PDA

Bekijk Volledige Versie : Hosting bedrijf overgenomen en kosten?



suleymanmadenli
07/02/11, 18:19
Hallo,

Ik zit met een grote probleem, ik had een reseller hosting bij een bedrijf die eergisteren overgenomen is door Green Choice - Hosting & Server Solutions Ltd. Mijn websites zijn al 3 dagen ofline. Ik heb ongeveer 70/80 euro per dag verlies. Want mijn sites hadden dagelijks zoveel inkomen van reclame. de anderen vaste adveteerders tel ik niet eens mee. Daar hebben we afspraak gemaakt dat de reclame langer blijft hoelang de website ofline is. Dus tot nu toe blijven ze 3 dagen langer. Mag ik mijn verlies bij de hosting bedrijf opvragen? Ik heb een contact van nog 2 maanden had voor 6 maanden vooruit betaald.

Dit is de algemene voorwaarden http://www.companytotal.nl/av.pdf

t.bloo
07/02/11, 18:22
Green Choice is dat die club uit Alkmaar die een ietwat discutabele reputatie heeft hier op het forum? Dan ben ik bang dat je je geld kwijt bent en ook je inkomsten.

Snel moven die handel naar een bedrijf dat wel voor z'n klanten/servers zorgt, dan kun je weer verder met je werk.

Edit: als ik de website van companytotal bekijk dan betaalde je peanuts, dus niet zo gek dat je nu met monkeys van doen hebt :D

pierce
07/02/11, 18:22
Hey, GC Hosting, kennen we die niet ergens van? ;)

En wat t.bloo zegt, zsm verhuizen naar een ander bedrijf.

Apoc
07/02/11, 18:26
Green Choice is dat die club uit Alkmaar die een ietwat discutabele reputatie heeft hier op het forum? Dan ben ik bang dat je je geld kwijt bent en ook je inkomsten.

Snel moven die handel naar een bedrijf dat wel voor z'n klanten zorgt, dan kun je weer verder met je werk.

Inderdaad.

Verder; afhankelijk van je overeenkomst, zou je mogelijk je schade kunnen verhalen. Echter, het bedrag is dermate klein dat het voeren van een juridische procedure niet de moeite waard zal zijn. Je zou er beter aan doen om een betrouwbare hostingpartner te benaderen en je zaken zo snel mogelijk over te zetten, zodat je sites in ieder geval weer bereikbaar zijn en je geen verdere inkomsten mist.

The-BosS
07/02/11, 18:27
GC Hosting komt me ook bekend voor ;) en heeft hier niet zo een goede reputatie trouwens.

Maar om nu even ontopic te antwoorden, of je een schadeclaim mag verwachten hangt allemaal af van de service level agrement contracten die je met het oorspronkelijke bedrijf afgesloten hebt. Verder zouden ze je eigenlijk de keuze moeten geven om het contract verder te zetten bij overname of het op te zeggen zonder kosten.



Alle huidige CompanyTotal klanten zijn hiervan op de hoogte gesteld. Voor u als klant zal er verder weinig veranderen aangezien CompanyTotal het bedrijf en de naam blijven bestaan.

Wel neemt deze overname wat aangename veranderingen met zich mee zoals: 24/7 telefonische ondersteuning voor alle klanten, een 24/7 storingsdienst en volledige IPv6 ondersteuning.

On-Topic: Ik zou zeggen maak gebruik van de nieuwe 24/7 storingsdienst
Off-Topic: Ze hebben vergeten te vermelden en een nog slechtere services dan voorheen met volledige rol plakband er rond.

WebMeso
07/02/11, 18:32
Als een bedrijf een ander bedrijf overneemt dan zullen de voorwaarden van het oude bedrijf in 1e instantie gelden en meegenomen worden bij de overname. Wanneer het nieuwe bedrijf dat niet wilt dan moeten zij de nieuwe voorwaarden kenbaar maken en jou de mogelijkheid geven om het huidige contract te verbreken. Er hebben al meerdere topics over zulke kwesties gelopen.

suleymanmadenli
07/02/11, 18:41
Dank u wel voor de reacties, ik krijg geen antwoord op mijn e-mail en de nieuwe support telefoonnummer werkt niet. Niemand neemt op,Zaterdag was er een storing en de eigenaar van companytotal kon het niet meer aan en is met spoed overgenomen door de nieuwe bedrijf. Dit heb ik ook via via achtergekomen. Wat de beide partijen kregen we niets te horen.

WebMeso
07/02/11, 18:47
Mag ik mijn verlies bij de hosting bedrijf opvragen?

Een compensatie voor het verlies zou je kunnen opvragen bij de oude of nieuwe host. Denk dat je bij de nieuwe host moet zijn aangezien deze nu voor downtime zorgt. Wat staat er in de AV over downtime of uptime garanties van de nieuwe en oude host?


Ik heb een contact van nog 2 maanden had voor 6 maanden vooruit betaald.

Het lijkt mij dat je nog gewoon 2 maanden door kan i.c.m. de nieuwe AV van het nieuwe bedrijf. Als je niet akkoord gaat met de nieuwe voorwaarden dan zou je het contract kunnen breken. Ik weet alleen niet of je dan het al eerder aanbetaalde geld terug kan krijgen van de overige 2 maanden en bij welke partij je dit dan zou moeten verhalen.

suleymanmadenli
07/02/11, 19:09
Een compensatie voor het verlies zou je kunnen opvragen bij de oude of nieuwe host. Denk dat je bij de nieuwe host moet zijn aangezien deze nu voor downtime zorgt. Wat staat er in de AV over downtime of uptime garanties van de nieuwe en oude host?

Ik heb net een medewerker van de nieuwe partij kunnen spreken. Die zei dat ik een mail moest sturen,en dan dat alles weer online ging.


Het lijkt mij dat je nog gewoon 2 maanden door kan i.c.m. de nieuwe AV van het nieuwe bedrijf. Als je niet akkoord gaat met de nieuwe voorwaarden dan zou je het contract kunnen breken. Ik weet alleen niet of je dan het al eerder aanbetaalde geld terug kan krijgen van de overige 2 maanden en bij welke partij je dit dan zou moeten verhalen.


Momenteel heb ik niets van de nieuwe algemene voorwaarden gehoord. Ik ga ze nogmaals via e-mail benaderen .

Apoc
07/02/11, 19:12
Volgens mij is Companytotal een eenmanszaak. Bij een overname zullen de klanten dus sowieso een nieuwe overeenkomst aan moeten gaan, want een eenmanszaak kan niet overgenomen worden.

Voor schadeclaims zul je dus sowieso bij de oude eigenaar van companytotal moeten zijn. Tenzij die eigenaar (persoonlijk) failliet is verklaard, heb je met hem dus nog gewoon een rechtsgeldige overeenkomst.

suleymanmadenli
07/02/11, 19:22
Volgens mij is Companytotal een eenmanszaak. Bij een overname zullen de klanten dus sowieso een nieuwe overeenkomst aan moeten gaan, want een eenmanszaak kan niet overgenomen worden.

Voor schadeclaims zul je dus sowieso bij de oude eigenaar van companytotal moeten zijn. Tenzij die eigenaar (persoonlijk) failliet is verklaard, heb je met hem dus nog gewoon een rechtsgeldige overeenkomst.

Inderdaad CompanyTotal was een eenmanszaak, De oude eigenaar is niet failliet gegaan. Want ik kreeg net van een de nieuwe partij te horen dat

,,Het moederbedrijf van ons (Green Choice – Hosting) heeft zaterdag na de langdurende storing met spoed CompanyTotal overgenomen.

Dit omdat de eigenaar van CompanyTotal de technische last niet meer kon dragen. ''


Dus de bedrijf is niet failliet gegaan, hoe zou ik dit kunnen aanpakken?


Edit:

Mocht iemand mijn willen helpen met claim, krijgt die 40% van de ontvangen bedrag. Want hier wil ik achteraan.

Als je het wilt mail : suleyman.uslu@live.nl

zebaz
07/02/11, 19:32
Volgens mij is Companytotal een eenmanszaak. Bij een overname zullen de klanten dus sowieso een nieuwe overeenkomst aan moeten gaan, want een eenmanszaak kan niet overgenomen worden.

Een eenmanszaak kan inderdaad niet worden overgenomen, maar de contracten met klanten wel degelijk (activatransactie).

Of het in dit geval ook netjes is geregeld is maar zeer de vraag (de 'internationale partij' is een limited met 1 aandeelhouder), dus je zal evengoed wel de mogelijkheid hebben om de eigen contractpartij te benaderen.

The-BosS
07/02/11, 19:38
Mocht iemand mijn willen helpen met claim, krijgt die 40% van de ontvangen bedrag. Want hier wil ik achteraan.

Denk dat je hier best een advocaat voor contacteert als je daadwerkelijk resultaat wilt zien. Langs de andere kant snap ik je ook niet echt hoor, als je € 70,- per dag minimaal verdient aan advertisement waarom neem je dan low-end-budget hosting. Het is nu niet dat een high-end hosting van € 70,- per maand er niet vanaf zou kunnen. Dus de maximale schade claim die een rechter zal toekennen zal dan ook niet meer zijn dan 100% van het webhosting pakket (vooral in dit geval zonder sla contract etc).

suleymanmadenli
07/02/11, 19:44
Denk dat je hier best een advocaat voor contacteert als je daadwerkelijk resultaat wilt zien. Langs de andere kant snap ik je ook niet echt hoor, als je € 70,- per dag minimaal verdient aan advertisement waarom neem je dan low-end-budget hosting. Het is nu niet dat een high-end hosting van € 70,- per maand er niet vanaf zou kunnen. Dus de maximale schade claim die een rechter zal toekennen zal dan ook niet meer zijn dan 100% van het webhosting pakket (vooral in dit geval zonder sla contract etc).

Ik had ook een speciale pakket bij CompanyTotal lopen, het was naar mijn wensen gemaakt. Ik heb de nieuwe partij een e-mail gestuurd. Ik ben benieuwd hoe ze dit willen oplossen.

The-BosS
07/02/11, 20:20
Ik had ook een speciale pakket bij CompanyTotal lopen, het was naar mijn wensen gemaakt. Ik heb de nieuwe partij een e-mail gestuurd. Ik ben benieuwd hoe ze dit willen oplossen.

Een speciaal pakket (custom made) wil nog niet zeggen dat hier meer/betere garanties op zijn of hogere sla's. Dus zolang je geen concrete sla contracten hebt met schadeclaim vermeldingen etc zal het dus niet meer dan 100% van het webhosting pakket als schadeclaim worden vrees ik.

Kortom als ik een auto in een ander kleur steek met andere velgen en spoiler wil dat ook nog niet zeggen dat de garage mij vlugger zal helpen bij problemen en mij een gratis vervangwagen zal geven. Dan zul je net dezelfde service krijgen als iemand die een standaard wagen koopt, tenzei je hier extra verzekeringen etc voor afsluit.

Awerso
07/02/11, 20:42
Hier inmiddels ook website van companytotal en gc-hosting onbereikbaar.

Als ik jou was zou ik zo snel mogelijk een andere provider zoeken en dan naar meer kijken dan die paar euro's / tientjes in de maand. Zeker met jouw dagwinst van puur reclame.

davinci
07/02/11, 20:52
Nameserver records returned by the parent servers are:

dns.02.cluster.gc-hosting.com. [] (NO GLUE) [TTL=7200]
dns.01.cluster.gc-hosting.com. [] (NO GLUE) [TTL=7200]

Nameservers A records ERROR: Some of your DNS servers do not have A records at all. I could not find any A records for the following DNS servers:
dns.02.cluster.gc-hosting.com
dns.01.cluster.gc-hosting.com

You must have A records for all of your nameservers.


lekker cluster... :s

Awerso
07/02/11, 21:00
Zit weer leven in hun websites hier.

Heb je back-ups van je websites?
Neem aan dat je met die inkomsten ook zelf regelmatig een back-up maakt en veilig op je eigen pc bewaart?

Apoc
07/02/11, 21:18
Een speciaal pakket (custom made) wil nog niet zeggen dat hier meer/betere garanties op zijn of hogere sla's. Dus zolang je geen concrete sla contracten hebt met schadeclaim vermeldingen etc zal het dus niet meer dan 100% van het webhosting pakket als schadeclaim worden vrees ik.

Enkel omdat er geen SLA is, wil nog niet zeggen dat de schadevergoeding beperkt blijft tot de waarde van het hostingpakket.


Neem aan dat je met die inkomsten ook zelf regelmatig een back-up maakt en veilig op je eigen pc bewaart?

Die aanname klopt bijna nooit. Daarnaast is "veilig op je eigen pc" een flinke contradictie ;)

Awerso
07/02/11, 21:20
Natuurlijk klopt die aanname vaak niet, maar wie weet...
Veilig op je eigen pc bedoel ik in de vorm dat hij er dan in ieder geval zelf bij kan.
Als hij zijn site nu wil verhuizen en zelf geen back-ups heeft moet hij het alsnog via de partij spelen waar zijn sites al een tijdje offline zijn.

EK-Media
07/02/11, 22:23
Excuses voor mijn late reactie, als je de gegevens hebt gemaild dan komt ook jouw site weer z.s.m. online.

Bedankt voor uw begrip.

Awerso
07/02/11, 23:04
waarom dient een klant zijn gegevens te mailen naar de nieuwe partij voordat zijn site online komt?

EK-Media
07/02/11, 23:16
waarom dient een klant zijn gegevens te mailen naar de nieuwe partij voordat zijn site online komt?

Gegevens van CompanyTotal en backups zijn nogal incompleet.

Hele vervelende ervaring voor alle CompanyTotal klanten, echter doen wij er alles aan dit voor hen op te lossen.

Awerso
07/02/11, 23:22
Sterkte dan maar voor iedereen die erbij betrokken is.

The-BosS
07/02/11, 23:49
Enkel omdat er geen SLA is, wil nog niet zeggen dat de schadevergoeding beperkt blijft tot de waarde van het hostingpakket.

Meestal wel en als het dan niet het geval is zal het wel recht even redig zijn aan de kosten van het webhosting paket. Je kan moeilijk verwachten dat als je € 70,- op een jaar betaald en je hiervoor denkt om € 70,- per dag schade claim te krijgen.

Anders wil ik bij deze ook een nieuwe auto kopen van € 5.000,- en als er dan iemand hem kapot maakt er ook een ferrari/lamborgini/aston martin/bugatti vayron/... voor in de plaats krijgen.

suleymanmadenli
08/02/11, 10:50
Excuses voor mijn late reactie, als je de gegevens hebt gemaild dan komt ook jouw site weer z.s.m. online.

Bedankt voor uw begrip.

Ik heb met de nieuwe partij contact gelegd via telefoon gisteren,en meteen heb ik mijn gegevens geemaild. Er werden dagalijks backups genomen van mijn sites ik hoop dat die ook daadwerkelijk zijn genomen. Anders heb ik een probleem,want ik heb ze niet. Ik snap ook niet waarom ik mijn gegevens zelf naar de nieuwe partij moet sturen, ze hebben het toch overgekocht? Maar mijn sites zijn al van af zaterdag ofline! ik hoop dat ze snel online komen. Met de laatste backup. Dan ga ik naar een anderen hosting provider. Ik vind het echt jammer dat we niet van te voren op de hoogte zijn gesteld!

davinci
08/02/11, 11:04
companytotal=gc-hosting?

Zitten WHT usernames tegenwoordig ook al in de overnamesom? ;)

Spyder01
08/02/11, 11:26
Andere vraag: Iedereen die de reputatie van Max kent zou het niet in z`n hoofd halen zaken met hem te doen. Dus waarom doet Patrick dat wel? Er zijn namelijk zat andere (wel betrouwbare) WHT-ers die iemand weer uit de technische sores kunnen trekken.

suleymanmadenli
08/02/11, 12:17
Andere vraag: Iedereen die de reputatie van Max kent zou het niet in z`n hoofd halen zaken met hem te doen. Dus waarom doet Patrick dat wel? Er zijn namelijk zat andere (wel betrouwbare) WHT-ers die iemand weer uit de technische sores kunnen trekken.

Ja ik ken de nieuwe partij niet,na het reacties hier heb ik het echt niet in me hoofd om met hun veder te gaan. Ik wil dat mijn sites online gaan! maar krijg tot heden geen antwoord van hun kant:s, als ik mijn backups maar krijg die paar tientjes oke maar ik wil mijn complete backups! Ik ga steeds achteruit met mijn zoekwoorden op google. Ik vind het echt stom van me dat ik de backups gewoon niet zelf heb gemaakt:thumbdown:

Krijg ik nog een mail companytal ???

Marcel M.
08/02/11, 12:22
Mijn tips:
- Zorg ook zelf voor je (dagelijkse) backups
- Beheer zelf je domeinnamen bij een betrouwbare partij
- Ga weg zodra een storing niet snel verholpen is

Voor minder dan het bedrag van de schade die je nu hebt, kan je elders een (goedkope) extra hosting-account regelen. Als je daar je backups zet kan je in geval van nood relatief snel weer online komen en heb je ook een dekking voor gepland onderhoud.

EK-Media
08/02/11, 12:39
Beste Süleyman,

Zoals telefonisch besproken laten we z.s.m. uw backup toekomen.

prekz
08/02/11, 12:39
Mijn tip:

Als je volledig afhankelijk bent van je inkomsten doormiddel van een website zorg dan voor goede hosting, bij een bedrijf als company total met hun prijzen kan het natuurlijk vaker voorkomen dat een website eruit ligt.

Ik blijf het nog steeds leuk vinden dat veel mensen die (grotendeels) afhankelijk zijn van hun website dat die hun website bij een of andere goedkoop bedrijf neerzetten.

suleymanmadenli
08/02/11, 12:43
Beste Süleyman,

Zoals telefonisch besproken laten we z.s.m. uw backup toekomen.

Wij hebben telefonisch afgesroken,en ik ontvang zo snel mogelijk mijn backups. Ik wil ze toch bedanken voor hun hulp. Het is ook een beetje mijn schuld geweest, al die storingen een 20+ k site hosten in een share omgeving was niet slim geweest. Maar ik wil ze bedanken en ik wach op mijn backups

Apoc
08/02/11, 13:10
Meestal wel en als het dan niet het geval is zal het wel recht even redig zijn aan de kosten van het webhosting paket. Je kan moeilijk verwachten dat als je € 70,- op een jaar betaald en je hiervoor denkt om € 70,- per dag schade claim te krijgen.

Anders wil ik bij deze ook een nieuwe auto kopen van € 5.000,- en als er dan iemand hem kapot maakt er ook een ferrari/lamborgini/aston martin/bugatti vayron/... voor in de plaats krijgen.

Wanneer een autodealer of fabrikant een bekend probleem (bijvoorbeeld een fabrikagefout) niet verhelpt, en jij raakt daardoor verzeild in een ongeluk waarbij je blijvend letsel overhoudt, dan zal de schadeclaim zeker de waarde van die auto overstijgen. En dat is maar 1 voorbeeld, er zijn talloze soortgelijke scenario's denkbaar.

Wanneer je voor een dienst betaalt en de leverancier kan de dienstverlening (door wanbeleid of ander probleem anders dan overmacht) niet verlenen, en er wordt niet voor een adequate oplossing gezorgd, dan kan een schadeclaim zeker oplopen tot een aanzienlijk hoger bedrag dan de waarde van het hostingpakket. Uiteraard zal een rechter dit in redelijkheid beslissen (dus als het om een hostingpakketje van 3 euro per jaar gaat, zul je uiteraard geen schadevergoeding van duizenden Euros toegekend krijgen - maar wel aanzienlijk meer dan die 3 euro).

Hou er daarnaast ook rekening mee dat je aansprakelijkheid niet door middel van (bijvoorbeeld) je algemene voorwaarden kunt uitsluiten. Wanneer een bedrijf dit toch op degelijke wijze in hun AV opneemt, zal de rechter naar alle waarschijnlijkheid bepalen dat dit niet redelijk is. Je kunt derhalve (als hostingbedrijf) er beter aan doen door beperkte aansprakelijkheid te aanvaarden, met een maximaal bedrag. Mitsdien dat een redelijk bedrag is, zal een rechter daar dan ook meestal vanuit gaan.


Wij hebben telefonisch afgesroken,en ik ontvang zo snel mogelijk mijn backups. Ik wil ze toch bedanken voor hun hulp. Het is ook een beetje mijn schuld geweest, al die storingen een 20+ k site hosten in een share omgeving was niet slim geweest. Maar ik wil ze bedanken en ik wach op mijn backups

Dat inzicht is inderdaad wel erg belangrijk. Een dergelijke site hoort toch wel in een high-end hosting omgeving te draaien. Zorg daarnaast er ook voor dat je (onafhankelijk van je host) bij je backups kunt, zodat je altijd de beschikking over je bestanden hebt (en dus makkelijk naar een andere hostingprovider kunt verhuizen, mocht dat ooit nodig zijn).

Triloxigen
08/02/11, 13:48
Wanneer een autodealer of fabrikant een bekend probleem (bijvoorbeeld een fabrikagefout) niet verhelpt, en jij raakt daardoor verzeild in een ongeluk waarbij je blijvend letsel overhoudt, dan zal de schadeclaim zeker de waarde van die auto overstijgen. En dat is maar 1 voorbeeld, er zijn talloze soortgelijke scenario's denkbaar.

Maar als je in een goedkope chinese auto rijd, dan kun je niet een dezelfde vergoeding verwachten als van een degelijke volkswagen waarbij je er van uit mag gaan dat alles goed werkt.
Je krijgt immers waar je voor betaald, ook bij problemen.

Apoc
08/02/11, 14:21
Maar als je in een goedkope chinese auto rijd, dan kun je niet een dezelfde vergoeding verwachten als van een degelijke volkswagen waarbij je er van uit mag gaan dat alles goed werkt.
Je krijgt immers waar je voor betaald, ook bij problemen.

En bij een goedkope Chinese auto mag je er niet vanuit gaan dat alles goed werkt? Onzin natuurlijk.

Ik denk dat de schadevergoeding niet afhankelijk zal zijn van het merk of van hoe duur die auto is. Een auto dient simpelweg veilig te zijn, en als jij aankaart dat er (vanwege een fabrikagefout o.i.d.) probleem is, de dealer/fabrikant doet er niets aan, en jij loopt als direct gevolg daarvan uiteindelijk een dwarslaesie op - dan lijkt het me erg sterk dat de schadevergoeding voor een Porsche hoger zal zijn dan wanneer het een Daihatsu zou zijn geweest.

Maar we raken nu wel aardig off-topic - het ging er om dat een schadevergoeding zich niet per se hoeft te beperken tot de prijs van het hostingpakket.

suleymanmadenli
08/02/11, 16:47
Ik heb succesvol geholpen door Companytotal en nieuwe Partij. Ik heb mijn laatste backups ik wil ze erg bedanken!

dennis0162
08/02/11, 18:23
Ik heb succesvol geholpen door Companytotal en nieuwe Partij. Ik heb mijn laatste backups ik wil ze erg bedanken!

En nu snel verhuizen:thumbup:

The-BosS
08/02/11, 18:29
En bij een goedkope Chinese auto mag je er niet vanuit gaan dat alles goed werkt? Onzin natuurlijk.

Ik denk dat de schadevergoeding niet afhankelijk zal zijn van het merk of van hoe duur die auto is. Een auto dient simpelweg veilig te zijn, en als jij aankaart dat er (vanwege een fabrikagefout o.i.d.) probleem is, de dealer/fabrikant doet er niets aan, en jij loopt als direct gevolg daarvan uiteindelijk een dwarslaesie op - dan lijkt het me erg sterk dat de schadevergoeding voor een Porsche hoger zal zijn dan wanneer het een Daihatsu zou zijn geweest.

Maar we raken nu wel aardig off-topic - het ging er om dat een schadevergoeding zich niet per se hoeft te beperken tot de prijs van het hostingpakket.

In mijn auto voorbeeld was het ook niet de bedoeling om er lichaamelijk letsel bij te betrekken, want dat is andere materie. Maar om jouw voorbeeld te stellen, stel dat er een defect is aan de wagen en de fabricant roept ze terug. Dan heb je ook tijdelijk geen auto omdat je naar de garage moet. Die verloren tijd zul je ook niet als schadeclaim kunnen indienen. Net zo min dat je een schadeclaim zou kunnen indienen omdat je te laat op je werk bent door file. Het gaat om de redelijkheid van de schadeclaim waar het mij om te doen was. Je kan moeilijk verwachten dat je 365 keer meer krijgt aan schade claim dan dat je oorspronkelijk betaald en daar was het mij om te doen. Vooral in materiele dingen/diensten, lichamelijk etc is een andere zaak.

Het goede punt uit deze discussie is dat de TS starter toch zijn eigen fout ingezien heeft en tot het verstand gekomen is dat zijn 20+ k websites beter niet bij een € 100,-/jaar hoster staan (niet dat die perse slecht[er] zijn). En dat het een wijze les is om zelf ook externe backups (al dan niet gewoon thuis) te hebben.

Apoc
08/02/11, 20:50
In mijn auto voorbeeld was het ook niet de bedoeling om er lichaamelijk letsel bij te betrekken, want dat is andere materie. Maar om jouw voorbeeld te stellen, stel dat er een defect is aan de wagen en de fabricant roept ze terug. Dan heb je ook tijdelijk geen auto omdat je naar de garage moet. Die verloren tijd zul je ook niet als schadeclaim kunnen indienen.

Die vergelijking gaat ook niet echt op, want dan heb je weer het punt dat de auto een product is, en hosting een dienst. Laten we van allebei de situaties een dienst maken. Stel jij neemt vervoer als een dienst af. Dat vervoer wordt om de een of andere reden niet of niet goed geregeld, en je mist daardoor een belangrijke afspraak. In zo'n situatie zul je (denk ik) aanspraak kunnen maken op een hogere schadevergoeding dan wat je voor die dienst betaald hebt.

Ik moet erkennen dat ik dit ook niet helemaal zeker weet. Het lijkt me toch dat wanneer je een dienst afneemt, je er vanuit moet kunnen gaan dat wanneer er een probleem is, dit (in redelijkheid) adequaat verholpen wordt. Een probleem kan zich altijd voordoen, maar het gaat vervolgens om hoe dit afgehandeld wordt. Als je eerst enkele dagen zonder die dienst zit voordat er überhaupt iets aan gedaan wordt, dan lijkt het me toch dat er gesteld kan worden dat er geen adequate oplossing geboden is (ook zonder SLA) en dat je derhalve aanspraak maakt op een (redelijke) schadevergoeding.

The-BosS
08/02/11, 21:16
Die vergelijking gaat ook niet echt op, want dan heb je weer het punt dat de auto een product is, en hosting een dienst. Laten we van allebei de situaties een dienst maken. Stel jij neemt vervoer als een dienst af. Dat vervoer wordt om de een of andere reden niet of niet goed geregeld, en je mist daardoor een belangrijke afspraak. In zo'n situatie zul je (denk ik) aanspraak kunnen maken op een hogere schadevergoeding dan wat je voor die dienst betaald hebt.
Moet je eens proberen bij de nmbs/ns of eender welke vliegtuig maatschappij ;) zelf een aansluiting missen valt hier niet onder.


Ik moet erkennen dat ik dit ook niet helemaal zeker weet. Het lijkt me toch dat wanneer je een dienst afneemt, je er vanuit moet kunnen gaan dat wanneer er een probleem is, dit (in redelijkheid) adequaat verholpen wordt. Een probleem kan zich altijd voordoen, maar het gaat vervolgens om hoe dit afgehandeld wordt. Als je eerst enkele dagen zonder die dienst zit voordat er überhaupt iets aan gedaan wordt, dan lijkt het me toch dat er gesteld kan worden dat er geen adequate oplossing geboden is (ook zonder SLA) en dat je derhalve aanspraak maakt op een (redelijke) schadevergoeding.
Dat er compensatie mogelijk is dat staat bijna vast, alleen moet deze inderdaad redelijk zijn en dat was hier het geval niet. Maar laten we hier bij houden voor dit nodeloos uitloopt op een discussie zonder einde.

arnoldje
09/02/11, 16:28
Zie hier nou dat er meerdere mensen zijn met hetzelfde probleem , ook ik zit met het probleem . heb een website overgekocht met hosting bij hetzelfde bedrijf, en nou staat er wel een site online op mijn domein , maar niet de laatste versie met de laatste klanten.
reeds diverse malen contact gehad , maar nog steeds staat de oude versie online en heb ik een direct admin waar ik nog geen email kan aanmaken , laat staat de backups terug vinden, dus indien dit gelezen wordt , ook ik graag de laatste backup.

WebMeso
09/02/11, 16:49
Zie hier nou dat er meerdere mensen zijn met hetzelfde probleem , ook ik zit met het probleem . heb een website overgekocht met hosting bij hetzelfde bedrijf, en nou staat er wel een site online op mijn domein , maar niet de laatste versie met de laatste klanten.
reeds diverse malen contact gehad , maar nog steeds staat de oude versie online en heb ik een direct admin waar ik nog geen email kan aanmaken , laat staat de backups terug vinden, dus indien dit gelezen wordt , ook ik graag de laatste backup.

Stuur dan een bijv een PM naar company total (http://www.webhostingtalk.nl/members/companytotal.html) of gc hosting (http://www.webhostingtalk.nl/members/gc-hosting.html). Moeten zij nu aan arnoldje en meneer heeft een website zien wie jij precies bent? Benoem in ieder geval welke website het betreft dan heb je nog een kans dat ze vanuit dit topic iets eraan doen.

Waarschijnlijk zijn ze jouw laatste backup kwijt.

arnoldje
09/02/11, 16:54
Zij weten precies wie ik ben, lees eerst eens, reeds diverse malen contact gehad , maar nog steeds staat de oude versie online en heb ik een direct admin waar ik nog geen email kan aanmaken , laat staat de backups terug vinden, dus indien dit gelezen wordt , ook ik graag de laatste backup.

WebMeso
09/02/11, 16:57
Zij weten precies wie ik ben, lees eerst eens, reeds diverse malen contact gehad , maar nog steeds staat de oude versie online en heb ik een direct admin waar ik nog geen email kan aanmaken , laat staat de backups terug vinden, dus indien dit gelezen wordt , ook ik graag de laatste backup.

Al heb je al meerdere malen contact met ze gehad dan hoeft dat niet te betekenen dat ze weten wie je bent op een of ander (geweldig:lovewht:) forum. Als er sowieso al contact via een ander medium is geweest, waarom vraag je daar niet om een oplossing?

suleymanmadenli
14/02/11, 15:32
echt een schande is dit! Ik heb mijn backups wel ontvangen,maar op afspraak zouden mijn anderen sites online komen na bijna 2 weken hoor ik er niets van!

brammetjeh
14/02/11, 17:43
Vervelend om je verhaal te horen. Wanneer een partij niet de voorwaarden van het contract naleven kun je je beroepen op contract breuk en ze in verschillende gevallen aansprakelijk stellen.

Toevallig een rechtsbijstand verzekering/??

cfmweb
14/02/11, 19:16
Gaap :O
Er is je al een paar keer een stille hint gegeven.. daarom nu iets minder stil: VERHUIZEN !
Autorisatiecodes van je domeinnamen opvragen en een betrouwbare hostingpartij zoeken. Die willen je vast ook wel helpen om je backups te restoren en de zaak weer werkend te krijgen.

Nee.. niet voor een euro per maand, die beginnen daar niet aan...

Service wordt betaald uit marge op de diensten. Zo simpel is het en niet anders.

suleymanmadenli
15/02/11, 19:08
Vervelend om je verhaal te horen. Wanneer een partij niet de voorwaarden van het contract naleven kun je je beroepen op contract breuk en ze in verschillende gevallen aansprakelijk stellen.

Toevallig een rechtsbijstand verzekering/??
ja ik heb rechtsbijstand verzekering. Maar ik ben al met al mijn websites verhuist. Voor de mensen die Companytotal&Green Hosting wilt gebruiken
JE DOET HET FOUT VAN JE LEVEN!



Gaap :O
Er is je al een paar keer een stille hint gegeven.. daarom nu iets minder stil: VERHUIZEN !
Autorisatiecodes van je domeinnamen opvragen en een betrouwbare hostingpartij zoeken. Die willen je vast ook wel helpen om je backups te restoren en de zaak weer werkend te krijgen.

Nee.. niet voor een euro per maand, die beginnen daar niet aan...

Service wordt betaald uit marge op de diensten. Zo simpel is het en niet anders.
Ja inderdaad,ik ben al verhuist. Mijn Domeinnamen waren bij mijn Resellerclup dus alleen hosting gebruikte ik van Companytotal.
Verhuist met meer dan 350-400 Euro verlies. En heel erg achteruitgang met Keyword's. Het kost me extra extra om weer hoog te komen. Maar gelukkig ben ik er van af.

Van af nu zit ik echt niet te kijken,naar goedkoop pakketten.:nono::dots:

Geert-Jan
15/02/11, 19:26
Uit de offerte's heb je dus al een keuze gemaakt?

Tim.Bracquez
15/02/11, 19:44
@The-BosS: Je krijgt wel een vergoeding als je jouw auto niet kan gebruiken (in het voorbeeld van Apoc). Al was het maar dat je niet in staat was om naar het werk te gaan of geen andere normale activiteit tijdelijk kan uitvoeren. Er zijn vele vergoedingen voor dit, maar die moet je allemaal zelf achter gaan.

@Apoc: Zoals je zegt moet alles in redelijkheid zijn. De rechter gaat je ook maar stom vinden dat je op een 3 euro host 20k+ site begint te draaien. Deze zal dan hier ook rekening mee houden dat je zelf hier niet verstandig mee bent omgegaan.

Laten we het voor de TS houden dat hij waar voor zijn geld heeft gekregen in de eerste instantie. Dit omdat hij enige tijd die omzet heeft kunnen draaien op een goedkoop(er) pakket.

Een mooie hosting zoeken die zich richt naar bedrijven met de nodige SLA's is handig. Het is nu ook niet slim om snelsnel een hosting pakketje af te sluiten bij een duurdere partij voor een jaar. De prijzen zeggen ook niet alles, dus neem contact op met de bedrijven, stuur hun verschillende cases op met de nodige vragen hoe ze in bepaalde situaties te werk gaan. En vooral ga ook even samen zitten!

Cooldimitri1
16/02/11, 20:05
Meteen verhuizen, ik heb slechte ervaringen met zulke Amerikaanse bedrijven.

dreamhost_nl
16/02/11, 20:53
Meteen verhuizen, ik heb slechte ervaringen met zulke Amerikaanse bedrijven.

En op welk onderdeel van de thread slaat deze opmerking? :X

Edoo[Media]
17/02/11, 23:17
Als je domeinnamen ergens anders stonden, en je had de backups 2 weken geleden al binnen; waarom had je dan niet 2 weken geleden al een ander hostingpakket afgesloten?