PDA

Bekijk Volledige Versie : VMware Infrastructure licenties (acceleration kit, enterprise & foundation)



Wynand
03/02/11, 00:26
Normaliter waren ze verkocht, maar die verkoop is uiteindelijk afgeketst. Hierdoor komen ze alsnog beschikbaar:

1x VMware Infrastructure acceleration kit (VI Enterprise for 8 Processors, 1 VirtualCenter Server)
14x VMware Infrastructure Enterprise for 2 processors
142x VMWare Infrastructure Foundation for 2 processors

Support is verlopen, voor meer info, vragen of biedingen een reply hieronder of een mailtje naar arne [apenkrol] digig.com.

ItsValium
03/02/11, 02:02
Iets van prijzen in gedachten? of teab?

Wynand
03/02/11, 17:41
Notk in de xx xxx range, aanschaf was ~160k excl support.

ItsValium
03/02/11, 18:21
is het ook mogelijk om een deel van de licenties aan te kopen ipv het ganse pakket?

Wynand
03/02/11, 18:59
Dat ben ik momenteel voor een andere geinteresseerde aan het uitzoeken, maar als ik de transfer documenten bekijk heb ik de indruk van wel (in het VMware account staan ze onder 3-4 S/N's, op de transfer documents valt echter nog een quantity aan te geven). Zijn overigens reeds omgezet naar 1x vCenter Server 4 Standard / vSphere 4 Enterprise 36 CPUs / vSphere 4 standard 284 CPUs.

DutchTSE
04/02/11, 00:16
Om teleurstelling achteraf te voorkomen: hou er rekening mee dat je deze licenties enkel voor intern gebruik mag gebruiken en dus niet voor hosting/verhuur van VPS servers.

ItsValium
04/02/11, 01:14
Thx DutchTSE voor de waarschuwing, hier was ik me al van bewust, vandaar de vraag om een deel ervan over te nemen ipv het ganse pakket gezien ik momenteel bijlange niet zoveel interne machines heb ...

oehTie
25/02/11, 10:17
Mocht het splitsen lukken, hier mogelijk interesse in de acceleration kit, mits prijs acceptabel.

Wynand
25/02/11, 11:41
Het probleem is dat ik als ik voor een losse verkoop ga waarschijnlijk wel afraak van de vSphere 4 enterprise licenties, en via oehTie mogelijk nog van de accelleration kit, maar voor standard licenties zijn er vooralsnog niet al te veel geïnteresseerden.
Als dat wel zo is of als de enterprise licenties op zich ook al genoeg zouden opleveren, is het makkelijker ze los te beginnen verkopen dan wanneer dat onzeker is (voorlopige biedingen mogen al, ook voor de acceleration kit).

Wynand
16/03/11, 17:17
Nog een schopje voor we een afspraak met vmware regelen, een gek bod op alles mag nog.

Thijsvdbrink
17/03/11, 09:45
Wynand, ik denk dat er niet veel markt is voor Vmware licenties die je alleen voor intern gebruik kunt inzetten, en dan zeker niet voor zo'n groot pakket.

Waarom mag je deze licenties eigenlijk niet inzetten voor het hosten van servers voor klanten?

ik heb wel interesse ,maar niet voor enkel in te zetten als testservertje, en zeker niet voor 142 testservers... ;-(

oehTie
20/03/11, 13:25
Je mag best vpssen verhuren die op vmware draaien. Ook met deze licenties. Alleen de klant mag dan geen gebruik maken van vmware. JIJ hebt de licentie, de klant niet.

Dus als je een vps neemt, de klant alleen ssh geeft en geen toegang tot vcenter dan mag het wel. Beetje de mazen in de licentie zoeken...... Bij Xen werkt het precies zo.

Thijsvdbrink
21/03/11, 10:02
Aha. ;-)

Dan wacht ik even tot deze tros licenties los verkoopbaar is. ;-)

Wynand
05/08/11, 01:16
Goed jongens, ze gaan intern niet meer gebruikt worden. Ze kunnen niet opgesplitst worden, de koper krijgt dus het complete pakket.
@Bijlage screenshots van het account en een recente offerte om terug support op de spullen te krijgen. Highest bidder wins, biedingen kunnen naar arne apenkrol digig.com.

The-BosS
05/08/11, 01:21
Misschien verstandig om de serial key bij de laatste screenshot even onleesbaar te maken ;)