PDA

Bekijk Volledige Versie : vervanger voor plesk expand



easy2host
20/12/10, 18:30
Hallo,

momenteel draaien wij op een plesk expand omgeving maar gezien wij sterk het idee dat deze niet meer ondersteund gaat worden willen wij even verder gaan kijken.

We zoeken eigenlijk een zelfde soort systeem waarbij je met een centrale inlog hostingplans kunt aanmaken. Wat moet het minimaal kunnen.

- Gebruik kunnen maken van losse centrale database servers
- Mail servers moeten los functioneren van de webservers
- Vriendelijk control panel voor de klanten
- betaalbaar qua inkoopprijs per klant (prijzen vergelijkbaar met plesk is okay)
- moet linux webservers ondersteunen
- moet windows webservers ondersteunen
- Niet te vergeten, goede support van de ontwikkelaars / gebruikers

Heeft iemand ervaring met een systeem met bovenstaande eisen?

nu kwam ik h-spere en hostingcontroller wel tegen maar graag hoor ik ervaringen met deze systemen.

Mvg Ron

easy2host
20/12/10, 18:44
dit ziet er ook leuk uit btw, iemand ervaring?
http://ispsystem.com/en/software/ispmanager/cluster/

GC-Hosting
20/12/10, 18:49
dit ziet er ook leuk uit btw, iemand ervaring?
http://ispsystem.com/en/software/ispmanager/cluster/

Geen ervaring mee, maar ga er wel mee testen nu. Thnx voor de tip!

Randy
20/12/10, 19:17
Alles met een API kun je aansturen vanuit Plesk, bijvoorbeeld via de Event manager. Of is dit een optionele module?

easy2host
20/12/10, 19:35
Alles met een API kun je aansturen vanuit Plesk, bijvoorbeeld via de Event manager. Of is dit een optionele module?

ook al aangedacht, op zich ook een mooie optie. voorkeur gaat uit naar een compleet pakket

Randy
20/12/10, 19:48
Voor DNS zou ik de lokale nameservers als hidden master gebruiken. Zo kunnen klanten zelf aanpassingen doen, maar sluit het aan op je bestaande infra via AXFR. Dat is de makkelijkste en eerste stap in het geheel. Of er een goede out-of-the-box oplossing is... Ik vrees van niets. Aansluiting met je eigen administratie- en provisioning systeem blijft natuurlijk altijd maatwerk. Je eigen service-paneel zou met de provisioning-systemen (waaronder Plesk) moeten praten, en niet andersom.

mvdster
20/12/10, 20:38
Vergelijkbare functionaliteit van Expand zit in de roadmap voor latere versie's van Plesk 10. Plesk 9.5 support voor Expand zal binnenkort uitgebracht worden.