PDA

Bekijk Volledige Versie : bureaucratisch geneuzel bij SIDN



dreamhost_nl
21/02/11, 16:34
Beste concullegae,

Een cliënt van ons wil haar domeinnaam naar ons verhuizen, maar krijgt geen contact meer met haar oude provider omtrent de token. Het probleem is echter dat de domeinnaam niet op haar naam staat maar op :


YOU005008-FIRST
YourHosting Privacy Protect
Your Hosting, Schrevenweg 5, 8024HB Zwolle, Netherlands
+31.384530752
privacy@yourhosting.nl

Ieder weldenkend mens kan hieruit opmaken dat dit niet de houder is, maar een manier om de opt-out routine van de SIDN niet te hoeven gebruiken. De SIDN echter niet. Die leest ons de les dat de opt-out er niet voor niets is (hebben wij die dan niet gebruikt of zo?), en wil alleen de escalatie in behandeling nemen indien de domeinnaamhouder (YourHosting Privacy Protect) deze goedkeurt. De domeinnaam staat echter allang niet meer bij Your Hosting. What's next?

Piwi-Web
21/02/11, 16:40
Heb je ze al eens gebeld? Per e-mail zijn ze altijd vrij kortaf i.i.g.

almar
21/02/11, 16:42
Dan moet ze het via Yourhosting regelen. Enige oplossing. Formeel is ze niet de eigenaar. Ik doe het niet graag maar SIDN heeft gelijk. Morgen zeg ik dat ik de eigenaar ben en dan kan ik spontaan het domein claimen. Dat zou wel vreemd zijn natuurlijk.

Marin
21/02/11, 18:42
Wat zegt yourhosting??

pdu
21/02/11, 19:21
Ik vind het niet bureaucratisch.

Stel ik bied je "mijn" auto aan, en op postkantoor blijkt dat tenaamstelling van auto niet op mijn naam staat, ga je dan ook klagen bij RDW ?

Klant is verantwoordelijk vanaf het moment dat ze een domeinnaam registreert conformeert ze aan de condities en bij vrijwel elke cc en gtld dien je eigen gegevens te gebruiken als houder.

Doet me denken aan ladot. (Nina Brink bedrijf) en KPN.

Randy
21/02/11, 19:45
De eigenaar contact op laten nemen met YH/RR. Een derde gaan ze - terecht - niet helpen. Privacy Protect staat standaard niet aan dus dit zal een bewuste keuze geweest zijn (waarop ik me meteen hardop afvraag wat er te verbergen valt...?). YH is een erg schappelijke en klantgerichte partij dus ze zullen de domeinhouder vast helpen.

dreamhost_nl
21/02/11, 19:58
De domeinnaam staat niet meer bij Your Hosting (dus kan deze ook geen wijziging(en) doorvoeren). De domeinnaam is tussentijds al eens verhuisd, waarbij PivacyProtect als houder is blijven staan. Onze cliënt staat wel als Admin-C, dus zou dat voor de SIDN duidelijk moeten zijn. Van de registrar waar deze nu staat krijgt ze geen medewerking cq. token, vandaar de escalatie.

tjvb
21/02/11, 20:19
Your Hosting kan dan toch de token opvragen? Als je klant dat duidelijk kan maken dat die de eigenaar is wil Your Hosting vast wel meehelpen

pdu
21/02/11, 21:01
YH is een erg schappelijke en klantgerichte partij dus ze zullen de domeinhouder vast helpen.

Uhm... ik weet niet hoevaal klanten er bij hun bij jouw terecht zijn gekomen...

Maar YH is verre van klantgericht. (hebben ze überhaupt klanten die tevreden zijn?)

Maar erger nog ze frustreren verhuizingen, door niet te bevestigen, door email adres bij hun uit te laten komen etc..

Wat nog erger is dat ze daarbij klanten voorliegen door te stellen dat we al bevestigd hebben. Wat je o.a. bij com/net/org/info meteen ziet als nieuwe provider.

Ik denk dat ze vroeg of laat met de NMA te maken krijgen voor hun markt corrumperende activiteiten.

YH is een money making machine voor een SEO/Marketing figuur die geen technische achtergrond heeft als ook geen enkele server in eigen beheer heeft. (allemaal managed dedicated en overselled.)

ps: laat svp weten hoe het afgelopen is, vraag me af of YH een overdrachts formulier gaat verstrekken en hoeveel moeite (geld?) dat je heeft gekost.

ps2: slechte publiciteit is ook publiciteit en in dit specifieke geval pakt het dubbel goed uit, immers klanten zullen wel twee keer bedenken voordat ze bij YH weggaan als ze dit soort FUD tegenkomen.

systemdeveloper
21/02/11, 21:13
Van de week nog een mailing gezien waarbij Yourhosting opeens mijn klanten gaat mailen die niet eens bij YH zitten. Hele lekkere club is dat idd.. #fail