PDA

Bekijk Volledige Versie : Site ns.nl plat!



Domenico
17/12/10, 14:27
Blijkt dat niet alleen de treinen traag tot niet rijden maar blijkt ook de site van de NS plat te liggen.

Wat is jullie professionele mening nu hierover. Is het zo moeilijk een site als ns.nl up te houden op momenten dat (veel) klanten van de NS ook daadwerkelijk gebruik willen maken van de site?

Je zou denken dat hier toch genoeg budget voor is?

Domenico
17/12/10, 14:33
En nu wel in een forum waar jullie kunnen reageren. Bedankt allen voor de vele meldingen! Werd er bijna bang van. :)

Yourwebhoster
17/12/10, 14:34
De NS geeft KPN de schuld hiervan, als dit inderdaad zou is dan zou ik niet de NS de schuld geven.

Domenico
17/12/10, 14:35
KPN is de hoster?

Paulewk
17/12/10, 14:37
Jullian Assange is ooit gepakt door de NS voor zwartrijden, daarom worden ze nu geddost.

(ik gok tenminste dat dat de verklaring voor deze fuckup word).

Apoc
17/12/10, 14:46
KPN is de hoster?

http://whois.domaintools.com/194.151.127.217

Jep.

Je zou toch denken dat ze zo'n website over minstens 2 locaties in HA zetten - of wellicht is dat ook wel zo en werkt het alsnog niet. Lijkt me in ieder geval niet erg zinnig om te speculeren.

Paulewk
17/12/10, 14:50
Lijkt me in ieder geval niet erg zinnig om te speculeren.

Hier is maar 1 zinnig antwoord op mogelijk:

DOE DAT DAN OOK NIET! :P

Apoc
17/12/10, 15:00
Hahaha, point taken :)

t.bloo
17/12/10, 15:09
Switch is bevroren...

eMiz0r
17/12/10, 15:10
Jullian Assange is ooit gepakt door de NS voor zwartrijden, daarom worden ze nu geddost.

(ik gok tenminste dat dat de verklaring voor deze fuckup word).

Nee ik denk dat het een complot is van de Amerikaanse overheid! Dat is alles wat er (negatief) gebeurd in deze wereld aldus enkelen ;)

Apoc
17/12/10, 15:10
Switch is bevroren...

Heel scherp :thumbup:

The-BosS
17/12/10, 15:26
Je moet ook niet direct KPN de schuld beginnen geven, wie weet betaald NS niet voor HA diensten dus is het ook KPN hun schuld niet. Voor hetzelfde geld hebben ze een SLA met 99% uptime ipv 99,999%.

Domenico
17/12/10, 15:53
De NS geeft KPN de schuld hiervan, als dit inderdaad zou is dan zou ik niet de NS de schuld geven.

Ik geloof dat we dat allemaal wel kennen toch?

"Ja wij hosten bij hoster X voor 5 euro per maand dus als de site down is moet je bij hoster X zijn. Daar kunnen wij niets aan doen". Uhu...

Net zoals de NS altijd alles doorschuift naar ProRail en zij weer naar. En zo gaat het maar door. Hallo, wat interesseert ons nu hoe jullie (zeer onduidelijke) bedrijfsstructuur er uit ziet en (niet) werkt!

Altijd maar weer dat vingertje en uiteindelijk is het wederom de schuld van een of andere klein iemand die er helemaal niets mee te maken heeft. Jawel de zogenaamde scapegoat.

Yourwebhoster
17/12/10, 15:55
Ik geloof dat we dat allemaal wel kennen toch?

"Ja wij hosten bij hoster X voor 5 euro per maand dus als de site down is moet je bij hoster X zijn. Daar kunnen wij niets aan doen". Uhu...

Net zoals de NS altijd alles doorschuift naar ProRail en zij weer naar. En zo gaat het maar door. Hallo, wat interesseert ons nu hoe jullie (zeer onduidelijke) bedrijfsstructuur er uit ziet en (niet) werkt!

Altijd maar weer dat vingertje en uiteindelijk is het wederom de schuld van een of andere klein iemand die er helemaal niets mee te maken heeft. Jawel de zogenaamde scapegoat.

Ik had verder niet gekeken of het bij KPN zelf was of niet, ik dacht er zal wel een lijntje bij KPN er weer eens uitliggen. Maar je hebt een punt.

DutchTSE
17/12/10, 16:04
Je moet ook niet direct KPN de schuld beginnen geven, wie weet betaald NS niet voor HA diensten dus is het ook KPN hun schuld niet. Voor hetzelfde geld hebben ze een SLA met 99% uptime ipv 99,999%.

Sterker nog.. KPN levert enkel housing, de rest doet NS zelf :)

dennis0162
17/12/10, 16:14
Sterker nog.. KPN levert enkel housing, de rest doet NS zelf :)

Dat verklaard al een hele hoop natuurlijk :D

Yourwebhoster
17/12/10, 16:24
Datacentrum Interconnect in Den Bosch ligt eruit. Grote sites zoals Cheaptickets, CheapCargo, NS, Mijnwebwinkel en meerdere liggen er uit!
Ik zag dit net op twitter, iemand die hier meer van weet?


Na 40 minuten downtime bij #interconnect draaien website zoals CheapTickets, CheapCargo, NS, KPN en Mijnwebwinkel.nl weer

Van 1517 is deze. Blijkbaar is de stroomstoring het probleem geweest?

Edit: Server to busy... duidelijk dat de NS hier niet op gerekend had en dat er te veel bezoekers zijn. Als ze dan al geen moeite doen om de treinen te kunnen laten rijden doe dit dan op zijn minst met de website. En vervolgens krijg je overal een 404, een poging om de website op andere servers terug te zetten wellicht?

Apoc
17/12/10, 16:49
Ik zag dit net op twitter, iemand die hier meer van weet?

Zag het ook, er is 1 noob geweest die dat getweet heeft en allerlei anderen zijn dat aan het retweeten. Is onzin.

Apoc
17/12/10, 18:44
Zucht, nu neemt Tweakers zelfs foutieve info over van Twitter:

http://tweakers.net/nieuws/71439/stroomstoring-interconnect-datacenter-oorzaak-van-ns-punt-nl-problemen.html

Wat een stel clowns zeg. Je checkt toch eerst wat bronnen voordat je zoiets als nieuwsitem online gooit. Zucht.

Apoc
17/12/10, 19:11
Hah, en nu nemen andere sites de informatie van Tweakers weer over. Ongelooflijk.

dennis0162
17/12/10, 19:20
haha inderdaad ik had toch iets meer van Tweakers.net verwacht.

Paulewk
17/12/10, 21:25
En nog een failtje... http://speeldoos.eweka.nl/~paul/nsfail.png

Verder weet ik niet waarom jullie t.net zo hoog in het vaandel hebben, nieuwsberichten van andere sites overnemen zijn ze goed in, maar journalistiek is ver te zoeken bij ze, maar ik denk dat iedereen die ooit contact met ze heeft gehad dat kan beamen.

GC-Hosting
17/12/10, 21:45
Begreep dat overigens ook de borden met vertrektijden niet echt meer lekker werkte..

Apoc
17/12/10, 22:47
Verder weet ik niet waarom jullie t.net zo hoog in het vaandel hebben, nieuwsberichten van andere sites overnemen zijn ze goed in, maar journalistiek is ver te zoeken bij ze, maar ik denk dat iedereen die ooit contact met ze heeft gehad dat kan beamen.

Ik heb ze absoluut niet hoog in het vaandel, integendeel. Het blijft me toch gewoon verbazen - ongeveer op dezelfde manier als dat de achterlijkheid van Tokkies me kan blijven verbazen.

energykind
18/12/10, 11:20
tja, wat kan ik zeggen... t kan gebeuren :) haha

Hier_ben_ik
20/12/10, 23:24
Sterker nog.. KPN levert enkel housing, de rest doet NS zelf :)

NS doet niet zo veel meer zelf qua ICT..

DutchTSE
21/12/10, 00:53
NS doet niet zo veel meer zelf qua ICT..

Ik weet 100% zeker dat ze veel meer dan de helft nog zelf doen. Mocht jij daar een andere mening over hebben PM me dan even, kan er publiekelijk niet zoveel over zeggen (via PM ook niet, maar iets meer).