PDA

Bekijk Volledige Versie : Betalen aan webhosting in buitenland



axelfoley
11/02/03, 17:36
Mensen ik ben van plan om een hosting te nemen bij een hosting bedrijf in amerika. Nu zijn er de volgende manieren om te betalen:

creditcard
money order

Nou hoor ik overal al die verhalen over de veiligheid van een creditcard dus dat doe ik liever niet.

Nu kan ik dus ook betalen via money order. Wie weet hoe dit in z'n werk gaat en hoe ik dat percies moet doen? Ik heb zelf namelijk nog nooit iets in het buitenland gekocht.

Dank u voor de reactie!

paas
11/02/03, 19:05
Betaal regelmatig in Amerika via creditcard. Wat is het probleem?

axelfoley
11/02/03, 19:12
ik hoor van veel mensen dat het niet echt veilig is. Daaromw il ik betalen via money order. Weten mensen hoe dit gaat?

superior-is
11/02/03, 19:50
Het is nogal lang geleden, maar dat had ik toen gedaan via Western Union: http://www.westernunion.com/

Da's een veilige manier, maar kost volgens mij iets meer dan CC en is niet 'instant' zoals CC.

Domenico
11/02/03, 20:16
Wat is er niet veilig aan betalen met een Credit Card?
Die verhaaltjes zijn alleen maar in de wereld gekomen door de Nederlandse Banken want die zien liever iedereen chippen.

Betalen met je Credit Card op internet is net zo veilig als de gebruiker intelligent is. :D

[Elwin]
11/02/03, 20:32
Origineel geplaatst door Domenico
Wat is er niet veilig aan betalen met een Credit Card?
Die verhaaltjes zijn alleen maar in de wereld gekomen door de Nederlandse Banken want die zien liever iedereen chippen.

Betalen met je Credit Card op internet is net zo veilig als de gebruiker intelligent is. :D

Bij sommige mensen dus niet veilig dan :D

Ik betaal vaak met mijn CC op internet en heb nog nooit problemen ondervonden.

axelfoley
11/02/03, 20:45
maar niemand weet dus hier wat een money order is en hoe je het percies moet doen?

WebBizz
11/02/03, 20:48
Ik niet. Ook ik betaal regelmatig via creditcard. Nooit problemen mee gehad.

xxlwebhosting
11/02/03, 21:03
Origineel geplaatst door axelfoley
maar niemand weet dus hier wat een money order is en hoe je het percies moet doen?

Het doen van een money order gaat als volgt. Ga naar het grotere postkantoor (niet alle postkantoren kunnen Western Union money transfer uitvoeren) en neem de exacte naam en adres van de ontvanger en natuurlijk het geld (contact/pinpas) mee. Let op: deze naam moet precies overeenkomen met de naam op het paspoort van de ontvanger.

De kosten voor een money transfer zijn vrij hoog. Het is daarom ook alleen interessant om grotere bedragen te verzenden, dus ik raad je aan om de hostingdiensten voor minstens een jaar vooruit te betalen.

Verder is Western Union wel vrij "instant": binnen 5 minuten kan de ontvanger het geld ophalen.

Domenico
12/02/03, 00:10
Ook wij hebben regelmatig te maken gehad met money orders maar ik vind het te omslachtig en zo ouderwets.

Verder duurde het in een geval wel twee weken voordat het geld in de VS was en dat is toch wel erg traag in deze tijd...

Het gebruik van een Credit card op internet is veiliger dan ermee betalen bij een restaurant btw!

paas
12/02/03, 00:24
Natuurlijk is geen enkel systeem waterdicht. Ook betalen via CC niet. Pinnen en contant dus ook niet.

superior-is
12/02/03, 10:40
Idd alles is af te snoepen. Zorg iig wel dat 'als' je betaald per cc dat:
- SSL encrypte gebruikt wordt
- Je niet met je ongencrypte wireless een betaling gaat doen
- Het een 'vertrouwd' bedrijf is waar je de betaling doet
- Er niemand over je schouder mee aan het kijken is (die daar niets van mogen weten) :)

Mgoed, hierboven staat goed uitgelegd hoe een wire transfer te werk gaat. Duurder dan CC en iets trager.

axelfoley
12/02/03, 16:36
mensen bedankt voor de info!

Desmond
13/02/03, 00:44
Gewoon met CC ff SSL checken of cert ok is en gaan ... echt al voor 1000en euro's op Inet gekocht :)

axelfoley
13/02/03, 17:47
ja ik neem toch dat risico niet, moet ik toch maar in nederland blijven qua webhosting

WebBizz
13/02/03, 17:54
Wel zo snel als je bezoekers van je website ook in NL zitten.

Domenico
13/02/03, 18:05
Origineel geplaatst door axelfoley
ja ik neem toch dat risico niet

Er is geen risico!

Web123.nl
13/02/03, 23:30
CC is prima, ik geef er ook de voorkeur aan voor buitenlandse betalingen. Maarja.. als je zomaar lukraak overal je CC invult.. dan gaat het natuurlijk eens mis!

Domenico
14/02/03, 02:41
Origineel geplaatst door thehunter
CC is prima, ik geef er ook de voorkeur aan voor buitenlandse betalingen. Maarja.. als je zomaar lukraak overal je CC invult.. dan gaat het natuurlijk eens mis!

Maar ik heb het toch ook over intelligent gebruik.

[Elwin]
14/02/03, 10:27
Origineel geplaatst door Domenico


Er is geen risico!

Idd. Ik heb nog nooit problemen gehad met mijn cc..elke maand krijg ik netjes van InterPay een afschrift en daar staan gewoon de bedragen op waar ik ook mee ingestemd heb.

WebBizz
14/02/03, 11:17
Vroeger hoorde je er nog wel verhalen over, van die websites die slecht beveiligd waren en waarbij de creditcardgegevens van de klanten zo van het internet te plukken waren. De laatste tijd hoor ik daar nooit meer iets van. Of ze weten het nu goed verborgen te houden ;)

axelfoley
14/02/03, 21:13
na je vergeet mischien dat als het wel misgaat dat je dus ook echt een hoop geld krijt bent

Domenico
14/02/03, 22:44
Origineel geplaatst door axelfoley
na je vergeet mischien dat als het wel misgaat dat je dus ook echt een hoop geld krijt bent

Alles is verzekerd dus je krijgt je geld gewoon terug! Nogmaals, je maakt je veel te druk. :D

Samuel
17/02/03, 11:23
Origineel geplaatst door axelfoley
Mensen ik ben van plan om een hosting te nemen bij een hosting bedrijf in amerika. Nu zijn er de volgende manieren om te betalen:

creditcard
money order

Nou hoor ik overal al die verhalen over de veiligheid van een creditcard dus dat doe ik liever niet.

Nu kan ik dus ook betalen via money order. Wie weet hoe dit in z'n werk gaat en hoe ik dat percies moet doen? Ik heb zelf namelijk nog nooit iets in het buitenland gekocht.

Dank u voor de reactie!

Het is op zich wel veilig , maar ik eht er ook al eens een probleem bij gehad . Ik had een server bij burst , en nadat ik deze had afgesloten bleven deze maar geld van men rekening halen , 4 maand heb ik nog kunnen betalen :s

WebBizz
17/02/03, 16:22
Je kunt voor internetgebruik ook een aparte creditcard aanschaffen met een gelimiteerd tegoed. Je kunt dan dus maar tot een bepaald bedrag daar betalingen mee verrichten. De schade bij eventuele problemen blijft daardoor beperkt.

axelfoley
17/02/03, 19:01
he dat lijk me wel wat zo'n aparte creditcard. zal is daarnaar gaan kijken. dank u voor de info

RobbertC
17/02/03, 19:51
WebBizz: dat heb je gehoord van wimlex (Prins Willem-Alexander dus) ;)

Web123.nl
17/02/03, 20:33
Maar ik heb het toch ook over intelligent gebruik.

Uiteraard, maar goed.. moest het even benadrukken :)

WebBizz
17/02/03, 21:29
Origineel geplaatst door RobbertC
WebBizz: dat heb je gehoord van wimlex (Prins Willem-Alexander dus) ;)

Hehe, was gisteren op tv ja. 'Het volk' een beetje bang maken... ;) Allemaal beetje overdreven vind ik.

Domenico
18/02/03, 03:24
Origineel geplaatst door WebBizz


Hehe, was gisteren op tv ja. 'Het volk' een beetje bang maken... ;) Allemaal beetje overdreven vind ik.

Wat ik al heb gezegd, de banken dragen het risico en ik spreek uit ervaring. Echt, vergeet chippen en ga voor de CC zoals in de rest van de wereld.

justonefee
18/02/03, 15:11
werkelijk - er is geen enkele reden om online credit card betalingen te wantrouwen; integendeel! De klant wordt door de uitgevers van credit cards zo goed beschermd, dat een eenvoudige fax al volstaat om je geld terug te krijgen in het uiterst zelden geval van misbruik; dikwijls nog voor het geld van jouw rekening werd gehaald!!!

superior-is
18/02/03, 16:22
Tuurlijk :D
http://www.cnn.com/2003/TECH/02/17/creditcard.hack/index.html

WebBizz
18/02/03, 18:28
Origineel geplaatst door WebBizz
Vroeger hoorde je er nog wel verhalen over, van die websites die slecht beveiligd waren en waarbij de creditcardgegevens van de klanten zo van het internet te plukken waren. De laatste tijd hoor ik daar nooit meer iets van.

Ik neem m'n woorden bij deze terug :)

Domenico
19/02/03, 00:39
Origineel geplaatst door superior-is
Tuurlijk :D
http://www.cnn.com/2003/TECH/02/17/creditcard.hack/index.html

En? Allemaal stemmingmakerij en who cares? Zoals ik al zei is dat geld gewoon verzekerd en merk jij helemaal niets van eventueel misbruik.

Probeer jij je geld maar eens terug te krijgen als je wordt gerold of je een partij cash geld verliest...

Achja, your choice maar CC gebruik is gewoon erg handig net zoals het pinnen hier in nederland overigens.

justonefee
19/02/03, 01:24
Euhm, ik denk dat superior-is je standpunt kracht wilde bijzetten, immers in het artikel staat duidelijk:

Both card companies have zero-liability policies, which protect cardholders from responsibility for any unauthorized or fraudulent charges.

:D

Domenico
19/02/03, 02:44
Origineel geplaatst door justonefee
Euhm, ik denk dat superior-is je standpunt kracht wilde bijzetten, immers in het artikel staat duidelijk:

Both card companies have zero-liability policies, which protect cardholders from responsibility for any unauthorized or fraudulent charges.

:D

Dat stukje wilde ik net gaan quoten maar je was me voor. :D

superior-is
19/02/03, 08:31
Neemt niet weg dat er ook veel mensen zijn die enkel koppen lezen en denken weer 'ieeks, het gaat weer mis met de creditcards'. Moet wel zeggen dat het idd lang geleden is dat men zo'n bericht naar buiten brengt of er zijn echt geen noemingswaardige hackpogingen geweest.

axelfoley
19/02/03, 11:58
LEES de voorpagina van de telegraaf

Jtjuhhh
19/02/03, 12:11
Dit bedoel je ?

superior-is
19/02/03, 14:07
Da's dus een Telegraaf vertaling van het CNN bericht (zie eerdere link).

axelfoley
19/02/03, 15:42
dus toch niet zo veilig als iedereen zegt hier

Web123.nl
19/02/03, 18:33
In dit geval ligt het probleem bij de Visa zelf, niet de houder. Ik denk dat je het kunt vergelijken met een (digitale) bankoverval.

Domenico
19/02/03, 19:06
Inderdaad, een bankoverval heeft geen effect op jouw banksaldo (in Argentinie misschien wel) en als iemand met jouw CC iets koopt dan is het makkelijk aan te tonen dat jij op moment van aankoop niet in Armenie was of waar dan ook. :)

nrgmedia
19/02/03, 22:28
Tuurlijk is het betalen met een cc niet zonder risico, maar dat is betalen met je cc bij een restaurant ook niet. Dus ik heb er geen moeite mee om met een cc online te betalen. Mijn enige voorwaarde is om het bedrijf waar je dat doet ff te checken (voor zover dat kan) en er zeker van te zijn dat er een ssl verbinding aanwezig is bij zo'n transactie.

axelfoley
20/02/03, 00:53
ja het probleem is dat ik dus nog net onder de 18 bent zodat ik dus geen creditcard mag gebruiken. En me pa is er niet zo weg van om die te gebruiken op internet. Nu kan je bij die amerikaanse bedrijven wel via money order doen maar dat kost je dus een hoop extra geld bij.
Nu kan ik dus geen hosting in het buitenland nemen waar het voor een student zoals ik dus veel aantrekkelijker is als hier in nederland. En dat is dus heel vervelend

WebBizz
20/02/03, 01:08
Of nog eventjes wachten tot je 18 jaar bent... Als dat toch niet zo lang meer duurt kun je dat natuurlijk wel overwegen, mits je niet bang bent om je CC voor internetaankopen te gaan gebruiken.

Web123.nl
20/02/03, 01:19
Hehe.. je probleem ligt dus eigenlijk ergens anders :)
Grappig.. maargoed, NL hosting is betaalbaar en kwalitatief!

axelfoley
20/02/03, 18:13
nee ben niet bang om mijn eigen cc te gebruiken. Maar kan me wel voorstellen dat m'n pa denk vanne dat wil ik liever niet.
En over nederlandse hosting, dat is mischien wel kwalitatief een goede hosting maar wel heel erg duur voor een student

WebBizz
20/02/03, 18:15
Nee hoor, kwestie van goed zoeken. Ik weet niet wat je duur vind, maar er is genoeg te vinden in NL.

axelfoley
21/02/03, 10:24
ja maar ik heb veel dataverkeer nodig en dat is nederland een stuk duurder dan bij een hosting bedrijf in het buitenland

WebBizz
26/02/03, 00:49
Overzicht van de belangrijkste online betalingssystemen:
http://www.webwereld.nl/bijlage/03_09_c.phtml