PDA

Bekijk Volledige Versie : PLESK Server Vernieuwing - Domeinen overzetten



Melian
13/12/10, 11:06
Hallo,

Ik ben vrij nieuw met plesk,

En vraag mij af hoe ik uit een oude plesk al mijn domeinen kan overzetten naar een nieuwe plesk wat op een andere server en name-server draait...

Mijn huidige server gaat namelijk over 2 dagen uit de lucht!

M'n oude server draait op PLESK 9.2.3
M'n nieuwe server op PLESK 9.5.3

Alle DNS instellingen staan momenteel nog naar m'n oude server.

Groeten, Melian

Triloxigen
13/12/10, 11:17
Migration Manager

Melian
13/12/10, 11:32
Migration Manager
En hoelang duurt het ongeveer voordat het actief is?
(dat alle domeinen over zijn van server a naar server b?)

Het betreft ongeveer 22 domeinen

Zijn er tevens andere mogelijkheden?
Met DNS Settings?

Aangezien ik momenteel al een nieuwe omgeving heb
gecreƫerd op de nieuwe server voor de domeinen.

Triloxigen
13/12/10, 11:47
Het copieren van de data ligt aan je verbindingm, hoevelheid data, etcetc. Niks over te zeggen.
Mbt je DNS moet je zorgen dat de TTL zo laag mogelijk staat indien IP's gaan veranderen.

rensariens
13/12/10, 12:10
Begin op tijd, heb hier niks anders dan problemen gehad met migreren van plesk (tussen verschillende versies).

zebrafilm
13/12/10, 12:29
Ook ik heb nog nooit een vlekeloze migratie gehad maar misschien is het handig om te weten dat een backup (terugzetten) hetzelfde kan doen als een migratie.
DWZ als je een backup maakt op een externe (snelle HD en die weer aan de nieuwe server hangt je vrij snel weer online kan zijn.)
Als je migratie wel goed loopt kun je een eerste migratie doen terwijl je oude server nog in de lucht is, als alles goed loopt op de tweede kun je een 'sync' doen voor de laatste wijzigingen en dan je IP overzetten naar je nieuwe machine. Heb je maar enkele minuten downtime.
Ik zet zelf wel de mail server uit vlak voor de SYNC actie zodat er geen mails verdwijnen.
Je kunt een tijdje draaien met de zelfde licentie op de oude en nieuwe machine. Ik geloof dat het oficieel 30 dagen is. Doe je dat niet dan krijg je weer allerlei fout meldingen.

Melian
13/12/10, 14:59
Bedankt voor jullie snelle reacties..!!

Inmiddels is de migratie begonnen :)