PDA

Bekijk Volledige Versie : Waar terecht bij klachten ?



Dezo
25/02/11, 10:34
Naar aanleiding van het kiddie verhaal van dotdomein.com dotdomein.com en hoe het niet moet (http://www.webhostingtalk.nl/webhostingtalk-lounge/166964-dotdomein-hoe-het-niet-moet.html) en dotdomein.com steelt webdesign vroeg ik me eigenlijk af of er in Nederland een algemene dienst bestaat waar je terecht kan met klachten over het niet naleven van regels als het niet vermelden van KVK, BTW nummer, foute algemene voorwaarden en dergelijke ?

davinci
25/02/11, 10:49
[doordenkjertje]
In de kast!, ze zit in de kast!
[/doordenkertje]

davinci
25/02/11, 10:57
Laat ik mijn verhaal ook nog een beetje nuanceren....

Ik begrijp niets van dit topic...
Begrijp me niet verkeerd, wat bepaalde partijen op wht (.com!) doen is misschien niet handig.
Maar kan iemand me uitleggen waarom TS een topic aanmaakt op wht(.NL!) over dat hostingbedrijf op .com waarin de nu zijn bedrijfsnaam 2x genoemd wordt en waarin de enige 'labels' (tags) die aan het topic hangen ook nog die betreffende bedrijfsnaam zijn.
Is TS (uit belgie) dan oprecht geinteresseerd in de (on)mogelijkheden in Nederland? Of is het sensatiezucht?

t.bloo
25/02/11, 11:10
Ik snap het doordenkertje niet?

Je kunt met die klachten naar instanties zoals de kvk en belastingdienst.

Dezo
25/02/11, 11:56
Ik snap het doordenkertje niet?

Je kunt met die klachten naar instanties zoals de kvk en belastingdienst.

Snap hem ook niet ... bestaat er zoiets als een FOD economie ook in Nederland ? Ik lees wel iets over de FIOD maar zie niet echt telefoonnummers of e-mailadressen ?

Dezo
25/02/11, 11:58
Laat ik mijn verhaal ook nog een beetje nuanceren....

Ik begrijp niets van dit topic...
Begrijp me niet verkeerd, wat bepaalde partijen op wht (.com!) doen is misschien niet handig.
Maar kan iemand me uitleggen waarom TS een topic aanmaakt op wht(.NL!) over dat hostingbedrijf op .com waarin de nu zijn bedrijfsnaam 2x genoemd wordt en waarin de enige 'labels' (tags) die aan het topic hangen ook nog die betreffende bedrijfsnaam zijn.
Is TS (uit belgie) dan oprecht geinteresseerd in de (on)mogelijkheden in Nederland? Of is het sensatiezucht?

Het is gewoon een duidelijke vraag, en btw was er ook een topic over op wht.nl en gaat het om een Nederlands bedrijf. Voor sensatie moet je hier niet zijn, daar zijn andere plekken voor.

WebMeso
25/02/11, 16:10
Naar aanleiding van het kiddie verhaal van dotdomein.com dotdomein.com en hoe het niet moet (http://www.webhostingtalk.nl/webhostingtalk-lounge/166964-dotdomein-hoe-het-niet-moet.html) en dotdomein.com steelt webdesign (http://www.webhostingtalk.com/showthread.php?t=1026158) vroeg ik me eigenlijk af of er in Nederland een algemene dienst bestaat waar je terecht kan met klachten over het niet naleven van regels als het niet vermelden van KVK, BTW nummer, foute algemene voorwaarden en dergelijke ?

Voor het BTW rekenenen op facturen wanneer men geen BTW nummer heeft of andere misstanden zoals deze dan zal je bij de belastingdienst moeten zijn. Je kan gewoon de belastingdienst bellen en melden dat het om fraude gaat. Daarna zal je doorgeschakeld worden met de afdeling "meldpunt voor fraude (anoniem)".

http://www.belastingdienst.nl/zakelijk/omzetbelasting/btw_carrouselfraude/btw_carrouselfraude-06.html
http://www.rijksoverheid.nl/nieuws/2010/05/10/belastingdienst-opent-meldpunt-btw-fraude.html

Dezo
01/03/11, 09:38
Bedankt voor de antwoorden, nu een beetje offtopic ... waar kan je eigenlijk terecht bij klachten over leveringen van online webwinkels ? Is er daar ook een Nederlandse overheidsinstantie voor ?

In dit geval gaat het om een bestelling bij een Nederlandse webshop <knip> die totaal niet geleverd werd.

Eind 2010 twee bestellingen gedaan, één daarvan werd met vertraging geleverd. De andere totaal niet ... paar keer gebeld en gemaild. Eén keer het excuus te horen gekregen dat er breuk was (flessen gebroken door het vervoerbedrijf) en dat men het opnieuw ging verzenden. Maar dat is helemaal niet gebeurd. Nu wordt er zelfs niet meer geantwoord op vragen. Beetje vreemde werkwijze.

WebMeso
01/03/11, 15:23
Bedankt voor de antwoorden, nu een beetje offtopic ... waar kan je eigenlijk terecht bij klachten over leveringen van online webwinkels ? Is er daar ook een Nederlandse overheidsinstantie voor ?

In dit geval gaat het om een bestelling bij een Nederlandse webshop <knip> die totaal niet geleverd werd.

Eind 2010 twee bestellingen gedaan, één daarvan werd met vertraging geleverd. De andere totaal niet ... paar keer gebeld en gemaild. Eén keer het excuus te horen gekregen dat er breuk was (flessen gebroken door het vervoerbedrijf) en dat men het opnieuw ging verzenden. Maar dat is helemaal niet gebeurd. Nu wordt er zelfs niet meer geantwoord op vragen. Beetje vreemde werkwijze.

Daarvoor zal je gewoon bij de politie moeten zijn en aangifte doen?
Of je kan een rechtzaak starten, maar dat is natuurlijk niet de moeite waard qua kosten & baten.

xaban
01/03/11, 16:20
Bedankt voor de antwoorden, nu een beetje offtopic ... waar kan je eigenlijk terecht bij klachten over leveringen van online webwinkels ? Is er daar ook een Nederlandse overheidsinstantie voor ?

In dit geval gaat het om een bestelling bij een Nederlandse webshop <knip> die totaal niet geleverd werd.

Eind 2010 twee bestellingen gedaan, één daarvan werd met vertraging geleverd. De andere totaal niet ... paar keer gebeld en gemaild. Eén keer het excuus te horen gekregen dat er breuk was (flessen gebroken door het vervoerbedrijf) en dat men het opnieuw ging verzenden. Maar dat is helemaal niet gebeurd. Nu wordt er zelfs niet meer geantwoord op vragen. Beetje vreemde werkwijze.

Hou er ook rekening mee dat je het wel moet kunnen bewijzen.
Oh en ophalen is ook mogelijk.

pdu
02/03/11, 01:57
Topic hi-jack...

http://www.trouw.nl/tr/nl/4504/Economie/article/detail/1853953/2011/03/01/Procedure-consumentengeschil-moet-simpeler.dhtml

Dezo
02/03/11, 09:14
Oh en ophalen is ook mogelijk.

Dan zal ik het wel kopen in een normale winkel :)

davinci
02/03/11, 09:58
dezo, nu doe je het weer!!
Je lijkt een algemeen topic te maken met algemene vragen over nederlandse zaken/wetgeving. Maar eigenlijk is het gewoon ordinair andere bedrijven aan de schandpaal nagelen! Daar is WHT niet voor bedoeld. Kijk nu eens goed naar je topictitel en vraag je dan af wat dit te maken heeft met de door jouw toegevoegde labels/tags!

Tevens hijack je je eigen topic, eerst gaat het over gestapo praktijken waar je bedrijven kan aangeven (anne frank anyone? -> in de kast!) gebruikt daarvoor al meerdere malen iemands bedrijfsnaam om vervolgens over te stappen op een nederlandse webshop en deze doodleuk nog even toe te voegen aan je tags/labels....!

Om terug te komen op je topictitel:
"Waar terecht bij klachten ?"
Bij de bedrijven die je hier zelf 'te kijk' zet!

Dezo
02/03/11, 11:39
Om terug te komen op je topictitel:
"Waar terecht bij klachten ?"
Bij de bedrijven die je hier zelf 'te kijk' zet!

Lees dan even goed 'Nu wordt er zelfs niet meer geantwoord op vragen'. Het zijn dan ook algemene vragen over de wetgeving, wel naar aanleiding van een persoonlijke ervaring .. niks mis mee denk ik op een forum (in de lounge) ?

Daarvoor dient dan ook een forum dacht ik, een discussie voeren omtrent een onderwerp, staat een onderwerp je niet aan dan blijf je toch gewoon weg ?

Geen reden om zo hyper te reageren, misschien wat minderen met de suiker ?:lovewht:

®on
02/03/11, 11:46
Daarvoor dient dan ook een forum dacht ik, een discussie voeren omtrent een onderwerp, staat een onderwerp je niet aan dan blijf je toch gewoon weg ?
Dooddoener van het jaar; non-argument. Ik ga mee davinci, want zie niet wat de labels er toe doen. Idem voor het noemen van een bedrijfsnaam. Dat neigt inderdaad naar het besmeuren van een naam.

Dezo
02/03/11, 17:45
Dooddoener van het jaar; non-argument. Ik ga mee davinci, want zie niet wat de labels er toe doen. Idem voor het noemen van een bedrijfsnaam. Dat neigt inderdaad naar het besmeuren van een naam.

Geen probleem :)

Wel vreemd dat sommige namen hier wel genoemd mogen worden en besmeurd worden en weer anderen niet, maar das weer een ander topic zeker ?

®on
02/03/11, 17:50
Wel vreemd dat sommige namen hier wel genoemd mogen worden en besmeurd worden en weer anderen niet, maar das weer een ander topic zeker ?
Als je bewust erop uit bent om iemand te besmeuren: nee. Maar wellicht dat je on topic weer kan gaan, dan kan het topic open blijven. Verder commentaar op een mod edit kan je in de PM inbox kwijt. D'accord?