PDA

Bekijk Volledige Versie : help nodig met een vps server-torrentflux b4rt



ilco3
11/01/11, 12:24
hi

ik heb sinds gisteren een vps met als domein naam
l44tseed.nl ,
maar ik ben nog zeer nieuw met het opzetten er van een server.

ik wil graag een seed box van mijn vps (centos 5.5 final)maken,
maar tijdens de upload van het script slaat hij tijdens het uploaden veel over .
+
ik weet niet hoe ik bij mijn directory van mijn site kom via ssh,
(ik heb ssh nooit in mijn leven gebruikt)
zo dat ik via wget, het script kan dowloaden en uit kan pakken =en of nodige dingen kan instaleren

wie mij help krijgt 2 maanden toegang tot mijn seedbox met max 5 gig ruimte
voor niks (je krijgt dan een acount die via het script aangemaakt word)

avlvast bedankt voor die genen die reageren op deze post

The-BosS
11/01/11, 12:32
hi

ik heb sinds gisteren een vps met als domein naam
y44gfrrq.ay ,
maar ik ben nog zeer nieuw met het opzetten er van een server.

...

ik weet niet hoe ik bij mijn directory van mijn site kom via ssh,
(ik heb ssh nooit in mijn leven gebruikt)
zo dat ik via wget, het script kan dowloaden en uit kan pakken =en of nodige dingen kan instaleren

...

Sorry dat ik het zeg, maar als je geen verstand hebt van linux en/of systeembeheer waarom neem je dan een unmanged vps. Als je niet kan autorijden dan koop je toch ook geen auto.

RTFM maar eerst even op http://www.howtoforge.com/ voor je vps totaal verkracht is.

Magus
11/01/11, 13:20
Je moet allemaal ergens beginnen met je leermoment ;) Het is inderdaad vreemd om een linux VPS unmanaged af te nemen als je niet weet hoe je op een shell komt. Eerst thuis op een oud pc'tje oefenen had handiger geweest. Maar een linkje plaatsen had natuurlijk niet zoveel moeite gekost:

http://www.chiark.greenend.org.uk/~sgtatham/putty/download.html

Download putty. De configuratie die je moet invoeren zijn het IP adres en de SSH poort, dit zijn gegevens welke je van je provider kunt krijgen.