PDA

Bekijk Volledige Versie : help nodig met een vps server-torrentflux b4rt



ilco3
11/01/11, 12:24
hi

ik heb sinds gisteren een vps met als domein naam
l44tseed.nl ,
maar ik ben nog zeer nieuw met het opzetten er van een server.

ik wil graag een seed box van mijn vps (centos 5.5 final)maken,
maar tijdens de upload van het script slaat hij tijdens het uploaden veel over .
+
ik weet niet hoe ik bij mijn directory van mijn site kom via ssh,
(ik heb ssh nooit in mijn leven gebruikt)
zo dat ik via wget, het script kan dowloaden en uit kan pakken =en of nodige dingen kan instaleren

wie mij help krijgt 2 maanden toegang tot mijn seedbox met max 5 gig ruimte
voor niks (je krijgt dan een acount die via het script aangemaakt word)

avlvast bedankt voor die genen die reageren op deze post

The-BosS
11/01/11, 12:32
hi

ik heb sinds gisteren een vps met als domein naam
y44gfrrq.ay ,
maar ik ben nog zeer nieuw met het opzetten er van een server.

...

ik weet niet hoe ik bij mijn directory van mijn site kom via ssh,
(ik heb ssh nooit in mijn leven gebruikt)
zo dat ik via wget, het script kan dowloaden en uit kan pakken =en of nodige dingen kan instaleren

...

Sorry dat ik het zeg, maar als je geen verstand hebt van linux en/of systeembeheer waarom neem je dan een unmanged vps. Als je niet kan autorijden dan koop je toch ook geen auto.

RTFM maar eerst even op http://www.howtoforge.com/ voor je vps totaal verkracht is.

Magus
11/01/11, 13:20
Je moet allemaal ergens beginnen met je leermoment ;) Het is inderdaad vreemd om een linux VPS unmanaged af te nemen als je niet weet hoe je op een shell komt. Eerst thuis op een oud pc'tje oefenen had handiger geweest. Maar een linkje plaatsen had natuurlijk niet zoveel moeite gekost:

http://www.chiark.greenend.org.uk/~sgtatham/putty/download.html

Download putty. De configuratie die je moet invoeren zijn het IP adres en de SSH poort, dit zijn gegevens welke je van je provider kunt krijgen.

Aangezien het een VPS betreft kun je in veel gevallen overigens ook via het klantenpaneel van je provider een VNC sessie openen en op de shell van je VPS werken.

ilco3
11/01/11, 13:31
Je moet allemaal ergens beginnen met je leermoment ;) Het is inderdaad vreemd om een linux VPS unmanaged af te nemen als je niet weet hoe je op een shell komt. Eerst thuis op een oud pc'tje oefenen had handiger geweest. Maar een linkje plaatsen had natuurlijk niet zoveel moeite gekost:

http://www.chiark.greenend.org.uk/~sgtatham/putty/download.html

Download putty. De configuratie die je moet invoeren zijn het IP adres en de SSH poort, dit zijn gegevens welke je van je provider kunt krijgen.

Aangezien het een VPS betreft kun je in veel gevallen overigens ook via het klantenpaneel van je provider een VNC sessie openen en op de shell van je VPS werken.



Aangezien het een VPS betreft kun je in veel gevallen overigens ook via het klantenpaneel van je provider een VNC sessie openen en op de shell van je VPS werken.

(ik heb een inlog wel gekregen maar krijg het niet voor elkaar om
via vnc verbinding te maken via de vpn host kan dat niet- ik geloof dat ik een inlog van vmware heb maar hoe ik er verbindin mee maak !!!!! weet ik niet -heb het via real vnc geprobeert)

ik heb ook al verbinding met ssh gemaakt
da weet ik wel hoe dat moet.

ik wil het liefst weten hoe ik torrent flux b4rt instaleer (zo snel mogelijk)
de server heb ik toch maar voor 3 maanden(meer alshet goed gaat)
hoe je dingen intaleerd weet ik ook (php apache etc etc )

info over het script dat ik wil instaleren http://tf-b4rt.berlios.de/

Wynand
11/01/11, 13:40
Hoe ga je via VNC verbinden als je VNC niet eerst op de server geïnstalleerd hebt? Weet je eigenlijk wel wat je gekocht hebt?
Een inlog van vmware... Wat voor inlog van vmware?

Handleiding vanaf het moment je verbinding maakt staat gewoon op hun site..
http://tf-b4rt.berlios.de/README

ichat
11/01/11, 13:41
Ik raad de TS overigens zeer af om b4rt te gaan gebruiken, Dit veroorzaakt behoorlijke load, en levert niets op dat niet beter met transmission-deamon te doen is.
Bovendien heb je dan ook veel beter overzicht in je up en download caps (immers op een server met 100mbit uplink, zit je met 40gb per uur binnen een halve dag al over je limits.

Yourwebhoster
11/01/11, 13:51
Vergeet niet dat je geen illegale torrents mag draaien, houdt hier dus rekening mee.

Magus
12/01/11, 10:22
Hoe ga je via VNC verbinden als je VNC niet eerst op de server geïnstalleerd hebt? Weet je eigenlijk wel wat je gekocht hebt?
Een inlog van vmware... Wat voor inlog van vmware?

Handleiding vanaf het moment je verbinding maakt staat gewoon op hun site..
http://tf-b4rt.berlios.de/README

De meeste VPS platformen ondersteunen een VNC connectie, als een soort virtuele KVM. Onafhankelijk van het guest OS, de VNC service draait op de host.

darkz1
12/01/11, 13:41
weet iemand een goeie tut om op cent os 5.5. een vnc server tu instalerer

als ik eenwaal de server zie voor me ogen dan weet ik veel beter wat ik nu eenmaal kwa php enzo moet instaleren

avanmessen
12/01/11, 13:47
weet iemand een goeie tut om op cent os 5.5. een vnc server tu instalerer

als ik eenwaal de server zie voor me ogen dan weet ik veel beter wat ik nu eenmaal kwa php enzo moet instaleren

http://wiki.centos.org/HowTos/VNC-Server

The-BosS
12/01/11, 13:54
weet iemand een goeie tut om op cent os 5.5. een vnc server tu instalerer

als ik eenwaal de server zie voor me ogen dan weet ik veel beter wat ik nu eenmaal kwa php enzo moet instaleren

Aangezien je nog niet bekend bent met GOOGLE zou je daar in het vervolg misschien even kunnen proberen het op te zoeken. De link van avanessen was trouwens de 1ste hit als je zoekt op "centos 5 install vnc".

Wynand
12/01/11, 13:58
De meeste VPS platformen ondersteunen een VNC connectie, als een soort virtuele KVM. Onafhankelijk van het guest OS, de VNC service draait op de host.Niet zelden enkel via het CP, en alleszins nooit op het IP adres van de guest..

En zicht heb op, wat denk je dat je via je vnc schermpje meer gaat zien dan via je command line?
Je mag je ook nog bezig houden met KDE/GNome te installeren, anders sta je even ver. :)

ichat
12/01/11, 14:53
volgens mij heeft ie geen flauw idee wat ie heeft gekocht,
ik raad bovendien z'n webhost aan om die vm 'goed' in de gaten te houden,
dit kan wel eens zeer snel een zeer verdienstelijk botje in een netwerk worden. \

davinci
12/01/11, 15:55
en daar heeft ie dan 2 accounts op WHT voor nodig....

ichat
12/01/11, 16:42
scherp! - het was mij iig nog nie opgevallen

Tim.Bracquez
12/01/11, 18:57
Mail even naar je provider waar je dit gekocht hebt of ze jou kunnen helpen om torrenftlux b4rt te installeren. Vermoed dat ze gelijk zeggen dat dit niet eens mag.

Magus
14/01/11, 11:06
Niet zelden enkel via het CP, en alleszins nooit op het IP adres van de guest..

En zicht heb op, wat denk je dat je via je vnc schermpje meer gaat zien dan via je command line?

Je mag je ook nog bezig houden met KDE/GNome te installeren, anders sta je even ver. :)

Dat klopt, meestal via een clientpaneel en zowiezo gaat die dan niet op het guestip maar op de node of clusterip. Het ging mij er ook meer om dat de TS niet wist hoe hij op een shell kon inloggen. Dan kun je dus kiezen putty of een andere client te downloaden, of direct via andere mogelijkheden inloggen.

Magus
14/01/11, 11:07
Mail even naar je provider waar je dit gekocht hebt of ze jou kunnen helpen om torrenftlux b4rt te installeren. Vermoed dat ze gelijk zeggen dat dit niet eens mag.

Waarom zou het niet mogen? Als ze niet expliciet dergelijke software weren in hun voorwaarden kunnen ze dit niet verbieden. De software op zichzelf is immers niet illegaal of in strijd met de wet naar mijn weten? Het kan voor illegale doeleinden worden ingezet, maar dat zal dan eerst geconstateerd moeten worden dat dit ook gebeurd.

DiedX
14/01/11, 12:03
Eens met Magus. TS: Welke provider heb je genomen? Dit omdat we dan kunnen zeggen *OF* je een panel hebt.

Heb je www.putty.nl Putty al gedownload? Kan je daarmee via SSH naar je server toe gaan?

ItsOnlyMe
19/02/11, 13:22
Ik raad TS aan om een Managed VPS te nemen en de Provider te raad plegen.

ik zou als ik de TS was thuis lekker oefenen met een pctje en dan daar de dingen op uit proberen inplaats van gelijk een VPS te kopen als je niet eens het nodige van dingen afweet zoals SSH en dergelijke.