PDA

Bekijk Volledige Versie : php code zwaar?



tomv
08/12/10, 20:06
Ik heb enkele honderden pagina's die dezelfde php code gebruiken. Het gaat enkel om het weergeven van de url en daarvan wordt een bepaald stukje weergegeven. Het is dus iets simpels.

Nu is het zo dat de code onderdelen bevat die niet echt nodig zijn. En nu de vraag of dit impact kan hebben als deze honderden pagina's tegelijkertijd opgevraagd worden door bezoekers? Weegt zo een code op zich al door op de prestaties van een shared account?

marsipulami
08/12/10, 20:13
Dat kan wel denk ik. De code (lees pagina) wordt in het geheugen ingeladen en op het moment dat deze enkele KB's is en niet alles wordt gebruikt dan word er niet efficient gebruik gemaakt van de resources

Ramon Fincken
08/12/10, 20:14
als ie statische dingen ophaalt die eens in de zoveel tijd veranderen .. moet je eens aan caching gaan denken, en altijd je code nalopen

vne
09/12/10, 00:28
ik zou er niet zo zeer wakker van liggen, tenzij het extreem vaak bezocht wordt... Zowat elk PHP framework dat je zou gebruiken heeft "last" van die zelfde overhead...

tomv
09/12/10, 01:30
Dank jullie wel voor de antwoorden

PreServer
09/12/10, 02:47
heb je meschien een voorbeeld van de code, dat zou een en andere een stuk verduidelijker, hele frameworks laden voor een simpele zoek en vervang in een url is natuurlijk overkill (en is ook best te merken in response tijd en resources)

Een goede opcode cacher als xcache en verwanten kan natuurlijk nooit kwaad

Achos
10/12/10, 12:16
Wanneer je objecten gebruikt dan zal de ongebruikte code minimaal tot niet worden geladen. De code binnen een class wordt pas geladen wanneer de class ook daadwerkelijk wordt geinitialiseerd.

Je zou de code moeten tonen, wil je kijken of er verbeteringen in aan te brengen zijn.

The-BosS
10/12/10, 16:44
-knip-

Fucking spammer hou je eens met iets nuttig bezig

Edit Janneman: vooral quoten, dan is z'n doel 2 keer bereikt...