PDA

Bekijk Volledige Versie : php Plesk / wordpress, joomla, etc



Wyn
14/02/11, 11:58
Hey allemaal,

Hoe lossen jullie het probleem op mbt. php die draait als user 'apache'? Dit geeft de bekende vervelende problemen met bijv. uploads.

Zijn er mensen die php fastcgi op Plesk 9 draaien? Of eventuele andere oplossing?

Groeten,

Wyn

t.bloo
14/02/11, 12:00
mod_ruid

dreamhost_nl
14/02/11, 12:01
suphp

Wyn
14/02/11, 12:16
Bedankt voor jullie reacties!
Leveren mod_ruid en suphp geen conflicten op met plesk zelf?
Dus maw. php als cli bakken met juiste specificaties, suphp.conf schrijven, files die nu owner apache hebben de juiste user weer toekken is het enige wat nodig is om te switchen?

R. Persoon
14/02/11, 13:06
Wij draaien zelf mod_ruid, ik weet er het fijne niet van maar ik meen dat suPHP weleens problemen geeft met 777 chmods e.d. En het is natuurlijk best sloom. Heb het zelf nooit gedaan maar een collega van me heeft een tijdje geleden mod_ruid op plesk draaiend gekregen, en kan me niet heugen dat hij rare problemen heeft gehad of allerlei settings aan moest passen.

drex
14/02/11, 14:19
fastcgi op Plesk 9(5.4) werkt prima....

Wyn
14/02/11, 14:35
oke dank jullie..
wel balen dat parallels hier niet zelf een oplossing voor heeft verzonnen die enigszins turn-key is in elk geval ;)

jecowo
21/02/11, 23:43
Volgens mij heeft parallels hiervoor een oplossing bedacht in het pakket van hsphere. Mogelijk kun je met deze handleiding wel iets meer. Met Hsphere is het namelijk mogelijk om onder fastcgi te draaien.

drex
22/02/11, 00:19
Parallels heeft die oplossing ook ingebracht vanaf Plesk 9.5.4 daarbij komt ook nog dat inmiddels HSphere al "bijna" Plesk is, behoudens de loadbalancing. Er is nog wel (onder grote druk) verdere ontwikkeling onder Hsphere voor zo lang als het nog zal duren?

mvdster
22/02/11, 09:13
PHP in FastCGI op Plesk 9.5 werkt prima. Wel zorgen dat Plesk ge-update is naar versie 9.5.

drex
22/02/11, 09:55
PHP in FastCGI op Plesk 9.5 werkt prima. Wel zorgen dat Plesk ge-update is naar versie 9.5.

Klopt stond er ook al 2x !

Mikey
22/02/11, 16:27
Wij draaien zelf mod_ruid, ik weet er het fijne niet van maar ik meen dat suPHP weleens problemen geeft met 777 chmods e.d.

Misschien eens de suphp documentatie lezen:

allow_file_group_writeable:
Allow files to be group writeable. Is disabled by default.

allow_directory_group_writeable:
Allow directories scripts are residing in to be group writeable.
Is disabled by default.

allow_file_others_writeable:
Allow files to be writeable by world. Is disabled by default:
WARNING: Enabling this option is very dangerous and causes major
security issues, especially the danger of arbitrary code execution!

allow_directoy_others_writeable:
Allow directories scripts are residing in to be writeable by world.
Is disabled by default:
WARNING: Enabling this option is dangerous!

jinxedworld
22/02/11, 17:24
Wij gebruiken mod_itk, werkt ook dikke prima icm Plesk!

http://mpm-itk.sesse.net/

Byte Internet
23/02/11, 18:01
Wij gebruiken CGI mode met suexec (http://www.byte.nl/docs/Php-Cgi-Mode.html). Werkt ook prima. Je kunt alleen geen PHP instellingen in de .htaccess wijzigen, maar het meeste is op het servicepanel in te stellen (wij hebben een eigen servicepanel).

dreamhost_nl
23/02/11, 20:44
suphp is een opvolger van phpsuexec. Wellicht moet je hier eens naar kijken.

Snel I.S.
10/03/11, 17:51
Beste manier vind ik gewoon om PHP support in de web hosting settings in Plesk op FastCGI te zetten. Dan kun je al je mappen op 755 en je bestandne op 644 laten. Werkt prima.

Freakingme
10/03/11, 18:21
Waarom zou je de hele wereld read access willen geven?

jinxedworld
10/03/11, 18:25
Idd, beetje apart. We draaien mod-itk op onze machines, en daar staan de rechten op 700 voor folders en 600 voor files.