PDA

Bekijk Volledige Versie : HELP: Onbekende storing



exirio
04/01/11, 17:48
Beste,

Ik ben bezig met een dedicated server.
Momenteel staan al mijn domeinen op een VPS server.

Ik wil me website "exirio.net" op mijn dedicated server zetten.
De nameservers heb ik ingesteld als: server01, server02.exirio.nl.

Bij mijn domeinleverancier heb ik de nameservers van "exirio.net" aangepast naar server01, server02.exirio.nl.

Bij de Whois.net staan tot heden nog steeds me oude nameservers.

Gistermiddag de nameservers aangepast, en gisteravond deed exirio.net.

Vanochtend wilde ik verder gaan, en nu ligt al mijn websites eruit. Ook de websites die op mijn VPS staan.
Mijn nameservers van me VPS is ns1, ns2.exirio.nl

Ik heb iedereen benaderd waar ik bij aangesloten ben, maar ik wordt van het kastje naar de muur gestuurd. Zelfs bij een werd een onderzoeksprijs ingezet van 75€ per uur.

HELP ME S.V.P.

Alles is al veel te lang down, en zit met me handen in me haren.
Ik ben ook mobiel bereikbaar, en per mail.
Hier kunt u een pb voor sturen!

Met vriendelijke groet,
Kevin Brekelmans

Yourwebhoster
04/01/11, 17:51
Simpel, de DNS servers resolven niet. Bij exirio.nl heb je nog nszero1.axc.nl en nszero2.axc.nl staan, deze resolven niet exirio.nl.

Om het op te lossen: Maak de A records aan bij de axc nameservers en als je bij de .nl domeinnaam de nameservers wilt gebruiken, registreer bij exirio.nl dan ook de IP's van de DNS servers mee.

exirio
04/01/11, 17:54
maar zo heeft hij het altijd al gedaan.

Maar exirio.nl wordt forward naar de .net

Sinds ik de .net heb verhuisd naar een andere server, is de .nl ook down.

En vanochtend las alles eruit.

lmp
04/01/11, 18:33
exirio.net doet het niet, omdat server01.exirio.nl en server02.exirio.nl niet gevonden kunnen worden. exirio.nl zou moeten staan in nszero1.axc.nl en nszero2.axc.nl, maar dat staat die niet.

Zorg dat exirio.nl goed in nszero1.axc.nl en nszero2.axc.nl staan, of geeft voor exirio.nl de juiste DNS servers op, waar die wel in staat.

exirio
04/01/11, 18:35
Maar deze staan toch al op nszero1.axc.nl en nszero2.axc.nl

RayManZ
04/01/11, 18:56
Zie: http://www.intodns.com/exirio.nl

Je moet bij de domeinnaam exirio.nl nog twee nieuwe A records toevoegen bij je DNS management.

nszero1 A 91.213.214.243
nszero2 A 91.213.214.244

exirio
04/01/11, 19:04
Zie: http://www.intodns.com/exirio.nl

Je moet bij de domeinnaam exirio.nl nog twee nieuwe A records toevoegen bij je DNS management.

nszero1 A 91.213.214.243
nszero2 A 91.213.214.244

Dit heb ik gedaan.
Me webmonitor heeft een sms gestuurd dat Exirio.nl up is.

Maar daar blijft het bij. Exirio.nl is een forward naar exirio.net
Dit nog altijd down is.
Zo ook de rest van me VPS domeinen

Apoc
04/01/11, 19:07
Zie: http://www.intodns.com/exirio.net

exirio.net maakt gebruik van server01.exirio.nl en server02.exirio.nl, maar die bestaan niet. Die zul je als A-entries aan moeten maken.

N.B. zo te horen, wordt het tijd voor managed hosting..

RayManZ
04/01/11, 19:16
Wat een chaos. Het was handig geweest als je 1 standaard zou aanhouden.

De error staat duidelijk op http://www.intodns.com/exirio.net.

Je mist bij je .nl domeinnaam 2 A records

server01 A 91.213.214.243
server02 A 91.213.214.244

Die aanmaken. Tijdje even niks doen. Nogmaals de pagina van intodns.com bekijken en dan is het probleem waarschijnlijk weg.

exirio
04/01/11, 19:19
Als ik de nameservers wijzig naar server01.exirio.nl en server02.exirio.nl dan zie je bij Intodns.com server01.exirio.nl. [] (NO GLUE) [TTL=172800] | server02.exirio.nl. [] (NO GLUE) [TTL=172800]

Zodra ik de DNS aanpast en server01 en server02 toevoegd als A-entries dan zie je nszero1 en nszero2.axc.nl te staan bij IntoDNS.com

Wat doe ik fout.

N.B.: managed hosting is toch duurder?

RayManZ
04/01/11, 19:21
Gewoon toevoegen en geduld hebben. Het werkt niet ala minuut een DNS wijziging. Soms kan het wel 24 uur duren. Dat hangt van de TTL af.

Ja managed is duurder, maar dan was je probleem ook nooit een probleem geweest en was je ook niet down geweest.

exirio
04/01/11, 19:42
Ik heb het volgende gedaan.

A-Entries aangemaakt op Exirio.nl
server01 A 91.213.214.243
server02 A 91.213.214.244
nszero1 A 91.213.214.243
nszero2 A 91.213.214.244

Nameservers van Exirio.net aangepast naar server01.exirio.nl en server02.exirio.nl

Is dit juist?

RayManZ
04/01/11, 19:44
Plaats eens de complete dns gegevens van beide domeinnamen.

exirio
04/01/11, 19:46
Zie bijlage...

RayManZ
04/01/11, 19:51
Hier werken beide domeinnamen nu perfect, maar er is geen website aangekoppeld volgens de melding.


Notitie voor de eigenaar van dit domein::
Dit domeinnaam is niet gekoppeld aan uw webhosting pakket, reseller hosting pakket of virtuele server. U heeft in uw klanten panel DNS beheer voor deze domeinnaam aangezet. Wijzig de DNS records naar de IP adressen van uw server of zet DNS beheer uit en wijzig de nameservers naar de nameservers van uw webhosting pakket, reseller hosting pakket of virtuele server.

exirio
04/01/11, 19:54
Dat komt door de nszero1.axc.nl en nszero2.axc.nl

Ik heb de nameservers op cPanel ingesteld als: server01.exirio.nl server02.exirio.nl

T. Verhaeg
04/01/11, 19:57
Dan zal er elders wat fout zitten, of ik zie iets over het hoofd. Heb je het domein wel toevoegd op cPanel? Misschien is een stukje managed hosting geen gek idee, heb je vaak naar dit soort issues geen omkijken.

exirio
04/01/11, 20:06
Dan zal er elders wat fout zitten, of ik zie iets over het hoofd. Heb je het domein wel toevoegd op cPanel? Misschien is een stukje managed hosting geen gek idee, heb je vaak naar dit soort issues geen omkijken.

Ik heb al vaker servers beheerd, zonder problemen.

En ja domeinen zijn toegevoegd aan cPanel.

The-BosS
04/01/11, 20:13
N.B.: managed hosting is toch duurder?

Tuurlijk maar dan moet je het probleem ook niet zelf oplossen, voor niets gaat de zon onder.


Ik heb al vaker servers beheerd, zonder problemen.

Dan mag een simpele probleem als dns oplossen toch geen enkel probleem zijn. Of bedoel je met servers beheren in het control panel klikken en setup.exe of setup.sh runnen.

exirio
04/01/11, 20:20
Nee simpeler,

Geen problemen gekregen. Ik heb gedaan wat ik normaal gedaan heb.

Ik wil gewoon iemand die me kan helpen, eventueel zelf doen.

RayManZ
04/01/11, 20:25
Misschien moet je het probleem beter uitleggen want beide domeinnamen werken nu gewoon. Echter zit er geen website aangekoppeld.

The-BosS
04/01/11, 20:30
Het antwoord is hier trouwens al x-aantal keer voorbij gekomen en blijkbaar heb je er dan toch iets goed mee gedaan.

Ik zou je ook aanraden eens de RTFM van nslookup en dig te doen zodat je dit probleem in het vervolg ook zelf kan analyseren.



exirio.nl. 7200 IN NS nszero1.axc.nl.
exirio.nl. 7200 IN NS nszero2.axc.nl.
;; Received 79 bytes from 2a00:d78:0:102:193:176:144:2#53(ns1.nic.nl) in 39 ms

www.exirio.nl. 14400 IN A 91.213.214.243
;; Received 47 bytes from 91.213.214.243#53(nszero1.axc.nl) in 37 ms




exirio.net. 172800 IN NS nszero1.axc.nl.
exirio.net. 172800 IN NS nszero2.axc.nl.
;; Received 82 bytes from 192.42.93.30#53(g.gtld-servers.net) in 192 ms

www.exirio.net. 14400 IN A 91.213.214.243
;; Received 48 bytes from 91.213.214.244#53(nszero2.axc.nl) in 37 ms




# nslookup www.exirio.net
Server: 172.16.0.1
Address: 172.16.0.1#53

Non-authoritative answer:
Name: www.exirio.net
Address: 91.213.214.243




# nslookup www.exirio.nl
Server: 172.16.0.1
Address: 172.16.0.1#53

Non-authoritative answer:
Name: www.exirio.nl
Address: 91.213.214.243

T. Verhaeg
04/01/11, 20:52
Probeer eventueel het domein eens opnieuw toe te voegen en even Apache opnieuw op te starten. Niet direct dé oplossing, maar het valt te proberen. Ik ga er nu ook vanuit dat je nameservers staan zoals je het wilt. Dit kun je nagaan door de tools die Dennis (The-Boss) je aanreikt.

Als je vaker servers beheert moet dit een eitje zijn, toch?

Apoc
05/01/11, 00:48
N.B.: managed hosting is toch duurder?

Uiteraard kost dit iets meer. Anderzijds voorkom je daarmee een hoop problemen doordat je dit soort zaken aan experts overlaat, en bespaar je je eigen tijd. Beide zaken besparen je geld (downtime kan tot verloren omzet lijden, en je eigen tijd kun je gebruiken om aan winstgevende activiteiten te besteden).


Ik heb al vaker servers beheerd, zonder problemen.

Met alle respect - het probleem wat je hier omschrijft is erg basic en is door een ervaren systeembeheerder in luttele minuten op te lossen. Wanneer een complexer probleem zich voordoet zit je waarschijnlijk weer met je handen in het haar.

Bij een managed oplossing heb je vaak nog steeds de mogelijkheid om zelf de zaken te beheren, maar kun je terugvallen op ervaren systeembeheerders wanneer je zelf ergens niet uit komt. De kosten vallen meestal erg mee doordat je een maandelijks tarief betaalt waarbij dit soort zaken zijn inbegrepen, en je dus niet met onverwachtse kosten komt te zitten qua "uurtje factuurtje" (hetgeen veelal veel duurder is).

Uiteraard verschillende de kosten en specificaties van het management per provider. De term "fully managed" wordt veel gehanteerd, maar meestal verschillende de details nog steeds per provider. Zorg er dus voor dat je goed geïnformeerd wordt.

Je kunt het vergelijken met een operational lease op een auto. Hierbij is het onderhoud van de auto inbegrepen bij het maandelijkse tarief. Wanneer je dan (gepland of onverwachts) onderhoud nodig hebt, hoef je daar niet afzonderlijk voor te betalen en weet je dus vooraf exact wat je kosten zullen zijn (+ je hoeft niet zelf te gaan sleutelen met alle risico's van dien).

Magus
05/01/11, 13:54
Nee simpeler,

Geen problemen gekregen. Ik heb gedaan wat ik normaal gedaan heb.

Ik wil gewoon iemand die me kan helpen, eventueel zelf doen.

Als je geen kennis van het systeem hebt waar je mee werkt zijn er 3 oplossingen:

1 een managed contract afsluiten. Dit is niet duurder, maar je betaald er wel meer voor. (niet duurder, omdat het voorkomt dat klanten weglopen omdat je down bent)

2 geen managed contract afsluiten omdat je hoopt dat er (bijna) nooit iets misgaat, maar bij voorkomende storingen iemand inhuren (tarief op uurbasis?)

3 een ander systeem gebruiken wat je wel kent, of geen systeem gebruiken en ander werk zoeken (misschien iets met administratie, want dat is een ander stuk van het hostingwerk wat je nu doet, ervanuitgaande dat je het in je eentje doet. )?

Voor de eerste twee is aan te raden een goed gesprek met je zakenpartners aan te gaan en duidelijk op te (laten) schrijven en uit te laten leggen wat inclusief is en vooral wat niet.

Dreas
05/01/11, 16:46
Als je geen kennis van het systeem hebt waar je mee werkt zijn er 3 oplossingen:

Er is nog een 4e! Op WHT vragen ;)

sdetroch
06/01/11, 11:15
'Goedkope' hosting aanbieden aan derden en dan de eenvoudige zaken niet zelf kunnen oplossen + geen geld hebben om u te laten helpen door een professionele partij.

Een hostingbedrijf uitbaten is meer dan een server huren, cpanel erop zetten en een site online plaatsen ... En binnen 3 maand uw bedrijf met "5 of 10 klanten" verkopen waarschijnlijk ... of met de noorderzon vertrokken en hier weer postings van 'gedupeerde' klanten.

Enfin, je doet wat je wilt, maar zo zien we er hier ieder jaar opnieuw passeren ...
Het verwondert mij zelfs een beetje dat er nog geprobeerd wordt om hulp te bieden, mochten ze al die 'prutsers' aan hun lot overlaten, het zou snel opgeruimd zijn na een paar maand.

Thafusion
06/01/11, 11:26
Probleem lijkt momenteel nog te spelen;
http://www.exirio.nl/ --> Werkt niet
http://exirio.net/ --> Werkt
Update 5 januarie : "Er heerst op het moment een zeer grote storing op de server van Exirio.We zijn met alle man krachten de server aan het herstellen. Op dit moment is er nog onbekend waar deze fout aan ligt."

Gelukkig is er Twitter http://twitter.com/exirio waarmee iedereen (3 follower) op de hoogte gehouden worden.

Misschien is het nu verstandig om iemand in te schakelen?

Apoc
06/01/11, 11:37
Ah wtf.. ik had ten tijde van mijn eerdere reacties niet door dat het om de website van een "hoster" ging. Zucht ->|


Het verwondert mij zelfs een beetje dat er nog geprobeerd wordt om hulp te bieden, mochten ze al die 'prutsers' aan hun lot overlaten, het zou snel opgeruimd zijn na een paar maand.

Amen.

Domenico
06/01/11, 11:47
Alle hulp is hier al geboden maar de TS blijkt hardleers. Deze thread gaat dicht en mocht de TS nog bij zinnen komen kan hij een oproep voor betaalde hulp plaatsen in het daarvoor bij uitstek geschikte en bestemde forum -> http://www.webhostingtalk.nl/ontwikkeling-dienstverlening-aanbiedingen/