PDA

Bekijk Volledige Versie : dns report: ipv6



Ijsbox
17/12/10, 12:07
Pas weer de maandelijkse sidn rapportage ontvangen en maar eens gevraagd waar de warnings vandaan komen en wat blijkt het komt door ipv6 :)

Onze mailservers hebben ook ipv6 adressen, maar daar zit geen reverse dns op en dat levert een warning op bij de SIDN. Hebben jullie hier ook last van?

vDong
17/12/10, 18:52
Pas weer de maandelijkse sidn rapportage ontvangen en maar eens gevraagd waar de warnings vandaan komen en wat blijkt het komt door ipv6 :)

Onze mailservers hebben ook ipv6 adressen, maar daar zit geen reverse dns op en dat levert een warning op bij de SIDN. Hebben jullie hier ook last van?

Niet echt, waarom stel je de ipv6 reverses niet in?

ichosting
17/12/10, 19:32
Nee hier ook niet. Gewoon de reverse goed instellen ;)

Ijsbox
20/12/10, 17:22
Nee hier ook niet. Gewoon de reverse goed instellen ;)

Soms is het leven zo simpel, ik moet maar eens aan reverse dns voor IPv6 gaan beginnen :)

vDong
21/12/10, 11:31
Soms is het leven zo simpel, ik moet maar eens aan reverse dns voor IPv6 gaan beginnen :)

Laat ons even weten als je hulp nodig hebt :)

ivs
21/12/10, 15:20
Volgens mij draaft die SIDN DNS check een beetje ver door, had laatst ook een warning en wel om de volgende reden:

- De eigenaar van de domeinnaam maakte gebruik van Google Apps voor zijn mail afhandeling
- SIDN DNS check gaat vervolgens alle mail servers (van google) checken en komt er dan achter dat één van de mail servers geen rdns heeft wat vervolgens een warning oplevert

Beetje overdreven vind ik en wij kunnen er niks aan doen.

M.C.
27/12/10, 18:45
Sowieso is die DNS check niet helemaal bien. Staan regelmatig domeinnamen op die sinds de laatste controle al verbeterd zijn maar niet opnieuw gecheckt. Als je dan enthousiast ermee aan de slag gaat kom je erachter dat je voor niets het beste jongetje van de klas wilt zijn ;)

ichosting
28/12/10, 01:38
Klopt inderdaad. Of sterker nog er worden soms domeinen als lame weergegeven die al jaren in orde zijn maar plots niet goed zouden zijn.

Na controle blijken ze dan toch goed te zijn. Dus echt vertrouwen doe ik het niet :(