PDA

Bekijk Volledige Versie : Dedicated in duitsland



Unipolair
14/12/10, 00:18
Hallo allemaal,

Wie kan mij meer vertellen over de voor- en nadelen van een dedicated in Duitsland.

Bedankt!

WebMeso
14/12/10, 00:20
De voor- en nadelen ten opzicht van wat? De vraag is wel heel erg miniem omschreven, maar ik zal het toch proberen om een antwoord te geven. De hardware en dataverkeer is in zijn algemeenheid goedkoper dan in nederland. Een nadeel is dat de meeste duitsers geen nederlands praten.

SF-Jeroen
14/12/10, 02:18
Vergeet ook vooral de hogere pings niet. Daarnaast hebben ze in Duitsland vaak 100 Mbit unmetered, maar dan cappen ze de verbinding als je boven de 1 TB traffic komt (kleine lettertjes).

Dezo
14/12/10, 08:17
Vergeet ook vooral de hogere pings niet. Daarnaast hebben ze in Duitsland vaak 100 Mbit unmetered, maar dan cappen ze de verbinding als je boven de 1 TB traffic komt (kleine lettertjes).

Wat de hogere pings betreft ... dat valt heus wel mee.

rensariens
21/12/10, 09:44
Support in het duits, engels meestal matig tot slecht.
Netwerken zijn vaak overbooked (bij de grotere en goedkope dedicated server partijen).
Strenge abuse policy (kan ook positief uitgelegd worden, maar hetzner overdrijft dit behoorlijk bijvoorbeeld).
Matige hardware (meestal)

Bovenstaande is niet bij alle partijen zo, er zijn ook zat premium aanbieders.

Triloxigen
21/12/10, 10:14
In Nederland heb je pings van 4ms, in duitsland snel 15ms
Niet dat je dat per definitie merkt overigens

rensariens
21/12/10, 10:36
In Nederland heb je pings van 4ms, in duitsland snel 15ms
Niet dat je dat per definitie merkt overigens

Klopt, bovendien hebben oost-europeanen een betere connectie naar duitsland (mits je in een fatsoenlijk netwerk zit).

EK-Media
27/12/10, 04:31
@ rensariens komt dit uit eigen ervaring? Nemen de duitsers dan gewoon met minder genoegen dan wij haha..

beservers
27/12/10, 19:22
Hebben enkele servers gehad in Frankfurt bij Netdirekt. Nooit geen problemen mee gehad en een goede verbinding naar Nederland en Belgiƫ.

Dezo
27/12/10, 21:38
Nooit geen problemen mee gehad en een goede verbinding naar Nederland en Belgiƫ.

Nooit geen = altijd :drunk:

beservers
27/12/10, 23:35
Nooit geen = altijd :drunk:

Ja ok, taalfoutje :D

Komt erop neer dat het afhankelijk is van de provider die je kiest en wat je verwacht of wenst van de service.

Blacky
28/12/10, 02:36
Wij hebben heel goede ervaringen bij Hertzner.

Unmetered 100mbit inderdaad en als je over de 2 TB gaat wordt ie automatisch gecapped naar 10mbit. Dat kun je voorkomen door bandbreedte bij te kopen indien nodig.
Verder draait het tot nu toe lekker.

Een nadeel kan de taal zijn als je ze niet allemaal spreekt. Want inderdaad spreken ze over het algemeen geen Nederlands. Maar ze zijn niet allemaal ook de Engelse taal redelijk machtig, dus om echt iets uit te leggen kun je soms beter gewoon even Duits praten.
En de ping tijden zijn iets hoger ja.

Dezo
28/12/10, 09:42
Wij hebben heel goede ervaringen bij Hertzner.

Unmetered 100mbit inderdaad en als je over de 2 TB gaat wordt ie automatisch gecapped naar 10mbit. Dat kun je voorkomen door bandbreedte bij te kopen indien nodig.
Verder draait het tot nu toe lekker.

Een nadeel kan de taal zijn als je ze niet allemaal spreekt. Want inderdaad spreken ze over het algemeen geen Nederlands. Maar ze zijn niet allemaal ook de Engelse taal redelijk machtig, dus om echt iets uit te leggen kun je soms beter gewoon even Duits praten.
En de ping tijden zijn iets hoger ja.

En wat misschien ook nog een nadeel is aan Hetzner specifiek is het feit dat ze gewone desktops gebruiken in plaats van echte servers.

The-BosS
28/12/10, 16:51
Wij hebben heel goede ervaringen bij Hertzner.

Unmetered 100mbit inderdaad en als je over de 2 TB gaat wordt ie automatisch gecapped naar 10mbit. Dat kun je voorkomen door bandbreedte bij te kopen indien nodig.
Verder draait het tot nu toe lekker.

Wat een contradictie die je stelt, hoe kan je nu goede ervaringen hebben met een bedrijf dat niet leverd wat ze moeten leveren. 100mbit Unmetered wil voor mij nog altijd zeggen dat je die 100mbit 100% kan gebruiken en dat je niet gecapped wordt na 2TB op 10mbit.

Dat is zoals zeggen in een all you can eat restaurant/buffet je mag zoveel eten als je wilt tot wij je bord weg nemen (na 15 seconden).

Tim.Bracquez
28/12/10, 17:54
Wat een contradictie die je stelt, hoe kan je nu goede ervaringen hebben met een bedrijf dat niet leverd wat ze moeten leveren. 100mbit Unmetered wil voor mij nog altijd zeggen dat je die 100mbit 100% kan gebruiken en dat je niet gecapped wordt na 2TB op 10mbit
Ze adverteren het niet als unmetered maar als unlimited met een *... Hoe dat Blacky het post is foutief.

Unipolair
28/12/10, 21:11
Al met al een onverstandige keuze om te kiezen voor Duitsland? Ik ga mijn klant proberen te overtuigen, uiteindelijk wil ik hem niet verliezen :-).

Bedankt voor alle reacties!

ilnee
28/12/10, 21:30
Al met al een onverstandige keuze om te kiezen voor Duitsland?
Zolang je 't vaag blijft houden valt daar met geen mogelijkheid een juist antwoord op te geven.

Tim.Bracquez
28/12/10, 22:47
Al met al een onverstandige keuze om te kiezen voor Duitsland? Ik ga mijn klant proberen te overtuigen, uiteindelijk wil ik hem niet verliezen :-).

Bedankt voor alle reacties!
Zoek een betrouwbare partij.
Stel je gaat voor een partij zoals Hetzner, deze zet je server op 10Mbit als deze teveel heeft gebruikt, dan moet je betalen voor meer. Uiteraard betaal je gewoon extra dan, maar je hebt de hinder al ondervonden. Tevens gaat die partij ook niet aan jou met 1 servertje denken tussen hun 1000den anderen...

Je zal toch voor de applicatie die je wenst te draaien toch even moeten offertes opvragen, eens bellen naar deze partijen en kijken wat kan en niet kan. Goede afspraken maken, en niet altijd voor het goedkoopste gaan.

Blacky
29/12/10, 01:01
Stel je gaat voor een partij zoals Hetzner, deze zet je server op 10Mbit als deze teveel heeft gebruikt, dan moet je betalen voor meer.
Da's onzin.
En ze hebben er ook geen kleine lettertjes over. Laat ik het dan verkeerd gezegd hebben. Je krijgt gewoon 100mbit unlimited met sterretje. Dat sterretje staat dan voor een virtuele limiet van 2 TB. Als je over die 2 TB heen gaat, wordt hij automatisch gecapped op 10mbit. Maar je hoeft niet bij te betalen.

Waar ik op doelde was dat als je standaard meer dan 2TB op 100mbit wilt gebruiken, dat je dan wel bij moet betalen. En dat is niet zo vreemd, want dat is in Nederland normaal dat je meer betaald als je meer bandbreedte wilt.
Sterker nog, als je het al voor die prijs krijgt hier, dan krijg je 2 TB. Als je er overheen gaat moet je gewoon bij lappen.
Dan vind ik persoonlijk de opzet de opzet mooier dat je zelf kunt kiezen of je ofwel wilt bijbetalen ofwel na de overschrijding een wat langzamere verbinding te hebben.
Onze server is overigens nog nooit tegen die 2 TB grens aangekomen. Ligt er ook een beetje wat je ermee doet. En het is in elk geval ook niet de goedkoopste.


Tevens gaat die partij ook niet aan jou met 1 servertje denken tussen hun 1000den anderen...
Daar heb ik toch heel andere ervaringen mee dan. Trouwens als dat zo zou zijn, dan zou dat bij i3d, Leaseweb en andere grote partijen ook het geval zijn, hetgeen in mijn ervaring ook niet het geval is.
Zal er misschien wel aan liggen wat er aan de hand is, bij een grote storing zul je als klant met een enkel servertje wat langer moeten wachten op antwoord maar dat is overal zo.

Daarmee wil ik niet beweren dat het de besten zijn, maar zoals Tim ze hier afschilderd klopt ook van geen kant. En dat wat wel klopt, is in Nederland niet anders. En dan hebben we het alleen nog over hetzner gehad. Er zijn er zoveel. Ook in Luxemburg en Belgie... overal is wel wat, en dan zeg ik niets teveel.;)

Het enige goede advies is inderdaad zien wat je er op wilt draaien voor applicaties en dan bij verschillende partijen gespecificeerde offertes opvragen.
Goedkoop kan duurkoop zijn maar dat hoeft niet, ligt er aan wat je wilt en in Nederland zie je ook vaak dezelfde apparatuur en specs aan 20 verschillende prijzen van goedkoop tot heel duur.
Vandaar dat ik eerder naar specs en zaken als evt. SLA zou kijken dan of de prijsstelling niet te goedkoop is.

The-BosS
29/12/10, 02:13
Da's onzin.
En ze hebben er ook geen kleine lettertjes over. Laat ik het dan verkeerd gezegd hebben. Je krijgt gewoon 100mbit unlimited met sterretje. Dat sterretje staat dan voor een virtuele limiet van 2 TB. Als je over die 2 TB heen gaat, wordt hij automatisch gecapped op 10mbit. Maar je hoeft niet bij te betalen.

Ik haat dingen als kleine lettertjes en unlimited, wat in dit geval eigenlijk gewoon wil zeggen 2TB bandwidth. Maar wat Tim wilde zeggen was dat als je server op een bepaald moment bvb 5TB trekt je vanaf je 2TB bereikt je verbinding op 10mbit gecapped wordt. Dit kan nadelige gevolgen hebben voor je verdere dienstverlening.


Waar ik op doelde was dat als je standaard meer dan 2TB op 100mbit wilt gebruiken, dat je dan wel bij moet betalen. En dat is niet zo vreemd, want dat is in Nederland normaal dat je meer betaald als je meer bandbreedte wilt.
Sterker nog, als je het al voor die prijs krijgt hier, dan krijg je 2 TB. Als je er overheen gaat moet je gewoon bij lappen.
Dan vind ik persoonlijk de opzet de opzet mooier dat je zelf kunt kiezen of je ofwel wilt bijbetalen ofwel na de overschrijding een wat langzamere verbinding te hebben.
Onze server is overigens nog nooit tegen die 2 TB grens aangekomen. Ligt er ook een beetje wat je ermee doet. En het is in elk geval ook niet de goedkoopste.


Dat je moet bijbetalen vindt ik ook geen probleem zolang het maar op voorhand bekend is, bij unlimited diensten is dit meestal een vaag begrip. De keuze die jij noemt is eigenlijk geen keuze, als je de capaciteit nodig hebt moet je toch betalen en doe je dat niet dan is je server laggy of werken de helft van je diensten niet meer.


Het enige goede advies is inderdaad zien wat je er op wilt draaien voor applicaties en dan bij verschillende partijen gespecificeerde offertes opvragen.
Goedkoop kan duurkoop zijn maar dat hoeft niet, ligt er aan wat je wilt en in Nederland zie je ook vaak dezelfde apparatuur en specs aan 20 verschillende prijzen van goedkoop tot heel duur.
Vandaar dat ik eerder naar specs en zaken als evt. SLA zou kijken dan of de prijsstelling niet te goedkoop is.

Dan heeft de verschillende prijs meestal niets te zien met de hardware specs maar met de opbouw van het netwerk etc. Zoals de verschillende transit providers, peerings, datacenter locatie, SLA zoals je zelf al aanhaalde en nog andere zaken.

Je kan moeilijk verwachten van provider X die in deftig datacenter zit het voor dezelfde prijs doet als provider Y die in low-end datacenter zit of voor dezelfde prijs van provider Z die zijn eigen datacenter heeft met 24/7 on-site support.

Blacky
29/12/10, 02:48
De keuze die jij noemt is eigenlijk geen keuze, als je de capaciteit nodig hebt moet je toch betalen en doe je dat niet dan is je server laggy of werken de helft van je diensten niet meer.
Nja, dat zie ik toch anders. Kijk als je nooit aan die 2 TB komt, dan heb je toch de keuze. Voor een particulier is dit systeem sowiezo handig imho.
Als bedrijf zijnde ligt dat anders, maar je gaat vanzelf merken dat je gaat overschrijden, je kunt zelfs instellen dat je emails krijgt als je te zeer die richting uit aan het gaan bent.
Dan kun je gewoon bij bestellen. Maar je wordt niet opeens voor voldongen feiten van rekening achteraf gesteld. Als je het even niet goed kan missen of de server voor bepaalde doeleinden alleen hebt waarbij het niet zo belangrijk is als het effe wat langzamer gaat.
Als het iets structureels is dan betaal je gewoon voor een verbinding met meer verbruik. Want je diensten moeten er niet onder leiden uiteraard.


Dan heeft de verschillende prijs meestal niets te zien met de hardware specs maar met de opbouw van het netwerk etc.
Vaak wel maar toch ook lang niet altijd. Ik heb ook al behoorlijke verschillen gezien tussen servers waarvan mij bekend was dat die in hetzelfde datacenter hingen, en toch dezelfde specs hadden.
Misschien doorverhuur, zou kunnen. Maar daarom ook het advies om een gespecificeerde offerte te vragen.
Dat betekent niet alleen hardware specs maar uiteraard ook info omtrent waar de server hangt, peering etc. Zoals je ook vaak in de aanbiedingen alhier ziet.
Maar ik geef toe dat niet duidelijk genoeg verwoord te hebben, dus dat kon tot verwarring leiden. Dat is dan bij deze rechtgezet hopelijk.

The-BosS
29/12/10, 06:08
Vaak wel maar toch ook lang niet altijd. Ik heb ook al behoorlijke verschillen gezien tussen servers waarvan mij bekend was dat die in hetzelfde datacenter hingen, en toch dezelfde specs hadden.

Dan nog kunnen er verschillen zijn, het is niet omdat je in het zelfde datacenter staat je bvb het zelfde netwerk gebruikt. Wie weet heeft de ene partij wel een high-end rack/sla met 99,99% uptime terwijl de andere partij een low-end rack/sla heeft met 99,90% uptime. Of heeft de ene partij 4 hour support op de hardware en de andere partij next-business-day support. Om dan nog maar te zwijgen over de extra's die de partij zelf aanbied aan zijn eindklant, zoals bvb shared firewall, betere sla, 24/7 support, etc.

Het is niet altijd zo simpel als gewoon de hardware te vergelijken en dan direct naar de prijs te kijken. Maar ik snap uiteraard je punt wel dat er ook resellers van resellers van resellers bestaan die uiteraard niet aan de prijs kunnen van de 1ste reseller.

Dezo
29/12/10, 07:44
Zoek een betrouwbare partij.
Stel je gaat voor een partij zoals Hetzner, deze zet je server op 10Mbit als deze teveel heeft gebruikt, dan moet je betalen voor meer. Uiteraard betaal je gewoon extra dan, maar je hebt de hinder al ondervonden. Tevens gaat die partij ook niet aan jou met 1 servertje denken tussen hun 1000den anderen...



Misschien vinden velen dat zelfs een betere oplossing. Andere providers durven wel eens met vreemde en zeer hoge bedragen komen voor extra dataverkeer (vaak niet eens echt gestaafd). Ik kan me voorstellen dat je dan liever hebt dat je een mailtje krijgt waarin je de keuze hebt tussen bijbetalen of gecapped worden.

1 server tussen 1000en anderen geld denk ik bij alle grote providers en is niet enkel in Duitsland zo.

Blacky
29/12/10, 19:46
Het is niet altijd zo simpel als gewoon de hardware te vergelijken en dan direct naar de prijs te kijken.
Klopt, ik ben het met je argumentatie eens. Vandaar dat het ook belangrijk is om eerst na te gaan wat je wilt en dan ook echt goed gespecificeerde offertes te vragen.
En dan een besluit namen prijs/kwaliteit/verbinding/sla etc.
Alleen is dat niet altijd overal even transparant te verkrijgen dus het blijft toch altijd een beetje uitkijken en schipperen.

Mick-X
30/12/10, 20:17
De ping naar duitsland valt inderdaad mee, ik vind 15 / 20 ms niet echt noemenswaardig.
Het is inderdaad wel vaak dat de verbinding zoals hierboven gezegt word gecapped word als je veel dataverkeer verbruikt.

Support hoeft doorgaans niet slecht te zijn, er zijn ook bedrijven welke fatsoendelijk engels spreken. Ik heb echter ook het tegengestelde meegemaakt... dan moet je dus echt je zin 3 keer herhalen op 3 verschillende manieren eer dat er iets begrepen word.

Al met al is duitsland geen slechte keus, wellicht dat Strato een optie voor je is?

Power2All
19/02/12, 13:13
http://www.webhostingtalk.nl/dedicated-en-vps-unmanaged-hosting/171182-strato-blokkeerd-server-en-reageerd-4-dagen-en-langer-niet.html?highlight=strato
Laat strato liggen AUB

patrickekkel
19/02/12, 13:28
uhhh dit is een topic uit 2010