PDA

Bekijk Volledige Versie : Site neemt tekst van mij over, maar tekst is niet te vinden als je de pagina bezoekt



Ramon Fincken
07/12/10, 16:18
Ok, de titel is wat cryptisch .. dus hier komt ie:

ik beheer een site (tis een blog) en als ik op de titel of url zoek staat er steevast een niet gerelateerde nederlandse site die in google voorkomt.

Het lijkt erop als ik in google zoek dat die andere site een of meerdere berichten overneemt. Opzich niet zo erg. Maar als ik dan die webpagina bezoek, staat het nergens! Ook niet hidden in de HTML source.

En daar zit t m juist. Ik heb t gevoel dat die site mee wil liften op de site die ik beheer en dat vind ik niet correct.

Wat zouden jullie doen?

Ik moet trouwens eens kijken of als ik de site met een googlebot referrer/agent bezoek ik zelf iets anders zie.

davinci
07/12/10, 16:19
check de googlecache eens

Ramon Fincken
07/12/10, 16:22
check de googlecache eens

Die is uitgeschakeld in de zoekresultaten, wel een "gerelateerd" en als ik cache:diepaginaurl intik zegt ie dat die niet bestaat.

edge
07/12/10, 16:28
Ga even naar de betreffende site al een googlebot spider.
Het kan zijn dat ze "cloaken" met o.a. jouw teksten.

Ramon Fincken
07/12/10, 16:30
Update: ik heb niet goed gekeken destijds, IN hun source staat een blok HTML waar echt zeer veel teksten met zoekwoorden die aan hun site gerelateerd zijn staan, waaronder de site die ik beheer.

Dat blok staat met CSS op hidden, waardoor je t als gewone bezoeker niet ziet.

Wat te doen? Opgeven bij google als misbruik? Sitebeheer mailen?

Ik heb jaren geleden iets soortgelijks gehad, maar dan met meta keywords. Klantnaam was gebruikt bij een concullega in zelfde branche, samen met namen van andere concullegas. Destijds heb ik de webmaster gemaild als zijnde inbreuk op merkrecht (geloof ik). Hielp direct.
Maar nu kan ik dat niet doen, want de site die ik beheer heeft geen zaken vastgelegd ofzo, maar het idee ( meeliften op zoekresultaten ) is hetzelfde.

De hoeveelheid tekst in dat blok HTML is dusdanig groot dat dit absoluut met opzet is gedaan, niet eens een test die vergeten is weg te halen.

Ramon Fincken
08/12/10, 11:30
Heb t bij google+bing gereport. Er waren meerdere pagina's waarin verborgen lappen tekst zaten waaronder de urlnaam van de site die ik beheer.

Echt schandalig om zo mee te liften op andermans zoekresultaten!

Triloxigen
08/12/10, 11:52
Dat heeft een andere grote ISP een tijd lang geleden ook gedaa, WHT en veel webhosters geindexeerd en vindbaar gemaakt maar je werd direct geredirect naar hun website.

edge
08/12/10, 12:18
BWM Duitsland deed ook zoiets en kreeg toen een ban van Google.

chielsen
08/12/10, 12:24
Zijn die bots niet zo slim dat ze het zowel als user als als bot rederen? Of laten ze het afhangen op headers? Volgens mij heeft google ook wel wat 'normale' spiders met bijv IE toch?