PDA

Bekijk Volledige Versie : Niet echt een hosting bedrijf maar ik vraag het toch even



Gaia
30/11/10, 17:54
Beste WHT mensen,

Ik wil binnenkort een bedrijfje beginnen maar ik heb wat info nodig.

Het gaat om een media bedrijf die mediauitingen aanbied. Dit wordt een eenmanszaak. Alleen wil ik via deze site ook vrienden van mij (freelancers) promoten met hun werk en dat bezoekers deze mensen kunnen inhuren.

Ben ik dan nog wel een 1-manszaak? Zo niet, als wat moet ik mezelf dan registreren?

Met vriendelijke groet,

Marvin 't Zand

Triloxigen
30/11/10, 17:58
Loop bij de kvk binnen en vraag het, daar zijn ze immers voor.

chielsen
30/11/10, 18:00
Ja kan in principe 100 man personeel hebben als eenmanszaak. Het gaat alleen om de eigenaar. Vaak zijn mensen met een eenmanszaak wel zzp'er (zelfstandige zonder personeel), maar dat hoeft helemaal niet.
Trouwen volgens mij zijn die vrienden van jou ook gewoon klant ipv werknemers toch?

Gaia
30/11/10, 18:05
Mwah. Ik zorg dat ze opdrachten krijgen. Dus je kan ze inderdaad als klant zien. Nog nooit zo bekeken.

@Trilox: Als me vraag hier beantwoord wordt, scheelt me weer een uur reizen :).

The-BosS
30/11/10, 18:08
@Trilox: Als me vraag hier beantwoord wordt, scheelt me weer een uur reizen :).

Ooit van de uitvinding gehoord die "telefoon" heet, trouwens als je ondernemer wilt worden moet je er ook iets voor over hebben lijkt me.

Gaia
30/11/10, 18:14
Dit heeft vrij weinig te maken met "Er iets voor over hebben". Momenteel zit ik full-time op school en heb 2 banen ernaast tot 1 januari. Momenteel heb ik de tijd dus niet voor lange gesprekken en allemaal info zoeken, vandaar dat ik de info hier vraag. Simpel en snel. Dus ipv mij te bekritiseren over mijn motivatie ofzo, kan je me ook gewoon helpen met de info die ik zoek of anders gewoon niet reageren.

Marvin

hendrik87
30/11/10, 18:48
Je spreekt jezelf tegen. Maar om je vraag te beantwoorden, als eenmanszaak registreren is goed genoeg. Zoals je zelf zegt promoten van "freelancers" dus dat is geen personeel.

chielsen
30/11/10, 18:55
Je spreekt jezelf tegen. Maar om je vraag te beantwoorden, als eenmanszaak registreren is goed genoeg. Zoals je zelf zegt promoten van "freelancers" dus dat is geen personeel.

En dat zou dus ook niets uitmaken.

The-BosS
30/11/10, 19:58
Dit heeft vrij weinig te maken met "Er iets voor over hebben". Momenteel zit ik full-time op school en heb 2 banen ernaast tot 1 januari. Momenteel heb ik de tijd dus niet voor lange gesprekken en allemaal info zoeken, vandaar dat ik de info hier vraag. Simpel en snel. Dus ipv mij te bekritiseren over mijn motivatie ofzo, kan je me ook gewoon helpen met de info die ik zoek of anders gewoon niet reageren.

Marvin

Blijf dan lekker op school en begin pas een eigen bedrijf als je tijd hebt en niet als hobby om een nieuwe brommer te kunnen kopen. Als je het nu al te druk hebt met god weet ik veel dan moet je zeker al geen bedrijf beginnen. Of ga je tegen je klanten zeggen als ze bellen kun je binnen 40 minuten even terug bellen want ik heb een toets/test/examen/... op dit moment.

StevenW
30/11/10, 22:37
Blijf dan lekker op school en begin pas een eigen bedrijf als je tijd hebt en niet als hobby om een nieuwe brommer te kunnen kopen. Als je het nu al te druk hebt met god weet ik veel dan moet je zeker al geen bedrijf beginnen. Of ga je tegen je klanten zeggen als ze bellen kun je binnen 40 minuten even terug bellen want ik heb een toets/test/examen/... op dit moment.




Dit heeft vrij weinig te maken met "Er iets voor over hebben". Momenteel zit ik full-time op school en heb 2 banen ernaast tot 1 januari. Momenteel heb ik de tijd dus niet voor lange gesprekken en allemaal info zoeken, vandaar dat ik de info hier vraag. Simpel en snel. Dus ipv mij te bekritiseren over mijn motivatie ofzo, kan je me ook gewoon helpen met de info die ik zoek of anders gewoon niet reageren.

Marvin

Lezen :D. Vroeg dingen uitzoeken bespaart later werk.

Allemaal maar hier komen vertellen dat ie zich wat moeite moet doen terwijl niemand serieus even zelf zijn kennis hierin wil delen zodat de TS er wat aan heeft.

OT: Eenmanszaak dekt het hele zooitje af. Dat je verwijst naar andere freelancers is geen probleem in dit geval omdat ze niet direct werk voor je verrichten voor zover ik kan opmaken uit je post. Enkel ergens heen verwijzen mag natuurlijk (bijna) altijd. ZZP'er worden is ook een optie.

The-BosS
30/11/10, 22:45
Lezen :D. Vroeg dingen uitzoeken bespaart later werk.

Allemaal maar hier komen vertellen dat ie zich wat moeite moet doen terwijl niemand serieus even zelf zijn kennis hierin wil delen zodat de TS er wat aan heeft.

Daar zeg je een sleutel woordje uitzoeken, dit is iets anders dan een ander voor je het laten uitzoeken. En als je nu geen tijd hebt doe het dan als je er tijd voor hebt na 1 januari bvb. Lijkt wel of iedereen in nederland een eigen zaak wil beginnen en nog eens weet hoe hij zijn veters moet binden.

BsHosting
30/11/10, 22:46
Allemaal maar hier komen vertellen dat ie zich wat moeite moet doen terwijl niemand serieus even zelf zijn kennis hierin wil delen zodat de TS er wat aan heeft.


Ondernemer zijn is niet ff van horen zeggen, dat houd juist wel in moeite doen.
Dus we kunnen hier allemaal van alles vertellen, maar TS moet gewoonweg zelf stappen ondernemen door een gesprek aan te gaan bij de KVK.

Ts wil zelf een bedrijf starten dus is het ook logisch dat meneer daar zelf moeite voor gaat doen, hulp kan je op wht altijd vragen maar er wordt ook verwacht dat je zelf eerst eens wat gedaan hebt.

Of denkt ts ook dat als ie een bedrijf opstart dat een boekhouder zelf wel komt aanlopen, dat een zakelijke rekening de dag erop al bij je post ligt etc etc.

Dit klinkt inderdaad weer ik zit op school en ga lekker een bedrijfje starten, als je nu al geen tijd wilt investeren in een gesprek bij de kvk vraag ik me af hoe je de rest wil gaan doen.
Misschien eens handig eerst je school af te maken en dan een bedrijf te starten, want 1 van de 2 lijd er geheid onder.