PDA

Bekijk Volledige Versie : handtekening tekenen



Remco30
28/02/11, 22:15
Hallo,

ik heb even jullie hulp nodig ;)
het is een beetje offtopic maar weet niet goed waar ik moet beginnen of posten dus hoop dat een van jullie mij in een richting kan wijzen.

ik wil een php pagina maken waarop iemand een handtekening kan tekenen met de muis en dan deze opslaan waarna ik het kan gebruiken.

ik dacht zelf aan flash ofzo? of silverlight maar wie heeft er een voorbeeld of weet waar ik het moet zoeken

alvast bedankt

ichosting
28/02/11, 22:18
Met google gezocht op php handtekening script en veel resultaten ;)

ichosting
28/02/11, 22:20
Hier op het forum houd ook ergens een script toe meende ik. Even zoekfunctie gebruiken.

Remco30
28/02/11, 22:27
Kijk Super, ik had echt geen idee.
dit is exact wat ik zocht, bedankt guys:sorcerer:

WebMeso
28/02/11, 23:21
Ik zie dat je al wat gevonden hebt op het forum. Hier nog een mogelijkheid. Succes ermee!
http://www.sourcecodeonline.com/list?q=electronic_signature_in_php

The-BosS
28/02/11, 23:37
Hou wel even rekening met de rechtsgeldigheid van zo een systeem als je dit commercieel wil gebruiken.

WaaaghNL
01/03/11, 09:34
Hou wel even rekening met de rechtsgeldigheid van zo een systeem als je dit commercieel wil gebruiken.

tot hoever is dit geldig dan? volgens mij heeft een bedrijf nooit geen poot om op te staan bij een overeenkomst. aangezien iets met een muis getekend nooit gelijkend is aan het orginele. Terwel ik aan het twijfelen wordt gebracht door TransIP die dit al een paar jaar hanteerd :unsure:

dreamhost_nl
01/03/11, 10:31
Ook daarover is al een topic geweest mee ik mij te herinneren. Evenals het checkboxje dat wordt aangevinkt om met de AV accoord te gaan, om even in hetzelfde segment te blijven.

Apoc
01/03/11, 14:01
Ook daarover is al een topic geweest mee ik mij te herinneren. Evenals het checkboxje dat wordt aangevinkt om met de AV accoord te gaan, om even in hetzelfde segment te blijven.

Hou er wel rekening mee dat er de afgelopen jaren op dat gebied wat veranderingen zijn geweest.

M.i. heeft een dergelijke digitale handtekening juridisch gezien geen meerwaarde ten opzichte van een checkbox. Anderzijds kan het wellicht voor de klant wel wat duidelijker maken dat hij/zij een juridische overeenkomst aangaat.

WaaaghNL
01/03/11, 14:05
dus het komt er op neer dat het geen meerwaarde heeft en je gewoon een fax of per post de overeenkomst getekend terug moet krijgen. Graag verbeteren als ik fout zit.

Apoc
01/03/11, 14:57
dus het komt er op neer dat het geen meerwaarde heeft en je gewoon een fax of per post de overeenkomst getekend terug moet krijgen. Graag verbeteren als ik fout zit.

Dat zei ik niet. Het punt is dat het aanvinken dat je akkoord gaat met de overeenkomst ook rechtsgeldig is. Het zetten van een digitale handtekening heeft ten opzichte daarvan geen meerwaarde.

Verder; don't quote me on it - ik ben geen jurist, maar zover ik weet klopt dit.

maxnet
01/03/11, 15:07
Denk dat het probleem niet alleen is dat er een muis i.p.v. pen gebruikt is om de handtekening te zetten, en niet iedereen even vaardig is met een muis, waardoor de handtekeningen niet te onderscheiden zijn.
Maar ook dat het niet altijd even duidelijk is waar je nu eigenlijk voor tekent.
Bij de online systemen van sommige partijen wordt je gevraagd 1x je handtekening met de muis te tekenen, en die "stempelen" ze vervolgens doodleuk op meerdere documenten.

WebMeso
01/03/11, 15:15
Denk dat het probleem niet alleen is dat er een muis i.p.v. pen gebruikt is om de handtekening te zetten, en niet iedereen even vaardig is met een muis, waardoor de handtekeningen niet te onderscheiden zijn.
Maar ook dat het niet altijd even duidelijk is waar je nu eigenlijk voor tekent.
Bij de online systemen van sommige partijen wordt je gevraagd 1x je handtekening met de muis te tekenen, en die "stempelen" ze vervolgens doodleuk op meerdere documenten.

Daarnaast is het maar de vraag wie er achter de pc en muis zit. Bij pakketjes van de post moet je ook tekenen op zo'n handheld apparaat. Om nou te zeggen dat je daarmee enigszins een normale handtekening mee kan maken.

YolkNet
01/03/11, 20:26
Dat zei ik niet. Het punt is dat het aanvinken dat je akkoord gaat met de overeenkomst ook rechtsgeldig is. Het zetten van een digitale handtekening heeft ten opzichte daarvan geen meerwaarde.

Verder; don't quote me on it - ik ben geen jurist, maar zover ik weet klopt dit.

Ik meen me juist te herinneren dat het aanvinken juist niet rechtsgeldig is. Omdat het te makkelijk is om iets (per ongeluk) aan te klikken ofzo dacht ik. Voor je het weet bestelt je kind een graafmachine (http://www.bouwmaterieel.nl/nieuws/2546/kleuter-koopt-graafmachine.html) :D

WebMeso
01/03/11, 20:36
Ik meen me juist te herinneren dat het aanvinken juist niet rechtsgeldig is. Omdat het te makkelijk is om iets (per ongeluk) aan te klikken ofzo dacht ik. Voor je het weet bestelt je kind een graafmachine (http://www.bouwmaterieel.nl/nieuws/2546/kleuter-koopt-graafmachine.html) :D

Baby blauwe kleur. Ik snap wel waarom ze dat wilde bestellen. Het past bij de leeftijd. Het aanvinken van de algemene voorwaarden tijdens een bestelling doe je niet zo even per ongeluk. Helemaal niet als je ook een account moet aanmaken om te bestellen.

YolkNet
01/03/11, 20:46
op de pc van pa en ma die automatisch inloggen aan hebben staan is het vrij makkelijk.
Als ik bij TransIp een domeinnaam bestel klik ik ook snel alles aan, zonder te kijken of het wel mijn handtekening is en wat er eigenlijk op de schermen staat.

Zo heb ik pas geleden voor 1500 euro aan tickets gekocht voor een concert, maar dat is weer een ander verhaal :)