PDA

Bekijk Volledige Versie : periodiek facturen



groochy
26/11/10, 02:36
Hallo,

Wij zijn een bedrijfje aan het opstarten dat zich gaat toeleggen op webdesign en al het print gedeelte er rond.

Aangezien ik al van heel veel mensen te horen gekregen heb dat dit een forum is wat mij zeker kon helpen ben ik ook hier met mijn vragen :innocent:

1. heeft er iemand ervaring met facturatie software waarmee ik periodiek kan factureren, gewoon kan factureren, offerte's, bestelbonnen en leveringsbonnen kan maken? Zo ja welk pakket?
2. Liefst van al zou ik een multi user pakket hebben zodat zowel ik als onze sales manager en designer eraan kunnen om bvb offerte's te maken of als een klant belt om hier een notitie van te maken.
3. ik begrijp ook wel dat alleen de zon gratis opkomt en weet dus ook dat ik ervoor ga moeten betalen maar liefst niet teveel en liefst niet maandelijks (dus liefst gn online factureringstoestanden tenzij we het op onze eigen server kunnen installeren).

Alvast bedankt

Wesley

ps; ik heb de zoekfunctie gebruikt maar niets relevant gevonden, moest jij dit wel kunnen link mij dan gewoon even het topic maar lynch mij niet...

The-BosS
26/11/10, 02:59
Ik zou zeggen kijk eens bij Winfakt (http://www.winfakt.be/), het is wel een software paket maar kan alles wat je wil en is modulair opgebouwt.

Blacky
26/11/10, 04:08
Je kunt ook eens kijken bij Wiversoft (http;//www.wiversoft.be) wat ook uit te breiden is. Je kunt het volledige pakket proberen of een beperkter pakket gratis gebruiken.

Bart L
26/11/10, 07:15
Wefact, niet duur en alles zit erin

groochy
26/11/10, 10:57
Bedankt iedereen voor deze snelle reply's

i.v.m.;

Winfakt ; kost voor 1 user 850€ basis + 550€ voor periodiek factureren.
Winversoft ; heb ik ooit mee gewerkt mist een paar dingen maar voor de rest ok.
Wefact; ken ik niet, is dit online?

kixtart
26/11/10, 11:42
Ik zeg http://www.snelstart.nl !

Groet,

Henri

InterHost
26/11/10, 16:44
whmcs is zeker een aanrader ook met het oog moest je later reseller hosting gaan aanbieden.

(is eigenlijk meer bedoelde voor webhosters maar het valt zeker ook te gebruiken voor webdesigners)

The-BosS
26/11/10, 17:14
Bedankt iedereen voor deze snelle reply's

i.v.m.;

Winfakt ; kost voor 1 user 850€ basis + 550€ voor periodiek factureren.

Ja het is wat aan de dure kant dat geef ik gerust toe, maar in die prijs zit ook de installatie die ze bij je komen doen. Plus x aantal uur les (afhankelijk van de gekochte modules) ter plaatse om je met de software te leren werken. En het eerste jaar gratis inbegrepen support, updates en herinstallatie service. Wat je zeker ook niet mag vergeten is dat dit belgische software is die volledig goedgekeurd is door de staat en dat hier ook btw aangifte en boekhoudmodule (of export module) voor gebruikt kan worden.

Je moet dus even op lange termijn kijken en niet op korte termijn met zulke pakketten, naast het feit dat bepaalde export modules het goedkoper kunnen maken voor bvb je boekhouder. Manueel facturen ingeven kost ook geld tegenover gewoon een export file importen en controleren.

Vergeet verder ook niet dat online pakketen goed en wel zijn totdat je er eens niet aan kan, kun je daar ook zelf je gegevens en data backuppen etc. Kortom kijk je op lange termijn en kwaliteit of enkel naar de prijs van het pakket/software.

kixtart
27/11/10, 11:12
Snelstart Nota 1 plus abonnement module kost totaal 458,- daarvoor heb je een pakket wat nog kan groeien, multi-user, simpel met een Access of SQL database werkt (dus koppelbaar met eigen zaken) etc.

Zelf al vele jaren enthousiast gebruiker en tot op heden geen klachten!

Groet,

Henri

mdf
27/11/10, 12:09
Ik denk dat je met WHMCS prima uit de voeten kunt met hetgeen jij wil.

Mick-X
28/11/10, 12:29
Ik zou idd voor Wefact gaan, kosten vallen mee, en het is makkelijk om mee te werken, wij hebben zelf ook tientallen periodieke abbonnementen hierin staan, deze worden telkens op de 1ste of 15de van de maand gefactureerd.

Moet zeggen dat ik er tevreden mee ben.

Lampje
28/11/10, 16:56
Hier ook Wefact Hosting. Erg fijn en periodiek factureren werkt ook netjes :) En ook de verzamelfacturen zijn erg gemakkelijk :)

ju5t
28/11/10, 17:39
Maar zowel WHMCS als Wefact doen ALLEEN facturatie. Wil je echt kunnen boekhouden kun je beter kijken naar alternatieven als Snelstart. Helemaal wanneer je de automatiseringsfunctionaliteiten, die met name gericht zijn op de hostingbranche, niet nodig hebt.

t.bloo
28/11/10, 18:34
alternatieven als Snelstart

niet geschikt voor de hostingbranche... :D


De SnelStart website is gesloten op zondag.

dennis0162
28/11/10, 18:40
:lovewht:

Kan je wel de boekhouding doen op Zondag of mag dat ook al niet?

AB-Systems
28/11/10, 18:57
niet geschikt voor de hostingbranche... :D


De SnelStart website is gesloten op zondag.

Volgens mij had dit meer met de geloofsovertuigingen van de 'mensen' achter SnelStart...

Rob77
28/11/10, 21:31
Volgens mij had dit meer met de geloofsovertuigingen van de 'mensen' achter SnelStart...

Inderdaad, de software werkt wel gewoon op zondag ;)

Snelstart is een prettig systeem, ik heb het gebruikt bij een administratiekantoor in het verleden. Simpel in gebruik, snel te leren enzo :)

EK-Media
29/11/10, 09:25
Toch grappig van snelstart,

Overigens zou ik niet voor Wefact gaan, wij gebruiken wefact maar vindt het ondertussen best wel een systeem worden dat achter de huidige tijd begint aan te lopen het is allemaal vreselijk basic dus in het begin heeft het voor ons zeker voldaan, maar nu toch wel opzoek naar iets anders.