PDA

Bekijk Volledige Versie : Furion afgesloten, ik me servers kwijt : Wat nu?



StephanDorst
24/11/10, 15:55
Hallo allemaal!

Onlangs is het bedrijf Furion.nl afgesloten in het datacenter GrafiX.
Ik ben klant bij Furion en heb hier 2 colocatie servers opgeslagen in het rack welke furion huurde bij B Digit internet diensten.

Na de afsluiting zegt de eigenaar steeds dat ik geen klant van hem ben en dat ik mijn servers niet terug krijg. Ik ben wel klant en wil heel graag mijn servers terug, wat kan ik doen om ze terug te krijgen?


Met vriendelijke groeten,

Stephan Dorst.

ichosting
24/11/10, 15:58
En met eigenaar bedoel je het bedrijf in je topic titel?
Ik zou met factuur naar hem toe gaan van zowel de geleverde diensten en van de servers. Is wel aan te tonen neem ik aan?

StephanDorst
24/11/10, 16:00
Met eigenaar bedoel ik het bedrijf ja.

Ik kan wel naar hem toe gaan met die factuur maar hij zal er niks mee doen, het is een nogal raar persoon die heel slecht met mensen en klanten omgaat. Ik denk eerder aan aangifte ofzo?

Mark17
24/11/10, 16:05
Als je de factuur van de servers hebt kun je eventueel overwegen om contact op te nemen met B Digit internet diensten (enkel indien het via je leverancier Furion niet lukt). Hoe vanuit deze partij gereageerd is in een ander topic hierover denk ik dat hij redelijk is en aan zal geven wat een mogelijke oplossing is.

Stewie
24/11/10, 16:08
En als dat niet helpt, in plaats van op het forum (goedbedoeld) hierover te praten, jouw leverancier harder aanpakken, in gebreke stellen en juridisch onderbouwd actie eisen. Als je juridische stappen te eng/kostbaar vind zou je ook kunnen proberen dit geschil voor te leggen aan Grafix zelf: als zij willen bemiddelen tussen hun klant en de eiser dan krijg je misschien wat schot in de zaak.

Het is toch geen kleuterschool in het datacenter?

BDigitinternetdiensten
24/11/10, 16:18
Het volgende is gemaild naar de kant van furion: beroepen wij ons op het retentierecht zoals beschreven in het Burgerlijk Wetboek Artikel 6:52

Eerst de zaken op orde brengen. Dan apparatuur + toegang tot het pand

BsHosting
24/11/10, 16:43
Het volgende is gemaild naar de kant van furion: beroepen wij ons op het retentierecht zoals beschreven in het Burgerlijk Wetboek Artikel 6:52

Eerst de zaken op orde brengen. Dan apparatuur + toegang tot het pand

Jij kan wel apparatuur van Furion achterhouden maar niet van klanten als het hun eigen colo server is.
in dit geval zou ik betreffende klant toch zelf helpen, bij Furion krijgt ie 0 op het rekest en jij helpt hem ook niet.

Kortom help die klant en jij bent weer een klant rijker.
Uiteraard kan dit alleen als het colo is en klant kan aantonen dat de server van hem is.

Maar wat ik dan niet snap dat Furion wel online is en schijnbaar zijn servers wel heeft verhuisd

rensariens
24/11/10, 17:15
Gewoon aangifte doen. Bdigit heeft geen poot om op te staan als je kan aantonen dat het jouw server is. Met politie naar het datacenter gaan doet ook wonderen, maar dan moet je wel iemand vinden die daar tijd voor heeft ;) Retentierecht kan alleen voor apparatuur van Fusion.

Zou overigens ook even belletje richting grafix doen, misschien dat ze beide partijen eens kunnen aanspreken op hun gedrag.

StephanDorst
24/11/10, 19:00
Furion is weer online omdat hij snel een VPS bij een andere webhosting partij heeft genomen, hierop heeft hij al zijn data gerestored. Zijn servers staan afgesloten en wel in het datacenter, waar ook mijn servers staan.

Ik neem contact op met B Digit en als daar niks uitkomt met GrafiX om te zien of ik via die weg misschien mijn apparatuur d.m.v. mijn aankoopbewijzen kan terug krijgen.

Bedankt voor de reacties!

BDigitinternetdiensten
24/11/10, 19:13
Rens,

Als je niet snapt hoe de situatie is, post dan niet zomaar dingen die jij denkt hoe ze zijn.
Ik heb zelf GrafiX al op de hoogte gebracht hierom.

BsHosting
24/11/10, 19:19
Volgens mij snap jij niet dat jij geen servers van derden kunt gijzelen.

Jij kan Grafix op de hoogte brengen wat jij wilt als Stephan met de politie komt en aantoont dat het zijn servers zijn en hij geen zaken met jou doet dan gaan zijn servers gewoon mee of jij nu wilt of niet.

Buiten dat is het weer een leuke soap en de klant is weer de dupe, als je een normaal bedrijf bent ga je die klant ff helpen en laat hem niet in de kou staan waar hij niks aan kan doen.


Rens,

Als je niet snapt hoe de situatie is, post dan niet zomaar dingen die jij denkt hoe ze zijn.
Ik heb zelf GrafiX al op de hoogte gebracht hierom.

BDigitinternetdiensten
24/11/10, 20:17
Stephan Dorst heeft zelf gemeld er geen haast mee te hebben omdat zijn site al op een vps draaien.

Tevens heb ik niks gegijzeld.
Ipv elke keer mijn kant op kijken kijk ook eens naar de dader van het hele verhaal. Die is nergens te bereiken terwijl zijn klanten ook de dupe zijn. Als dat wel zo was, was hij misschien niet eens afgesloten geweest en was deze hele soap ook nergens nodig voor geweest.

phreak
24/11/10, 20:55
Stephan Dorst heeft zelf gemeld er geen haast mee te hebben omdat zijn site al op een vps draaien.

Tevens heb ik niks gegijzeld.
Ipv elke keer mijn kant op kijken kijk ook eens naar de dader van het hele verhaal. Die is nergens te bereiken terwijl zijn klanten ook de dupe zijn. Als dat wel zo was, was hij misschien niet eens afgesloten geweest en was deze hele soap ook nergens nodig voor geweest.

Dan nog is retentierecht niet van toepassing op apparatuur van derden, dus de klant van furion kan indien aantoonbaar gewoon netjes zijn server(s) op komen halen, en daar kun je volgens de wet helemaal niets tegen doen.

rensariens
24/11/10, 20:58
Dan nog is retentierecht niet van toepassing op apparatuur van derden, dus de klant van furion kan indien aantoonbaar gewoon netjes zijn server(s) op komen halen, en daar kun je volgens de wet helemaal niets tegen doen.

Exact. Gewoon direct aangifte doen. Belachelijke actie.

Begrijp overigens prima dat er problemen zijn met fusion, erg vervelend maar je kan geen spullen stelen/gijzelen van klanten van.

BDigitinternetdiensten
24/11/10, 21:20
Wederom,

Ik heb niks gegijzeld.

rensariens
24/11/10, 21:21
Wederom,

Ik heb niks gegijzeld.

Dan begrijp je de Nederlandse wet niet. Volgens mij valt dit formeel gewoon onder diefstal en anders heeft men wel een andere naam er voor. Het is ieder geval illegaal. Daarnaast moreel verwerpelijk.

phreak
24/11/10, 21:22
Waarom zeg je dan?



Het volgende is gemaild naar de kant van furion: beroepen wij ons op het retentierecht zoals beschreven in het Burgerlijk Wetboek Artikel 6:52

Eerst de zaken op orde brengen. Dan apparatuur + toegang tot het pand

BsHosting
24/11/10, 21:28
Wederom,

Ik heb niks gegijzeld.

Beetje Alzheimer al dan misschien ik quote je eigen opmerking hieronder.


Het volgende is gemaild naar de kant van furion: beroepen wij ons op het retentierecht zoals beschreven in het Burgerlijk Wetboek Artikel 6:52

Eerst de zaken op orde brengen. Dan apparatuur + toegang tot het pand

Dus ja jij gijzelt 2 servers van een klant die 0,0 met jou te maken heeft, en al zeker buiten de schuld tussen Furion en jou staat.

Yourwebhoster
24/11/10, 21:34
Wederom,

Ik heb niks gegijzeld.

Je geeft net in bovenstaande quotes aan dat eerst het een en ander afgehandeld moet worden alvorens de apparatuur opgehaald mag worden. Zoals je weet van bijvb de failliet/redunix topics mag de hardware opgehaald worden zolang je de eigenaar hiervan bent (aantoonbaar). Als je het niet gegijzeld hebt geef dan gewoon aan dat het opgehaald kan worden mits aangetoond kan worden dat diegene de eigenaar is van dat spul.

BDigitinternetdiensten
24/11/10, 21:39
Die quote ging over furion ja, omdat ze beweren alles op te hebben gehaald. Inclusief de colocatie servers.

Als de stephan netjes had gebeld had hij het allang gehad. Ik heb wel wat beters te doen dan me met klanten van klanten bezig te houden

BsHosting
24/11/10, 21:46
In ieder geval duidelijk voor Stephan denk waar ie zeker niet moet zijn.

Als je ballen had zou je Stephan hier in het topic meteen hulp aanbieden ipv te zeggen Ik heb wel wat beters te doen dan me met klanten van klanten bezig te houden


Je hebt ook tijd om hier te posten in diverse topics dus kan je ook een gedupeerde helpen lijkt mij zo.
Het kan je alleen een klant opleveren maar met zo'n instelling zal ie wijs genoeg zijn naar een ander te gaan.

BDigitinternetdiensten
24/11/10, 22:04
Ik heb al een gratis vps geleverd aan hem? En een klant kan me ook even netjes mailen zodat ik alles zwart op wit heb om het aan furion door te geven?

Piwi-Web
24/11/10, 22:30
Ik heb al een gratis vps geleverd aan hem? En een klant kan me ook even netjes mailen zodat ik alles zwart op wit heb om het aan furion door te geven?

Het hele topic had ook een positieve draai kunnen hebben als jij je vanaf het begin niet zo aangevallen had gevoeld.
Je had hem ook direct in het begin kunnen zeggen dat hij je kan mailen of bellen wanneer hij de papieren heeft en dan zaten we nu niet al op 2 pagina's ;)

Maar ik begrijp dat het geregeld gaat worden dus topic closed :)

Geert-Jan
24/11/10, 22:55
Kortom, weer en minder die hier hoeft te adverteren.
Amen, over, en uit. Business is verder kijken dan je .... lang is.

MeyR
24/11/10, 23:11
Stephan, als jij fatsoenlijk met mij contact had opgenomen in plaats van direct met hoge poten op dit forum je emoties te posten, had je dus al eerder je servers terug gehad.

Verder is er met BDigit het een en ander al in procedure waar jij nog helaas buiten valt. Je bent zelf bij hem in dienst, dus neem aan dat je het e.e.a. al had kunnen regelen met hem.

Overigens hebben wij verder al onze klanten ondergebracht in netwerken buiten prutsers om.
Het is jammer dat het altijd zo moet lopen, het kost ontzettend veel tijd, geld en energie om bijna niks.

BsHosting
24/11/10, 23:17
Als jij gewoon fatsoenlijk je rekeningen betaald en klanten niet de dupe laat worden hadden we hier ook geen topic gehad.

Misschien tijd om je duplo weer van stal te halen stel pubers en dat moet dan een bedrijf hebben, als je het niet kan ga dan gewoon voor een baas werken ipv dit soort gal spuwen en onzin.


Stephan, als jij fatsoenlijk met mij contact had opgenomen in plaats van direct met hoge poten op dit forum je emoties te posten, had je dus al eerder je servers terug gehad.

Verder is er met BDigit het een en ander al in procedure waar jij nog helaas buiten valt. Je bent zelf bij hem in dienst, dus neem aan dat je het e.e.a. al had kunnen regelen met hem.

Overigens hebben wij verder al onze klanten ondergebracht in netwerken buiten prutsers om.
Het is jammer dat het altijd zo moet lopen, het kost ontzettend veel tijd, geld en energie om bijna niks.

MeyR
24/11/10, 23:19
Hoi BS,

Snap dat je niet helemaal op de hoogte bent van het verhaal, maar dit heeft niks te maken met wat jij hier post.

Met mijn duplo heb ik in iedergeval een hoop bereikt en nog steeds. Daarom ga ik lekker verder bouwen.
Als je verder nog wat betere inbreng (denkt) te hebben, maken we even een afspraak bij ons op kantoor.

BDigitinternetdiensten
24/11/10, 23:20
Dank je:)

BDigitinternetdiensten
24/11/10, 23:32
Meijer, denk dat je beter hem niet op kantoor kan laten want dan zal je weinig uit pure waarheid vertellen. Dus vind je best lef hebben zo.

Tevens heb ik op dit forum plus aantal andere al een verzoek gedaan op welk nummer je wel bereikbaar bent. 06/072 en thuis nummer worden allemaal niet opgenomen. Terwijl klanten maanden data kwijt zijn is mij verteld.

Maar goed, ik dwaal weer af. Toch verzoek ik namens je klanten je nummer waarop je te bereiken bent even te posten

T. Verhaeg
24/11/10, 23:32
Gaan we weer, wie pakt de popcorn? Ik heb een sixpack :lovewht:

StephanDorst
24/11/10, 23:34
Stephan, als jij fatsoenlijk met mij contact had opgenomen in plaats van direct met hoge poten op dit forum je emoties te posten, had je dus al eerder je servers terug gehad.

Verder is er met BDigit het een en ander al in procedure waar jij nog helaas buiten valt. Je bent zelf bij hem in dienst, dus neem aan dat je het e.e.a. al had kunnen regelen met hem.

Overigens hebben wij verder al onze klanten ondergebracht in netwerken buiten prutsers om.
Het is jammer dat het altijd zo moet lopen, het kost ontzettend veel tijd, geld en energie om bijna niks.

Ik heb geprobeerd contact met je op te nemen, maar omdat je mail en telefoon centrale eruit lagen + dat je me geblokkeerd hebt/had op msn kon ik geen contact met je opnemen. Ik kon je via hyves bereiken en dat heb ik gedaan, daar kreeg ik de mededeling van je dat ik geen klant van je ben en dat ik maar een gerechtelijke procedure tegen je moet starten zodat we daar beide vrolijker van worden (zo waren jou woorden)

Ik ben meteen nadat ik offline was over gestapt op een VPS server van een andere partij zodat ik toch mijn eigen spul online kon houden, helaas heb ik nooit wat van jou mogen vernemen wat de reden van de downtime is/was + een tegemoetkoming.

Dat ik zo af en toe werkzaamheden voor benny verricht zegt niet meteen dat ik weet wat hier gaande is betreft je afsluiting, reken mij daarom daar ook niet op af! Je hoort mij gewoon te vertellen wat er aan de hand is, hoelang de storing duurt en hoe we het kunnen oplossen, dit heb jij echter niet gedaan (helaas).

Ik ga morgen nogmaals bij benny proberen mijn servers te krijgen en anders ga ik het rechtstreeks via GrafiX proberen.

Ik snap daarbij niet waarom het helemaal via deze weg moet als het allemaal veel makkelijker kan... :thumbdown:

BsHosting
24/11/10, 23:35
Nee heb net een shoarmaschotel op dus popcorn is ff teveel maar dat biertje sla ik niet af.

Het ergste is dat dit soort grapjassen er altijd nog mee wegkomen ook.

MeyR
24/11/10, 23:40
Inderdaad. Kinderachtig weer.

Raar dat klanten mij wel bellen en mij gewoon kunnen bereiken.
Het vage bij jou Benny, is dat iedereen jou alles verteld en jij ook de vaagste onzin uitkraamt waar geen reet van klopt.

Dus namens mij zelf verzoek ik je eerst de procedure met mij af te maken alvorens jij weer welkom bent bij ons op kantoor.


Nee heb net een shoarmaschotel op dus popcorn is ff teveel maar dat biertje sla ik niet af.

Het ergste is dat dit soort grapjassen er altijd nog mee wegkomen ook.

Inderdaad, zou dat niet komen omdat de meeste van die grapjassen dan gewoon gelijk hebben?

Ik blijf erbij dat dit een samenhang is van Ciere en Dorst samen.
Als jullie me willen excuseren, pak ik ook mijn biertje en ga ik verder met dingen die ik even wat belangrijker vind dan de "wellus nietus" posts lezen en verantwoorden wat voor rotzooi het is geweest bij mijn oude leverancier.

Eerder aangegeven: bel of e-mail.

justinG
24/11/10, 23:46
Toevallig ken ik een ex klant van je, deze is 3! maanden data kwijt.
Ook moest stel op sprong alle IP-adressen aangepast worden.

Ik kan je vertellen die klant is niet vrolijk;-)
Er is al vaker een soort gelijke actie geweest vertelde hij mij.

Klant is inmiddels weg en is in gesprek met een advocaat.

MeyR
24/11/10, 23:51
Toevallig ken ik een ex klant van je, deze is 3! maanden data kwijt.
Ook moest stel op sprong alle IP-adressen aangepast worden.

Ik kan je vertellen die klant is niet vrolijk;-)
Er is al vaker een soort gelijke actie geweest vertelde hij mij.

Klant is inmiddels weg en is in gesprek met een advocaat.

Hoi Justin,

We hebben geen melding gehad van enig verloren data. Alles is gewoon netjes gebackupt met retentie van 7 dagen.
Als de klant in kwestie zich had gemeld, konden wij zijn data gewoon restoren.
Verder lijkt het mij logisch dat wij genoodzaakt waren in onze situatie, waar ik de details van bespaar, onze ipadressen om te gooien.

Als dit daadwerkelijk een klant van ons is, waren wij allang op de hoogte geweest.

BsHosting
24/11/10, 23:55
Ik blijf erbij dat dit een samenhang is van Ciere en Dorst samen.


Het is altijd de schuld van een ander als je gewoon je facturen betaald zal niemand je afsluiten en de servers op basis van retentierecht vasthouden.

Het lijkt me handig voor gedupeerden eens gewoon eerlijk te zijn ipv dit circus op te voeren hier.

MeyR
24/11/10, 23:56
Daarom, dus dat is het probleem niet. Zoals ieder in deze topic, wel zo mannig is om hier te reageren, maar direct contact opnemen "Ho maar". Zinloze discussie, ik zie het allemaal wel verschijnen :)

®on
25/11/10, 00:01
Gelukkig is het binnenkort vakantie tijd en zal het niveau vast weer iets omhoog gaan.

Over met de pret.