PDA

Bekijk Volledige Versie : Automatisch paypal betaling annuleren?



rggh
28/01/11, 20:46
Hoi,

Er is een automatische paypal betaling gedaan van mijn rekening en direct afgeschreven van mijn bankrekening. Het gaat om 204 euro. Een hoop geld dus.

Ik heb nooit en te nimmer een machtiging gegeven. Nog sterker het bedrijf (een Belgische hoster) heb ik nog nooit van mijn leven gehoord.

Ik heb die hoster een mail gestuurd en ze bevestigen daarin dat ik geen klant ben van hun. Maar toch geld afgeschreven. Ze storten het geld niet terug. Heb hierop een claim ingediend bij Paypal en Paypal heeft deze claim na een grondig onderzoek zoals ze zelf beschrijven afgewezen, aangezien er niets vreemds is gebeurd volgens hun. Afwijzing kwam al na een uur van de claim indienen. Dus kan nooit grondig onderzocht worden.

Maar hoe krijg ik mijn geld terug?

Nog iets geks trouwens:

Mail is na een paypal adres gestuurd genaamd: paypal@provider.be (als voorbeeld)

In de header staat factuur nummer en dan een naam van een geheel andere provider. Heb beide providers gemaild en beide ontkennen ze er iets mee te maken te hebben. Factuurnummer nooit ontvangen trouwens.

hoe kan ik dit het beste oplossen want ik ben echt zeer woest in deze zaak.

Voor mij een reden om NOOIT meer gebruik te maken van PAYPAL.

Dus hoe zeg ik paypal op? Hoe kan ik de bank koppeling opzeggen? Kan ik automatische betaling terug draaien? Niemand werkt mee?

Moet ik hiervan aangifte doen bij politie en bij de Nederlandse bank in verband met misbruik paypal en de zeer lompe reacties van paypal hierop.

Ik stuur deze zaak in ieder geval door naar mijn rechtsbijstandsverzekering.

Verder heb ik besloten om mijn paypal op te zeggen en geen zaken meer te doen met hosting bedrijven. Dit is iets wat ik nooit meer wil mee maken.

marsipulami
28/01/11, 20:50
Verder heb ik besloten om mijn paypal op te zeggen en geen zaken meer te doen met hosting bedrijven. Dit is iets wat ik nooit meer wil mee maken.

Boehoe .... ik zou vooral niet luisteren naar de antwoorden die je hier krijgt aangezien het merendeel hier hoster is, niet te vertrouwen dus. :ban:


Ik stuur deze zaak in ieder geval door naar mijn rechtsbijstandsverzekering.

Doe dat dan ook, als je in het gelijk wordt gesteld lijkt het me sterk dat je het geld niet terugkrijgt

Wynand
28/01/11, 20:52
Bij je bank klagen dat je daar geen toestemming voor gegeven hebt. Kan dan wel zijn dat je paypal met een negatief saldo eindigd.
Al met paypal gebeld?

rggh
28/01/11, 20:54
Contact gehad met paypal via mail. Niet gebeld met paypal. Kan dat ook?

Maandag gaat de mail en bewijsstukken naar mijn rechtsbijstandsverzekering. Maar hoop hier tips te krijgen om dit op een goede manier op te lossen.

Snap ook niet hoe die Belgische hoster aan mijn paypal adres gekomen is.

The-BosS
28/01/11, 20:56
Verder heb ik besloten om mijn paypal op te zeggen en geen zaken meer te doen met hosting bedrijven. Dit is iets wat ik nooit meer wil mee maken.

Zoals marsipulami komt te zeggen, trouwens wat een toffe redenering heb jij. Dus als je ooit een tv koopt en die gaat kapot dan kijk je nooit geen tv meer. Of als je auto ooit kapot gaat dan ga je dus vanaf dan altijd met het openbaar vervoer of fiets.

Dat je nooit geen zaken meer wil doen met hosters die enkel paypal gebruiken kan ik nog in komen, maar zo een reactie kan er bij mij niet in. Ik zou trouwens direct ook veranderen van bank want die laten het blijkbaar ook toe dat er geld van je rekening gaat. Vlug doen zoals voor WW-I en al je geld in je matras stoppen.

Derek-Jan
28/01/11, 20:57
Toevallig gisteren een medewerker van Paypal gesproken op de webwinkelvakdagen ivm een blokkade op mijn paypal.

De beste man werkt al 2 jaar bij Paypal en had hier nog nooit van gehoord, maar hij zei ook gelijk dat hij het niet kon oplossen.....

Om een potentieel lang verhaal kort te maken : met paypal is het moeilijk communiceren.

Als je in je recht staat dan moet je de incasso van paypal op jouw bankrekening laten storneren. Het lijkt mij namelijk heel sterk dat paypal van jouw een schriftelijke machtinging heeft ontvangen, toch één van de voorwaarden voor een automatische incasso.

ilnee
28/01/11, 20:58
Dus hoe zeg ik paypal op?
https://www.paypal.com/helpscr?cmd=_help&locale=en_GB&countrycode=GB&_dyncharset=UTF-8&t=solutionTab&ps=solutionPanels&solutionId=163078

Hoe kan ik de bank koppeling opzeggen?
Niet dat dat nog nodig is nadat je account is opgezegd, maar zo dus:
My Account -> Profile -> Add or Remove Bank Account

Kan ik automatische betaling terug draaien?
Incasso's kun je storneren. Daar kan jouw bank je vast bij helpen.

Verder heb ik besloten om mijn paypal op te zeggen en geen zaken meer te doen met hosting bedrijven. Dit is iets wat ik nooit meer wil mee maken.
Geen zaken meer doen met hostingbedrijven? Wat heeft je dan überhaupt bewogen om hier je probleem voor te leggen?

Meh, ik typ te langzaam...

rensariens
28/01/11, 21:00
Lijkt mij dat iemand je paypal login/pw heeft en bij de hoster onder andere naam besteld heeft. Zou iig zo snel mogelijk je wachtwoord aanpassen. Zou dan ook voordat je iedereen de schuld gaat geven, eerst eens controleren of het niet aan een eigen fout ligt ;)

rggh
28/01/11, 21:05
Dank voor antwoorden en uitleg.

Wat hosting bedrijven onbetrouwbaar is, komt meer uit de woede door deze afschrijving en dat het door een hoster is gebeurd die ik dus totaal niet ken.

Wachtwoorden paypal heb ik gisteren ook direct aangepast. Ook bedankt voor de uitleg hoe het op te zeggen paypal. Was verdomde makkelijk maar naar deze ervaring, nee dank je voor mij nooit meer paypal.

WebMeso
28/01/11, 21:14
Lijkt mij dat iemand je paypal login/pw heeft en bij de hoster onder andere naam besteld heeft. Zou iig zo snel mogelijk je wachtwoord aanpassen. Zou dan ook voordat je iedereen de schuld gaat geven, eerst eens controleren of het niet aan een eigen fout ligt ;)

Dat is de verklaring die het meest logisch is, want je kan niet zomaar een automatische paypal betaling doen zonder dit zelf via jouw email te bevestigen. Blijkbaar is er een machtiging doorgezet op één of andere manier. Check eens je email en ga op zoek naar die email of die er nog instaat.


Dank voor antwoorden en uitleg.

Wat hosting bedrijven onbetrouwbaar is, komt meer uit de woede door deze afschrijving en dat het door een hoster is gebeurd die ik dus totaal niet ken.

Wachtwoorden paypal heb ik gisteren ook direct aangepast. Ook bedankt voor de uitleg hoe het op te zeggen paypal. Was verdomde makkelijk maar naar deze ervaring, nee dank je voor mij nooit meer paypal.

Als je je portomonnee laat liggen bij de albert heijn en iemand anders steelt hem dan ga je nooit meer boodschappen doen bij de AH?

no1san
28/01/11, 21:37
Als je je portomonnee laat liggen bij de albert heijn en iemand anders steelt hem dan ga je nooit meer boodschappen doen bij de AH?
En naar het AH forum om te vragen om advies :-)

rensariens
28/01/11, 21:42
Als je je portomonnee laat liggen bij de albert heijn en iemand anders steelt hem dan ga je nooit meer boodschappen doen bij de AH?

En hij zal nooit meer cash geld gebruiken ;)

Franky201
28/01/11, 22:32
Hoi,

Er is een automatische paypal betaling gedaan van mijn rekening en direct afgeschreven van mijn bankrekening. Het gaat om 204 euro. Een hoop geld dus.

Ik heb nooit en te nimmer een machtiging gegeven. Nog sterker het bedrijf (een Belgische hoster) heb ik nog nooit van mijn leven gehoord.

Ik heb die hoster een mail gestuurd en ze bevestigen daarin dat ik geen klant ben van hun. Maar toch geld afgeschreven. Ze storten het geld niet terug. Heb hierop een claim ingediend bij Paypal en Paypal heeft deze claim na een grondig onderzoek zoals ze zelf beschrijven afgewezen, aangezien er niets vreemds is gebeurd volgens hun. Afwijzing kwam al na een uur van de claim indienen. Dus kan nooit grondig onderzocht worden.

Maar hoe krijg ik mijn geld terug?

Nog iets geks trouwens:

Mail is na een paypal adres gestuurd genaamd: paypal@provider.be (als voorbeeld)

In de header staat factuur nummer en dan een naam van een geheel andere provider. Heb beide providers gemaild en beide ontkennen ze er iets mee te maken te hebben. Factuurnummer nooit ontvangen trouwens.

hoe kan ik dit het beste oplossen want ik ben echt zeer woest in deze zaak.

Voor mij een reden om NOOIT meer gebruik te maken van PAYPAL.

Dus hoe zeg ik paypal op? Hoe kan ik de bank koppeling opzeggen? Kan ik automatische betaling terug draaien? Niemand werkt mee?

Moet ik hiervan aangifte doen bij politie en bij de Nederlandse bank in verband met misbruik paypal en de zeer lompe reacties van paypal hierop.

Ik stuur deze zaak in ieder geval door naar mijn rechtsbijstandsverzekering.

Verder heb ik besloten om mijn paypal op te zeggen en geen zaken meer te doen met hosting bedrijven. Dit is iets wat ik nooit meer wil mee maken.


@ Ronald die hier al is gebant.
Via paypal hebben wij bericht gehad dat wij nooit geld hebben afgnomen van jou.


Ik zou willen dat je stopt met zware dreig e-mails naar ons toe.
Want jij spoort echt niet in je achterhoofd.

rggh
28/01/11, 22:38
Laat maar

ilnee
28/01/11, 23:23
@ Ronald die hier al is gebant.
Toch niet meneer Huls? Momentje, dan haal ik popcorn.

Franky201
29/01/11, 12:13
Toch niet meneer Huls? Momentje, dan haal ik popcorn.

Jazeker is dit de heer Ronald Huls die beweerd dat ik zijn paypal gehackt heeft.
Wij hebben van paypal bericht gehad Dat Ronald zelf het automatisch het geld heeft overgeboekt, en dat niet wij dat gedaan hebben. Maar de heer Ronald Huls begint gelijk al met zware dreigementen via emails. Zelf met de dood.




Ben er nu achter gekomen dat hij ooit klant is geweest, en dat hij dus nog een rekening had openstaan bij ons. Deze is nu voldaan. Deze krijgt hij ook niet meer terug wegens dat hij een lange tijd van onze diensten gebruik heeft gemaakt. Maar nogmaals, wij hebben zelf geen geld uit ons eigen van hem afgenomen.

WebMeso
29/01/11, 15:42
@ Ronald die hier al is gebant.
Via paypal hebben wij bericht gehad dat wij nooit geld hebben afgnomen van jou.


Ik zou willen dat je stopt met zware dreig e-mails naar ons toe.
Want jij spoort echt niet in je achterhoofd.

Het zou best kunnen dat het een vervelend persoon is die zich misdragen heeft in verscheidene soorten en maten, maar nu verlaag je je wel enigszins tot zijn niveau met zulke uitspraken. Als bedrijf kan je je beter van zulke opmerkingen afzijdig houden. Dan doel ik dus op de laatste zin van jouw bericht natuurlijk.

Stewie
29/01/11, 15:51
Slotje op verzoek TS, denk dat de startpost al voldoende zegt.