PDA

Bekijk Volledige Versie : contractovername



mrpddnos
20/12/10, 16:58
Een klant wil zijn domeinnamen en webhosting overdragen aan een ander. Mag ik eisen dat de overnemer een nieuw contact aan gaat, met verrekening van de reeds betaalde gelden? Of ben ik verplicht het contract aan te houden?

Eryq
20/12/10, 17:19
Dit hangt er voor een groot deel vanaf wat jij in je algemene voorwaarden hebt staan, lijkt mij.

GC-Hosting
20/12/10, 19:34
Volgens mij ben je zelfs verplicht een nieuw contract aan te gaan (mits je eenmanszaak bent).

Robca
20/12/10, 19:51
Een klant wil zijn domeinnamen en webhosting overdragen aan een ander. Mag ik eisen dat de overnemer een nieuw contact aan gaat, met verrekening van de reeds betaalde gelden? Of ben ik verplicht het contract aan te houden?

indien er een overeenkomst is tussen partij a en b is die niet geldig voor partij c,
als partij a overeenkomt met partij c dat hij het overneemt heeft hij geen bindende overeenkomst met partij b betreffende diensten, wil partij c dezelfde voorwaarden dan zal hij een nieuwe overeenkomst moeten sluiten met partij b.

uiteindelijk blijft de overeenkomst van partij a en b bindend zolang geen van beide een andere overeenkomst afsluit waarbij de voorgaande opgeheven zal worden door bv. een nieuwe partij (c) die een bepaalde overeenkomst als akkoord moet aanvaarden. Deze nieuwe overeenkomst is los van partij a maar wel een voorwaarde om de overeenkomst tussen a en b te stoppen...

als partij a een bv of andere vennootschap is die volledig overgenomen is zijn er geen wijzigingen, maar dan nemen ze niet de producten over maar gans het bedrijf ;)

dus als het echt wijzigen van eigenaar is heb je het recht om de nieuwe eigenaar een nieuwe overeenkomst te laten aangaan met andere voorwaarden. hoe fair dit is, dat is hier los van, maar als de nieuwe partij zich dan al bekocht zal voelen, zal je hem zeker kwijt zijn na de periode van de overeenkomst, dus beter een oplossing zoeken die voor iedereen correct is en waar je er een nieuwe klant voor bij hebt, bv. overeenkomst voor lopende tijd zonder kosten + 12 maanden extra aan xx EUR kan je perfect in een faire overeenkomst gieten, of andere constructies zijn waarschijnlijk ook nog te vinden, maar let op dat je de klanten niet afschrikt! soms is gewoon doen gewoon het beste ;)

Desmond
27/12/10, 13:50
Als je inderdaad een full rack hebt en midden in het jaar word de hoster overgenomen en je wou toch al weg mag je zo je biezen pakken zonder je contract af te hoeven maken...

Triloxigen
27/12/10, 14:01
Als je inderdaad een full rack hebt en midden in het jaar word de hoster overgenomen en je wou toch al weg mag je zo je biezen pakken zonder je contract af te hoeven maken...

Dat vraag ik me af, het ligt er sowieso maar net aan wat er wordt overgenomen natuurlijk.
(Dit gaat sowieso niet zomaar op voor BV's en VOF, etc)