PDA

Bekijk Volledige Versie : 7 dagen bedenktijd?



ev0lt
15/12/10, 01:07
Beste

Ik heb net een VPS gekocht bij een firma, maar ik wil hier echter van af zien omdat het aangekochte product mij niet bevalt.
Kan ik mij beroepen op de wet van de 7 dagen bedenktijd van verkoop op afstand?
En natuurlijk ook mijn geld terug krijgen :)

Wie kan mij hierover iets meer vertellen?

Cybafish
15/12/10, 01:32
Ik zie dat je als locatie België hebt opgegeven in je profiel, heb je de VPS in Nederland of in België besteld?

ev0lt
15/12/10, 01:32
Bij een firma in Nederland.

Triloxigen
15/12/10, 02:16
Is er van maatwerk te spreken? Heb je specifieke wensen aan kunnen geven?

(weet niet of dat in Belgie overigens ook meespeelt)

WebMeso
15/12/10, 02:21
Bij een firma in Nederland.

Al eens de algemene voorwaarden bekeken? Het kan best zo zijn dat de nederlandse partij hiervoor een bepaalde tijd heeft benoemd.

ichosting
15/12/10, 02:22
(Ver)koop op afstand van diensten
Diensten
Voor de verkoop op afstand van diensten gelden in de wet enkele afwijkende regels. Hieronder staan de afwijkende regels per onderwerp omschreven:

De klant heeft bij de aanschaf van een product of dienst 7 dagen bedenktijd. Er is een onderscheid tussen het aanvangen van de bedenktijd bij diensten en bij zaken (goederen)

Aanvang bedenktijd voor zaken en diensten:

zaken: vanaf de aflevering geldt dat de consument zonder opgaaf van reden of enige verplichtingen de zaak kan terugzenden en de verkoper de betaalde prijs moet terugstorten.
diensten: bij diensten vangt de bedenktermijn aan vanaf het sluiten van de overeenkomst.
Geen bedenktijd
Voor sommige diensten geldt geen bedenktijd:

diensten voor vrije tijdsbesteding
overnachtingen en vervoer
reisovereenkomsten

Bron (http://www.advocatenhulp.nl/ondernemingsrecht/verkoop-en-distributie/verkoop-op-afstand-van-diensten.html)

Overigens neem je een dienst af en heb je geen product gekocht ;)

hostb
15/12/10, 03:01
Bron (http://www.advocatenhulp.nl/ondernemingsrecht/verkoop-en-distributie/verkoop-op-afstand-van-diensten.html)

Overigens neem je een dienst af en heb je geen product gekocht ;)

ik zie het al voor me, alle mensen die uit de trein stappen, bedenken zich op de eindbestemming en vragen hun geld terug...
Enz enz.
Maar erg prettig natuurlijk dat dit zo is bij diensten.

Yourwebhoster
15/12/10, 10:26
Bron (http://www.advocatenhulp.nl/ondernemingsrecht/verkoop-en-distributie/verkoop-op-afstand-van-diensten.html)

Overigens neem je een dienst af en heb je geen product gekocht ;)

Je kan beter hier (http://www.iusmentis.com/zakendoen/wetkoopopafstand/) kijken, want het gaat nog iets verder dan je quote;)

Cakkie
15/12/10, 10:26
Diensten waarvan de uitvoering begint voor het verstrijken van de bedenktijd vallen (zoals bv een domeinnaam registratie) niet onder deze wet. Er moet normaal gezien wel duidelijk worden aangegeven dat men niet over het recht beschikt om af te zien van de aankoop. Ik heb echter geen idee of dit ook van toepassing is op aankopen in het buitenland.

ICTRecht
15/12/10, 11:19
Diensten waarvan de uitvoering begint voor het verstrijken van de bedenktijd vallen (zoals bv een domeinnaam registratie) niet onder deze wet.
Alleen als jij instemt met start van de levering binnen de bedenktijd. Jij kunt als hoster dus wel een account configureren, maar pas als de klant inlogt, verliest hij zijn annuleringsrecht.

Het moet natuurlijk wel om een consument gaan. Een zakelijke klant mag nooit op grond van de wet koop op afstand annuleren. Die is aangewezen op de algemene voorwaarden van de leverancier. (Daarin kán een slecht geformuleerde tekst staan die de regels uit de WKA ook laat gelden voor zakelijke klanten, dat zou dan mooi meegenomen zijn voor de klant.)

vne
15/12/10, 13:54
Stuur gwn ff een vriendelijke mail waarin je de situatie uitlegt.
Baadt het niet, dan schaadt het niet...

Als je voor het eerst een VPS afhuurt zal je ook wel niet het duurste model genomen hebben waardoor je er dus al eens meer tijd zal kunnen insteken dan de refund waard is.

cfmweb
15/12/10, 19:13
Wat is de opzegtermijn ? Meestal heb je een maand opzegtermijn. Dus gewoon gelijk opzeggen, één maand betalen en de volgende keer beter eerst bedenken wat je precies nodig hebt.