PDA

Bekijk Volledige Versie : Chinese bezoekers!



AaronElvis
25/11/10, 05:21
Hoi,

Ik heb een forum geheel Nederlands talig en sinds een aantal dagen komen er een behoorlijke aantallen Chinese bezoekers op mijn site. En het rare is ze blijven er ook nog eens een behoorlijke tijd rond zwerven.

Het ip adres wat gebruikt wordt begin allemaal met:

220.181.7.

en achter die zeven staan 2 of 3 cijfers.

Het programma SmartWhois wat ik gebruik geeft aan dat dit ip adres is van de China Telecom.

Nu is mijn vraag klopt het dat dit een Chinees ip adres is? Zit verder niet echt te wachten op deze Chinese bezoekers kan ik ze op de een of andere manier weren van mijn site?

Registeren doen ze niet uiteraard.

gerwinhummel
25/11/10, 09:01
Is je site niet gehackt en worden er nu bestanden op gehost oid die er niet ophoren ? en waar jij niet van weet dat ze er zijn ?

Is het een vps oid ? dan mischien dat ip range blocken maar dan loopt je wel de kans dat niet chineesen met hetzelfde ip range ook geblocked worden ?

ichosting
25/11/10, 09:30
Ik zou de logs eens nalopen om te achterhalen wat die IP's aan het doen zijn en waar ze verbinding mee maken. Het is zo niet te zeggen of het goed is of niet (wel vreemd natuurlijk dat op een NL forum veel van deze ip's voorkomen, dan is er denk ik wel iets aan de hand).

Clanhost
25/11/10, 09:37
Gebruik je één van de bekende standaard forum software oplossingen? Daarvoor zijn gewoon bots die het internet afzoeken naar sites die gebruik maken van die forum software om eventuele bugs te exploiten om zo te kunnen spammen. Over het algemeen zou ik mij er niet zoveel zorgen over maken. En zorg er altijd voor dat je forum software volledig up to date is. En in je log bestanden kun je inderdaad zien wat ze proberen te doen. Misschien wel formulieren submitten bijvoorbeeld.

AaronElvis
30/11/10, 09:34
-knip Janneman-
Spammert