PDA

Bekijk Volledige Versie : Backups met cPanel



GDHosting
06/02/11, 14:00
Hallo,

Ik ben nu inmiddels al een maand bezig met het van de grond krijgen van mijn eigen hosting bedrijf. De servers zijn nu allemaal min of meer klaar (beveiligd, extra mods geinstalleerd en etc) maar ik zou het ook fijn vinden als mijn klanten just in case ook automatisch back-ups van hun sites kregen. Ik ben een aantal software tegengekomen waarmee via cPanel automatisch backups gemaakt kunnen worden, maar ik zou toch de mening van jullie ervaren webhosters willen vragen. Hoe en waarmee werken jullie precies? Is het perse nodig om extra software aan te schaffen of is dit ook realiseerbaar met alleen Cpanel/WHM ?

M.v.g.
Güney Doganer

xxlwebhosting
06/02/11, 14:55
cPanel/WHM heeft een ingebouwde back-up functie, waarmee je automatisch back-ups kunt laten maken. Hiermee kun je individuele accounts terugzetten. Zie: http://docs.cpanel.net/twiki/bin/view/AllDocumentation/WHMDocs/WhmBackup

Mocht je klanten de optie willen geven om zelf back-ups terug te zetten, dan kun je kijken naar software-oplossingen zoals R1soft (www.r1soft.com). R1soft plaatst een extra optie in cPanel, waarmee klanten kunnen inloggen op je back-upserver en zelf kunnen aanvinken welke bestanden ze terug willen zetten.