PDA

Bekijk Volledige Versie : Cloud Computing ipv eigen netwerk/datacenter



tws
22/11/10, 12:02
en mijn stelling is, Cloud Computing is killing voor de hosting markt, want de marges zijn dan niet meer te halen in het verkopen van standaard pakketten, maar er wordt afgerekend per MB verbruik, eigenlijk heel eerlijk, maar ook gevaarlijk voor de branche.

Dit in tegenstelling tot een eigen netwerk/datacenter. Ik heb heel veel ervaring met hoge volumes traffic en als het idee het toelaat, maak dat dan ook toegankelijk voor cloud computing.

Yourwebhoster
22/11/10, 12:17
en mijn stelling is, Cloud Computing is killing voor de hosting markt, want de marges zijn dan niet meer te halen in het verkopen van standaard pakketten, maar er wordt afgerekend per MB verbruik, eigenlijk heel eerlijk, maar ook gevaarlijk voor de branche.

Dit in tegenstelling tot een eigen netwerk/datacenter. Ik heb heel veel ervaring met hoge volumes traffic en als het idee het toelaat, maak dat dan ook toegankelijk voor cloud computing.

Het risico moet je daarom ook in je prijs verrekenen. Per MB is afhankelijk van waar je het over hebt, dataverkeer is bijvb in GB's.

ju5t
22/11/10, 12:29
Waarom is het killing voor de hostingmarkt? Elke mogelijke verandering is een kans. Simpel as that. Je moet er alleen voor open staan en wat durf tonen.

Van je laatste zin snap ik niet zoveel.

Apoc
22/11/10, 13:07
en mijn stelling is, Cloud Computing is killing voor de hosting markt, want de marges zijn dan niet meer te halen in het verkopen van standaard pakketten, maar er wordt afgerekend per MB verbruik, eigenlijk heel eerlijk, maar ook gevaarlijk voor de branche.

Dit in tegenstelling tot een eigen netwerk/datacenter. Ik heb heel veel ervaring met hoge volumes traffic en als het idee het toelaat, maak dat dan ook toegankelijk voor cloud computing.

Klopt erg weinig van je verhaal.

1. Cloud computing wil niet per definitie zeggen dat je voor je daadwerkelijke verbruik betaalt.