PDA

Bekijk Volledige Versie : [GZ] Flightcase



Bernhard05
07/01/11, 23:09
Ik ben op zoek naar een dubbeldeurs flightcase voor mijn 19" apparatuur.
Ergens tussen de 6-12 units met een minimale diepte van 50cm.

Extra's zijn ook welkom (lades, verlichting, fans).

ichosting
07/01/11, 23:50
Ik weet niet of ze iets hebben voor je hier (http://www.onlineveilingmeester.nl/nl/veiling/details/118), maar je zou even kunnen kijken ;)

Bernhard05
08/01/11, 00:04
Bedankt voor de reactie, ik houd het in de gaten.

Ik sta open voor meer aanbod.

Wynand
08/01/11, 00:07
Ben je opzoek naar een flightcase (wielen, rails aan voor- en achterkant, vlinderslotjes) of een rack?
Decilux maakt ze je op maat:
http://www.decilux.nl/nl-NL/content/45/flightcases.htm

Verder wens ik je veel plezier met te zoeken naar cases met een diepte van 50cm, meestal is de werkdiepte (rail tot rail) 350-410-450-470mm bij JB/American Audio/Prodjuser/Road Ready/Flyht. DAP maakt ze wel'ns dieper, maar daar laat ik me verder niet over uit.. :innocent:
Heb zelf een NSP in gebruik met aan de achterkant twee zelf gemonteerde rails en waarvan 'k een deel van de mouse heb weggehaald op de achterkant, maar heb geen idee of deze nog in omloop zijn.
Weet niet waarvoor je ze wil inzetten, maar dat beetje extra dat een specifiek gemaakte flightcase je kost haal je er in tijd meestal snel genoeg uit..

Edit; tweedehands aanbod ga je eerder vinden op het forum van licht-geluid.nl dan hier, hosters houden niet zo van ondiepe mobiele flightcases..

Bernhard05
08/01/11, 01:32
Ik wil de case vooral met switches, routers en eventueel ook rackservers bemannen.
Dit vergemakkelijkt het inpakken voor een LAN-party drastisch.

Ik heb me nog niet zo lang bezig gehouden met flightcases, maar ik ben er toch al een aantal tegen gekomen die een diepte hebben van > 50 cm, zoals JB Systems (http://www.messa.nl/index.php?option=com_content&view=article&id=682:jb-systems-rack-case-12u-nieuw-&catid=129:-rack-cases&Itemid=202) en op Conrad (http://shop.conrad.nl/hobby/podium-disco-en-dj/racks/racks-19-inch/300310.html).

Mijn budget ligt niet zo hoog en ik heb geen vaste plannen.
Er moet dus nog het een en ander omgeruild kunnen worden.

Wynand
08/01/11, 01:53
Ja, daar heb je twee cases met een bruikbare diepte van 470m. De vermelde afmetingen zijn de buitenafmetingen.
Bij die van messa staat het zelfs uitdrukkelijk bij dat de bruikbare diepte 470mm is.

Hangt nog erg af van welke routers/switches, veel van die dingen zijn zelfs in een case van 350mm te gebruiken (worden ook zat gebruikt voor equalisers/processors), de meeste servers ga je sowieso niet in die flightcases kwijt kunnen, met uitzondering van de supermicro servers die ik wel eens classificeer als "speciaal daarvoor gemaakt".
De meeste zijn gewoon niet diep genoeg voor servers, laat staan dat je de stroomstekker er nog in krijgt.

Als je budget niet zo hoog is, zou ik van het servers idee afstappen en/of op ebay/licht-geluid.nl gaan rondkijken..

Bernhard05
08/01/11, 02:04
Dat die cases een bruikbare diepte hebben van 470mm, had ik ook al gelezen. Ik had die 3 cm echter iets te snel verwaarloosd.

Ik had ook al wat Supermicro's gespot met een geringe diepte. Eventueel zou ik later voor een Chieftec 19" kast kunnen gaan... of de servers gewoon op een andere manier vervoeren.

De diepste huidige apparaten die erin moeten zijn HP ProCurve 2650's met een diepte van 32,5 cm.

Bij deze sta ik nu dus open voor alles dat minstens die (bruikbare) diepte heeft.

Wynand
08/01/11, 02:27
Chieftecs zijn ook te diep (op een 4U kast na). Gratis tip, steek je servers in desktopkasten, steek die in flightcases, hou rekening met 4U per kast, plak er een paar "no tip" en "breakable" stickers op en zet er een witte pijl op wijzend naar de bovenkant.
"Flightcases", "loaders" en "harddisks" zijn nooit goede vriendjes geweest.

Die 3cm speling heb je wel, maar dan zit de kans er in dat je eventueel aanwezige mouse moet weghalen, en kan je je flightcase niet bekabeld inpakken.

Piep even rond op audiovisuele websites/fora met een tweedehands sectie, daar worden (licht) beschadigde flightcases vaak voor weinig verkocht. Als het dan toch enkel switches zijn, heb je je niet zo druk te maken in de diepte, meer in het aantal U's, al zou ik verwachten dat als je 120 connecties nodig hebt, je daar ook wel een iets ruimer budget voor hebt...

Bernhard05
08/01/11, 13:16
De 1U kast van Chieftec zou er ook in moeten passen, maar daar hoeven we niet verder over in discussie te gaan. Wat betreft servers vind ik wel wat, of niet en dan vervoer ze het los.

Ik begrijp dat server- en netwerkapparatuur over het algemeen gevoeliger zijn dan AV-apparatuur. Daar moet dan maar rekening mee worden gehouden met het vervoer.

In de case wil ik eigenlijk alleen de core switch en access switch voor de omringende (userbrought) servers in de serverroom plaatsen. De rest van de switches staat gewoon (niet ingepakt) op tafels.

Ik zal eens rond gaan kijken op zulke sites.

Toch hou ik dit topic graag nog even open.

Piwi-Web
08/01/11, 13:19
De 1U kast van Chieftec zou er ook in moeten passen, maar daar hoeven we niet verder over in discussie te gaan. Wat betreft servers vind ik wel wat, of niet en dan vervoer ze het los.

Of ombouwen naar die kleine supermicrokastjes. Die passen er zeker in ;)

Bernhard05
08/01/11, 13:59
Dat kan natuurlijk ook... als het past :)

Wynand
08/01/11, 14:18
Ik begrijp dat server- en netwerkapparatuur over het algemeen gevoeliger zijn dan AV-apparatuur.Serverapparatuur (disks) wel, switches maken zoveel niet uit. Zou ze alleen wel met een stuk of 6 kooimoeren vastzetten in plaats van twee of vier.
De switch zelf heeft geen bewegende onderdelen dus kan best wel wat hebben..


Daar moet dan maar rekening mee worden gehouden met het vervoer.Geen probleem als je zelf laad en het er maar eentje is, maar als ik een flightcase zie die niks weegt en waar niks op staat kan die overal in de trailer belanden.


In de case wil ik eigenlijk alleen de core switch en access switch voor de omringende (userbrought) servers in de serverroom plaatsen. De rest van de switches staat gewoon (niet ingepakt) op tafels.Mag dus een paar maatjes kleiner?
http://www.new-line.nl/nl/fabrieks-flightcase/proel-19-flightcase_25168.htm
http://www.new-line.nl/nl/fabrieks-flightcase/american-audio-doubledoor-rack_18695.htm
Kleiner/goedkoper kan ook nog wel, maar dan neemt de kwaliteit wel snel af.. (krijg je plastic ipv hout enzo)

Topics blijven gewoon geopend, tenzij er noodzaak is ze te sluiten. :)

Bernhard05
08/01/11, 14:29
Zou ze alleen wel met een stuk of 6 kooimoeren vastzetten in plaats van twee of vier.

Bijna al mijn rackspullen hebben maar twee schroefgaten per kant. Aan de achterzijde ook vastzeten zou veel schelen, maar daar is toch geen mogelijkheid voor?

Het vervoer zal in 95% van de gevallen door mij zelf plaatsvinden, dus daar hoef ik me geen zorgen over te maken. Ik pas wel op als ik hem door jou laat vervoeren :P

Voor de overige switches hoef ik nog geen behuizingen te hebben. Misschien ooit als iemand 5 van zulke dingen samen wegdoet.

PowerToTheUsers
08/01/11, 16:52
Misschien is http://cgi.ebay.co.uk/ws/eBayISAPI.dll?ViewItem&item=180564815253 interessant voor jou:
# 48cm deep - Rack to Rack
# Front and Rear Rack
# Front and Rear removable lid
# 7cm depth in each lid
Dus 48cm tussen de rails, met vooraan en achteraan 7cm ruimte in de "deksels".

Wynand
08/01/11, 17:59
@Bernhard: sorry, lan's zijn me te klein. :P
@PTTU: jeuj, je hebt ze gevonden. Dat zijn de NSP's die ik bedoelde, alleen vond 'k op eBay niks toen ik op #NSP zocht. :(
Wielen zitten op een aparte wielplaat en zijn lekker stevig, wegen wel wat meer dan die "portable" 2-6U kistjes, dus als de servers toch apart gaan.. :)

Bernhard05
09/01/11, 12:48
@PowerToTheUsers: Dat ziet er goed uit. Die wieltjes komen wel van pas als je die 12 units ook daadwerkelijk vol hebt zitten.

@Wynand: Ik neem aan dat je je service-provider enterprise-level apparatuur ook niet in zulke kisten gaat verslepen.

Wynand
09/01/11, 14:53
@Wynand: Ik neem aan dat je je service-provider enterprise-level apparatuur ook niet in zulke kisten gaat verslepen.Waarom niet? :)
Liever zo dan los, en de meeste gewone racks zijn nogal onhandig en onveilig bij transport. Los in een personenwagen is ons helemaal not-done..

Bernhard05
09/01/11, 15:57
Als het alleen voor eenmalig vervoer is, kan het nog wel.

Maar dan is het toch juist een voordeel dat lan's 'klein' zijn en je relatief weinig spullen nodig hebt?
Dat past alleen maar beter.

Langzaam dwalen we off-topic...

Bernhard05
12/01/11, 15:42
Ik ben de winnende bieder van de veiling waarvan Ichosting me de link gaf.
Deze is naar verwachting 10U en heeft een diepte van 83 cm (!).

Bedankt voor de suggesties.

{xx}