PDA

Bekijk Volledige Versie : Nameserver probleem



Abigor
27/02/11, 21:21
Hi!

Ik heb een test gedaan met het opzetten van eigen nameservers, maar ik loop vast.

Ik heb op server1 mijn site(s) staan en heb op server2 een nameserver ingericht. (Ik heb gebruik hiervoor Cpanel en Cpanel DNS only)

Op server1 heb ik ingesteld dat mij moet syncroniseren met server2 en op server 2 heb ik ingesteld dat hij "stand alone" is zoals in de Manual stond.

vervolgens heb ik één domeinnaam aan de nameserver gekoppeld en dat werkt, hij word doorgestuurd naar het juist IP nummer en ik zie de pagina... Nu komt het. Als ik een subdomein aanmaak in Cpanel komt deze niet door in de DNS want ik krijg een "Deze pagina is niet gevonden error" op mijn scherm.

Weet iemand wat ik moet doen om mijn nameserver te laten werken?

Geert-Jan
27/02/11, 21:35
Heb je een *. opgenomen in de A-records?

oehTie
27/02/11, 21:55
Naast standalone heb je nog een optie, moet hij voor het synchroniseren niet juist daarop staan?

als je handmatig met nslookup je server insteld op de dns-only server, kan je dan wel records opvragen waarvan je 100% zeker bent dat deze bestaan? (kan je zien in de zone op server 1)

oehTie
27/02/11, 21:56
heb je clustering uberhaubt wel aangezet op beide machines? (just in case, zou nog kunnen)

dreamhost_nl
28/02/11, 09:13
Indien je twee servers hebt die 100% elkaars DNS records moeten weergeven, kun je nooit één van de servers op "standalone" hebben staan. "standalone" is alleen een optie als die server ook daadwerkelijk "standalone is en dus geen onderdeel uitmaakt van een DNS cluster. Dit is wat je voor ogen moet hebben : http://docs.cpanel.net/twiki/bin/view/AllDocumentation/WHMDocs/ConfigureCluster

Abigor
28/02/11, 10:32
Maar volgens die manual heb ik het dus toch wel goed gedaan?

De webserver moet staan op sync en de dns server op stand-alone omdat die enkel ontvangt (aldus die van Cpanel)

Maar dan krijgen we het volgende probleem, volgens het SIDN is mijn domeinnaam niet aanwezig in de nl.zone maar hij is wel gewoon online :S

dreamhost_nl
28/02/11, 13:49
Sorry, mijn fout. Je hebt op de tweede server "DNS only" staan en niet het cPanel controle paneel. In dat geval is je instelling wel correct.
Geef eens een voorbeeld van een domeinnaam die in je cluster hoort te zitten dan is het wat gemakkelijker opzoeken naar de fout.