PDA

Bekijk Volledige Versie : Facturen ontvangen van bedrijf zonder KvK en BTW ? [Special-Hosting]



StephanDorst
07/02/11, 20:47
Goedenavond!

Ik wil even weten wat mijn rechten zijn en wat ik kan doen tegen het bedrijf special-hosting.nl het zit namelijk alsvolgt:

Bovengenoemde bedrijf heeft een domeinnaam van mij in bezit wat als eerste door mij werd geregistreerd, ik had een groot succes met deze website en is toen door mijn leverancier in quarantaine geplaatst (ZONDER REDEN) omdat hun problemen hadden met hun leverancier. Het bedrijf waar ik mijn domein dus had aangevraagd had deze bij weer een ander bedrijf geregistreerd, omdat er onderling een conflict is geweest zijn alle domeinen in quarantaine gezet inclusief die van mij. Ik heb echter niet de mogelijkheid gehad om deze opnieuw te kunnen registreren omdat iemand anders mij is voorgeweest (5min nadat hij uit quarantaine kwam bij SIDN) Ik wil deze domeinnaam graag terug en heb special-hosting hierop gewezen, hier vragen hun echter € 135,00 voor omdat hun het succes van deze domeinnaam kende.

Special-hosing is niet geregistreerd bij de kamer van koophandel noch bekend bij de belastingdienst en vermeld ook geen BTW (nummer/prijzen) en KvK nummer op de facturen die ze uitschrijven.

Veel bekende van mij hebben diensten lopen bij special-hosting, hier betalen ze o.a. maandelijks voor en ontvangen ook facturen terwijl de eigenaar van dit bedrijf het geld rechtstreeks in zijn zak steekt en daarbij ook geen inkomstenbelasting opgeeft.

Wat kan ik doen om o.a. mijn domein terug te krijgen en om dit bedrijf te laten stoppen met haar illegale activiteiten?


Met vriendelijke groeten,

Stephan.

Marin
07/02/11, 20:51
Special-hosting is dus nu houder? Dan mag je blij zijn dat je hem voor 135,- kan kopen van ze.

Ze laten stoppen met eventuele illegale activiteiten? Een telefoontje naar de balstingdienst? Echter staat dit los van jouw kwestie, een particulier mag geld vragen voor een domeintje.

WebMeso
07/02/11, 20:55
De 135 euro betalen en daarna de domeinnaam verhuizen. Als dat rond is dan jouw vrienden ook adviseren om over te stappen naar andere hosting partij. Daarna een belletje doen naar het (anonieme) meldpunt voor frauduleuze zaken van de belastingdienst.

StephanDorst
07/02/11, 20:56
Maar het is op een oneerlijke manier verkregen, ik neem aan dat ik de domeinnaam toch gewoon kan terug krijgen als ik dit SIDN uitleg?

Ahmed
07/02/11, 20:56
Waarom doe je eigenlijk (als bedrijf zijnde) zaken met een bedrijf welke niet geregistreerd staat als bedrijf?

Awerso
07/02/11, 20:56
Moeilijke kwestie..
Ze mogen in ieder geval geld vragen voor een domeinnaam die ze hebben, echter in hoeverre hebben zij die gekregen doordat jouw leverancier in gebreke bleef?

Als de domeinnaam voor jou echter zoveel waarde heeft en ook geld op kan leveren zou ik gewoon de stappen ondernemen die WebMeso zei.

WebMeso
07/02/11, 20:57
Maar het is op een oneerlijke manier verkregen, ik neem aan dat ik de domeinnaam toch gewoon kan terug krijgen als ik dit SIDN uitleg?

Als jij het kan bewijzen dat zij op onrechtmatige manier de domeinnaam hebben overgenomen dan kan je dit wel aankaarten bij SIDN. Het is inder geval de moeite waarde om dit te proberen. Mailverkeer kan als bewijslast dienen.

®on
07/02/11, 21:00
Ik heb echter niet de mogelijkheid gehad om deze opnieuw te kunnen registreren omdat iemand anders mij is voorgeweest (5min nadat hij uit quarantaine kwam bij SIDN)
Je hebt 40 dagen de tijd gehad om het domein uit quarantaine te halen. Vervolgens hoop je en verwacht je dat het domein na vrijgave zo in je handen valt (à een paar euro's registratiekosten). Terwijl je het domein al binnen die 40 dagen zo had terug kunnen krijgen, voor een 50 tot 100 euro (afhankelijk van de registrar).
Nu is een ander ermee aan de haal gegaan, en die vraagt er een vergoeding voor. Omdat dat je niet zint, gooi je het over een andere boeg.

Probleem 1 (het terugkrijgen van je domein) los je op door het gevraagde bedrag te betalen. Je krijgt het domein niet als je ze aangeeft bij welke instantie dan ook.
Probleem 2 kun je niet oplossen. Je kan hooguit de belastingdienst benaderen, of een belletje doen naar de paps en mams van de belhamel "Special-Hosting".

Iets in me zegt dat er vast een tweede kant aan het verhaal zit, maar goed.

drex
07/02/11, 21:01
Domeinnaam staat volgens de whois op naam van een zekere J.Mxxx volgens de kvk op de postcode komt de naam wel overeen maar is opgeheven? Dus of deze legaal bezig is? Als de domeinnaam van belang is voor je ? snel die 135 euries betalen en zorgen dat je hem terug krijgt.

StephanDorst
07/02/11, 21:02
Ik doe zelf geen zaken met special-hosting, ben ik niet van plan ook! Illegale boel.

Ik wist niet dat ik die domeinnaam in tijd van quarantaine terug kon halen, ik ga het met SIDN proberen op te lossen en zal morgen de FIOD de kant van special-hosting eens opsturen.

Awerso
07/02/11, 21:05
en zal morgen de FIOD de kant van special-hosting eens opsturen.
Mochten ze zo snel zijn wil ik graag de naam van de medewerker:) belastingdienst doet dingen vaker binnen een jaar dan binnen een dag.... (of paar jaar als ze zin hebben)

WebMeso
07/02/11, 21:08
<knip>
Iets in me zegt dat er vast een tweede kant aan het verhaal zit, maar goed.

Er zitten altijd twee kanten aan het verhaal. Meestal duurt het niet lang, voordat de andere partij zich ook op WHT meldt.


Ik doe zelf geen zaken met special-hosting, ben ik niet van plan ook! Illegale boel.

Ik wist niet dat ik die domeinnaam in tijd van quarantaine terug kon halen, ik ga het met SIDN proberen op te lossen en zal morgen de FIOD de kant van special-hosting eens opsturen.

Hoe heb je deze partij betaald? Heb je op een bedrijfsmatige rekening de betaling voldaan, of?


Mochten ze zo snel zijn wil ik graag de naam van de medewerker:) belastingdienst doet dingen vaker binnen een jaar dan binnen een dag.... (of paar jaar als ze zin hebben)

In het algemeen zal dat toch aan de hoogte van het bedrag liggen waarmee de zaak gemoeid is.

Awerso
07/02/11, 21:10
Dan sla je toch meteen de spijker op zijn kop in dit geval?
Als special-hosting geen kvk e.d. heeft zullen ze ook geen miljoenen omzet draaien denk...

Mijn opmerking betreft eigen ervaringen met belastingdienst, niet direct over dit soort zaken maar in het algemeen.

Denk inderdaad ook dat het verhaal omtrent de domeinnaam wellicht iets anders in elkaar zit, maar goed zo'n kwestie kan ook alleen maar als er 2 meningen zijn.

StephanDorst
07/02/11, 21:15
Op de postcode kan wel een KvK staan maar dat is van het uitgeversbedrijf van zijn ouders, special-hosting handeld zonder KvK en BTW. Ik ga het morgen via SIDN proberen.

Apoc
07/02/11, 21:24
Wat kan ik doen om o.a. mijn domein terug te krijgen

Gelet op het feit dat het bedrag peanuts is.. 135 euro betalen, probleem opgelost. Lijkt me niet zinnig om er verder tijd en geld in te gaan stoppen.


en om dit bedrijf te laten stoppen met haar illegale activiteiten?

Brief aan de belastingdienst.

Verder is het niet erg slim van je om de bedrijfsnaam van de partij in kwestie publiekelijk te noemen. Je had deze kwestie voor 135 euro zo kunnen oplossen - grote kans dat indien de persoon achter special-hosting dit topic ziet, moeilijker gedaan zal worden. Lijkt me dan toch logischer om eerst je domeinnaam in veiligheid te brengen en daarna een dergelijke kwestie aan de kaak stellen.

Dezo
08/02/11, 09:49
Je hebt 40 dagen de tijd gehad om het domein uit quarantaine te halen. Vervolgens hoop je en verwacht je dat het domein na vrijgave zo in je handen valt (à een paar euro's registratiekosten). Terwijl je het domein al binnen die 40 dagen zo had terug kunnen krijgen, voor een 50 tot 100 euro (afhankelijk van de registrar).



Dat vind ik ook zo vreemd ... domein is veel geld waard maar niet genoeg om even de kosten te betalen voor het uit quarantine halen ?

Betaal gewoon die 135 euro, je mag van geluk spreken dat hij niet meer vraagt. Mogelijk doet hij handel op het KVK nummer van zijn ouders, niks illegaals dus ?

StephanDorst
08/02/11, 12:10
Dat doet hij dus niet, wel illegaal dus ;) Hij heeft nergens een KvK nummer, geen BTW nummer en rekent ook geen BTW op zijn facturen.

davinci
08/02/11, 12:34
Dat doet hij dus niet, wel illegaal dus ;) Hij heeft nergens een KvK nummer, geen BTW nummer en rekent ook geen BTW op zijn facturen.

dan doet het hij dus goed! :)

handelt ie als privepersoon en geeft ie het wellicht keurig op als 'neveninkomsten'...

Apoc
08/02/11, 13:23
dan doet het hij dus goed! :)

handelt ie als privepersoon en geeft ie het wellicht keurig op als 'neveninkomsten'...

Dat lijkt me nogal onwaarschijnlijk. Buiten dat, is het daarmee nog steeds niet legaal. Wanneer je een paar websites host als hobby en daar wat inkomsten aan overhoudt, dan zou dat op zo'n manier kunnen. Echter wanneer je bedrijfsmatig te werk gaat (en daar is al sprake van als je diensten op een website aanbiedt) dan dien je als onderneming ingeschreven te staan.

marsipulami
08/02/11, 14:16
zie ook : http://www.webhostingtalk.nl/webhostingtalk-lounge/166510-kvk-nummer-en-belastingdienst-alweer-zon-topic-2.html

waar ook eea over het hebben van kvk en belastingnr gesproken wordt

Dezo
08/02/11, 14:23
Dat doet hij dus niet, wel illegaal dus ;) Hij heeft nergens een KvK nummer, geen BTW nummer en rekent ook geen BTW op zijn facturen.

Waarom weet jij zo zeker dat hij dat niet doet ?

En dan nog je antwoord op de vraag ? ...

"Je hebt 40 dagen de tijd gehad om het domein uit quarantaine te halen. Vervolgens hoop je en verwacht je dat het domein na vrijgave zo in je handen valt (à een paar euro's registratiekosten). Terwijl je het domein al binnen die 40 dagen zo had terug kunnen krijgen, voor een 50 tot 100 euro (afhankelijk van de registrar)."

Charlotte Boer
08/02/11, 18:56
Hallo,

Via SIDN heb ik gekeken op wiens naam het domein stond en dit domein staat op naam van Jeffrey M. Een beetje google en ik vond dat het domein van hem was. Wat heeft Special-Hosting te maken met het domein? Het gaat hier blijkbaar om twee heel erg verschillende dingen.

En inderdaad wat iedereen zegt, als je zo graag dat domein in jou bezit wilt hebben, waarom heb je het dan nog niet gekocht? Het gaat toch als volgt: wie het eerst maalt, wie het eerst haalt.

Met vriendelijke groet,
Charlotte Boer

Piwi-Web
08/02/11, 18:58
Hallo,

Via SIDN heb ik gekeken op wiens naam het domein stond en dit domein staat op naam van Jeffrey M. Een beetje google en ik vond dat het domein van hem was. Wat heeft Special-Hosting te maken met het domein? Het gaat hier blijkbaar om twee heel erg verschillende dingen.

En inderdaad wat iedereen zegt, als je zo graag dat domein in jou bezit wilt hebben, waarom heb je het dan nog niet gekocht? Het gaat toch als volgt: wie het eerst maalt, wie het eerst haalt.

Met vriendelijke groet,
Charlotte Boer

En jij bent van ... ?

/bashmodus off
/ontopic

Ik vraag mij ook af waarom na 40 dagen er opeens gezeur is... Als de website zoveel opbrengt dan zijn die 100 euro toch ook niks?

BsHosting
08/02/11, 19:14
Special hosting staat ook op naam van hem dus ja het zijn geen 2 verschillende.

Buiten dat heeft ts ruim de tijd gehad dat is zeker.

Maar de illegale diensten aanbiedertjes mogen ook best eens aangepakt worden.

Dus TS onderneem zelf eens een keer wat en koop het domein laat dat pubertje blij zijn met zijn 100 euro en meld hem meteen bij de fiod mag ie het xx voudige gaan betalen vanwege illegaal diensten aanbieden.

Daar zijn ze best wel fel op.

Jij je domein, en je pakt hem dubbel terug.



Hallo,

Via SIDN heb ik gekeken op wiens naam het domein stond en dit domein staat op naam van Jeffrey M. Een beetje google en ik vond dat het domein van hem was. Wat heeft Special-Hosting te maken met het domein? Het gaat hier blijkbaar om twee heel erg verschillende dingen.

En inderdaad wat iedereen zegt, als je zo graag dat domein in jou bezit wilt hebben, waarom heb je het dan nog niet gekocht? Het gaat toch als volgt: wie het eerst maalt, wie het eerst haalt.

Met vriendelijke groet,
Charlotte Boer

Domenico
08/02/11, 20:10
Ik denk dat dit topic wel gesloten kan worden.