, 20:02
Moet je dan hier niet posten want wie leest er mee? (beter op PM dergelijk advies geven)
Drex

Waarom zou ik het hier niet posten? Hij post toch zijn vraag hier en leest dus gewoon in dit topic mee?

// EDIT //
Ik snap je opmerking nu. Na het meerdere malen te herlezen. Jij denkt dus echt dat als deze partij dit topic en mijn post leest dat ze alle emailtjes die binnenkomen van onbekenden gaan negeren om zo één persoon buiten te sluiten? Dat zou wel heel apart zijn.

drex
10/03/11, 20:11
Waarom zou ik het hier niet posten? Hij post toch zijn vraag hier en leest dus gewoon in dit topic mee?

// EDIT //
Ik snap je opmerking nu. Na het meerdere malen te herlezen. Jij denkt dus echt dat als deze partij dit topic en mijn post leest dat ze alle emailtjes die binnenkomen van onbekenden gaan negeren om zo één persoon buiten te sluiten? Dat zou wel heel apart zijn.

OK het dubbeltje is gevallen en je begrijpt de opmerking :-))
Dat is met deze partij helemaal ZEKER niet apart.......
Drex

Dezo
10/03/11, 20:41
Los van het feit of het nu terecht of onterecht is in het geval van Swiftway/Superracks vind ik het wel opvallend dat van bepaalde partijen blijkbaar alles mag gezegd worden (en mag blijven duren), terwijl over anderen weer maar een half woord mag gezegd worden of het topic gaat al dicht of er worden zaken aangepast.

Pinvert
10/03/11, 22:01
Tja... we gaan het zien.
Ik kreeg vandaag een ticket binnen voor een token die ik 4/5 weken geleden had aangevraagd maar weer in een ander aanvraag de token wel kreeg... Beetje rommelig.
Net nog maar weer eens voor de laatste 7 domeinen per domein een token/authkey een sommatie verzonden met de belofte dat als die niet binnen 48 uur aangeleverd worden, er een klachten- en escalatieprocedure zal worden gestart. Partij in gebreke gesteld en aangegeven dat ik partij in rechte zal betrekken.
Van de 7 sommaties is 1 ticket binnen. Eens kijken wat er nog meer binnen komt de komende 48 uur.
Mevroi mr. Pinvert zit momenteel op haar handen en kijkt mij grijnzend aan, ze heeft de 'stukken' al klaar...

Pinvert
12/03/11, 12:15
@ Swiftway-UK
Bedankt. Mevroi mr. Pinvert zit beteuterd te kijken, de tokens en keys waren binnen de gestelde tijd aangeleverd, dus de 'stukken' kunnen het archief in.
Weliswaar schort er bij twee keys nog wat aan, de admin-c en tech-c waren blijkbaar niet goed ingevuld destijds door Hans dus daar kom ik in een PB nog op terug. Ik ga ervan uit dat jullie dat nog wel even kunnen oplossen.

Swiftway-UK
12/03/11, 14:08
@ Swiftway-UK
Bedankt. Mevroi mr. Pinvert zit beteuterd te kijken, de tokens en keys waren binnen de gestelde tijd aangeleverd, dus de 'stukken' kunnen het archief in.

Onze advocaat zet druk op Superracks om de zaak op te lossen, dus bij deze: graag gedaan.
Waarom heb je niet direct zelf een advocaat in de arm genomen?

serge01
12/03/11, 19:41
Ik heb ook de tokens voor mijn domeinen gekregen (bij 4 daarvan zijn nog wat problemen, hopen dat dat ook goed komt). En er is toegezegd dat ik toegang onder begeleiding tot de co-locatie krijg.

Het ziet er dus naar uit dat alles opgelost wordt.

Bedankt voor alle reacties hier in ieder geval!

Pinvert
13/03/11, 19:56
...............
Waarom heb je niet direct zelf een advocaat in de arm genomen?
Die heb ik 20 jaar geleden al in de arm genomen...
Toen ik met mw mr Pinvert trouwde :p