PDA

Bekijk Volledige Versie : melding 'apache is working' aan te passen?



Derek-Jan
12/12/10, 14:24
Als ik bij de dns instellingen van een domein verwijs naar een server waar dit domein niet is aangemaakt dan krijg ik een wit scherm met daarop in zwarte letters iets in de trant van 'apache is working' .....

Is het mogelijk deze melding ergens aan te passen?

Is de vorm van deze melding afhankelijk van het gebruikte controlepaneel?

Ahmed
12/12/10, 14:32
Meestal in /var/www/html

ichosting
12/12/10, 14:33
Je kunt in /var/www/html kijken. Daar staat die index pagina vaak wel.
Of anders in apache config kijken waar de htdocs directory te vinden is.

The-BosS
12/12/10, 14:35
Als ik bij de dns instellingen van een domein verwijs naar een server waar dit domein niet is aangemaakt dan krijg ik een wit scherm met daarop in zwarte letters iets in de trant van 'apache is working' .....

Liefst wel ja, anders heb je dns verkeerd ingesteld maar blijkbaar vergeten het domein op de server aan te maken.


Is het mogelijk deze melding ergens aan te passen?

Ja dat is mogelijk, ik zou zeggen RTFM eens.
TIP1: httpd.conf (of apache2.conf)
TIP2: /var/www/


Is de vorm van deze melding afhankelijk van het gebruikte controlepaneel?

Ja en nee, het is meer afhakelijk van de config dan van het controlpanel.

Derek-Jan
12/12/10, 14:49
Als ik het goed begrijp dan is dit dus een instelling die dan geld voor de gehele server?

Ik bedoel dus niet de pagina's die je te zien krijgt als je een domein hebt aangemaakt waar nog geen website op staat.

Is dit ook iets wat je te zien krijgt als je ipv een website alleen maar een ip zou intypen?

(sorry voor de misschien ietwat vreemde vragen maar ben dan ook een hele nieuwsgierige leek)

Ahmed
12/12/10, 14:54
http://bit.ly/hPhWrP (ip-link)

Dit kun je in /var/www/html aanpassen inderdaad.

De pagina's van een leeg hostingaccount kun je in je Controlepaneel aanpassen in de master-template in DirectAdmin staat dat in domains/default/ bijvoorbeeld

Derek-Jan
12/12/10, 17:10
http://bit.ly/hPhWrP (ip-link)

Dit kun je in /var/www/html aanpassen inderdaad.

De pagina's van een leeg hostingaccount kun je in je Controlepaneel aanpassen in de master-template in DirectAdmin staat dat in domains/default/ bijvoorbeeld

Duidelijk voorbeeld van waar ik naar toe wil......

Maar..... wat ik dus uiteindelijk wil is :

dmv een extra optie in het controlepaneel het account uitschakelen mits er voldaan word aan een aantal variabelen.

Indien het account uitgeschakeld is wil ik dus een bepaalde pagina aangeroepen zien (het liefst zonder al te veel omwegen). Niets meer en niets minder.

Zo ongeveer als wat er gebeurt als men de optie suspend na verbruikslimiet inschakeld. Maar dan met een andere 'if a=$ then site=suspend ' (of zoiets..)

Zou dit mogelijk zijn binnen bv DA ?

ichosting
12/12/10, 18:19
Dat doet directadmin al default als je een site suspend.

Derek-Jan
12/12/10, 18:23
Dat doet directadmin al default als je een site suspend.

Ja maar het gaat in dit geval niet over een site die gesuspend moet worden.

Ik nam dat even als voorbeeld.

Ik wil om een andere reden een site offline kunnen zetten, maar wel automatisch en dus indien aan een bepaalde voorwaarde word voldaan. Aansluitend wil ik die zelfde site ook weer online kunnen zetten als wederom aan een bepaalde voorwaarde is voldaan. En natuurlijk ook weer automatisch.

De vraag is nu of dit kan, zijn hier bv plugins voor of is dit te programmeren?

ju5t
12/12/10, 19:45
Je kunt de site suspenden via DirectAdmin en de suspend-placeholder via een SQL verbinding de status opvragen (reden weergeven, etcetera).

Geert-Jan
12/12/10, 19:52
Ja dat is mogelijk, ik zou zeggen RTFM eens.
TIP1: httpd.conf (of apache2.conf)
TIP2: /var/www/


RTFM :innocent:

/var/www en apache2 kom je tegen bij Debian configs, en dan krijg je een pagina te zien met IT WORKS!

/var/www/html kom je tegen bij Redhat clones, en die tonen de tekst 'Apache is function normaly'.

Ahmed
12/12/10, 21:05
Duidelijk voorbeeld van waar ik naar toe wil......

Maar..... wat ik dus uiteindelijk wil is :

dmv een extra optie in het controlepaneel het account uitschakelen mits er voldaan word aan een aantal variabelen.

Indien het account uitgeschakeld is wil ik dus een bepaalde pagina aangeroepen zien (het liefst zonder al te veel omwegen). Niets meer en niets minder.

Zo ongeveer als wat er gebeurt als men de optie suspend na verbruikslimiet inschakeld. Maar dan met een andere 'if a=$ then site=suspend ' (of zoiets..)

Zou dit mogelijk zijn binnen bv DA ?

Ik denk niet dat dat in DA mogelijk is, wellicht als je de code aanpast. Weet verder niet of de code van DA door bijv. ioncube is gehaald. Dan zou je eventueel een extra status toe kunnen voegen naast 'suspended' maar dan zit je weer met DA updates e.d.