PDA

Bekijk Volledige Versie : IPv6 Administratie in Racktables



DutchTSE
22/11/10, 11:32
Wij gebruiken, net als vele anderen hier, Racktables voor onze datacenter administratie.

Ik heb 1.5 maand terug een feature request ingediend voor IPv6 administratie in Racktables en deze is nu uitgevoerd (http://sourceforge.net/apps/mantisbt/racktables/view.php?id=362). Met de komende versie is het dus mogelijk om IPv6 bij te houden!

Naar mijn weten is dit het eerste script dat IPv6 IP's kan administreren (registeren?), dus dit topic dient als tip voor de rest ;)

ichosting
22/11/10, 11:59
Kijk aan, dat zijn goede berichten.

Het is alleen niet het eerste script. HaCi (http://sourceforge.net/projects/haci/) kan het bijvoorbeeld ook, alleen is deze enkel bedoeld voor ip registraties en niet zoals Racktables ook met rack indelingen en dat soort dingen

DutchTSE
22/11/10, 12:44
Kijk aan, dat zijn goede berichten.

Het is alleen niet het eerste script. HaCi (http://sourceforge.net/projects/haci/) kan het bijvoorbeeld ook, alleen is deze enkel bedoeld voor ip registraties en niet zoals Racktables ook met rack indelingen en dat soort dingen
Ah wist ik niet, voordeel van Racktables is inderdaad dat ik de koppeling rack --> server --> server specs --> netwerkpoortje --> IP kan maken. Kan dus alles aan elkaar koppelen in plaats van verschillende systemen.

Apoc
22/11/10, 12:54
Dank voor de tip, ben erg benieuwd of er ook subnetting tools bij inbegrepen zijn of dat het enkel toepasbaar is om zelf handmatig assignments te maken.

ichosting
22/11/10, 12:55
Ah wist ik niet, voordeel van Racktables is inderdaad dat ik de koppeling rack --> server --> server specs --> netwerkpoortje --> IP kan maken. Kan dus alles aan elkaar koppelen in plaats van verschillende systemen.

Zeer zeker waar. Wij gebruiken ook Racktables en dit is dan ook zeer zeker een pluspunt.

ErikKosters
22/11/10, 16:32
Zou erg handig zijn dat IPv6 ondersteund werd in Racktables inderdaad, gebruik het nu voor IPv4 al naar alle tevredenheid :). Werkt ideaal.

The-BosS
22/11/10, 18:01
Idem hier, was eigenlijk op zoek naar een vervanger voor racktables die ipv6 had, maar dus niet meer nodig om verder te zoeken.

ichosting
22/11/10, 18:40
Dank voor de tip, ben erg benieuwd of er ook subnetting tools bij inbegrepen zijn of dat het enkel toepasbaar is om zelf handmatig assignments te maken.

Als je enkel IP beheer wilt doen, dan zou ik naar HaCi kijken. Die heeft deze functionaliteiten wel. Maar dan mis je dus de leuke extra's waar Racktables om draait.

ascent
23/11/10, 10:15
Leuk! Goed nieuws! Nu nog even fingers crossed dat ze ook blades gaan supporten en dan is 't helemaal "af" :-)

ichosting
23/11/10, 10:20
Leuk! Goed nieuws! Nu nog even fingers crossed dat ze ook blades gaan supporten en dan is 't helemaal "af" :-)

Ik zou zeggen: doe een verzoek bij hun ;)

Apoc
23/11/10, 13:32
Als je enkel IP beheer wilt doen, dan zou ik naar HaCi kijken. Die heeft deze functionaliteiten wel. Maar dan mis je dus de leuke extra's waar Racktables om draait.

Ik ga er eens naar kijken, tnx!

Ik denk dat wij sowieso niet heel veel aan de functionaliteit van Racktables zelf hebben, omdat er nogal wat gevirtualiseerd draait (waarbij er VM's met regelmaat naar andere fysieke machines verhuizen).

Mick-X
24/11/10, 00:18
bedankt voor het aanvragen van de request, denk dat je menig webhoster ermee een plezier gedaan hebt :-) including us.

DutchTSE
12/02/11, 22:17
En enkele uurtjes terug is 0.19.0 uitgebracht met IPv6 support!

Hij staat nog niet op de voorpagina maar wel al te downloaden (beta op het moment):

http://sourceforge.net/projects/racktables/files/

De hele changelog ziet er goed uit:



RackTables - 0.19.0
===================
- 0000376: [default] support for VM Hypervisor (adoom42) - closed.
- 0000039: [default] file layout redesign, step 1 (infrastation) - closed.
- 0000369: [default] Caching of thumbnails to reduce load time of large pictures (infrastation) - closed.
- 0000363: [default] same port_id twice in Link table (adoom42) - closed.
- 0000381: [default] The 'Refcnt' counter on Configuration: Dictionary: Chapter 'XXX' for some chapter is broken (andriyanov) - closed.
- 0000373: [SNMP] Add SMC8150L2 switch (infrastation) - closed.
- 0000379: [SNMP] Support for SNMPv3 (infrastation) - closed.
- 0000380: [default] test and commit checkbox helpers patch by Jeroen (infrastation) - closed.
- 0000362: [default] Add IPv6 administration to racktables (andriyanov) - closed.
- 0000328: [default] patch: commented Link records (infrastation) - closed.


Net even geupgrade en ziet er direct erg indrukwekkend uit! Ook de ondersteuning voor clusters/resource pools/VM's is een welkome aanvulling (maar wel even zoeken hoe het werkte).

The-BosS
13/02/11, 00:16
En enkele uurtjes terug is 0.19.0 uitgebracht met IPv6 support!

Hij staat nog niet op de voorpagina maar wel al te downloaden (beta op het moment):

http://sourceforge.net/projects/racktables/files/

Net even geupgrade en ziet er direct erg indrukwekkend uit! Ook de ondersteuning voor clusters/resource pools/VM's is een welkome aanvulling (maar wel even zoeken hoe het werkte).

Thks, ik ga die straks ook even op de dev server installen. De cluster/vm/... support is inderdaad ook welkom.

ichosting
22/02/11, 20:57
Hier net ook even geinstalleerd en ziet er inderdaad goed uit. IPv6 en VM ondersteuning is van harte welkom...