PDA

Bekijk Volledige Versie : Server Kopen: Thuis als VPS



suleymanmadenli
20/02/11, 12:14
Hallo Beste Leden,

Ik zit al paar dagen te kijken naar een thuis server. Die ik als Windows VPS kan gebruiken.
Dus er komen geen tot weinig sites op gewoon voor proef, ik wil gewoon virtueel overal toegang hebben tot mijn server thuis. een 2e hands kan dus ook,de het hoeft niet extreem ''snel'' te zijn.
Want ik wil eigenlijk alleen voor draaien van enkele programmas zoals Microsoft Visual Studio en Photoshop.

Mijn vraag is eigenlijk. Kan ik zo'n thuis server gebruiken als VPS? (Windows Server 2008) Met Windows XP er op.
Mijn budget is 500/700 euro kan ik daarvoor een redelijk server die ''lang'' mee gaat krijgen?

Ramon Fincken
20/02/11, 12:23
Moet het dan echt een server zijn? is een desktop voor testdoeleinden niet goed genoeg?

Hoe is je upload (internet verbinding thuis) ?

Spyder01
20/02/11, 12:33
Alleen Windows al is een flinke aanslag op je budget (behalve als je even bij Tim Kuik zijn vrienden shopt zolang het nog kan).

WebMeso
20/02/11, 19:17
Waarom zou je een server nemen in plaats van een desktop. Echt praktisch is een server in een thuissituatie niet gezien de herrie en het plaatsen ervan. Wat bedoel je precies met de lange levensduur? Is dat gericht op de prestaties of de hardware zelf?

avanmessen
20/02/11, 19:41
Herrie en stroomverbruik ! :X

Een degelijke Core2 duo van HP of Dell
vind je wel voor een dikke 100 Euro op
eBay, meer dan genoeg om te leren of
spelen.

:thumbup:

Magus
20/02/11, 20:08
ik denk dat je met dat budget even moet oppassen mbt stroomverbruik en prestaties voor lief nemen. Je hebt al snel een stroomrekening van 150 euro per jaar met een beetje normale server thuis. Tel daar de aanschafkosten bij op van beide windows-versies en de hardware, dan wordt het een erg simpel machientje. Voor dat budget kun je beter een vps huren ??

suleymanmadenli
21/02/11, 08:47
Na adviezen die ik hier en anderen forums heb gekrijgen.
Heb ik toch besloten om een Windows VPS te huren. Ik kom er ook erg goedkoper uit.
Ik heb de volgende pakket gevonden

IntelĀ® Xeon X3460 2.80GHz
4 GB DDR3 RAM
150 GB SATA-II HDD
Unlimited Traffic
1000Mbit/sec. Internet Verbiending
1 IP adress
Windows 2008 Besturings systeem
America

Voor 50 Euro Per maand.

Ik denk dat ik deze pakket ga aanschaffen

Dank u wel voor alle adviezen!

avanmessen
21/02/11, 08:58
Na adviezen die ik hier en anderen forums heb gekrijgen.
Heb ik toch besloten om een Windows VPS te huren. Ik kom er ook erg goedkoper uit.
Ik heb de volgende pakket gevonden

IntelĀ® Xeon X3460 2.80GHz
4 GB DDR3 RAM
150 GB SATA-II HDD
Unlimited Traffic
1000Mbit/sec. Internet Verbiending
1 IP adress
Windows 2008 Besturings systeem
America

Voor 50 Euro Per maand.

Ik denk dat ik deze pakket ga aanschaffen

Dank u wel voor alle adviezen!

Kijk toch even naar de response tijden of
vraag even of het mogelijk is de VPS een
paar dagen te testen, gewoon om zeker
te zijn van de snelheden die je haalt ...

:X

suleymanmadenli
21/02/11, 09:05
Kijk toch even naar de response tijden of
vraag even of het mogelijk is de VPS een
paar dagen te testen, gewoon om zeker
te zijn van de snelheden die je haalt ...

:X

Ja ik heb gevraagd of ik de VPS 24 Uur kan testen. Ik mocht hem 12 uur testen=) Maar goed komende 12 uur zal ik er alles op doen die ik wilde doen.
Kijken of het tegen kan=). Hij is wel erg snel qua Upload/download hotfile upload is 56MB per sec. 700MB winrar maakt die in 4 parts binnen paar seconden.