PDA

Bekijk Volledige Versie : Sam Br 4.7.3 + Icecast2



rdevos
01/01/11, 14:24
ik heb een vraagje.
ik host een streaming server thuis op een 100mbit glasvezel lijn, alleen is mijn laptop dus kaduuk gegaan waar ik altijd op gamede, kan ik naast deze server ook op de server gamen? er staat windows 7 op pentium 4 3.0ghz HT, 3 GB Ramgeheugen 256MB Videocard NvidiaGeforce 8600GTS

is dit mogelijk het gata om een needforspeed most wanted game.

aristo
01/01/11, 15:38
Zal er wat vanaf hangen hoeveel streams je tegelijkertijd doet. En of de server ook alleen streamt of ook geluidsbestanden converteert etc. (daar heb je nl nogal CPU capaciteit voor nodig).
Als dat niet het geval is, zul je vast je game ernaast kunnen laten lopen. Omdat je op windows7 maar één actieve inlog kunt hebben, zul je je game ook als administrator moeten doen (anders verbreekt je stream).
Als er wat misgaat, ligt je stream er ook uit.
Ik begrijp dat het allemaal in de hobbysfeer zit? Dan zal dat vast geen probleem zijn, en gewoon proberen en kijken "of en waar het schip strandt".

Vrgr Eef

rdevos
01/01/11, 16:59
Zal er wat vanaf hangen hoeveel streams je tegelijkertijd doet. En of de server ook alleen streamt of ook geluidsbestanden converteert etc. (daar heb je nl nogal CPU capaciteit voor nodig).
Als dat niet het geval is, zul je vast je game ernaast kunnen laten lopen. Omdat je op windows7 maar één actieve inlog kunt hebben, zul je je game ook als administrator moeten doen (anders verbreekt je stream).
Als er wat misgaat, ligt je stream er ook uit.
Ik begrijp dat het allemaal in de hobbysfeer zit? Dan zal dat vast geen probleem zijn, en gewoon proberen en kijken "of en waar het schip strandt".

Vrgr Eef

het gaat om 2 mount points, 1 van 192 kbps en 1 van 96kbps voor de mobiele luisteraars onderons, het bestand hoeft niet ge converteert worden en de game is ook niet zo zwaar... volgens mij werkt het ook wel maar is er per luisteraar ook meer cpu belasting? met ram geheugen had ik wel zoiets gelezen? alles word onder de Admin uitgevoerd verdere accounts zijn niet aanwezig.

dus dit moet gewoon mogelijk zijn? want soms zend ik ook uit met sam en daar draai ik ook de playlist mee... want ja laptop is kaduk :(

Magus
12/01/11, 10:44
als je voldoende geld hebt om een server thuis 24/7/265 aan de stroom te hebben hangen moet een nieuwe laptop of budget game-pc toch niet zo'n probleem zijn ;) die kosten tegenwoordig ook maar zo'n 500 euro en dan kun je weer een jaartje of 2 a 3 vooruit.

ichat
12/01/11, 11:16
Magus - de gemiddelde pc heeft een voeding van 500watt maar verbruikt in werkelijkheid meestal nog geen 200wat 0,2kw/h in jaar zitten 8760 uur
dus 1752kwh * 0,0839 (even op de nuon site gekeken) kom je dan op een bedrag van +/- 150 euro per jaar.

Die game pc kun je dus wel even laten voor wat het is...

Magus
12/01/11, 12:55
Dat is waar, en je spaart weer verwarmingskosten uit natuurlijk ;)

Helaas komt er nog wel belasting bij waardoor het tarief van het verbruik alleen al 0,22 euro wordt per kwh. Daarbovenop komen nog transportkosten. Het kost dan dus minimaal 380 euro per jaar. Een budget gaming pc kost minder dan 350 euro ex beeldscherm. Een 22 inch TFT-tje heb je tegenwoordig voor rond de 120 euro. Moet dus net lukken ;)

Mark17
13/01/11, 00:10
Magus - de gemiddelde pc heeft een voeding van 500watt maar verbruikt in werkelijkheid meestal nog geen 200wat 0,2kw/h in jaar zitten 8760 uur
dus 1752kwh * 0,0839 (even op de nuon site gekeken) kom je dan op een bedrag van +/- 150 euro per jaar.

Die game pc kun je dus wel even laten voor wat het is...

Die prijs per kWh is incl. belastingen behoorlijk wat hoger als ik de communicatie die we een tijdje terug van Nuon kregen mag geloven. Dat zat eerder rond de 0,20 euro/kWh. Zie ook http://www.nuon.nl/energie/energieprijzen/index.jsp (het gaat om de kosten incl. leveringskosten).

Voor het gemak ga ik er even vanuit dat hij geen bijzondere aansluiting heeft en het een particuliere aansluiting betreft.