PDA

Bekijk Volledige Versie : Sitehosting voor doorverkoop website



Invasion
24/12/10, 00:49
Een klant op mijn werk heeft een aantal webconcepten bedacht om te kunnen vermarkten. Nu stelde hij voor om voor elke site, gebasseerd op wordpress, een apart hostingpakketje te draaien i.v.m. overzetten bij verkoop aan een andere partij. (ivm databases etc.). De klant wil dus de site + hosting dan overdoen aan de geïnteresseerde koper. Volgens hem scheelt dat veel tijd en rompslomp.

Wat kunnen jullie adviseren qua hosting, alles apart pakketje per domein? of alles op 1 server of via 1 totaalpakket laten lopen?

Laatste suggestie heeft alleen vraagtekens bij verhuizing hoe dat in zijn werk gaat. Mijn baas kon hem niet een volledig antwoord geven, vandaar dat ik het via deze weg probeer te weten te komen.

cyberbootje
24/12/10, 01:22
Het kan een hoop schelen als je alles per account doet.

Neem bijvoorbeeld directadmin.
Je kan dan bij verkoop een backup maken en simpel weer importeren bij de andere partij(mits dat weer allemaal ondersteund wordt)
Als je alles onder 1 account zet zal je per verkochte site dus een sql dump moeten maken en data kopieren etc.... (in vergelijking meer werk dus)

En wat bedoel je precies met: "vraagtekens bij verhuizing" ? wil je weten hoe een verhuizing in z'n werk gaat?

cfmweb
24/12/10, 09:58
Het handigste lijkt mij een reseller-pakket met Directadmin. Je kunt dan zelf users aanmaken en per user account de gewenste zaken installeren. Het voordeel van aparte users is, dat je per user een backup/restore kunt doen. Als je dan een website verkocht hebt kun je deze op een andere server (waarop ook Directadmin draait) eenvoudig kunt restoren.

Het is overigens prima mogelijk om op één hostingpakket meerdere Wordpress installaties te draaien. Het nadeel is dan wanneer je de website over wilt zetten naar een andere server dat je, naast dat je handmatig de bestanden moet verhuizen, zelf ook handmatig de database moet exporteren en importeren op het nieuwe account.
Dat is eventueel ook goed te doen maar duurt iets langer.

Je kunt de websites natuurlijk ook verkopen met de hosting erbij. Dan hoeft er helemaal niks verhuisd te worden en reken je gewoon xx extra voor de hosting per jaar. Je hoeft dan alleen maar de (nieuwe?) domeinnaam naar het juiste hostinpakket te laten verwijzen.

Invasion
24/12/10, 17:41
En wat bedoel je precies met: "vraagtekens bij verhuizing" ? wil je weten hoe een verhuizing in z'n werk gaat?

Ik zou graag meer informatie willen hebben omtrend verhuizingen van wordpress sites, niet omdat ik het zelf wil doen, maar dat ik zelf meer kennis over dit onderwerp heb.

Heb je overigens nog advies voor bepaalde providers of systeemvereisten voor de hosting? Als ik google kom ik zoveel tegen, dat ik bijna geen degelijk advies kan geven.

Invasion
24/12/10, 17:44
Het handigste lijkt mij een reseller-pakket met
Het is overigens prima mogelijk om op één hostingpakket meerdere Wordpress installaties te draaien. Het nadeel is dan wanneer je de website over wilt zetten naar een andere server dat je, naast dat je handmatig de bestanden moet verhuizen, zelf ook handmatig de database moet exporteren en importeren op het nieuwe account. Dat is eventueel ook goed te doen maar duurt iets langer.

Je kunt de websites natuurlijk ook verkopen met de hosting erbij. Dan hoeft er helemaal niks verhuisd te worden en reken je gewoon xx extra voor de hosting per jaar. Je hoeft dan alleen maar de (nieuwe?) domeinnaam naar het juiste hostinpakket te laten verwijzen.

Wat zou het kantelpunt zijn om los domeinen te hosten voor wordpress?
(of met andere woorden, wanneer wordt het interessant om alles op 1 hostingpakket te doen?)

Gevoelsmatig zeg ik liever alles los, dan ben je flexibel in het doorschuiven,
anderzijds heb ik het idee dat mijn baas er financieel meer aan moet betalen.
(niet dat dit uit mijn zak komt, maar ik wil de klant ook graag adviseren in
zijn positie, om hem een stapje verder te laten komen in zijn proces).

Allen dank zover, zie de antwoorden tegemoet.

cyberbootje
24/12/10, 17:52
Heb je overigens nog advies voor bepaalde providers of systeemvereisten voor de hosting? Als ik google kom ik zoveel tegen, dat ik bijna geen degelijk advies kan geven.

Dus als ik het goed begrijp ben je ook op zoek naar provider die dit wil hosten?
Zo ja, dan zit je hier goed/verkeerd.
De meesten zijn zelf hoster dus iedereen vind zichzelf de beste, advies gaat dus niet goed komen.
Wel kan je een topic openen in het juiste forum voor een aanbieidng.

Verder kan ik je aanraden om goed om je heen te kijken en vooral door te vragen als je in zee gaat met een partij.
Kies bewust en met gezond verstand, meestal komt het dan goed.
Die partij zou je ook moeten kunnen helpen bij vragen als: verhuizing wordpress, etc...

En verder, echt een kantelpunt is er niet denk ik. Het is gewoon meer werk om te verhuizen als alles op 1 account staat.
Wel kun je een reseller account nemen(1 account) en maak je daaronder meerdere accounts aan voor elke website eentje bijvoorbeeld.
In de praktijk hoeft dit niet snel een extreme prijsverschil te zijn in vergelijking met een normaal account.

Invasion
24/12/10, 18:02
cyberbootje ;) ja - scherp! Zoals ik al zei ik ga niet alles zelf regelen, maar na de kerst zou ik wel de klant een goed advies willen geven - wat te doen. Qua aanbieding heb je gelijk, maar gezien de experts hier, laat ik mij graag verrassen! :)

Welke minimale vereisten moet ik rekening mee houden? (wat moet er in het pakket van de hosting minimaal zitten?).

The-BosS
24/12/10, 18:11
Welke minimale vereisten moet ik rekening mee houden? (wat moet er in het pakket van de hosting minimaal zitten?).

Dat hangt af van je wensen, maar minimaal genoeg hd space, bandwidth en mysql databases voor je websites. Als je een webhosting account neemt een geen reseller account moet je rekening houden met het maximaal aantal domeinen dat je per account mag gebruiken. Er zijn hostingbedrijven genoeg die maar 1 domein toelaten per account, er zijn ook andere die hier maximale getallen op plakken. Dit kan ook verschillen van provider tot provider als het om reseller accounts gaat, de ene laat maar toe om x aantal users aan te maken terwijl de andere 2x toelaat. Maar laat je nooit vangen door het unlimited/ongelimiteerd want dat bestaat gewoon weg niet.

cfmweb
24/12/10, 23:53
Welke minimale vereisten moet ik rekening mee houden? (wat moet er in het pakket van de hosting minimaal zitten?).

Aantal websites x benodigde ruimte per website = minimale ruimte

Met wat mail erbij heb je nog wat meer ruimte nodig, wil je rekening houden met wat groei dan heb je nog wat meer ruimte nodig.. kortom dat moeten jullie zelf inschatten. Zolang je met de wordpress sites geen downloads, streams of feeds aan gaat bieden en geen honderden bezoekers per dag verwacht heb je waarschijnlijk niet heel veel dataverkeer nodig, maar dat is ook aan jullie om in te schatten.
Wordpress draait op (shared) hosting met PHP en MySQL. Shared (reseller-)hosting pakketten worden aangeboden met een controlepaneel zoals Directadmin, voor het beheren van useraccounts. Met een scriptinstaller zoals "Installatron" of "Scriptaculous" kun je eenvoudig en snel Wordpress installaties doen.

Je zoekt dus een reseller pakket met X ruimte/dataverkeer, PHP, MySQL, Directadmin en Installatron. Dat kunnen 99% van de webhosters hier leveren voor zeer uiteenlopende prijzen. Aan jouw dus de schone taak om daar een betrouwbare en betaalbare partij uit te kiezen.

Doe een oproep in het "Aanbiedingen gezocht (http://www.webhostingtalk.nl/aanbiedingen-gezocht/)" forum-onderdeel van deze website en laat je verrassen.

Succes!

Invasion
13/01/11, 13:22
Allen, bedankt voor jullie info... ik ben er qua hosting nog niet helemaal uit, want ik lees van sommige providers echt hele diverse gebruikers-ervaringen, wat mij aan het twijfelen maakt.

Overigens, waar moet een goede hoster aan voldoen voor het runnen van een magento-shop?

cyberbootje
13/01/11, 13:45
Nou ik denk dat er niet blind gestaard moet worden naar de apparatuur en techniek.
Ik denk dat het beter is om een partij te kiezen die duidelijk weet waar die over praat en telefonisch kan je daar vrij simpel doorheen prikken.

Gewoon bellen, een gesprek aangaan over de mogelijkheden en kijken hoe dat verloopt.
En als extra eis kan je nog zeggen van: geen contract, maandelijks opzeggen.
Dan heb je altijd wat achter de hand:thumbup:

R. Persoon
13/01/11, 15:43
Allen, bedankt voor jullie info... ik ben er qua hosting nog niet helemaal uit, want ik lees van sommige providers echt hele diverse gebruikers-ervaringen, wat mij aan het twijfelen maakt.

Overigens, waar moet een goede hoster aan voldoen voor het runnen van een magento-shop?

Magento zou ik sowieso niet op een shared hosting pakketje draaien, maar op een VPS met gegarandeerde resources als je 'm een beetje wilt laten presteren.

Invasion
14/01/11, 08:27
cyberbootje / r.persoon - bedankt voor de tip, super! Ik ga er weer eens in duiken.

Mark17
14/01/11, 20:06
Magento zou ik sowieso niet op een shared hosting pakketje draaien, maar op een VPS met gegarandeerde resources als je 'm een beetje wilt laten presteren.

Vergeet niet de vraag over I/O belasting. Magento heeft relatief veel I/Os nodig (tov veel andere software).