PDA

Bekijk Volledige Versie : Global NS change



robjk
25/01/11, 16:50
Beste WHT'ers,

Vroeger had de SIDN de mogelijkheid een global nameserverchange te doen. Erg handig als je andere nameserver ging installeren of zoals nu een klant hebt met enkele honderden domeinnamen. De SIDN wist me te vertellen dat dit alleen nog maar handmatig kan via de DRS (web) of de EPP.

Heeft iemand ervaring hierin? Ik heb nu een paar honderd domeinnamen die ik wil veranderen van ns1.xxxx.nl en ns2.xxxx.nl naar mijn eigen nameservers.

Ik heb al geprobeerd wat met EPP te doen, maar kom daar nog niet uit. Wellicht kan iemand mij dit uitleggen. Programmeerkennis is zeer beperkt, ben een webdesigner.

Gr. Robbert

robjk
26/01/11, 16:42
Niemand een idee hoe ik makkelijk de dns kan wijzigen van 190 namen? Dan toch maar handmatig doen. Zal lachen worden als ik straks van nameservers verander.

Als iemand nog wil helpen hoor ik het graag !

sdetroch
26/01/11, 20:34
Onder het motto van beter iets dan niets:

Kun je de oude nameservers 'ns.oud.nl' niet laten verwijzen naar het ip-adres van 'ns.nieuw.nl'?

robjk
27/01/11, 17:32
Die oude nameserver zijn helaas niet van mij. Ik heb de verhuizingen al handmatig ingevoerd, maar omdat de ns's tegenwoordig niet standaard meer wijzigen moet ik die nog handmatig veranderen. Heb er nu 4 gedaan en ben het al zat... moet er nog zo'n 190 :(

Wil iemand me helpen een EPP iets te schrijven waarbij ik een global ns change kan doen? Kan dat uberhaubt?

Keizer
27/01/11, 18:38
Voor niets gaat de zon op.. voor een paar tientjes zijn er vast wel mensen die dit voor je kunnen regelen :)

Ik heb nog wel ouwe mass scripts maar die werkten nog met die gare mailformulieren.. EPP geen ervaring mee helaasch

robjk
27/01/11, 19:10
Oh een paar tientjes heb ik er zeker wel voor over ! :) Kratje bier erbij?! :P

Wie biedt? hahaha

visser
27/01/11, 20:31
Oh een paar tientjes heb ik er zeker wel voor over ! :) Kratje bier erbij?! :P

Wie biedt? hahaha

Ik zou je vraag inderdaad posten in 'aanbiedingen gezocht' , dat lijkt me een iets beter passend forum.
Als iemand een bulk-update script al heeft lijkt het me een relatief kleine moeite om met jouw lijstje domeinen te draaien.
Om de zaak van nul of aan te schrijven, wel, met een beetje normaal uurtarief is dat zeker meer dan een paar tientjes en een kratje...

robjk
28/01/11, 15:07
Ik heb dat inmiddels gedaan. Als iemand nog een andere suggestie heeft hoor ik dit uiteraard ook graag.