PDA

Bekijk Volledige Versie : Superracks > Swiftway = Narigheid!



Pinvert
01/11/10, 17:23
Werden alle Superracks klanten al overvallen door de plotselinge "overname' door Swiftway met bijbehorende problemen dan is naast het laatste debacle van facturering en betaling nu ook nog eens een keer een e-mailprobleem!

Wat blijkt? Veel, misschien zo niet alle, klanten van Superracks kunnen geen externe e-mail meer ontvangen! Intern van het ene domein.nl naar het andere lukt wel maar verder niks nada noppes... Er is al flink over geklaagd maar niemand kreeg een behoorlijk antwoord en daarnaast is Superracks > Swiftway totaal niet telefonisch bereikbaar en wordt er op geen ander dan het eigen account e-mail gereageerd door support (als ze al antwoorden)...

Iemand nog wat te melden hier over?

Update!
Hmmm... ineens komt e-mail weer binnen.

xaban
02/11/10, 09:22
Zomaar een vraagje, wat was het tijdsbestek dat je geen e-mail ontving?

Swiftway-UK
02/11/10, 11:20
Swiftway is telefonisch bereikbaar op 020 8910 300 van maandag tot en met vrijdag 9:00 - 16:00.
Swiftway is echter niet de eigenaar van Superracks. Het bovenstaande telefoonnummer is uitsluitend voor Swiftway klanten.
Een aantal collega's van Swiftway helpt Superracks met support - dat klopt inderdaad, maar Superracks is een (tot nu toe) zelfstandige firma met eigen personeel.

Het zou voor Superracks klanten goed zijn, als Swiftway de firma Superracks zou mogen integreren in de eigen dienstverlening. Daarom zijn wij nu in bespreking hierover met de eigenaar van Superracks. Maar voor alle duidelijkheid: Superracks is niet van Swiftway.

Stewie
02/11/10, 13:35
Wie is dan wel eigenaar van Superracks?

OneP
02/11/10, 13:47
http://www.webhostingtalk.nl/dedicated-en-vps-unmanaged-hosting/162808-superracks-net-eu-com-our-servers-down-10-days-no-reply-support.html#post1158518

Triloxigen
02/11/10, 13:49
Wie is dan wel eigenaar van Superracks?

De eigenaar van Swiftway? :p

(wat Swiftway dan idd niet de eigenaar maakt van superracks)

Swiftway-UK
02/11/10, 14:08
Een van de eigenaren van Swiftway is tevens de eigenaar van Superracks. Helaas hebben wij (Swiftway) geen management taken in Superracks en helpen wij met een beperkt aantal supporttaken.

xaban
02/11/10, 14:12
Wie is dan wel eigenaar van Superracks?

Misschien de TT aanpassen?

Stewie
02/11/10, 14:15
Misschien de TT aanpassen?Suggesties?

Swiftway-UK
02/11/10, 14:17
Suggesties?

Bijvoorbeeld onze bedrijfsnaam verwijderen zou zeker gepast zijn. Het is allemaal zeker zeer vervelend voor Superracks klanten als ze getroffen worden door een storing, maar het zou fijn zijn als de juiste partij aangesproken wordt.

pierce
02/11/10, 14:19
Suggesties?

Wie van de drie: Wil de echte Superracks nu opstaan

GC-Hosting
02/11/10, 15:23
Swiftway is telefonisch bereikbaar op 020 8910 300 van maandag tot en met vrijdag 9:00 - 16:00.
Swiftway is echter niet de eigenaar van Superracks. Het bovenstaande telefoonnummer is uitsluitend voor Swiftway klanten.
Een aantal collega's van Swiftway helpt Superracks met support - dat klopt inderdaad, maar Superracks is een (tot nu toe) zelfstandige firma met eigen personeel.

Het zou voor Superracks klanten goed zijn, als Swiftway de firma Superracks zou mogen integreren in de eigen dienstverlening. Daarom zijn wij nu in bespreking hierover met de eigenaar van Superracks. Maar voor alle duidelijkheid: Superracks is niet van Swiftway.

Is nu 3de keer dat jullie dit @ WHT vertellen echter weten mensen het nogsteeds niet helemaal, wellicht pers berichtje?

The-BosS
02/11/10, 15:33
Is nu 3de keer dat jullie dit @ WHT vertellen echter weten mensen het nogsteeds niet helemaal, wellicht pers berichtje?

Dan is het ook niet aan swiftway om dit persbericht naar buiten te brengen maar aan de eigenaar van supperracks en swiftway.

Het is toch te gek voor woorden dat een onderaanemer/dochterbedrijf moet gaan uitleggen aan klanten van een ander dochterberijf dat ze het niet overgenomen hebben maar enkel bijspringen in bepaalde diensten.

Swiftway-UK
02/11/10, 16:23
Het is toch te gek voor woorden dat een onderaanemer/dochterbedrijf moet gaan uitleggen aan klanten van een ander dochterberijf dat ze het niet overgenomen hebben maar enkel bijspringen in bepaalde diensten.

Klopt, het is inderdaad te gek voor woorden. Wij zijn er dan ook niet echt blij mee, om het even zacht uit te drukken. Wij zouden het liefst zien, dat alles of geheel gescheiden wordt of dat wij het bedrijf daadwerkelijk mogen 'overnemen'. Nu zijn we ergens halverwege en dat werkt gewoon niet lekker.

The-BosS
02/11/10, 16:46
Klopt, het is inderdaad te gek voor woorden. Wij zijn er dan ook niet echt blij mee, om het even zacht uit te drukken. Wij zouden het liefst zien, dat alles of geheel gescheiden wordt of dat wij het bedrijf daadwerkelijk mogen 'overnemen'. Nu zijn we ergens halverwege en dat werkt gewoon niet lekker.

Ik snap je punt heel goed, denk dat de situatie nu als volgt is als ik het goed begrijp. Persooneel van siftway wordt "ingehuurd/geleend" door superracks. Waardoor swiftway dus gewoon een leverancier wordt van supperracks en het "ingehuurde/geleende" persooneel ook gewoon onder de naam van supperracks moet genoemt worden en niet onder swiftway.

SHQ
02/11/10, 18:30
Vind het wel merkwaardig dat als superracks word uitgesproken dat altijd swiftway betrokken is, (dit zie je op forums over gehele wereld inmiddels)

Ergens in de communicatie gaat het toch mis dat zoveel mensen denken dat het 1 is.
Echtuur, TS geeft aan dat swiftway niet bereikbaar is en vervolgens superracks ook niet.
1+1 is?

Swiftway-UK
02/11/10, 18:43
Vind het wel merkwaardig dat als superracks word uitgesproken dat altijd swiftway betrokken is, (dit zie je op forums over gehele wereld inmiddels)

Dan lees jij meer dan mij, want ik zou niet weten waar er nog meer hierover gesproken wordt anders dan op Webhostingtalk.



Ergens in de communicatie gaat het toch mis dat zoveel mensen denken dat het 1 is.
Echtuur, TS geeft aan dat swiftway niet bereikbaar is en vervolgens superracks ook niet.
1+1 is?

Swiftway is altijd bereikbaar 24/7 - maar de telefoonnummers van Swiftway zijn uitsluitend voor de eigen klanten, niet voor klanten van derden.

SHQ
02/11/10, 18:49
Als er niemand opneemt, dan is er niets bereikbaar :) Zo komt TS over, anders had hij wel geplaatst.

"Ik heb swiftway gebeld, maar daar konden ze me helaas niet verder helpen omdat ze geen support voor klanten van derden bieden"

Swiftway-UK
02/11/10, 18:54
Als er niemand opneemt, dan is er niets bereikbaar :) Zo komt TS over, anders had hij wel geplaatst.
"

TS heeft de telefoon nummers van Swiftway niet - want onze support nummers zijn uitsluitend voor Swiftway klanten. Ik kan je verzekeren, dat ons 24/7 support nummer altijd bereikbaar is.
Ik denk dat TS gebeld heeft naar Superracks en die zijn inderdaad telefonisch niet bereikbaar.

SHQ
02/11/10, 19:00
Mjah, blij bij het feit dat raar in elkaar zit en dat een frusty klant zal blijven zoeken naar een contact. De "top" van swift is naar jou zeggen zelfde als superracks.

Lijkt me nog wat optimalisatie nodig daar in de tel centrale :P en wellicht een mailing naar al jullie klanten hoe het echt zit.
Dan hoef je hier niet voor de 4de keer gaan uitleggen dat jij er wel en niet mee te maken hebt.

Swiftway-UK
02/11/10, 19:07
Mjah, blij bij het feit dat raar in elkaar zit en dat een frusty klant zal blijven zoeken naar een contact. De "top" van swift is naar jou zeggen zelfde als superracks.

Nee, dat klopt weer niet. Een van de aandeelhouders van Swiftway is de eigenaar van Superracks. Lastige materie, maar een aandeelhouder is niet per definitie een bestuurder.



Lijkt me nog wat optimalisatie nodig daar in de tel centrale :P en wellicht een mailing naar al jullie klanten hoe het echt zit.

Je spreekt ons aan, terwijl het niet onze klanten zijn. Wij zijn ook niet blij met deze situatie, maar kunnen er zelf helaas niet aan veranderen.

Triloxigen
02/11/10, 19:27
Mjah, blij bij het feit dat raar in elkaar zit en dat een frusty klant zal blijven zoeken naar een contact. De "top" van swift is naar jou zeggen zelfde als superracks.

Daar ben ik het niet mee eens.

Als je een klacht hebt bij de Praxis ga je ook niet bij de V&D klagen..
(ja, er zijn weer wat aandelen wisselingen geweest, maar je snapt mijn punt ;))

cyberbootje
03/11/10, 01:09
Hoewel wij klant waren van Superracks wou ik me eigenlijk niet in alle discussies mengen maar denk dat ik het nu toch maar eens doe.

Het "vervelende" is dat Swiftway antwoord als er gemaild wordt naar het standaard Superracks email adres.
Mensen krijgen dan al snel de indruk dat ze bij Swiftway moeten zijn gezien er niemand anders reageert, klinkt best logisch toch?
Ik zeg hiermee niet dat Swiftway daadwerkelijk verantwoordelijk is maar dit was wel te verwachten...

In de tussentijd weten alle klanten van Superracks officieel niet eens wat er gaande is als ze fora's niet bijhouden of zelf geen problemen ondervinden.
Dat is echt jammer vooral omdat de vorige eigenaar altijd erg persoonlijk was.

Nogmaals, ik zeg niet dat Swiftway verantwoordlijk is in welke vorm dan ook.
Ik weet nu al dik 3 maanden dat er iets niet klopt maar daarmee is alles ook gezegd.
Het zou wellicht handig zijn dat Swiftway even de eigenaar pusht voor meer duidelijkheid naar iedereen toe? daar zijn klanten mee geholpen maar ook Swiftway zelf want die hebben dan ook rust;)

Swiftway-UK
03/11/10, 09:14
Het zou wellicht handig zijn dat Swiftway even de eigenaar pusht voor meer duidelijkheid naar iedereen toe? daar zijn klanten mee geholpen maar ook Swiftway zelf want die hebben dan ook rust;)

Ik kan op dit moment alleen zeggen, dat zowel wijzelf als de andere aandeelhouder van Swiftway de nodige druk uitoefenen om dit alles goed geregeld te krijgen.
Gebonden aan de nodige NDA kan ik alleen zeggen, dat wij of liever alles doen of dan maar liever niets. Niet iets ertussenin.

Pinvert
04/11/10, 10:57
Nou beste Swiftway...
Ik heb kortgeleden de 'vorige' eigenaar telefonisch gesproken en die beweert toch echt bij hoog en bij laag dat Swiftway zijn aandelen hebben overgenomen. Dat impliceert dus dat Swiftway nu de volledige eigenaar van SuperRacks is!
Verder heb ik van hem vernomen dat hij drie maanden met Swiftway heeft meegelopen teneinde de mensen van Swiftway te helpen met het intregeren van zijn klanten naar Swiftway...

Dan nog even over de support...
Waarom krijg ik als ik een supportmail stuur aan SuperRacks een mail terug met daarin:
"You can check the status of or reply to this ticket online at: http://support.swiftway.co.uk/index.php?_m=tickets&_a=viewticket&ticketid=xxxx"

Maar goed, ik heb de indruk dat er ergens iets stevig mis zit en binnenkort ook mis gaat.

TCM
04/11/10, 11:32
Als je denkt dat het misgaat binnenkort waarom verhuis je niet alles weg wat je via hun hebt lopen. Lijkt me toch wel handig voor jezelf en je klanten zodat je geen frustratie meer hebt.. Er zijn genoeg andere aanbieders die wellicht hetzelfde kunnen aanbieden.

Het flamen van Swiftway heeft geen nut en zal ook niks bereiken ben ik bang. Hij geeft aan dat hij volgens de NDA niks mag zeggen en kan ook niks voor je doen.

Stewie
04/11/10, 11:56
TCM: Hij valt Swiftway niet aan, maar de huidige organisatie van Superracks....

Swiftway-UK
04/11/10, 12:22
Nou beste Swiftway...
Ik heb kortgeleden de 'vorige' eigenaar telefonisch gesproken en die beweert toch echt bij hoog en bij laag dat Swiftway zijn aandelen hebben overgenomen.

Dat klopt toch echt niet. Eureka heeft de aandelen overgenomen.



Waarom krijg ik als ik een supportmail stuur aan SuperRacks een mail terug met daarin:
"You can check the status of or reply to this ticket online at: http://support.swiftway.co.uk/index.php?_m=tickets&_a=viewticket&ticketid=xxxx"


Omdat wij, zoals vermeld helpen met de support voor superracks. Aangezien ons ticket systeem veel moderner is dan het systeem dat voorheen gebruikt werd, leiden wij de support requests naar ons ticket systeem.
Dat werkt beter, dan dat we twee systemen in de gaten moeten houden.

Wij zijn bezig om groen licht te krijgen om de het management van Superracks over te nemen en wellicht alles te integreren in onze backend. Ik hoop dat we dit groen licht snel krijgen, dan zullen de problemen zeer snel opgelost zijn.

Pinvert
04/11/10, 12:28
@ TCM 4 November 2010, 11:32

Ten eerste flame ik niet en val ook niemand aan.
Ik probeer slechts een discussie open te trekken omdat niemand per mail reageert en telefoonnummers niet werken. Op mails naar support at SuperRacks met het verzoek mij dan even te bellen komt geen antwoord...

Ten tweede; "waarom verhuis je niet alles weg wat je via hun hebt lopen?"...
Dat gaat simpelweg niet. De .com, .net en .org domeinen zijn gelocked. Twee maanden geleden heb ik gevraagd ze te unlocken maar dat krijgen ze niet voor elkaar en ook de tokens voor .nl domeinen komen niet los!
Ik, en ik denk velen met mij zitten dus als het ware gevangen...

®on
04/11/10, 12:32
De .com, .net en .org domeinen zijn gelocked. Twee maanden geleden heb ik gevraagd ze te unlocken maar dat krijgen ze niet voor elkaar en ook de tokens voor .nl domeinen komen niet los!
De .nl transfers kan je via de nieuwe registrar escaleren. De andere extensies kan je trachten te vehuizen middels een fax transfer. Dat lost niet het communicatie probleem op dat je ervaart.

Swiftway-UK
04/11/10, 12:35
Ik, en ik denk velen met mij zitten dus als het ware gevangen...

Er zijn drie of vier klanten met problemen. Dat zijn er drie of vier teveel, maar je moet de situatie zeker niet overdrijven.
Het merendeel van de klanten ondervinden geen problemen.
Maar ook ik ben van mening dat het veel beter kan, dan dat het nu gaat. Zoals bekend heeft Swiftway zelf tevreden klanten, is de dienstverlening van hoge kwaliteit en werken wij met een zeer vakbekwaam team. Ik denk dat alle klanten van Swiftway dit kunnen beamen.
Als wij groen licht krijgen om dit alles ook in te brengen binnen Superracks, dan ben ik ervan overtuigd dat het overgrote meerendeel van de klanten van superracks, bijzonder tevreden zullen zijn (en blijven).

Pinvert
04/11/10, 12:38
@ Swiftway 4 November 2010, 12:22

Dat klopt toch echt niet. Eureka heeft de aandelen overgenomen.
Eureka systems = Swiftway en visa versa.

Omdat wij, zoals vermeld helpen met de support voor superracks. Aangezien ons ticket systeem veel moderner is dan het systeem dat voorheen gebruikt werd, leiden wij de support requests naar ons ticket systeem.
Dat werkt beter, dan dat we twee systemen in de gaten moeten houden.
Dat werkt voor jullie misschien beter maar waarom wordt er dan niet gereageerd? Waarom laten jullie de klanten in het ongewisse?
Kijk, jullie zeggen dit en Hans zegt dat maar ondertussen weet niemand wat...

Wij zijn bezig om groen licht te krijgen om de het management van Superracks over te nemen en wellicht alles te integreren in onze backend. Ik hoop dat we dit groen licht snel krijgen, dan zullen de problemen zeer snel opgelost zijn.
Doe dat dan ook eens netjes per mail of per post of telefoon netjes uitleggen aan de klanten! Als jullie dat al eerder gedaan hadden was dit gezever gewoon niet nodig geweest en de naam Swiftway hier niet telkens in een slecht daglicht geplaatst. Het leven en zaken doen kan zo simpel zijn...

Swiftway-UK
04/11/10, 12:43
@ Swiftway 4 November 2010, 12:22
Eureka systems = Swiftway en visa versa.
.

Nee dat klopt niet. Allereerst zijn Eureka Systems en Eureka Solutions zelfstandige firma's die los van elkaar staan (de een doet POS systemen, de andere ICT solutions). Daarnaast is Swiftway al een tijdje een eigen zelfstandige firma die ook weer los staat van beide Eureka's.


.
Doe dat dan ook eens netjes per mail of per post of telefoon netjes uitleggen aan de klanten!

Agreed. Maar helaas hebben wij daar op dit moment geen zeggenschap over.
Wij werken in opdracht van Superracks aan beperkte zaken en hebben geen enkele invloed op andere zaken.
Swiftway is puur een subcontractor - om het zo uit te drukken.
Dat is ook geen fijne situatie voor ons. Om problemen op te lossen, willen wij de complete management overnemen.

Pinvert
04/11/10, 12:49
Uhm.... nu is inene een post van mij verschwunden?
ah... ik zie al antwoord er op... Sorry!

Pinvert
04/11/10, 12:52
Maar helaas hebben wij daar op dit moment geen zeggenschap over.
Maar ondertussen wel hier de boel verdedigen? Daar heb je dus wel zeggenschap over?

Ik word zoooo moe van dit gedraai.

BsHosting
04/11/10, 12:52
Omdat wij, zoals vermeld helpen met de support voor superracks. Aangezien ons ticket systeem veel moderner is dan het systeem dat voorheen gebruikt werd, leiden wij de support requests naar ons ticket systeem.
Dat werkt beter, dan dat we twee systemen in de gaten moeten houden.


Dat staat dan weer compleet haaks op deze opmerking als je het mij vraagt.
Het is dan lijkt mij niet zo moeilijk om in het support ticket wat jullie schijnbaar wel moeten regelen dan, een opmerking te plaatsen dat jullie alleen de support doen momenteel en er verder niks mee van doen hebben.

Voor beide kanten een werkbare situatie en dan voorkom je ook dit soort topics.

Je bent nooit eigenaar als je alle topics terugleest maar hebt er wel een vinger in de pap, in dit geval zou ik zeggen tegen die aandeelhouder ruim je zooi ff op en val ons er niet mee lastig maar dat gebeurd dus schijnbaar ook niet.

Het lijkt me meer het verhaal, zoveel mogelijk bv's oprichten en niemand is uiteindelijk aansprakelijk want iedereen wijst naar elkaar.

Dat noem ik geen zaken doen meer.



Agreed. Maar helaas hebben wij daar op dit moment geen zeggenschap over.
Wij werken in opdracht van Superracks aan beperkte zaken en hebben geen enkele invloed op andere zaken.
Swiftway is puur een subcontractor - om het zo uit te drukken.
Dat is ook geen fijne situatie voor ons. Om problemen op te lossen, willen wij de complete management overnemen.


Net zoals Pinvert zegt je hebt er niks mee te maken, klanten komen op diverse manieren wel bij jullie uit, je verdedigd hier alles maar je hebt er niks mee te maken.
Als je jezelf verdedigd dan schep eens duidelijkheid, want als je alles naleest over jou op wht dan is het niks als draaien en nog eens draaien.

Swiftway-UK
04/11/10, 12:53
Maar ondertussen wel hier de boel verdedigen? .

Als vertegenwoordiger van Swiftway, verdedig ik de positie en rol van Swiftway.



Het lijkt me meer het verhaal, zoveel mogelijk bv's oprichten en niemand is uiteindelijk aansprakelijk want iedereen wijst naar elkaar.


En daar hebben we weer de aanname's en speculatie waar sommige mensen op dit forum zo graag in participeren.
Daarom heeft het eigenlijk ook geen zin om hier te reageren, want men maakt er toch wel weer een eigen versie van.
Dat was mijn laatste bijdrage dan ook in dit topic. Speculeer er maar weer op los jongens.

Pinvert
04/11/10, 13:03
Heej Ron @ 4 November 2010, 12:32
Long time no speak... Of zoiets ;)

@ Swiftway
Ik geef jullie nog tot 30 november a.s. om alles in orde te krijgen. Als het dan niet geregeld is dat ik kan verhuizen dan zal ik Eureka, Swiftway maar ook Hans in rechte betrekken.

Pinvert
04/11/10, 13:07
Swiftway zegt:
Speculeer er maar weer op los jongens.Goh... Hoe zou dat nou toch komen? Dat hebben jullie toch aan jezelf te danken?

BsHosting
04/11/10, 13:10
En daar hebben we weer de aanname's en speculatie waar sommige mensen op dit forum zo graag in participeren.
Daarom heeft het eigenlijk ook geen zin om hier te reageren, want men maakt er toch wel weer een eigen versie van.
Dat was mijn laatste bijdrage dan ook in dit topic. Speculeer er maar weer op los jongens

Nee deelnemers hier maken er geen eigen versie van dat doe jijzelf met je gedraai elke keer weer.
Elk topic wat je van jou leest nooit ben je ergens verantwoordelijk voor het zijn aparte bedrijven en jij verdedigd alleen Swiftway, vertel mij dan eens hoe mensen bij Swifway uitkomen als je er niks mee te maken hebt.

Je komt dan met een versie ja dat is van een aandeelhouder, leuk maar iemand communiceert dan toch vanuit hun uit naam van Swiftway.

Kortom jij zaait zelf onduidelijkheden of je aandeelhouders en niet de leden van wht.

Dit is nu hetzelfde als bij V&D wat kopen en bij Zeeman de garantie willen afhandelen.

Pinvert
04/11/10, 16:56
Update:

ik kreeg zojuist een mail van Hans (Superracks) met de mededeling dat niet Swiftway maar het moederbedrijf Eureka de aandelen heeft overgenomen.

Maar... who gives a fuck want Eureka = Swiftway en v.v. ...

Ondertussen gebeurt er dus helemaal niets.

Phu
04/11/10, 17:41
Update:

ik kreeg zojuist een mail van Hans (Superracks) met de mededeling dat niet Swiftway maar het moederbedrijf Eureka de aandelen heeft overgenomen.

Maar... who gives a fuck want Eureka = Swiftway en v.v. ...

Ondertussen gebeurt er dus helemaal niets.

Misschien Hans vragen of hij die EPP codes kan verstrekken
misschien tegen betaling van de administratieve kosten oid.

Dan kan je iig weer verder gaan bij een andere hoster.

Pinvert
04/11/10, 17:52
Update #2

Ook Hans heeft nu een swiftwaytje (http://www.webhostingtalk.nl/bedrijfsvoering-van-een-hostingbedrijf/164541-superracks-swiftway-narigheid-3.html#post1172348) gemaakt door ongenuanceerd weg te lopen uit de maildiscussie...

Hans, namens mij en al je klanten; bedankt voor je support (maar niet heus).

@ All, ik laat het hier bij en @ Admod, wat mij betreft sluit je dit topic want ik weet genoeg. Bedankt voor dit podium!

Pinvert
04/11/10, 17:55
Misschien Hans vragen of hij die EPP codes kan verstrekken
misschien tegen betaling van de administratieve kosten oid.

Dan kan je iig weer verder gaan bij een andere hoster.
Op de valreep dan...
Gevraagd maar geen medewerking! Met voeten en handen gebonden of zo iets. Ik stop er mee en trek mijn plan.