PDA

Bekijk Volledige Versie : Aanvraag problemen



DJjohnnyonair
02/02/11, 15:16
Hoi Allemaal weet niet of het hier thuis hoort.

Maar heb bij een provider een VPS Pakket aangeschaft voor 23.80 per maand. op mijn factuuratie staat het volgende :

Volgende verloopdatum: 02/03/2011
Betalingscyclus: Maandelijks


Mijn probleem, de vps server is online, eveneens als direct admin, maar ben niet te spreken over hun support. ze zijn onvriendelijk. proberen wel te helpen, maar duurt lang ik heb mijn vps server zondag besteld alles was online, behalve mijn domein naam. die staat al drie dagen op onberijkbaar.

Kan ik nog onder mijn contact uit? via online hulp heb ik begrepen dat ik een 6 maandig contact heb. echter dit staat nergens vermeld op mijn facturen/bestellingen. tevens heb ik geen papieren getekend. wat kan ik hiertegen doen?.

Wil eerst reacties horen van mede forum leden alvorens ik een naam post van de betreffende hoster. ( het gaat om mijn domeinnaam : www.djsoundparkstad.nl).


Wie oh wie?

Groet
Johnny

Dezo
02/02/11, 15:26
Heb je gewoon al eens beleefd gevraagd of ze een idee hebben wanneer alles klaar zal zijn ? Misschien kan een vriendelijke toon je heel wat vooruithelpen.

Ik zie ook dat je naamservers op het domein niet correct zijn:
Domeinnaamservers ns0.nl 80.69.67.68
ns0.nl 2a01:7c8:a::f53
ns11.net
ns5.be

Is je VPS mananged of unmanaged ?

DJjohnnyonair
02/02/11, 15:30
Beste Patrick,

Dit heb ik gedaan. al 2 dagen. ik probeer zo vriendelijk mogelijk te zijn. maar heelaas. ik heb ze ook al proberen uit te leggen waaraan ik vermoed dat het licht. als ik bij sidn kijk, zie ik daar niet de dns liggen.

bijs ns1.djsoundparkstad.nl etc. volgens hun zou t nu weer 24 uur duren. maar dit gaat zo al vanaf de eerste minuut. telefoonisch zijn ze niet berijkbaar. dit staat ook niet vermeld op de site.

Ik bedoel ik betaal toch een aardig bedrag. daarvan mag ik toch wel een beetje goede support noemen.

Mijn vps is Managed. (zover ik me kan herrineren.)

Met vriendelijke groeten,
Johhnny

marsipulami
02/02/11, 15:31
Nogmaals de vraag, is het managed of unmanaged. En ja een dns wijziging kan 24uur duren.

Edit: je hebt net je bericht aangepast zie ik ;)

voorzover je je kan herinneren????

Ramon Fincken
02/02/11, 15:32
DNS wijzigingen _kunnen_ 24 uur duren, maar dat ligt ook aan je eigen internetprovider. als die hun DNS niet om de x uur verversen ... kom je op het oude adres uit.

Daarnaast zou reggen of overnemen van domein en meteen DNS wijzigigen het domein echt binnen 24 uur "online" zijn.

En de vraag .. waarvoor heb je een VPS nodig? is dat geen overkill? Voor dit bedrag heb je ook een mooi shared hosting pakket ( of ga je veel met video/muziek op je site doen ? )

DJjohnnyonair
02/02/11, 15:34
Ik heb me telefoonisch in het begin laten adviseren wat ik wilde. en daar bleek dus. dat de vps server het meest geschikt zou zijn.


Ik heb 5 domein namen, waarvan r 2 voor maildoel einden worden gebruikt. en andere 3 komen naderhand designs op.


Met vriendelijke groeten,
JRS Winter

Dezo
02/02/11, 15:39
- Heb je het domein en de VPS bij dezelfde provider ? Indien ja is het wel vreemd dat ze niet dadelijk de naamservers en dergelijke correct instellen.

- Ga even na of hij managed of unmanaged is. Voor een leek is dat een hemelsbreed verschil. ALs hij unmanaged is ben je wel verkeerd geinformeerd.

- Wijziging van dns kan inderdaad 24 uur duren. Dus even geduld hebben dan.

Dezo
02/02/11, 15:41
Ik heb me telefoonisch in het begin laten adviseren wat ik wilde. en daar bleek dus. dat de vps server het meest geschikt zou zijn.


Ik heb 5 domein namen, waarvan r 2 voor maildoel einden worden gebruikt. en andere 3 komen naderhand designs op.


Met vriendelijke groeten,
JRS Winter

Ga je er muziek of dergelijke op zetten ?

t.bloo
02/02/11, 15:44
Ik kan die domeinnaam gewoon bereiken, je eigen PC staat vast in de cache te kijken. Probeer eens een andere PC en netwerk.

OT: twee tientjes voor managed VPS zal niet veel soeps zijn, maar je zocht toch shared webhosting in je aanvraag draadje?

Triloxigen
02/02/11, 15:45
Daarmee beantwoord je nog niet of het managed of unmanaged is. gezien de prijs vermoed ik sterk dat het unmanaged is, dan is het natuurlijk niet aan hun om jou domeinnaam werkend te krijgen.

Marco Mahieu
02/02/11, 15:45
Hoi Johnny,


Maar heb bij een provider een VPS Pakket aangeschaft voor 23.80 per maand.


Ik bedoel ik betaal toch een aardig bedrag. daarvan mag ik toch wel een beetje goede support noemen.

Voor een VPS noem ik dat een koopje, geen aardig bedrag.


Ik heb me telefoonisch in het begin laten adviseren wat ik wilde. en daar bleek dus. dat de vps server het meest geschikt zou zijn.

Ik heb 5 domein namen, waarvan r 2 voor maildoel einden worden gebruikt. en andere 3 komen naderhand designs op.

Met vriendelijke groeten,
JRS Winter

Daarvoor zou ik GEEN VPS nemen, maar gewoon een GOED shared hosting pakket. Wat was hun motivatie om je voor zoiets simpels op een VPS te zetten?

Groet,
Marco

Apoc
02/02/11, 15:50
Mijn vps is Managed. (zover ik me kan herrineren.)

Zoek dat even goed uit, want dat maakt nogal wat verschil. Vervolgens is ook van belang wat bij die management precies is inbegrepen.

20 euro (excl BTW) per maand voor een managed dienst is in ieder geval niet erg realistisch, als je bedenkt dat management vooral mensenwerk is (=duur).

Ik heb om eerlijk te zijn de indruk dat je verkeerde verwachtingen hebt van de partij in kwestie. Normaliter wanneer je een VPS bestelt, dan is het je eigen verantwoordelijkheid om ervoor te zorgen dat DNS en dergelijke goed wordt geregeld, TENZIJ dit specifiek bij de management is inbegrepen (of wanneer je dit specifiek zo met ze hebt afgesproken).

De vraag is vervolgens waar die verkeerde verwachtingen aan liggen. Als je zelf verkeerde aannames gemaakt hebt, dan kan de hoster daar natuurlijk vrij weinig aan doen. Maar als zij je niet goed hebben voorgelicht, dan zijn ze daar natuurlijk wel voor verantwoordelijk.

Zoek dus vooral goed uit of het regelen van de DNS en dergelijke wel onder de verantwoordelijkheid van de hoster valt (niet op basis van aannames, maar op basis van wat zij aanbieden en wat er precies is afgesproken).

Zo te horen zou je er in ieder geval goed aan doen om op zoek te gaan naar een goede managed host, maar dat zal wel iets meer kosten dan de 20 euro/maand die je momenteel betaalt.

Succes!

DJjohnnyonair
05/02/11, 12:51
Excuses voor het later reageren. ik heb mijn pakket opgezegt. bij genoemde. provider. ik ga rustig even rondkijken voor een reseller pakket. geen vps.

Bedankt voor jullie reacties. de vps was btw unmanaged.

DutchTSE
05/02/11, 21:23
Excuses voor het later reageren. ik heb mijn pakket opgezegt. bij genoemde. provider. ik ga rustig even rondkijken voor een reseller pakket. geen vps.

Bedankt voor jullie reacties. de vps was btw unmanaged.

De een snapt niet wat interpunctie is, en jij hebt er last van :rolleyes:
Ik gok dat het leeftijdsgerelateerd is :)