PDA

Bekijk Volledige Versie : Leveren op factuur



apt
27/02/11, 11:38
Hoi elk,

Tot mijn verbazing zie ik dat het vorige topic gesloten is.Een goede discussie met een klant is toch leuk, zo weet je wat er speelt bij klanten.

Ron edit: afsplitsing van http://www.webhostingtalk.nl/aanbiedingen-gezocht/166949-goede-hoster-gezocht.html

Voor alle duidelijkheid heb al ik verschillende sites laten maken ook grote sites in het buitenland en ik heb nog nooit een euro betaald nadat alles is afgewerkt/geleverd en het gaat echt van scripting, design, domeinen, merken en hosting.
100% nog nooit vooruit betaald.Ook veel bedrijven in NL dus.
Ik heb eigenlijk goede ervaringen met NL en Polen.

Kan ik 1 vb geven, wel ja om jullie het eens te laten inzien wat hier allemaal bemerkt word.
De laatste redelijke site die ik heb laten maken was funkyplace.be nl de eu reeds verkocht.Enkel de handelsnaam is nog van ons en mag niet gebruik worden.

Een van onze werkwijze is hier even te zien in de Nederlandse taal,
http://www.sitedeals.nl/design-contests/21981-afgewerkt-funkyplace-be-design-contest-800-euro-19.html
http://www.sxc.be/Funkyplace-contest.doc

Daarbij soms dien je toch klanten te vertrouwen net als in alle andere branches, wanbetalers krijgt iedereen over de vloer, als je iedereen met argus ogen bekijkt zal je minder goed overkomen.Wanbetalers zijn dan ook een minderheid ook bij.

Nu heb ik voldoende aangetoond wat ik ook heb gezegd in het vorige topic.
Ik heb nog vb in het Oostblok maar dat doet niet meer te zake.

Ik wens iedereen voor de toekomst een aangename economische sfeer en gezonde groei toe.:thumbup:

Gr, Marnix

®on
27/02/11, 12:01
Tot mijn verbazing zie ik dat het vorige topic gesloten is.Een goede discussie met een klant is toch leuk, zo weet je wat er speelt bij klanten.
Discussies in de aanbiedingshoek van dit forum zijn niet gewenst. Dat geeft vreemde situaties.
Ik had niet het idee dat je topic nog zin had, daar je toch op hetzelfde standpunt bleef. Maar goed, je wil een nieuwe poging doen, be my guest :)

Ik heb je topic verplaatst, en geopend, anders valt er weinig te discussieren.

apt
27/02/11, 12:41
Hoi Ron,

Neen graag gesloten houden.Ik maak hier enkel nog even een punt.

Tip voor iedereen ga nooit een tweegevecht aan met klant, verliezen doe je altijd in de ruime zin dan.

Prettig weekend

BsHosting
27/02/11, 13:23
Het voorbeeld wat je geeft is compleet anders een contest uitschrijven weet je op voorhand niet wie er gaat winnen of jij wel.

Dan is het ook logisch dat je nog niemand betaald dat kan immers gewoonweg niet tot er een winnaar is.

Maar schijnbaar zie jij het verschil niet tussen een contest en direct leveren.

Piwi-Web
27/02/11, 13:55
appels - peren

Ik heb je aanbieding inderdaad ook gelezen, wie niet (sensatie he :)).
Bij mijn weten valt hosting en domeinregistratie die op jouw eisen zijn afgesteld niet tot standaard producten waardoor het door jouw geciteerde wetartikel in het betreffende topic dus niet van kracht is.
Sowieso zullen de meeste WHT leden al jaren in de ICT / Hosting business zitten en zullen ze het met mij eens zijn dat producten zoals domeinregistratie, webhosting, VPS, Dedicated servers, colocatie, e.d. (wat je dus huurt) altijd vooraf gefactureerd worden. Soms is dit 2 weken, en soms misschien een maand, het is net welke afspraken er gemaakt zijn.
Design, Webdevelopment, e.d. werken met een voorschot van maximaal 50 % van het totaalbedrag. Ook dat is normaal gezien er genoeg idioten rondlopen die opeens niks meer van zich laten horen of er van afzien (en dan kan je dus naar je centen fluiten).

Al met al kan ik jouw kant begrijpen maar in de realiteit werkt dat niet

apt
27/02/11, 14:02
Mag ik je vragen eens te lezen? Het gaat om 1 voorbeeld die contest.
Daarbij voor die site is ook alles eerst geleverd geweest, server, design, scripting, zelf het inschrijven van het merk, en dit allemaal bij verschillende bedrijven.
Het gaat in het voorbeeld om een van mijn werkwijzen

Ik spreek dus over servers, hosting eca.. los van de website in het voorbeeld.

Sorry jongen dergelijk beleid spreekt me echt niet aan.

Tot nadenken,
Ik ken geen php, design, hosting eca en ben puur afhankelijk van derden/bedrijven,..
Dus moet ik alles geloven op het net (weer een stomme cq domme klant)?

Het is niet persoonlijk, ik antwoord hier als kant.Ik vraag ook niet om alles te gaan veranderen, hou enkel rekening als een klant eist eerst alles geleverd te zien daar eens over na te denken.

Consumenten worden meer opgelicht door bedrijven dan er klanten bedrijven oplichten om kort door de bocht te gaan.
Op een bepaald moment zal de klant/consument(en) zijn aankoop gedrag veilig stellen, heb je daar al eens over nagedacht.

Piwi-Web
27/02/11, 14:09
Ik heb je TS gelezen maar je borduurt door op je vorige topic, dat mag duidelijk zijn.

Je vergelijkt echter appels met peren. Hosting zal gefactureerd worden vooraf OF bij oplevering. Ik heb achteraf i.i.g. nog nooit meegemaakt. Bij design, webdev zal dat uiteraard anders liggen.

Dat je het met bovenstaande niet eens bent mag duidelijk zijn. Je kan altijd gaan werken met overeenkomsten.

The-BosS
27/02/11, 14:18
Het is niet persoonlijk, ik antwoord hier als kant.Ik vraag ook niet om alles te gaan veranderen, hou enkel rekening als een klant eist eerst alles geleverd te zien daar eens over na te denken.

Dus als je op reis gaat dan betaal je ook pas als je met je voetjes in het zwembad staat? Trouwens een klant heeft niks te eisen, hij kan het vriendelijk verzoeken dat is alles.

dennis0162
27/02/11, 14:21
Bekijk het eens van de andere kant. Bedrijven worden ook vaak opgelicht door andere bedrijven of consumenten.

De eerste factuur moet voldaan worden voordat wij leveren.
Als de klant het snel nodig heeft kan deze betalen via iDEAL.

apt
27/02/11, 14:31
@Piwi,

Klopt maar is aanhang op vorig topic, mods hebben de discussie liever onder een andere titel nu, sorry.

' werken aan een overeenkomst ' zie ik graag verschijnen.
Daarbij ik ben reeds direct en snel voorzien op die manier en zal netjes betalen hoor, heb al een goede support en afhandeling ervaren.

Bedankt voor het begrip.
Mocht er mij iemand als moeilijk ervaren.

apt
27/02/11, 14:40
Dus als je op reis gaat dan betaal je ook pas als je met je voetjes in het zwembad staat?

Trouwens een klant heeft niks te eisen, hij kan het vriendelijk verzoeken dat is alles.

****Had ik al bemerkt in je nicknaam *****



Ik ga altijd op reis met de mobilhome heb hier geen ervaring mee en heb een eigen zwembad.

apt
27/02/11, 15:32
Het voorbeeld wat je geeft is compleet anders een contest uitschrijven weet je op voorhand niet wie er gaat winnen of jij wel.

Dan is het ook logisch dat je nog niemand betaald dat kan immers gewoonweg niet tot er een winnaar is.

Maar schijnbaar zie jij het verschil niet tussen een contest en direct leveren.

Ik kon daar met de noorderzon kunnen verdwijnen en had iedereen hard laten werken voor niets, want niemand weet wie we zijn.

Komaan wat is er mis met een beetje vertrouwen?Ik handel dagelijks op vertrouwen en mondelinge afspraken.

ot: Ik heb twee grote reisbureaus als klant en die betalen op 60 dagen einde maand(is 90 dagen dan ping ping op rekening), mocht ik eens praten ga ik misschien wel eerst op reis mocht ik dat willen.

BsHosting
27/02/11, 15:44
Sidn en Dns.Be zijn de gegevens zo op te vragen.
En indien er fraude gepleegd wordt op deze wijze is daar ook nog achter te komen ook.

Je kan inderdaad verdwijnen dan zal je ook nergens meer geholpen worden dat balletje gaat immers snel rollen, tevens zal het je site dan ook geen goed doen.

In het geval van webhosting is dat een ander verhaal net als met domeinnamen.

Ja en ik heb Kpn als klant en ook XS4all en nog wat partijen die betalen ook na 90 dagen en daar worden vooraf afspraken over gemaakt.

En dan komen we op het punt die partijen werken dus met contracten, en zolang jij dat nakomt betalen ze gewoon netjes uit maar je bent vooraf al op de hoogte je tekent er nl eerst voor.

En ook die termijn is rekbaar ik had vorige jaar de pech dat de auto per direct aan vervanging toe was, had 3 facturen openstaan bij Kpn van een flink bedrag 1 telefoontje met de reden en 10 minuten later stond alles op mijn rekening.

En dat gaat uiteraard ook op basis van vertrouwen, alleen het verschil daarmee is wel ook met je reisbureau je bent er al eens geweest of doet al vaker zaken dan is de drempel omdat te doen veel lager.

Ik kan jou zo een paar groothandels noemen als ik bestel krijg ik het met 30 dagen betalingstermijn, als jij een nieuwe klant bent al ben je de paus dan is het eerst betalen dan leveren.

maxnet
27/02/11, 16:50
Consumenten worden meer opgelicht door bedrijven dan er klanten bedrijven oplichten om kort door de bocht te gaan.


Denk toch eerder dat er meer wanbetalers dan hosting bedrijven zijn...


Je kan verder altijd nog per creditcard betalen.
De leverancier heeft dan een indicatie dat hij met een kredietwaardige klant te maken heeft, en jij kan de betaling altijd via je bank laten storneren als er niet geleverd wordt.

DutchTSE
27/02/11, 17:52
Komaan wat is er mis met een beetje vertrouwen?Ik handel dagelijks op vertrouwen en mondelinge afspraken.

ot: Ik heb twee grote reisbureaus als klant en die betalen op 60 dagen einde maand(is 90 dagen dan ping ping op rekening), mocht ik eens praten ga ik misschien wel eerst op reis mocht ik dat willen.

Na 2-3x geen betaling te hebben ontvangen van nieuwe 'klanten' die even snel snel iets wilde leer je het wel af om eerst te leveren en daarna erop te vertrouwen dat de rekening wel betaald word ;)

Je voorbeeld met je reisbureau slaat kant nog wal, het zal met hun mogelijk best af te spreken zijn aangezien er al een vertrouwensrelatie bestaat, maar loop ieder ander willekeurig reisbureau binnen en ze lachen je uit.

apt
28/02/11, 03:58
Voor mij raakt het de wal wel want ik reis bewust met de mobilehome.

Ik ben voorzien naar wens.

Prettige werkweek

Piwi-Web
28/02/11, 10:39
Er heeft hier iemand geloof ik een plank voor zijn kop... :X