PDA

Bekijk Volledige Versie : Help: Welke MySQL versie is geinstalleerd??



Senna
26/01/11, 14:06
Ik heb een van mijn servers laten updaten, o.a. naar Apache 2.x en nog wat zaken. Plus MySQL 5.0.x moest worden geupdate naar 5.1.x

Als ik nu bijv SobiPro installeer (extensie in Joomla) geeft deze aan dat MySQL 5.0 is geinstalleerd en dat minimaal 5.1 vereist is. Tevens zie ik in phpmyadmin staan 5.0 maar ergens anders ook 5.1 (zie afbeelding).

Mijn leverancier zegt dat 5.1 geinstalleerd is (geloof ik ook zeker hoor) maar als ik die meldingen van o.a. SobiPro en phpmyadmin zie moet er toch nog ergens iets niet helemaal goed zitten.

Iemand enig idee wat hier fout gaat?

Triloxigen
26/01/11, 14:17
phpmyadmin zegt het al.
server versie 5.0
client versie 5.1

tjvb
26/01/11, 14:23
MySQL Server en client zijn twee losse onderdelen.
De client is geupdate maar de server niet.


Ik ben traag met het plaatsen van berichten, Triloxigen was eerder

zebaz
26/01/11, 15:14
Of het is allebei wel geupdate maar de server is niet herstart?

Senna
26/01/11, 17:39
Of het is allebei wel geupdate maar de server is niet herstart?

Ze hebben me altijd gezegd dat ik de server niet zomaar mag rebooten. Dus ff wel gedaan, nu staat alles goed.

Dank

zebaz
26/01/11, 17:41
Rebooten was niet nodig geweest, alleen de MySQL-server herstarten volstaat. Evengoed zou rebooten moeten kunnen (als alles keurig is opgezet).

Freakingme
26/01/11, 21:20
Waarom upgrade je overigens naar 5.1, en niet naar 5.5?

Senna
27/01/11, 16:30
Waarom upgrade je overigens naar 5.1, en niet naar 5.5?

IS dat nodig dan?

Freakingme
27/01/11, 20:22
Definieer 'nodig'. Als je nu toch aan 't upgraden bent zou ik 't meteen naar de nieuwste versie doen. Die is sneller, stabieler...

Senna
28/01/11, 00:10
Definieer 'nodig'. Als je nu toch aan 't upgraden bent zou ik 't meteen naar de nieuwste versie doen. Die is sneller, stabieler...

Ach, alles werkt nu goed. Eind dit jaar ga ik over op nieuwe servers, dan wil ik alles helemaal uptodate hebben.

Trouwens had wel een klant die allemaal fouten op zijn site had. FF dbase repair/check gedaan en toen waren de problemen opgelost.

RBeun
28/01/11, 09:48
Ach, alles werkt nu goed. Eind dit jaar ga ik over op nieuwe servers, dan wil ik alles helemaal uptodate hebben.

Trouwens had wel een klant die allemaal fouten op zijn site had. FF dbase repair/check gedaan en toen waren de problemen opgelost.

Fijn dat het nu goed draait. Toch zou ik niet 11 maanden (+/-) wachten met het updaten naar een nieuwere MySQL.

Wou het toch even kwijt :nono:

Exsilia
01/02/11, 09:48
Fijn dat het nu goed draait. Toch zou ik niet 11 maanden (+/-) wachten met het updaten naar een nieuwere MySQL.

Wou het toch even kwijt :nono:

Een oudere versie betekent niet meteen dat het lek is. Bij vrijwel elke distributie worden geen packages geupgrade maar wel bijgehouden bij een veiligheidslek. Zo kan het dus dat je een oude versie van iets draait die wel veilig is en voorzien van alle updates.

De laatste versie draaien is niet altijd verstandig, als je bv. kijkt naar PHP 5.3 dan zit daar wel aardig veel verschil in tov PHP 5.2. Altijd de meest recente versie draaien kan er dus voor zorgen dat je applicaties niet meer werken, omdat deze nog niet geschikt zijn voor deze nieuwe versie.

Senna
01/02/11, 22:59
Dank je Exsilia,

Prive wil ik altijd van alles (ook software) laatste versie. Voor betrouwbare servers is dat niet altijd verstandig. En precies de veiligheids updates/patches worden allemaal uitgevoerd.

RBeun
02/02/11, 16:08
Top! niks gezegd dan hea :)

Ap258
15/08/11, 17:30
Ik wil de Joomla Extensie Sobipro gaan gebruiken. De omgeving van mijn huidige omgeving voldoet niet. Nu ben ik al vanaf april bezig om mijn hosting provider zover te krijgen dat ze een aantal upgrades doorvoeren, maar tot nog toe tevergeefs. Ik ga dus op zoek naar een andere provider. Nu is de component Sobipro nogal nieuw en het wordt me niet duidelijk welke providers instaat zijn deze Joomla extensie te gebruiken in Joomla. Nu lees ik dat jij het al voor elkaar hebt!
Mag ik vragen waar je je site host en of je evt nog meer hosters weet die in ieder geval Sobipro kunnen draaien?
Ap

t.bloo
15/08/11, 21:05
Wat je minimaal nodig hebt voor Sobipro kun je hier vinden http://sigsiu.net/sobipro-requirements.html

Bijna alles zal je bij iedere goede hoster standaard krijgen, alleen XSL is mogelijk iets dat aangezet moet worden.

Verder kun je een aanbieding vragen in het daarvoor bestemde forum onderdeel.

Pantsy
17/08/11, 17:55
Lijkt mij onnodig om een oud topic hiervoor te openen... maak zelf even een nieuw topic aan.