PDA

Bekijk Volledige Versie : Opgezegde domeinen worden gefactureerd



rsebastian
03/01/11, 16:36
Goedemiddag,

Graag zou ik jullie reactie eens horen op het volgende. Een aantal jaar terug ben ik klant geworden bij je-eigen-domein.nl . Ik heb er destijds ook aardig wat domeinen besteld. Echter 2 jaar terug heb ik de bestelde domeinen opgezegd. Dit was nogal wat omslachtig, gezien er formulieren opgestuurd moesten worden. Maargoed, alles netjes ingevuld en opgestuurd (heb de emails nog in m'n "Verzonden map" staan). Nadat ik de eerste domeinamen zag wegvallen heb ik er niet meer naar om gekeken.

Echter logde ik afgelopen maand nog eens in op een oude gmail account (die ik destijds ook heb opgegeven bij je-eigen-domein) en ik zag tot mijn schrik dat er een rekening open stond van 180 euro. Tel daarbij ook nog eens een bericht voor een incasso bureau bij en ik werd niet vrolijk.

Gezien ik geen problemen wil, heb ik deze factuur direct afbetaald. Maar omdat ik het daarbij niet wilde laten zitten, heb ik direct contact met ze opgenomen. Helaas merkte ik al aan de reacties dat mijn mails niet goed werden gelezen en dat ze toch nooit toe zouden willen geven.

Helaas na diverse mails, word er geen gehoor gegeven aan mijn vraag of deze factuur teniet kan worden gedaan. Sterker nog, er word gezegd dat ze niet eens in discussie willen gaan.

Wat vinden jullie? Moet ik verdere stappen ondernemen? Gezien ik het bewijs van opzegging gewoon in m'n inbox heb zitten? Ik vind het erg jammer dat ik zo behandeld word na a: jarenlang klant te zijn geweest en b: ook nog het fatsoen te hebben gehad deze direct te betalen.

Graag zie ik jullie reacties tegemoet.

Rene Sebastian

Yourwebhoster
03/01/11, 16:40
Eerlijk gezegd had ik niet betaald, als jij de opwijzing kan bewijzen dan zou dat voldoende moeten zijn. Maar heb je nooit een bevestiging ontvangen van de opzegging?

WebMeso
03/01/11, 16:40
Denk niet dat je nog een poot hebt om op te staan, omdat je de facturen alsnog voldaan hebt. Dit weet ik niet zeker, maar zonder tastbaar bewijs wordt het een moelijke zaak. Ook heb je door het betalen van de factuur de rollen waarschijnlijk omgedraaid. Eerst zouden zij bijvoorbeeld een incassobureau inschakelen om het geld te ontvangen en zou jij met het bewijs van opzegging er zo onderuit kunnen komen.

Maar nu jij betaald hebt dan hebben zij al het geld en op één of andere manier laat je dus eigenlijk zien dat jij fout zat en daarom betaald hebt. Nu wil je alsnog je geld terughalen en dat gaat niet zo 1 2 3. Misschien dat je met voldoende bewijs zelf een incassobureau erachteraan kan sturen. Een rechtzaak zal teveel moeite en geld kosten voor zo'n bedrag.

maxnet
03/01/11, 17:07
Wij hebben geen opzegging van de TS ontvangen voor de bewuste domeinnamen.
(wel voor een ander domein dat er op lijkt, maar dan met streepjes erin).
Verder worden betalingsherinneringen bij ons zowel per e-mail, ouderwetse post en SMS verstuurd.

Dit -in combinatie met het betalingsverleden van de debiteur- is voor ons voldoende aanleiding om aan zijn verhaal te twijfelen.




-14-04-2008 her.

-08-05-2009 her.

-08-05-2009 SMS: 'Betalingsherinnering account "xxxx.xxx@gmail.com". Login op www.je-eigen-domein.nl voor overzicht openstaande facturen'

-19-06-2009 her.

-30-06-2009 SMS: 'Betalingsherinnering account "xxxx.xxx@gmail.com". Login op www.je-eigen-domein.nl voor overzicht openstaande facturen'

-05-07-2009 her.

-04-08-2009 her.

-26-08-2009 SMS: 'Betalingsherinnering account "xxxx.xxx@gmail.com". Login op www.je-eigen-domein.nl voor overzicht openstaande facturen'

-25-09-2009 her.

-02-10-2009 SMS: 'Betalingsherinnering account "xxxx.xxx@gmail.com". Login op www.je-eigen-domein.nl voor overzicht openstaande facturen'

-08-10-2009 SMS: 'Betalingsherinnering account "xxxx.xxx@gmail.com". Login op www.je-eigen-domein.nl voor overzicht openstaande facturen'

-08-10-2009 her.

-21-10-2009 her.

-21-10-2009 SMS: 'Betalingsherinnering account "xxxx.xxx@gmail.com". Login op www.je-eigen-domein.nl voor overzicht openstaande facturen'

-01-12-2009 SMS: 'Betalingsherinnering account "xxxx.xxx@gmail.com". Login op www.je-eigen-domein.nl voor overzicht openstaande facturen'

-07-12-2009 her.

-21-12-2009 her.

-30-12-2009 her.

-27-04-2010 her.

-04-09-2010 SMS: 'Betalingsherinnering account "xxxx.xxx@gmail.com". Login op www.je-eigen-domein.nl voor overzicht openstaande facturen'

-14-09-2010 her.

-14-09-2010 SMS: 'Betalingsherinnering account "xxxx.xxx@gmail.com". Login op www.je-eigen-domein.nl voor overzicht openstaande facturen'

-30-09-2010 SMS: 'Betalingsherinnering account "xxxx.xxx@gmail.com". Login op www.je-eigen-domein.nl voor overzicht openstaande facturen'

-22-10-2010 SMS: 'Betalingsherinnering account "xxxx.xxx@gmail.com". Login op www.je-eigen-domein.nl voor overzicht openstaande facturen'

-22-10-2010 her.

-18-11-2010 SMS: 'Betalingsherinnering account "xxxx.xxx@gmail.com". Login op www.je-eigen-domein.nl voor overzicht openstaande facturen'

-18-11-2010 her.

-01-12-2010 SMS: 'Betalingsherinnering account "xxxx.xxx@gmail.com". Login op www.je-eigen-domein.nl voor overzicht openstaande facturen'

-21-12-2010 SMS: 'Betalingsherinnering account "xxxx.xxx@gmail.com". Login op www.je-eigen-domein.nl voor overzicht openstaande facturen'


(her. = herinnering)

Yourwebhoster
03/01/11, 17:09
Misschien handig om de e-mail adressen weg te halen en/of dit zelf uit te vechten? @TS Zorg er altijd voor dat je een bevestiging van de opzegging hebt!

rsebastian
03/01/11, 18:04
Sterk dat de beste man via deze weg wel de discussie aan wilt gaan maar dit niet meer via mail wilt doen. Gezien ik kennelijk niet de enige ben op het internet die in precies dezelfde situatie zitten bij Maxnet, moet u misschien twijfelen aan uw eigen administratie of handelen van doen. Probeer het niet op uw klanten af te schuiven, gezien dat het bedrijf draaiende kan houden...

Overigens wat ik ook keurig aangaf in mijn openings post; ik had een geruime tijd het bepaalde email adres niet meer gebruikt. Hoevaak gebeurt dit tegenwoordig dat er geswitched word van mail adres en er amper tot nooit meer gekeken word in de oude inbox?

Dat er genoeg mensen zijn die mensen proberen op te lichten, snap ik per direct. Maar als ik daadwerkelijk zo iemand zou zijn, had ik dan op voorhand al netjes mijn openstaande rekening betaald? Volgens mij niet. Jammer dat er zo hard getwijfeld word aan de eerlijke klant...

@Yourwebhoster een beetje service stuurt dat normaliter ook, zelfs na het wederom opzeggen van de domeinen na betalen van de factuur, heb ik geen opzeg bevestiging ontvangen...

VinceSTM
03/01/11, 18:13
Sterk dat de beste man via deze weg wel de discussie aan wilt gaan maar dit niet meer via mail wilt doen. Gezien ik kennelijk niet de enige ben op het internet die in precies dezelfde situatie zitten bij Maxnet, moet u misschien twijfelen aan uw eigen administratie of handelen van doen. Probeer het niet op uw klanten af te schuiven, gezien dat het bedrijf draaiende kan houden...

Overigens wat ik ook keurig aangaf in mijn openings post; ik had een geruime tijd het bepaalde email adres niet meer gebruikt. Hoevaak gebeurt dit tegenwoordig dat er geswitched word van mail adres en er amper tot nooit meer gekeken word in de oude inbox?

Dat er genoeg mensen zijn die mensen proberen op te lichten, snap ik per direct. Maar als ik daadwerkelijk zo iemand zou zijn, had ik dan op voorhand al netjes mijn openstaande rekening betaald? Volgens mij niet. Jammer dat er zo hard getwijfeld word aan de eerlijke klant...

@Yourwebhoster een beetje service stuurt dat normaliter ook, zelfs na het wederom opzeggen van de domeinen na betalen van de factuur, heb ik geen opzeg bevestiging ontvangen...

Het feit dat jij van mailadres verandert is moeilijk aan te rekenen aan de leverancier, toch?

BsHosting
03/01/11, 18:40
Overigens wat ik ook keurig aangaf in mijn openings post; ik had een geruime tijd het bepaalde email adres niet meer gebruikt. Hoevaak gebeurt dit tegenwoordig dat er geswitched word van mail adres en er amper tot nooit meer gekeken word in de oude inbox?


Dat is echt de klant zijn eigen probleem, is het nu zo moeilijk om je gegevens up to date te houden.
Of moet elke provider elke maand elke klant gaan bellen gebruikt u dat en dat mailadres nog wel het moet niet gekker worden lijkt me zo.

maxnet
03/01/11, 18:50
Sterk dat de beste man via deze weg wel de discussie aan wilt gaan maar dit niet meer via mail wilt doen.

Zoals eerder reeds per e-mail geschreven, kent u ons standpunt, en heeft het weinig zin om daar nog langer over te discuseren.

Wie stelt, bewijst.
Als u meent al eerder (voor 28 december j.l.) opgezegd te hebben, bent u degene die dat aannemenlijk dient te maken.



Gezien ik kennelijk niet de enige ben op het internet die in precies dezelfde situatie zitten bij Maxnet, moet u misschien twijfelen aan uw eigen administratie of handelen van doen.


Met onze administratie is niets mis.



Overigens wat ik ook keurig aangaf in mijn openings post; ik had een geruime tijd het bepaalde email adres niet meer gebruikt. Hoevaak gebeurt dit tegenwoordig dat er geswitched word van mail adres en er amper tot nooit meer gekeken word in de oude inbox?


Ah, en de brieven en SMS'jes had u ook niet ontvangen?
Ondanks dat de laatste naar hetzelfde 06 nummer zijn gestuurd (eindigend op 368) die nog steeds op uw website vermeld staat?



Maar als ik daadwerkelijk zo iemand zou zijn, had ik dan op voorhand al netjes mijn openstaande rekening betaald?

Op voorhand, of omdat u ons dacht nodig te hebben m.b.t. het wegverhuizen van een ander domein?




@Yourwebhoster een beetje service stuurt dat normaliter ook, zelfs na het wederom opzeggen van de domeinen na betalen van de factuur, heb ik geen opzeg bevestiging ontvangen...

Bevestigingen worden door ons systeem automatisch verstuurd naar het e-mail adres dat in het beheerscherm staat, en die elke klant daar zelf kan aanpassen.
De mailtjes zijn ook netjes door de gmail server geaccepteerd, en niet retour afzender gegaan ofzo:



Dec 28 23:53:44 mx2 postfix/smtp[754]: B64D97880E3: to=<r***.c**@gmail.com>, relay=gmail-smtp-in.l.google.com[74.125.43.27], delay=1, status=sent (250 2.0.0 OK 1293576593 j16si43546146bka.81)
Dec 28 23:53:49 mx2 postfix/smtp[754]: E94767880E3: to=<r***.c**@gmail.com>, relay=gmail-smtp-in.l.google.com[74.125.43.27], delay=1, status=sent (250 2.0.0 OK 1293576598 l10si39296082bkw.36)
Dec 28 23:53:54 mx2 postfix/smtp[754]: 68AB87880E3: to=<r***.c**@gmail.com>, relay=gmail-smtp-in.l.google.com[74.125.43.27], delay=0, status=sent (250 2.0.0 OK 1293576604 rc12si43032269bkb.19)
Dec 28 23:53:59 mx2 postfix/smtp[754]: 31CCC7880E3: to=<r***.c**@gmail.com>, relay=gmail-smtp-in.l.google.com[74.125.43.27], delay=0, status=sent (250 2.0.0 OK 1293576609 d15si40404081bkw.94)
Dec 28 23:54:04 mx2 postfix/smtp[754]: 04C157880E3: to=<r***.c**@gmail.com>, relay=gmail-smtp-in.l.google.com[74.125.43.27], delay=1, status=sent (250 2.0.0 OK 1293576613 w2si43560246bkw.54)

Yourwebhoster
03/01/11, 19:45
Met credits naar Arnoud Engelfriet:
* Het bedrijf is niet verplicht een bevestiging te sturen
* Je moet kunnen bewijzen dat het bij het bedrijf aangekomen is, zoals bijvb aangetekend verzenden en dan kan de postbode melden of het aangenomen is of niet

Ik ga hier verder niet op in, maar ik zou direct om een bevestiging vragen bij een opzegging.

Heren, succes en een prettige avond verder! Voor beiden raad ik aan hier niet verder te gaan in dit topic en het hierbij te laten (op wht in ieder geval).

The-BosS
03/01/11, 19:58
Misschien tijd voor een slotje want WHT is geen helpdesk en/of support forum voor providers. En met modder gooien kun je ook via e-mail of het helpdesk systeem van de provider.

PowerSp00n
10/01/11, 15:56
Het lijkt me niet echt handig om het als klant en provider hier uit te vechten. Maar wat ik me wel afvraag na het lezen van de eerste post is waar je de rekening precies voor krijgt. Heb je alle opzeggingen bij elkaar gedaan in een keer? Is de helft hiervan verwerkt of ben je inderdaad een gedeelte vergeten of verkeerd geschreven? Het blijft in ieder geval een beetje een vaag verhaal...