PDA

Bekijk Volledige Versie : Magento op shared hosting



Dezo
20/12/10, 09:04
Wat zijn jullie ervaringen met Magento op shared hosting ? Is dit volgens jullie mogelijk of niet aan te raden wegens te zwaar ?

EK-Media
20/12/10, 09:49
Wat zijn jullie ervaringen met Magento op shared hosting ? Is dit volgens jullie mogelijk of niet aan te raden wegens te zwaar ?

Dit is zeker mogelijk, echter hangt dit van vele factoren af als ik het op ons zelf afstem dan kopen wij voor dit oplossingen zwaardere servers in dan voor normale shared webhosting, daarnaast zorgen wij dat op deze servers maximaal 10 Accounts gehost worden.

:TLW Dus Ja het is mogelijk, een VPS server is niet altijd nodig voor magento oplossingen.

Dezo
20/12/10, 11:59
Dit is zeker mogelijk, echter hangt dit van vele factoren af als ik het op ons zelf afstem dan kopen wij voor dit oplossingen zwaardere servers in dan voor normale shared webhosting, daarnaast zorgen wij dat op deze servers maximaal 10 Accounts gehost worden.

:TLW Dus Ja het is mogelijk, een VPS server is niet altijd nodig voor magento oplossingen.

Hoe zwaar zijn die servers ?

Vanderblom
20/12/10, 12:06
Magento is een CPU belastend script, draait prima op shared hosting zolang er maar genoeg rekenkracht is om het script vlot uit te voeren.

Edit: Zelfde geld voor geheugen maar dan de hoeveelheid geheugen dat er beschikbaar is.

jinxedworld
20/12/10, 12:26
Niet alleen CPU-power is een factor, maar ook beschikbare IOPS op een machine. Daar zal je een balans in moeten vinden met het aantal magento-shops wat je op een gedeelde machine wilt gaan draaien.

Phu
20/12/10, 13:58
Je moet kijken hoe groot de shop is
een shop met 100 artikelen kan met gemak op shared hosting draaien
een shop met bijvoorbeeld 5000 artikelen wil je gewoon niet op shared hosting draaien.

jinxedworld
20/12/10, 14:07
True enough, we hebben een Magentoshop draaien met 65k+ artikelen, en hier hebben we 2 machines voor staan, heftig geoptimaliseerd. Ook stevige hardware by the way :).

t.bloo
20/12/10, 14:16
IK heb een magento shop met 200.000 artikelen gewoon op een shared hosting draaien. Als ze er eenmaal in staan is de belasting eigenlijk alleen nog afhankelijk van de bezoekersaantallen.

jinxedworld
20/12/10, 14:19
IK heb een magento shop met 200.000 artikelen gewoon op een shared hosting draaien. Als ze er eenmaal in staan is de belasting eigenlijk alleen nog afhankelijk van de bezoekersaantallen.

Dan ben ik erg benieuwd hoe de overige sites zich gedragen op het moment dat er bv een herindexering plaats vind. Is de performance dan nog te pruimen?

We doen ook flink wat synchronisaties met een administratie en voorraad systeem om de shop actueel te houden. Ook worden orders gesynced, en hebben we een Icecat koppelling. Geeft ook wel wat belasting.

Als je het hebt over een eenmalige import van 200k artikelen dan kan ik me voorstellen dat NA deze import de handel wel lekker vlot draait. Als er maar geen aanpassingen gebeuren :)

xynpaq
20/12/10, 20:29
Na mijn weten moeten ook veel aanpassingen in php.ini en voor mysql gebeurd worden voor de snelheid. En zal bij shared hosting niet snel naar je wens aangepast worden.

Wido
20/12/10, 22:21
Magento is vooral een IOps killer, over NFS is Magento zonder APC bijna niet te draaien, dit vanwege de vele stat() calls die er plaats vinden naar je filesystem ivm de vele file lookups.

Op shared hosting kan Magento ook een b*tch zijn, wanneer de shop namelijk te weinig bezoekers krijgt verdwijnt deze uit de page cache en als je APC hebt ook uit die cache, dan wordt de eerste bezoeker geconfronteerd met een aardig trage pagina.

Het is een mooi webshop platform, maar zo maar tussen je shared hosting stoppen kan wel, echter is het lastig om het dan goed snel te krijgen.

Dezo
20/12/10, 23:38
Ik heb het nu draaien maar de site lijkt wel een paar seconden te blijven hangen vooraleer hij gebint te laden ... gewone standaardinstallatie.

EK-Media
20/12/10, 23:39
Hoe zwaar zijn die servers ?


Dit is op het moment geheel afhankelijk van welke servers wij op voorraad hebben,
Maar een machine waar maximaal 48 GB ddr ingebruikt kan worden is geen uitzondering.

Huib
13/01/11, 12:52
Wij houden speciaal rekening met gebruikers die deze software willen gebruiken. Deze komen met maximaal 10 gebruikers per server.

dreamhost_nl
14/01/11, 13:50
Deze komen met maximaal 10 gebruikers per server.
Dan is de configuratie van de server wel zeer karig indien er slechts tien gebruikers op passen. Wellicht beter om dan een zwaardere server te kopen en deze dan onder te verdelen in VPS-en?

Huib
14/01/11, 19:30
Dan is de configuratie van de server wel zeer karig indien er slechts tien gebruikers op passen. Wellicht beter om dan een zwaardere server te kopen en deze dan onder te verdelen in VPS-en?

Wij gebruiken ouder materiaal voor die klanten. Momenteel zijn er nog 2 servers die op deze manier nog ongeveer een jaartje of anderhalf gebruikt zullen worden voordat ze met pensioen mogen.

Servers zijn niet echt meer geschikt voor VPS maar nog wel geschikt voor iets zoals dit. Daarbij hangen ze beide in een compleet ander datacentrum dan die we gebruiken voor de rest, en aangezien we niet daar weg willen en geen andere servers met die specs die daar zouden kunnen is dit een mooie manier om nog even door te draaien.

Dezo
08/02/11, 12:58
Om 1 site op een VPS te draaien ... hoeveel GB RAM denken jullie dat minimaal nodig is ?

Apoc
08/02/11, 13:56
Om 1 site op een VPS te draaien ... hoeveel GB RAM denken jullie dat minimaal nodig is ?

Ik zou uitgaan van minimaal 512MB, al moet minder ook al kunnen volstaan. Magento vereist niet zo zeer veel RAM, maar juist snelle schijven en rekenkracht.

Magento in een normale shared hosting omgeving zou ik niet aanraden, tenzij die shared hosting omgeving specifiek is ingericht voor Magento/intensieve apps.

Dezo
08/02/11, 18:38
@ APOC .. bedankt voor het advies

t.bloo
08/02/11, 22:19
Onder andere bij magento is het onder andere handig als de innodb database helemaal in je geheugen past. Dus heb je veel producten, heb je ook veel geheugen nodig. 512MB is wel een goede richtlijn. Linux draait al met een paar MB, maar je httpd en mysql processen zuipen geheugen (vooral voor caching).

R. Persoon
09/02/11, 07:08
Heb vroeger weleens problemen gehad met Magento op een VPS van 512 MB, waar er wanneer er een beetje redelijk traffic op de site kwam er soms spontaan timeouts van >10 seconden ontstonden, terwijl hij normaal wel goed draaide en het een heel stevige VPS was voor de rest. Dat kwam simpelweg omdat er te weinig geheugen beschikbaar was en hij flink ging swappen. Maar ik denk dat als je Magento shop niet al te druk bezocht wordt dat 512 MB goed genoeg is, zorg in ieder geval dat je kan uitbreiden mocht het nodig zijn.