PDA

Bekijk Volledige Versie : Je wordt bedreigd i.v.m. offline halen website? Wat te doen?



Piwi-Web
13/12/10, 14:30
Beste mede WHT'ers,

Xander B., bekend van het programma opgelicht, heeft zijn pijlen op ons gericht lijkt het.
Wij hosten volgens hem een website waarop zijn naam wordt genoemd maar gezien ik dit enkel host doe ik mijn inziens niets verkeerds.

Nu kennen we allemaal de notice and takedown wet maar geld die wet al als iemand zegt 'ik ben persoon A en ik wil dat dit en dat verwijderd wordt'? Mijn inziens kan dan elke malloot even een SMS sturen die dit beweert.

Een extra sneu begrip is dat hij een familielid sms't en niet mij gezien dit familielid mijn oude mobiele nummer heeft en mijn nieuwe niet bekend is in de buitenwereld (normaal zou het oude nummer ook niet meer gevonden moeten worden maar dat terzijds). Dus ik krijg deze smsjes allemaal fijn doorgestuurd en het wordt van kwaad naar erger (tot bedreigingen aan toe).
Het leuke is dat hij smst als 'onbekend'.
Is hier iets aan te doen? Aangifte? Gezien ik gelezen heb dat je met smsjes niet zeer veel kan gezien iedereen die kan versturen met bv. mollie.

Ik hoor het graag!

Triloxigen
13/12/10, 14:33
Niks mee doen tot er een meer officiele melding komt welke ook enigzins controleerbaar is.

Stewie
13/12/10, 14:39
Lekker negeren. Als dit echt die persoon zou zijn, dan zou er zeker niet anoniem ge-smst worden...

Piwi-Web
13/12/10, 14:44
Hmmm, ik heb eens in mijn mailbox gezocht en kom 1 e-mail van hem tegen. De naam zei mij iets maar heb er nooit meer naar gezocht.
Verstuurd op 14 November


Geachte heer Widdershoven, Beste Pim,
Middels deze e-mail verzoek ik u dringend om alle berichten / publicaties - ongeacht waar u deze geplaatst heeft - hedenmiddag vóór 17:00 te verwijderen.
http://www.rsw-clan.nl/index.php?site=forum_topic&topic=1587&type=ASC&page=1

Met uw berichten / publicaties (welke bestaan uit verdraaingen en onwaarheden) maakt u een onevenredige inbreuk op mijn privacy, maakt u zich (strafbaar) schuldig door deelname aan een hetze, en maakt u daarnaast ook inbreuk op bescherming van mijn goede naam en eer. Ik het geval u niet bereid bent uw medewerking te verlenen, althans mijn verzoek te honoreren, dan zal ik mijn advocaat opdracht geven juridische stappen tegen u te nemen. Mijn advocaat heb ik inmiddels in het bezit gesteld van uw contactgegevens. De (juridische) consequenties uit de instandhouding van de publicatie komen geheel voor uw eigen rekening en risico.

Hieronder een sommatie zoals deze reeds eerder aan diverse relaties van het bedrijf is gezonden, waarvan het merendeel zo verstandig zijn geweest om zich te onthouden van dergelijke gedragingen.
Verder wil ik je dringend verzoeken te stoppen met het zoeken van contact op welke manier dan ook dan wel met het achterlaten van onnodig grievende berichten op internet betreffende cliënt. Ik begrijp dat hetgeen u is overkomen vervelend is maar dat rechtvaardigt nog niet hetgeen qua negatieve berichtgeving/contacten plaatsvindt. Indien voornoemde niet stopt ben ik genoodzaakt een procedure te starten teneinde de negatieve berichtgeving/contacten te laten doen stoppen. De aanzienlijke kosten van een dergelijke procedure zal ik in dat geval op u verhalen.

Ik ga ervan uit dat u het niet zo ver zult laten komen en tot verwijdering van het topic over zult gaan.
Met vriendelijke groet,
Xander B.

Deze e-mail heb ik toen doorgestuurd naar de betreffende klant gezien het niet mijn pakkie-an is... Of toch wel?

TCM
13/12/10, 14:45
Als het bedreigingen zijn dan moet je aangifte tegen hem doen.. Maar gezien de smsjes anoniem zijn is er niet echt veel aan te doen.
Als hoster ben jij niet verantwoordelijk voor de content die erop staat. En alleen met een Notice and Takedown die te controleren is kan je iets doen. Anders moet hij het maar via de rechter laten lopen.
Wellicht is het ook makkelijk je mobiele nummer weg te halen bij je domeinen. Wordt je klant ook lastig gevallen want daarvan staat ook een mobielnummer erbij?

Piwi-Web
13/12/10, 14:49
Als het bedreigingen zijn dan moet je aangifte tegen hem doen.. Maar gezien de smsjes anoniem zijn is er niet echt veel aan te doen.
Als hoster ben jij niet verantwoordelijk voor de content die erop staat. En alleen met een Notice and Takedown die te controleren is kan je iets doen. Anders moet hij het maar via de rechter laten lopen.
Wellicht is het ook makkelijk je mobiele nummer weg te halen bij je domeinen. Wordt je klant ook lastig gevallen want daarvan staat ook een mobielnummer erbij?

De betreffende domeinnaam heeft altijd op mijn naam gestaan gezien ik nog altijd bevriend ben met de eigenaar (Gaat om een clanwebsite zoals je ziet) en hier stond dus nog mijn oude nummer bij,,, daarom ;)

TCM
13/12/10, 15:07
De betreffende domeinnaam heeft altijd op mijn naam gestaan gezien ik nog altijd bevriend ben met de eigenaar (Gaat om een clanwebsite zoals je ziet) en hier stond dus nog mijn oude nummer bij,,, daarom ;)

Dan hebben we het over dezelfde domeinnaam ja.. ;)
Zo zie je maar weer hoe snel je zoiets via Google vind.. Zo zal hij het ook wel gedaan hebben. Wellicht krijgt Domenico naar aanleiding van dit topic ook een berichtje van hem.. ;)

Derek-Jan
13/12/10, 15:13
De betreffende domeinnaam heeft altijd op mijn naam gestaan gezien ik nog altijd bevriend ben met de eigenaar (Gaat om een clanwebsite zoals je ziet) en hier stond dus nog mijn oude nummer bij,,, daarom ;)

Gestaan ? of staat het nog steeds op jouw naam? Dat maakt volgens mij wel een wezenlijk verschil.

Overigens vreemd dat hij je eerst een keurige brief stuurt om vervolgens anoniem te gaan dreigen. Ik heb het betreffende topic niet gelezen maar zou het niet kunnen zijn dat iemand anders jouw bedreigd om zodoende de tegenpartij in een kwaad/kwader licht te zetten?

Domenico
13/12/10, 15:14
Wellicht krijgt Domenico naar aanleiding van dit topic ook een berichtje van hem.. ;)

Jullie willen niet weten wat ik allemaal krijg van personen, bedrijven, quasi juridische instanties en (rechtsbijstand)advocaten. Het is te treurig voor woorden en daarom zal ik jullie daar verder ook niet mee lastig vallen. Misschien dat ik er ooit nog eens topic aan zal gaan wijden...
:lovewht:

rensariens
13/12/10, 15:24
Net als bij TPB op de wall of shame Domenico ;) Zal alleen je positie waarschijnlijk niet versterken als het echt tot een rechtzaak komt.

Heb zelf overigens ook een keer gehad dat familie van me midden in de nacht wakker werd gebeld door een wanbetaler. Ik lig er niet wakker van, maar fijn is anders ;)

TCM
13/12/10, 15:24
Gestaan ? of staat het nog steeds op jouw naam? Dat maakt volgens mij wel een wezenlijk verschil.

Overigens vreemd dat hij je eerst een keurige brief stuurt om vervolgens anoniem te gaan dreigen. Ik heb het betreffende topic niet gelezen maar zou het niet kunnen zijn dat iemand anders jouw bedreigd om zodoende de tegenpartij in een kwaad/kwader licht te zetten?

Hij staat als AdminC & TechC.. Zijn klant is Houder... Misschien is het mobiele nummer van zijn klant niet meer actief dus is hij gelijk zijn oude nummer gaan gebruiken.


Jullie willen niet weten wat ik allemaal krijg van personen, bedrijven, quasi juridische instanties en (rechtsbijstand)advocaten. Het is te treurig voor woorden en daarom zal ik jullie daar verder ook niet mee lastig vallen. Misschien dat ik er ooit nog eens topic aan zal gaan wijden...
:lovewht:

Nu maak je me nieuwsgierig.. ;) Het zal wel aardig wat zijn dan want er zijn genoeg negatieve topics de afgelopen jaren langs gekomen.

Piwi-Web
13/12/10, 15:31
Even wat opheldering van de vragen:
- Domeinnaam staat nu op de naam van de klant. Dat ik technisch contact ben en administratief is waar
- Het betreffende topic is een 1/1 kopie van een nieuwsbericht van de TROS. In het topic wordt er verder over gediscussieerd geloof ik (heb het ook niet echt gelezen ... alleen even de link gevolgd)

Njeh hij kwam mij thuis opzoeken. Geloof dat ik vanmorgen op het nieuws had gehoord dat je de belager nu het ziekenhuis in mag knuppelen? :D:stuart:

ichat
13/12/10, 15:41
linkje of quote ???? apt-get install fud :P

Piwi-Web
13/12/10, 15:45
apt-get install fud :P

Daar dacht ik ook al aan ;) Dat hij maar boven de rivieren blijft (of waar hij op vandaag ook mag wonen ...)

boriss
13/12/10, 15:53
Hup, naar politie en aangifte doen van bedreiging. Klaar.
En rustig afwachten op het moment dat je ook daadwerkelijk echt iets officieels van zijn 'advocaat' krijgt.
Duidelijk iemand die zijn naam probeert te zuiveren.

Piwi-Web
13/12/10, 15:55
Hup, naar politie en aangifte doen van bedreiging. Klaar.
En rustig afwachten op het moment dat je ook daadwerkelijk echt iets officieels van zijn 'advocaat' krijgt.
Duidelijk iemand die zijn naam probeert te zuiveren.

Hup naar de politie zit er niet in gezien de smsjes anoniem zijn ;) Zie ook TS.
Tja iemand die zijn naam wilt zuiveren, 100 % waar, maar ik wacht ook fijn dat ik iets van een advocaat o.i.d. krijgt.

Ik zie hem wel verschijnen... Heb de aflevering op TV gezien en ik gok iets van 'blaffende hongen bijten niet' :X

Yourwebhoster
13/12/10, 16:07
Hup naar de politie zit er niet in gezien de smsjes anoniem zijn ;) Zie ook TS.
Tja iemand die zijn naam wilt zuiveren, 100 % waar, maar ik wacht ook fijn dat ik iets van een advocaat o.i.d. krijgt.

Ik zie hem wel verschijnen... Heb de aflevering op TV gezien en ik gok iets van 'blaffende hongen bijten niet' :X

Ookal zijn de SMSjes anoniem, ze zijn alsnog te tracen. De politie heeft gek genoeg deze mogelijkheid wel namelijk;)

Triloxigen
13/12/10, 16:11
Ookal zijn de SMSjes anoniem, ze zijn alsnog te tracen. De politie heeft gek genoeg deze mogelijkheid wel namelijk;)

Tenzij ze via een buitenlandse gateway gaat dan houd het vrij snel op

boriss
13/12/10, 16:16
Klopt, maar daar weten wij natuurlijk niets vanaf. Dat is allemaal aan de politie om uit te zoeken (niet dat ze dat doen/er de tijd voor hebben) maar goed.
Je zegt ook dat hij aan je huis is geweest, lijkt me ook reden genoeg om de 'anonieme' smsjes in verband te brengen met hem...?

ichat
13/12/10, 16:37
man man man die gast is echt nivo 4chan niet ontstegen - maar volgens mij is daar binnen omroeppend nederland een vakterm voor 'vertrossing' ;)

Piwi-Web
13/12/10, 16:49
@boriss: Nee hij is niet langs geweest, hij wilt wel langskomen zegt ie :) Verder dan de voordeur zal hij echter niet komen.
En hij weet wat hij mag en niet, dus hij weet dat hij mij niks kan maken ... Echt een kwestie van blaffen denk ik.

Enige wat ik erg jammer vind is dat hij familie ermee opzadelt, Mijn telefoonnummer staat gewoon op de website hoor dus (zou hij dit ooit lezen) mag hij mij bellen :)

BReady
13/12/10, 17:30
Ik vind net het volgende adres: http://www.stop-affmarketing.nl/ :nono:

ichat
13/12/10, 19:54
piwi_web als ie komt laat ie dan wel een afspraak maken en DM me eff waar dat dan is, dit soort dingen zou altijd leuk met een compact cam en een feed naar youtube


euh OW zei ik dat nou hardop?????

Derek-Jan
13/12/10, 20:19
Ik vind net het volgende adres: http://www.stop-affmarketing.nl/ :nono:

Ik was echt in de veronderstelling dat het om de presentator ging.... zal wel in de war zijn met een ander :drunk:

Dezo
13/12/10, 21:25
Ik vind net het volgende adres: http://www.stop-affmarketing.nl/ :nono:

Leuke gast ... maak het maar mee.

ICTRecht
13/12/10, 21:29
Xander de Buisonjé is heel iemand anders dan Xander B. :)

Bij smaad en laster is het héél moeilijk voor een provider om te oordelen of een notice/takedown terecht is. Je weet immers niet wie er gelijk heeft. Het is toegestaan om over vermeende oplichters te praten (zie ook Oplichting en fraude (http://www.iusmentis.com/zakendoen/oplichting-fraude/) en met name het stukje "Forums over oplichting en oplichters" onderaan) ook als niet vaststaat bij de rechter dat hij oplichter is - of zélfs als vaststaat dat hij dat niet is(!).

In het algemeen zou ik niet snel toegeven bij een notice over smaad. Mijn ervaring is dat er snel zaken verkeerd voorgesteld wordt, bewijs vervalst wordt of dingen compleet uit hun verband getrokken. Daar kun jij als hoster niet over oordelen. In de IS Interned-zaak (http://www.ispam.nl/archives/1886/is-interned-services-wint-rechtszaak-tegen-staat/) werd geoordeeld dat je dat dan ook niet hoeft.

Piwi-Web
14/12/10, 01:02
Ik denk dat we het over de juiste Xander B. hebben.

Heb weer diverse e-mails van hem mogen ontvangen met dreigementen. Jammer, want aan dreigementen heeft natuurlijk niemand wat.
Gezien de klant dit keer zelf benaderd is heb ik deze maar geadviseerd het betreffende topic op de website te laten verwijderen. Gezien hij wel de bevoegdheden daarvoor heeft en ik niet (En Xander, dat had je beter direct kunnen doen!)

Natuurlijk (en wie had dat nu niet verwacht) dwingt hij ook dit topic te verwijderen.

Gezien Xander meeleest: Nou Xander, helaas, ook hier heb ik geen bevoegdheden voor!

Ik ben er i.i.g. klaar mee,,, jammer dat dit soort mensen bestaan

Piwi-Web
14/12/10, 02:07
Domenico zullen we de handjes ineenslaan? :D:lovewht:
De soap is voor mij over ... Heb genoeg gelachen voor een avond :thumbup:

ichat
14/12/10, 10:28
ik kan natuurlijk alleen maar mijn mening geven, maar ik hoop gewoon dat mensen zich niet zo door dit soort gedrag laten intimideren.

iemand die nog niet veroordeelt een oplichter noemen gaat misschien wat ver, ook al sta je gewoon in je recht (begrijp ik uit dit draadje). maar als zelfs dit soort besprekingen al niet kunnen, is er sireus iets mis met ons land, je zou eventueel kunnen overwegen om te modereren naar aanleiding van 'bepaalde' reacties (maar daar heb je je forum regelementen ook voor).

ik wil deze meneer in ieder geval duidelijk maken, A dat deze draad er bestaat om kennis en ervaring te delen hoe om te gaan met bepaalde situaties. en in dat opzicht, weegt die kennis deling ten alle tijden zwaarder dan uw ego (want laten we wel wezen het is vooral uw gevoel van trots dat gekrengt lijkt te worden? in dit draadje).

mijn suggestie, wees gewoon een aardige vent, bied indien van toepassing netjes excuses aan bij de mensen die u mogelijk al dan niet last hebt bezorgt, (liefst natuurlijk met een bloemetje) en als dat allemaal rond is wil ik bij deze aanbieden om in ieder geval in mijn posts uw naam te censureren. en ik kan me voorstellen dat andere posters dat ook wel willen overwegen...

goede deal lijkt me...

Piwi-Web
14/12/10, 15:18
Dacht ik rust te hebben begint hij weer met zijn achterlijke smsjes en e-mails...

Stewie
14/12/10, 15:27
Wat is zijn doel nou precies? Het topic was door jouw klant toch al verwijderd?

Piwi-Web
14/12/10, 15:39
Wat is zijn doel nou precies? Het topic was door jouw klant toch al verwijderd?

Hij wilt dit topic ook verwijderd hebben ;) :)

Tim.Bracquez
14/12/10, 15:51
Hij wilt dit topic ook verwijderd hebben ;) :)
Blijkbaar heb jij veel macht (denkt hij) :stuart:

Gewoon negeren? Hij zal het ooit eens beu worden. Zoniet even naar de politie stappen

Piwi-Web
14/12/10, 16:03
Blijkbaar heb jij veel macht (denkt hij) :stuart:

Gewoon negeren? Hij zal het ooit eens beu worden. Zoniet even naar de politie stappen

Ja ik reageer er ook niet op, maar dat gestalk via SMS wordt ik een beetje kotsbeu. Heb wel wat beters te doen ;)

Domenico
14/12/10, 16:10
Ja ik reageer er ook niet op, maar dat gestalk via SMS wordt ik een beetje kotsbeu. Heb wel wat beters te doen ;)

Heb je geen iphone? -> http://www.mcleaner.com/iphone_mcleaner.jsp

Mikey
14/12/10, 16:23
Heb je geen iphone? -> http://www.mcleaner.com/iphone_mcleaner.jsp

Gewoon DENY ALL FROM *


Gelukkig "ieder het zijne", weer een extra google hit :lovewht:

Domenico
14/12/10, 16:30
Gewoon DENY ALL FROM *


Gelukkig "ieder het zijne", weer een extra google hit :lovewht:

Heb jij een linux phone dan?

We gaan weer aardig offtopic maar eerlijk gezegd heb ik het bwel gehad met dit topic. Het zou beter zijn voor iedereen om het maar te sluiten...

Mikey
14/12/10, 16:33
Het zou beter zijn voor iedereen om het maar te sluiten...

Het wordt je toch niet te heet onder de voeten met een hijgende Alessandro in je nek ?

Piwi-Web
14/12/10, 17:11
Ik vind ook dat dit topic gewoon open mag worden gehouden... Ik deins er i.i.g. niet voor terug.

Ik ga hem i.i.g. in mijn spamfilter gooien :) Hebben we daar mooi geen last meer van! :D

Domenico
14/12/10, 17:13
Het wordt je toch niet te heet onder de voeten met een hijgende Alessandro in je nek ?

Ik heb vooralsnog van niemand last.

ichat
14/12/10, 17:42
Ik heb vooralsnog van niemand last.

oooooeewwwh pas maar op :nono:

Meer ontopic:

Ik hoop toch nog steeds dat ie m'n vorige post ter harte neemt, het is gewoon zo enorm veel leuker om het vriendelijk te vragen, en ook zo veel efficiënter.

Oh enne Xander (zo heette je toch?) : probeer het nu gewoon eens met bloemen en 'het spijt me' en 'wil je alsjeblieft' het werkt! Echt waar! het werkt..

groeten:

GC-Hosting
14/12/10, 18:34
Pim, gewoon lekker negeren dat soort lui.. Die kerel is zelf te bang ze huis uit te komen....

cfmweb
14/12/10, 19:11
Misschien kun je nog wat van zijn berichten plaatsen in dat topic over "Grappige emails en berichten" kunnen we ook eens lachen ;)

Piwi-Web
14/12/10, 19:30
Misschien kun je nog wat van zijn berichten plaatsen in dat topic over "Grappige emails en berichten" kunnen we ook eens lachen ;)

Dat zou ik kunnen doen maar dan roep ik natuurlijk nog meer geleuter op mij af ;)

Robca
16/12/10, 10:22
klacht indienen tegen de e-mails en sms'en, en als hostingbedrijf raad ik iedereen aan pas te reageren als officiële instanties hierom vragen. Iedereen kan zijn wil laten blijken, maar daarom moet je die niet blindelings aanvaarden!

Ik zou graag de auto van mijn buren hebben omdat er letters van mijn naam in voorkomen maar of die zo gek gaat zijn de auto af te geven omdat ik het via mail vraag... Vragen staat vrij zeker...

xaban
16/12/10, 10:35
Heb jij een linux phone dan?

We gaan weer aardig offtopic maar eerlijk gezegd heb ik het bwel gehad met dit topic. Het zou beter zijn voor iedereen om het maar te sluiten...

Jij bent de baas, maar ik hoop niet dat je dit doet omdat je onder druk wordt gezet :)

Verder; Xander B., grow up!

dennis0162
27/12/10, 19:07
Xander B. woont hier een paar straten verder. Wil best een keer langs gaan:)

Yourwebhoster
27/12/10, 19:08
Xander B. woont hier een paar straten verder. Wil best een keer langs gaan:)

serieus? ben benieuwd hoe hij zou reageren:eek:

mgielissen
27/12/10, 19:10
serieus? ben benieuwd hoe hij zou reageren:eek:

Neem bigfrank.nl mee, die zal indruk genoeg maken :drunk:

Yourwebhoster
27/12/10, 19:12
Neem bigfrank.nl mee, die zal indruk genoeg maken :drunk:

:w00t:Die kende ik nog niet, maar zeker leuk:)
@dennis, hoe weet je eigenlijk dat hij daar woont? Ooit een aanvaring mee gehad of?

Piwi-Web
27/12/10, 19:15
:w00t:Die kende ik nog niet, maar zeker leuk:)
@dennis, hoe weet je eigenlijk dat hij daar woont? Ooit een aanvaring mee gehad of?

Is op TV geweest :P En als hij in jouw dorp/stad zou wonen dan zou je dat toch ook wel weten niet? :P

Hij is gestopt met stalken... geen aandacht meer aan besteed ^^

dennis0162
27/12/10, 19:21
:w00t:Die kende ik nog niet, maar zeker leuk:)
@dennis, hoe weet je eigenlijk dat hij daar woont? Ooit een aanvaring mee gehad of?

Nee gelukkig niet:)

Ik was dit aan het kijken: http://www.opgelicht.nl/index.php?id=uitzendingen&itemUid=334&ns_type=dHhfYnJvYWRjYXN0c19pdGVtcw==&ns_field=dGl0bGU=&ns_id=MzM0&ns_search_field=dWlk

De huizen kwamen mij bekend voor:)

Toen even gaan googlen en kwam ik dit tegen:

http://whois.domaintools.com/uwinternet.com
en dit: http://www.zoekned.nl/Oosterhout/BuXa+Multimedia+Services_1385650

Piwi-Web
27/12/10, 20:10
daar is hij geloof ik al uitgezet als ik mij niet vergis

brammetjeh
28/12/10, 11:28
CHeck wel even hoe het zit met een eventuele rechtsbijstand verzekering. Want wanneer er wel juridiche gevolgen aan zouden gaan zitten zijn de kosten vaak niet heel erg leuk.

dhmedia
29/12/10, 19:46
Als hij je loopt te stalken en daarmee je familie betrekt dan zou ik sowieso even langs de politie gaan om dit te melden, dan hebben ze in ieder geval iets en ook al kan je er geen aangifte voor doen is dat voor de toekomst (mocht hij niet stoppen) al iets wat je gemeld heb en meegenomen kan worden als het wel op aangifte aankomt.

Ik zie ook een reden waarom dit topic zou moeten verdwijnen, ik zie dit als een heel positief topic voor anderen hier want het houdt je scherp, er zijn heel wat oplichters in dit land en dat kan je soms gewoon je hele zaak kosten.

google zijn naam dat zegt genoeg...