PDA

Bekijk Volledige Versie : Gezocht Cisco expert voor het configureren van een switch



Anoniem
17/11/10, 21:29
Ik zoek een cisco expert die voor ons een Cisco kan configureren de WS-C2948G-GE-TX .

Wat ik graag wil is het configureren van een etherchannel& snmp voor het loggen van events op de switch.

Bij voorkeur ook iemand die linux (debian) kan configureren om grafiekjes uit te draaien van de switch (verkeer per poort enz) (of zabbix)

Op basis van uurtarief of we werken een plan uit voor een vaste prijs.

Kippenijzer
17/11/10, 21:45
In verband met voorrij kosten enzo lijkt me het noemen van de lokatie waar de werkzaamheden uitgevoerd moeten worden erg nuttig. Ofwel een volledig op afstand toegankelijke omgeving (switch aan seriele poort en aan een power-switch bijvoorbeeld).

asusk7m550
17/11/10, 23:47
Wij hebben hier een Cisco C2950 welke we uitlezen door middel van SNMP. Het uitlezen doen we doormiddel van cacti.

Als Zabbix via snmp werkt, zou dit geen probleem moeten zijn. Ook het trunken van poorten (Etherchannel) moet ook niet zo moeilijk zijn.

GlobalServe
18/11/10, 01:22
Beste,

U kan contact opnemen met ons, wij kunnen dit voor jullie doen.

Anoniem
18/11/10, 10:44
Bedankt voor de reacties.

De switch is op afstand benaderbaar (des noods via ssh naar een linux bak waaraan een seriele verbinding hangt)

Het configureren van een Etherchannel enz lukt ons ook allemaal wel het gaat er meer om dat we iemand het willen laten configureren die verstand heeft van beveiliging en kan inschatten wat de beste setup is :)

Ik neem even contact op met de mensen die gereageerd hebben :) (pm en forum)