PDA

Bekijk Volledige Versie : Tips nodig!



iDesign
27/11/10, 09:11
Hallo iedereen,

op korte termijn wil ik naast webhosting bieden aan mijn klanten, ook meer de markt op met webhosting. Alleen zoals alles, probeer ik ook hier informatie in te winnen over wat de beste manier zou zijn.

Dus als jullie nog tips hebben voor het starten van een webhosting, dan zou dat zeer welkom zijn!

marsipulami
27/11/10, 09:31
Je mag om te beginnen wel iets meer uiteen zetten wat je wilt. En je zinsopbouw klopt ook niet heel veel van.

Wat weet je al, wat wil je bereiken?

cfmweb
27/11/10, 10:27
Dit forum heeft een zoekfunctie, gebruik die eerst eens.

iDesign
27/11/10, 10:36
Excuus, slechte start gehad :P

Mijn idee was om shared webhosting te bieden met een 24/7 service.

Dat was het eigenlijk in het kort :P

iDesign
27/11/10, 10:38
Dit forum heeft een zoekfunctie, gebruik die eerst eens.

Bedankt voor de tip. Ik zal eens wat verder kijken.

Marin
27/11/10, 10:49
Excuus, slechte start gehad :P

Mijn idee was om shared webhosting te bieden met een 24/7 service.

Dat was het eigenlijk in het kort :P

Ja, daar ben je niet uniek in hoor. Maar stel eens wat gerichtere vragen en geef aan wat je zelf al hebt uitgezocht.

cfmweb
27/11/10, 11:01
Excuus, slechte start gehad :P

Mijn idee was om shared webhosting te bieden met een 24/7 service.

Dat was het eigenlijk in het kort :P

Laten we zeggen dat dat idee niet helemaal origineel is...
(understatement of the year)

Maar ik begrijp eruit dat je je eigen webdesign klanten wilt gaan hosten? Dat kan natuurlijk, en als je genoeg klanten hebt is dat nog rendabel ook.
Maar er zijn wel al heeel veel topics over 'starten met hosting' dus je doet er idd goed aan om eens te zoeken. Je zult zien dat er al erg veel info te vinden is hier.
Vrgr Chris

The-BosS
27/11/10, 17:19
Mijn idee was om shared webhosting te bieden met een 24/7 service.
Gelukkig maar, of was je van plan om je server(s) iedere dag om 9u00 op te starten en om 18u00 terug uit te zetten ;)

iDesign
27/11/10, 19:03
Gelukkig maar, of was je van plan om je server(s) iedere dag om 9u00 op te starten en om 18u00 terug uit te zetten ;)

Grapjas... met 24/7 service bedoel ik obviously een 24/7 helpdesk.

Redservers
27/11/10, 19:05
Grapjas... met 24/7 service bedoel ik obviously een 24/7 helpdesk.

Dus je neemt iemand in dienst die 12 uur per dag achter een scherm zit?
Of je zit zelf 24/7 achter een scherm...

In welk opzicht wil je andere service geven dat wij doen?

iDesign
27/11/10, 19:05
Laten we zeggen dat dat idee niet helemaal origineel is...
(understatement of the year)

Maar ik begrijp eruit dat je je eigen webdesign klanten wilt gaan hosten? Dat kan natuurlijk, en als je genoeg klanten hebt is dat nog rendabel ook.
Maar er zijn wel al heeel veel topics over 'starten met hosting' dus je doet er idd goed aan om eens te zoeken. Je zult zien dat er al erg veel info te vinden is hier.
Vrgr Chris

Het is by far een origineel idee, maar de rest had je wel goed. Ik wil dus alle websites van mijn klanten hosten, en ja, dat zijn er genoeg om een server te vullen. Maar ik kwam bij 'toeval' op deze website terecht en besloot een topic te maken omdat ik niet in een oogopslag zulkgelijke topics zag (ogen hingen half dicht). Maar ik zal zeker even verder kijken:)

iDesign
27/11/10, 19:08
Dus je neemt iemand in dienst die 12 uur per dag achter een scherm zit?
Of je zit zelf 24/7 achter een scherm...

In welk opzicht wil je andere service geven dat wij doen?

Vraagje, wie heeft het over andere service? Er werd gevraagd wat het idee was, ik geef aan dat ik de webhosting van mijn klanten in eerste instantie wil gaan doen en dat ik daar wel een goede service bij wil leveren.

systemdeveloper
27/11/10, 20:25
Kijk wat je zelf nu al allemaal kunt. Een pakketje op een reseller server/hosting aanmaken is geen rocketscience.
Pak je een managed server/vps zodat je klanten niet de dupe worden indien er een storing is en je komt er zelf even niet uit.
Na een jaar zul je vast een beter idee hebben wat je aan problemen tegenkomt en kun je eventueel het managed deel van de server laten vallen en dat zelf doen.
Na dat jaar heb je ook een goed idee wat je ongeveer aan support aan je klanten moet leveren.
Hoe beter je je zaken in orde hebt, hoe minder je klanten je nodig hebben.

Buitenstaander
09/02/11, 16:45
Idesign, Mag ik een ander idee aan het licht brengen?
Ik zou als ik u was eerst een marketingplan maken. Hiermee wordt ook een stuk duidelijker wat nu precies de bedoeling is middels de analyses. Het hoeft niet heel uitgebreid, maar in het kort om de boel te verduidelijken voor uzelf. Vanuit dit plan of deze gemaakte pay-off (lees: samenvatting) kunt u een stuk makkelijker handelen omdat u zelf in de gaten kunt houden of bepaalde acties wel bij uw ideeën past. In uw geval met shared hosting bijvoorbeeld: Waar wilt u dit gaan inzetten? Met welke middelen? bepaal uw doelgroep. Hoe ga ik deze bereiken? Met welke leveranciers ga ik in zee? Hoe ga ik dit bekostigen? En natuurlijk niet te missen: stel realistische doelen voor uw bedrijf en wees creatief met hoe deze te bereiken.

Kennis over de producten zelf is wel een pré, maar daar kunnen de vriendelijke mensen hier bijvoorbeeld u wel verder mee helpen:)

Met vriendelijke groet,
Buitenstaander