PDA

Bekijk Volledige Versie : Goede Colocatie



dutchheaven
28/10/10, 15:38
Hoi,

Ik heb 2 nieuwe servers aangeschaft en wil deze ophangen bij een colocatie partij.
Mijn huidige 2 servers hangen bij een partij die dit waarschijnlijk naast zijn eigen school doet, en ondanks dat er weinig problemen zijn, wil ik graag wel iemand kunnen bereiken als er een probleem is. Nu duurt dat m.i. te lang.

Ik heb gekeken bij leaseweb en transip, maar er zijn er vast meer.
Wie heeft welke ervaring en welke kunnen jullie aanraden.
wel provider met voldoende stroom en sms monitoring plus remote reboot

ben benieuwd welke jullie adviseren en jullie ervaringen.

marsipulami
28/10/10, 15:42
waarschijnlijk krijg je hier geen objectief antwoord aangezien 90% van de actieve mensen hier aan Colocatie doet.

Ik zelf ben student ;) en heb goede ervaring met CJ2 in Groningen

Stewie
28/10/10, 15:59
In Rotterdam (lokatie in jouw profiel) zijn inmiddels verschillende datacentra, waaronder:


SmartDC
Infopact
Intermax

ichosting
28/10/10, 16:05
Voldoende stroom is er doorgaans wel. Dat zal probleem niet zijn ;)
Beste is om even op dit forum rond te neuzen of even op wat vergelijking/waardering sites te kijken. Is voldoende te vinden waar je je eigen oordeel over kunt geven denk ik.

Magus
28/10/10, 16:18
Of vraag een offerte in het aanbiedingen forum. Bel/mail de betreffende partijen waar je vervolgens interesse in hebt en ga eens in de DC's op bezoek (kleine rondleiding om kennis te maken)

xaban
28/10/10, 16:34
Ik zelf persoonlijke ervaringen met LeaseWeb.

Zij hebben 24/7 engineers op locatie, bieden standaard remote reboot aan en stroom is ook geen probleem.
Echter zal bijna geen enkel post hier objectief zijn.

Ik zou inderdaad gewoon eens rondkijken / bellen / mailen.

dutchheaven
28/10/10, 16:38
Bedankt voor jullie reacties.
Het bekijken van websites, heb ik al gedaan. Echter zien alle (hoewel bijna alle) websites er strak en netjes uit.
Naar kan dan nog een scholier achter zitten.
Niks tegen scholieren hoor, maar ik bied een betaalde dienst dus zo min mogelijk downtime of snelle reacties is van belang.
Nu wacht ik soms 12 uur bij een storing op antwoord.

Tommi
28/10/10, 17:01
Alles is inderdaad objectief, maar eventueel zou je voor een scherpe prijs ook nog eens naar de mogelijkheden kunnen kijken van een datacenter in Alphen aan de Rijn.

ichosting
28/10/10, 17:10
Downtime zal niet altijd afhangen van of iemand scholier is of niet. Dit kan natuurlijk ook afhangen van derden. Maar bij een storing hoort inderdaad een snelle oplossing, maar hangt soms ook af van wat voor SLA je hierbij hebt afgesproken. 12 uur is trouwens wel lang :(

Tim.Bracquez
28/10/10, 17:11
Bedankt voor jullie reacties.
Het bekijken van websites, heb ik al gedaan. Echter zien alle (hoewel bijna alle) websites er strak en netjes uit.
Naar kan dan nog een scholier achter zitten.
Niks tegen scholieren hoor, maar ik bied een betaalde dienst dus zo min mogelijk downtime of snelle reacties is van belang.
Nu wacht ik soms 12 uur bij een storing op antwoord.
Kies enkele partijen uit, bel er even mee en ga eens op gesprek op hun kantoor. Zo kan je gelijk een serieuze partij er uit halen en zie je gelijk waar jouw server gaat terecht komen. Tipje: Een bedrijf met zijn kantoren naast/in het datacenter is best handig!

Domenico
28/10/10, 17:13
Wat ook zeker kan helpen is het maken van een afspraak. Ga zelf eens kijken op locatie en zie met je eigen ogen hoe de mensen daar aan het werk zijn. Als je een afspraak op een of andere school hebt weet je genoeg. ;)

Smart-Guyz
29/10/10, 00:35
Colocatie niet al te ver van je eigen locatie is meestal een pre.
Mocht er echt een urgente kwestie zijn, kan je er dan eventueel ook zelf heen.
Kantoor bij of in het datacenter zelf is natuurlijk iets waar je op kan letten.
Uberhaubt een kantoor met tijdens kantoor uren personeel aanwezig kan je op letten.

vDong
29/10/10, 09:25
Nu wacht ik soms 12 uur bij een storing op antwoord.

Door deze opmerking verwacht ik juist niet dat je met een student te maken heb, maar met een overladen bedrijf dat hun zaakjes niet op orde heeft (Te veel last op de schouders van weinig)

Student zijn is voor mij al flink wat jaren geleden, maar kan me wel herinneren dat er tussendoor altijd tijd was om dingen op te pakken.

Overigens zou ik persoonlijk geen storing van 12 uur afwachten, maar zelf naar het DC gaan, je neemt colocatie af toch?

gjtje
29/10/10, 09:54
En als je een SLA hebt met next business day is het nog prima op tijd.

EK-Media
31/10/10, 20:48
En als je een SLA hebt met next business day is het nog prima op tijd.

Zowiezo kan je bij de meeste hosters je diensten zo gek maken als je zelf wilt met aanvullende SLA`s echter is bij sommige hosters de basis sla wat beperkter dan bij de anderen.

mdf
31/10/10, 21:15
Kijk ook eens op http://www.datacentrumgids.nl/

dutchheaven
01/11/10, 12:17
dank je